SzosĂłwka vs stary passat... [kask - flam e]

Data: 2012-03-09 14:52:50
Autor: Kapsel
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - flam e]
Fri, 09 Mar 2012 14:42:02 +0100, szaman (Baker) napisał(a):

Wczoraj udało mi się zaliczyć zderzenie na szosówce z passatem. Powiem Wam tyle - no¶ta ludzie kaski:) Po tym co zostało z mojego, wnioskuję, że jakby nie on to bym mógł tutaj dzisiaj nie pisać...

Ej, ale wszystko OK z Tob±?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2012-03-09 17:02:31
Autor: rmikke
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - flam
Dnia Fri, 9 Mar 2012 14:52:50 +0100, Kapsel naskrobał/a:

[...]

Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-09 18:31:58
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - f lam
W dniu 2012-03-09 18:02, rmikke pisze:
Dnia Fri, 9 Mar 2012 14:52:50 +0100, Kapsel naskrobaďż˝/a:

Fri, 09 Mar 2012 14:42:02 +0100, szaman (Baker) napisaďż˝(a):

Wczoraj uda�o mi si� zaliczy� zderzenie na szos�wce z passatem. Powiem
Wam tyle - no�ta ludzie kaski:) Po tym co zosta�o z mojego, wnioskuj�,
�e jakby nie on to bym m�g� tutaj dzisiaj nie pisa�...

Ej, ale wszystko OK z Tobďż˝?

Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

Zdjęcia, jakaś relacja z miejsca zdarzenia albo coś? :)

Data: 2012-03-09 23:34:04
Autor: szaman (Baker)
On 03/09/2012 06:31 PM, "Michał \"Mhrok\" Kalida" wrote::

Zdjęcia, jakaś relacja z miejsca zdarzenia albo coś? :)

Powiem co pamiętam:
zobaczyłem auto
BUUUUM <kilka chwil wyciętych>
zobaczyłem pochylonego na de mną gościa na przemian kurwującego i wychwalającego Stwórcę:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-14 11:11:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-03-09 23:34, szaman (Baker) pisze:
[...]

wychwalajÄ…cego StwĂłrcÄ™:)

To skąd wiesz, że wina obopólna? Może napisz co powiedziała policja?

--
Liwiusz

Data: 2012-03-14 22:04:48
Autor: szaman (Baker)
On 03/14/2012 11:11 AM, Liwiusz wrote::

To skąd wiesz, że wina obopólna? Może napisz co powiedziała policja?

Mi się pas skończył, mimo to jechałem a on mi wyjechał, chociaż byłem z jego prawej.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-15 13:11:52
Autor: Fabian
On 14.03.2012 22:04, szaman (Baker) wrote:
On 03/14/2012 11:11 AM, Liwiusz wrote::

To skąd wiesz, że wina obopólna? Może napisz co powiedziała policja?

Mi się pas skończył, mimo to jechałem a on mi wyjechał, chociaż byłem z
jego prawej.

Jakoś dziwnie niezrozumiale tłumaczysz. Ale prosić o rysunek poglądowy to pewnie za wiele?

Fabian.

Data: 2012-03-15 13:25:36
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 01:11 PM, Fabian wrote::

Jakoś dziwnie niezrozumiale tłumaczysz. Ale prosić o rysunek poglądowy
to pewnie za wiele?

MĂłwisz, masz:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-15 16:07:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - f lam
szaman (Baker), Thu, 15 Mar 2012 13:25:36 +0100, pl.rec.rowery:
On 03/15/2012 01:11 PM, Fabian wrote::

Jako¶ dziwnie niezrozumiale tłumaczysz. Ale prosić o rysunek pogl±dowy
to pewnie za wiele?

Mówisz, masz:)

A może jaki¶ na grupę? Też nie rozumiem, też chętnie zobaczę.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-03-15 16:19:51
Autor: szaman (Baker)
Szosówka vs stary passat... [kask - flam
On 03/15/2012 04:07 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

A może jaki¶ na grupę? Też nie rozumiem, też chętnie zobaczę.

Zapomniałem linka wstawić...

www.schamane.cba.pl/foki/wypadek.jpg

Nie pytaj czemu foki:P

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-15 16:31:20
Autor: Fabian
On 15.03.2012 16:19, szaman (Baker) wrote:
On 03/15/2012 04:07 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

A może jaki¶ na grupę? Też nie rozumiem, też chętnie zobaczę.

Zapomniałem linka wstawić...

www.schamane.cba.pl/foki/wypadek.jpg

No takie dziwne, bo jak skończył się Twój pasek, to jechałe¶ tym po lewej. Więc nie wiem jaka to Twoja wina. To nawet skrzyżowanie nie jest.

Fabian.

Data: 2012-03-15 16:41:18
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 04:31 PM, Fabian wrote::
[...]

no ja zamierzalem wcisn±ć się ma lewy pas. ten prawy, którym jechałem to był w przeszło¶ci przeznaczony do wjazdu na tanksztelę. Teraz jak j± zlikwidowali został taki bezpański...

wedle opinii policmajterskiej wina obopólna. bo ja nie zachowałem rozs±dnej prędko¶ci  i zamierzałem wbić się na lewy pas w ¶rodek kolumny aut stoj±cych, natomiast go¶ciu od passata - zasada prawej dłoni...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-15 16:55:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-03-15 16:41, szaman (Baker) pisze:
wedle opinii policmajterskiej wina obopólna. bo ja nie zachowałem
rozs±dnej prędko¶ci  i zamierzałem wbić się na lewy pas w ¶rodek kolumny
aut stoj±cych, natomiast go¶ciu od passata - zasada prawej dłoni...

Zasada prawej dłoni obowi±zuje przed wjazdem na skrzyżowanie równorzędne (którego tu nie ma), a nie "zawsze i wszędzie".

Dla mnie ewidentna wina Passata, powinien ust±pić pierwszeństwa każdemu jad±cemu z naprzeciwka.

--
Liwiusz

Data: 2012-03-15 16:20:48
Autor: rmikke
Szosówka vs stary passat... [
Dnia Thu, 15 Mar 2012 16:55:43 +0100, Liwiusz naskrobał/a:

[...]

Zasada prawej dloni obowiazuje zawsze i wszedzie (o ile znaki nie stanowia
inaczej), tyle ze dla roznych sytuacji jest roznie opisana w roznych miejscach
PoRD. Tym niemniej, jak zapamietasz, ze jak przejezdzajac komus przed nosem
mozesz mu pomachac prawa dlonia, to wlasnie wymusiles pierwszenstwo - to masz
pokryte wszystkie opisane przez PoRD przypadki.

Data: 2012-03-17 12:54:10
Autor: Liwiusz
Szosówka vs stary passat... [
W dniu 2012-03-15 17:20, rmikke pisze:
Zasada prawej dloni obowiazuje zawsze i wszedzie (o ile znaki nie stanowia
inaczej), tyle ze dla roznych sytuacji jest roznie opisana

A co wła¶ciwie rozumiesz przez "zasadę prawej dłoni", co obowi±zuje "zawsze i wszędzie"?

Bo dla mnie jest do "dladebilne" okre¶lenie "na skrzyżowaniu pierwszeństwo ma ten z prawej", a nie jaka¶ zasada, na któr± w ogóle można się powoływać.

Zasadniczo powoływanie się na ni± jest błędem, ponieważ ona de facto nie istnieje, powinno się prawidłowo powoływać na przepisy szczegółowe.

I tak skręcaj±cy w lewo nie dlatego ustępuje pierwszeństwa jad±cym z naprzeciwka, że (w trakcie skrętu) znajduj± się po jego prawej stronie (co często nie jest prawd±, nieraz znajduj± się naprzeciwko), tylko ustępuje z uwagi na nakaz ust±pienia jad±cym pasami z przeciwka.

itd.

--
Liwiusz

Data: 2012-03-19 18:12:15
Autor: rmikke
Szosówka vs stary passat... [
Dnia Sat, 17 Mar 2012 12:54:10 +0100, Liwiusz naskrobał/a:

[...]

Dokladnie to, co opisalem.

[...]

W momencie przejezdzania przez przeciecie torow ruchu? To sie nazywa "czolowka"
:-)

, tylko ustępuje z uwagi na nakaz ust±pienia jad±cym pasami z przeciwka.

Oczywiscie, taka "zasada prawej dloni" ma znaczenie wylacznie mnemotechniczne -
jedna prosta zasada opisujaca wszystkie przypadki. Natomiast w sadzie nalezy sie
powolywac na konkretne przepisy.

Data: 2012-03-21 13:18:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Szosówka vs stary passat... [
On Sat, 17 Mar 2012, Liwiusz wrote:

[...]

  Nie, to jest zasada dla *przecięcia kierunków ruchu*, która do tego
obowiazuje również poza jezdnia.

a nie jaka¶ zasada, na któr± w ogóle można się powoływać.

  Nie no, powoływać się przed sadem to tak jak piszesz:

Zasadniczo powoływanie się na ni± jest błędem, ponieważ ona de facto nie istnieje, powinno się prawidłowo powoływać na przepisy szczegółowe.

  Ale to jest przepis bardzo ogólny własnie, okreslony na poczatku
oddziału 7 ustawy "Przecinanie się kierunków ruchu", tylko przypadkiem
zaczynajacego się przepisem dotyczacym skrzyżowania :)
  Ogólny, bo to od niego istnieja wyjatki uregulowane setka
zapisków, a formalna ogólnosc wynika własnie z tego że jest
na samym poczatku działu.

I tak skręcaj±cy w lewo nie dlatego ustępuje pierwszeństwa jad±cym
z naprzeciwka, że (w trakcie skrętu) znajduj± się po jego prawej stronie (co często nie jest prawd±, nieraz znajduj± się naprzeciwko),

  Ale odstap od litery i przetłumacz sobie własnie "na rozum"
i spróbuj nam objasnic, jak chcesz to zrobić, żeby zobowiazany
do ustapienia nie miał na potencjalnej drodze *w żadnym momencie*
tego z przeciwka po prawej.
  Wiem, jak mu wjedzie w bok ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-15 17:06:41
Autor: Tomasz Minkiewicz
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - flam
On Thu, 15 Mar 2012 16:41:18 +0100
"szaman (Baker)" <piekar22@op.pl> wrote:

> No takie dziwne, bo jak skończył się Twój pasek, to jechałeś tym po
> lewej. Więc nie wiem jaka to Twoja wina. To nawet skrzyżowanie nie jest.

no ja zamierzalem wcisnąć się ma lewy pas. ten prawy, którym jechałem to był w przeszłości przeznaczony do wjazdu na tanksztelę. Teraz jak ją zlikwidowali został taki bezpański...

wedle opinii policmajterskiej wina obopĂłlna. bo ja nie zachowaĹ‚em rozsÄ…dnej prÄ™dkoĹ›ci  i zamierzaĹ‚em wbić siÄ™ na lewy pas w Ĺ›rodek kolumny aut stojÄ…cych, natomiast goĹ›ciu od passata - zasada prawej dĹ‚oni...

IANAL, ale jak na moje rozumienie przepisów, to miałeś obowiązek ustąpić
wyłącznie jadącym po pasie na który wjeżdżałeś. Skoro oni stali,
a walnął Cię skręcający w lewo, to on ponosi winę. To on miał się
upewnić, ustąpić, zachować szczególną itp. itd.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-15 21:14:24
Autor: szaman (Baker)
On 03/15/2012 05:06 PM, Tomasz Minkiewicz wrote::

[...]

Kolejna rzecz, że gościu faktycznie zatrzymał się na linii rozdzielającej pasy. Jakbym jechał prawą krawędzią, czy nawet środkiem mojego, prawego pasa to bym w niego nie rąbnął. No i policmajstry twierdziły, że jednak faktycznie pas mi się kończył za 2 metry, więc niby wolniej powinienem był jechać.,.,.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-21 13:31:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Mar 2012, szaman (Baker) wrote:

On 03/15/2012 05:06 PM, Tomasz Minkiewicz wrote::

IANAL, ale jak na moje rozumienie przepisów, to miałe¶ obowi±zek ust±pić
wył±cznie jad±cym po pasie na który wjeżdżałe¶. Skoro oni stali,
a waln±ł Cię skręcaj±cy w lewo, to on ponosi winę. To on miał się
upewnić, ust±pić, zachować szczególn± itp. itd.

Kolejna rzecz, że go¶ciu faktycznie zatrzymał się na linii rozdzielaj±cej pasy. Jakbym jechał praw± krawędzi±, czy nawet ¶rodkiem mojego, prawego pasa to bym w niego nie r±bn±ł.

....no i widziałbys lepiej tego "lewego"...
  Ale podywaguję, może ktos znajdzie jeszcze jakis punkt zaczepienia.

No i policmajstry twierdziły, że jednak faktycznie pas mi się kończył za 2 metry,

....inaczej mówiac: zmieniałes pas ruchu.
  Tak by wychodziło :)
  Moim zdaniem zmiana pasa ruchu jest zdarzeniem opisanym w częsci bardziej
ogólnej ustawy (przepis jest wczesniej), więc co do zasady skręcajacy
nie jest zwolniony z obowiazku ustapienia pierwszenstwa.
  Przeciez to taki sam przypadek, jakbys wjezdżał na skrzyzowanie
z podporzadkowanej na prawy pas który "akurat był wolny", ale na
tymże skrzyżowaniu jadacy droga z pierwszeństwem też zauważył że
pas jest wolny i postanowił go zajać.
  Pytanie: czyja wina i dlaczego?

  IMO, skręcajacego tłumaczy fakt że *się zatrzymał*, a zatrzymał
się dopiero na linii, bo wczesniej *nie mógł* widzieć że jedziesz.
  Trudniej odpowiedzieć na pytanie, czy "szczególna ostrożnosć"
nakazuje widzieć lub nie jechać, bo tak mi wychodzi, a problem
bierze się z konstrukcji większosci samochodów (wysunięta
maska).

  Przy skręcie w prawo taka kombinacja nie występuje, więc trudno
znalezć analogię do porównań.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-09 23:32:17
Autor: szaman (Baker)
On 03/09/2012 06:02 PM, rmikke wrote::

Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

3 rentgeny mi zrobili, mĂłwiÄ…, ĹĽe jest 'wporzo' :)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-12 21:05:38
Autor: Vince
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - flam
Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

No ja ostatnio też miałem "pocałowanie się" z Fiatem zdaje się jakim¶. Zagapiłem się, nie wyhamowałem, ale poza tym, że buzinka trochę opuchła względnie jest ok. Upadać też trzeba umieć z klas± :]

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-03-13 10:33:59
Autor: Fabian
On 12.03.2012 21:05, Vince wrote:
Namawia na kaski, to moze ma co z glowa? :D

No ja ostatnio te� mia�em "poca�owanie si�" z Fiatem zdaje si� jakim�.
Zagapi�em si�, nie wyhamowa�em, ale poza tym, �e buzinka troch� opuch�a
wzgl�dnie jest ok. Upada� te� trzeba umie� z klas� :]

Z ciekawszych zdarzeń to w zeszłym roku zaparkowałem razem z samochodem, bo ten zaczął parkować jak jechałem po jego prawej, ja jechałem pasem rowerowym, w Gdańsku, udało mi się zgrać i w sumie opierając się o jego bok zaparkowałem dosłownie razem z nim, nic się nie stało, nawet nie zarysowałem go, nie upadłem, trochę śmieszne, jak już nie było strasznie :)

Fabian.

Data: 2012-03-09 23:31:43
Autor: szaman (Baker)
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - f lame]
On 03/09/2012 02:52 PM, Kapsel wrote::

Ej, ale wszystko OK z TobÄ…?

Żyję:)
Podryw na piękny uśmiech co prawda na parę miesięcy mam nieczynny. Dzieci krzyczą na mój widok i zbieram na nowe ząbki, ale poza dogłębnym poobijaniem i zmianą geometrii facjaty to chyba z reszŧą jest OK:)

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-10 06:41:23
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "szaman (Baker)" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:jje0cf$bt$2news.icm.edu.pl...

[...]

To powinno iść z OC sprawcy o ile sprawcą jest kierowca.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-03-10 10:31:58
Autor: szaman (Baker)
On 03/10/2012 06:41 AM, kamil/Endurorider.pl wrote::
Użytkownik "szaman (Baker)" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości

Żyję:)
Podryw na piękny uśmiech co prawda na parę miesięcy mam nieczynny.
Dzieci krzyczÄ… na mĂłj widok i zbieram na nowe zÄ…bki, ale poza
dogłębnym poobijaniem i zmianą geometrii facjaty to chyba z reszŧą
jest OK:)

To powinno iść z OC sprawcy o ile sprawcą jest kierowca.

Wina obopĂłlna...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-10 09:10:19
Autor: Fabian
On 09.03.2012 23:31, szaman (Baker) wrote:
[...]

Tzn. Twoja wina?

Fabian.

Data: 2012-03-10 10:32:41
Autor: szaman (Baker)
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - f lame]
On 03/10/2012 09:10 AM, Fabian wrote::

Tzn. Twoja wina?

Fabian.

Wina obopólna, więcpozostajemi NNW z ubezpieczenia.

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" PiekaruĹ›

Data: 2012-03-10 20:58:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
SzosĂłwka vs stary passat... [kask - f lame]
szaman (Baker), Fri, 09 Mar 2012 23:31:43 +0100, pl.rec.rowery:
Podryw na piękny u¶miech co prawda na parę miesięcy mam nieczynny.

Przynajmniej wybielanie gratis... ;-)

Data: 2012-03-11 00:49:06
Autor: szaman (Baker)
Szosówka vs stary passat... [kask - flame]
On 03/10/2012 08:58 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

Przynajmniej wybielanie gratis... ;-)

Grrr!!!!

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

SzosĂłwka vs stary passat... [kask - flam e]