Data: 2011-05-11 14:46:34 | |
Autor: bans | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
Niby znany jest fakt, e ciko to sensownie poeni.
A tu bc: http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520 Klamki Tektro RL340: http://tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=67&sortname=Lever&sort=1&fid=3 dziaajce z v-brake Avid SD5?! Jak to niby dziaa, przecie pono ucig szosowych klamek nie pasuje do hamulcw v-brake? Cos mi umkno? BTW - chc taki rower! ;) -- bans |
|
Data: 2011-05-11 15:10:22 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On Wed, 11 May 2011 14:46:34 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote: Niby znany jest fakt, że ciężko to sensownie pożenić. Bo ja wiem, czy ciężko? Drugi rok tak jeżdżę, tylko jeszcze gorzej, bo z Avidami BB7. :) A tu bęc: Mniam! Rasowy. Coś się chyba zmienia na lepsze, bo przecież przez lata takie rowery były domeną jakichś małych manufakturek, a tu patrzajcie państwo – Trek z klasycznym tourerem wyskakuje! Klamki Tektro RL340: Myślę, że komuś u Treka umknęło, że się rąbnął w symbolu klamek. Miał na myśli: http://tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=10&sortname=Lever&sort=1&fid=3 BTW - chcę taki rower! ;) Guguiel mówi, że możesz. Za jedyne $1200. To jest wprawdzie trochę więcej, niż zwykłem nosić przy sobie drobnych, ale to nawet lepsza cena, niż się spodziewałem patrząc na osprzęt. PS. Nawet owijkę dali, kurdę, fajną. I like it! -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-11 15:25:51 | |
Autor: bans | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
W dniu 2011-05-11 15:10, Tomasz Minkiewicz pisze:
CoĹ� siÄ� chyba zmienia na lepsze, bo przecieĹź przez lata takie rowery No nie, Trek akurat 520ke produkuje od lat: http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=1994&Brand=Trek&Model=520&Type=bike MyĹ�lÄ�, Ĺźe komuĹ� u Treka umknÄ�Ĺ�o, Ĺźe siÄ� rÄ�bnÄ�Ĺ� w symbolu klamek. Kurde, no, to jest to! Niemniej jednak te na zdjeciu to ewidentnie nie sa te klamki. RL340 zreszta tez nie... Cos kreca. No i przerzutka LX, a manetki szosowe, według niektórych specjalistow to nie ma prawa wspolpracowac ;) -- bans |
|
Data: 2011-05-11 15:50:31 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On Wed, 11 May 2011 15:25:51 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote: W dniu 2011-05-11 15:10, Tomasz Minkiewicz pisze: No nieeee! I nikt mi nie powiedział, jak rower wybierałem??? A na dodatek z obrazków zdaje się wynikać, że na sexowniejszą kompaktową ramkę przeszli akurat wtedy, gdy ja kompletowałem części do swojego. > MyĹ�lÄ�, Ĺźe komuĹ� u Treka umknÄ�Ĺ�o, Ĺźe siÄ� rÄ�bnÄ�Ĺ� w symbolu klamek. A faktycznie. Nie przyjrzałem się. To Dia Compe 287. Ale pewnie tylko do zdjęcia założyli, bo skoro w specyfikacji przyznają się do Tektro, to w produkcyjnych maszynach raczej takie będą – diacompy są dwa razy droższe. I podobno przeznaczone dla małych łapek, przez co tylko kobiety i młodzież uważają je za wygodne. No i przerzutka LX, a manetki szosowe, według niektórych specjalistow to nie ma prawa wspolpracowac ;) Zaprawdę powiadam Ci: te manetki to predynasysowe ósemkowo/dziewiątkowe DuraAce'y z możliwością wyłączenia indeksu, w którym to trybie współpracują nawet z mikrofalówką. A jak zarżnę obecny napęd do końca, to się dowiem, czy potrafią obsłużyć 10-rzędową kasetę. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-11 18:27:37 | |
Autor: Kosu | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520 Nie miaem pojcia o istnieniu tego roweru. Fenomenalny :o BTW - chc taki rower! ;) No ja te. I... chyba powanie zaczn si przyglda. Kto bardziej dowiadczony mgby si pokusi o szybkie porwnanie z Surly Long Haul Trucker? I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj lepiej ni szosowe? S przyjaniejsze w uytkowaniu? pozdrawiam, PK |
|
Data: 2011-05-11 20:46:28 | |
Autor: bans | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:
I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj Praktycznie mam porwnanie tylko z canti i... nie ma co porwnywa. I v-brake mog wyregulowa obudzony o 2 nocy, z zamknitymi oczami, a w dodatku pijany ;) -- bans |
|
Data: 2011-05-11 20:59:09 | |
Autor: Kosu | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On 2011-05-11 20:46, bans wrote:
I v-brake mog wyregulowa obudzony o 2 nocy, z zamknitymi oczami, a w Nigdy nie miaem szoswki, wic nie wiem jak to wyglda w praktyce. No a V-ki wiadomo... chyba nie da si zrobi hamulca prostszego bez utraty efektywnoci. Po chwili namysu doszedem do wniosku, e moe brakuje "wspczesnych" hamulcw szosowych na szerokie opony. W takim razie plus dla Treka, a minus dla Surly (pakujcego do swoich rowerw canti...) pozdrawiam, PK |
|
Data: 2011-05-12 06:46:17 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:
I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj Z wsk opon na pewno nie. BTW: kiedy bodaj na alt.*.kolarstwo kto zapoda linka do roweru szosowego z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Jak hydraulik napdzono klamkami szosowymi - nie wiadomo :) S przyjaniejsze w uytkowaniu? Na pewno w strojeniu. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest tylu idiotw" Stanisaw Lem |
|
Data: 2011-05-12 09:17:19 | |
Autor: Zachu | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
W dniu 12-05-11 6:46, PeJot pisze:
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:Byy te hydrauliki, szosowe, klockowe. -- Zachu |
|
Data: 2011-05-12 11:37:40 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On Wed, 11 May 2011 18:27:37 +0200
Kosu <665@epf.pl> wrote: On 2011-05-11 14:46, bans wrote: Jako entuzjasta i użytkownik sprzętu Surly, bo to naprawdę fajny sprzęcior jest, mogę, po zapoznaniu się ze opisami tych dwóch rowerków, doradzić tylko jedno: chrzań LHT, bierz Treka. :) I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki? No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz – w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-12 11:45:05 | |
Autor: Kapsel | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
Thu, 12 May 2011 11:37:40 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):
I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki? Czyli jak mam rower przełajowy z canti, to mogę sobie ot tak wymienić je na te mini-v-brake? :> Bo wyczytałem już że z klasycznymi v-kami to nie poleci, ale te canti są tak słabe, że nie wytrzymam z nimi długo :| -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|
Data: 2011-05-12 13:51:47 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On Thu, 12 May 2011 11:45:05 +0200
Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote: Thu, 12 May 2011 11:37:40 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a): Tak. Mini-v są przeznaczone właśnie do klamek o krótkim ciągu. Jedynie Tektro się upiera, że ich mini-v (w odróżnieniu od wszelkich innych) są przeznaczone do normalnych klamek MTB. Ale jak składałem rowerek, to o tym nie wiedziałem, więc specjalnie dokupiłem szimanowskie klamki o krótkim ciągu, ale na prostą kierownicę. I praktyka pokazuje, że tektrowe minivałki świetnie z nimi działają. Jak chcesz mieć spokojne sumienie, to zamiast tektrowych możesz kupić canecreekowe czy jakieś inne, w których instrukcji będzie stało wyraźnie napisane, że są pod klamki szosowe. Tyle, że zabuuulisz. ;) Bo wyczytałem już że z klasycznymi v-kami to nie poleci, ale te canti są Na wyżej opisanym zestawie jeździłem z sakwami po polskich wyżynach i nie czułem niedostatku braking power. Zdecydowanie zdanżają. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-12 17:04:48 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On 2011-05-12, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Wed, 11 May 2011 18:27:37 +0200[..] I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki? A ja szczerze mówiąc to nie kminię, dlaczego do takich współczesnych ram nie pakuje się przynajmnije mocowań pod hamulce tarczowe - cała zabawa z kombinowaniem ze standardami uciągów hamulców odpada z racji istnienia BB7 Road. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-12 19:42:05 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szosowe klamki a v-brake. | |
On Thu, 12 May 2011 17:04:48 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: On 2011-05-12, Tomasz Minkiewicz wrote: Pakuje się, czemu nie. Tyle że do innych ram. Taka jak ta, którą się wszyscy onanizują w tym wątku, to nie jest rama do tarcz. Rzadko mi się to zdarza, ale w tym wypadku twierdzę, że funkcjonalność musi ustąpić wyglądowi. :) A tak serio – chyba nie ma szans zrobić ładnego, wygiętego widelca, który byłby przy tym cieńszy od rury wodociągowej, na którym by się dało założyć tarczówkę. Chyba żeby może jakieś najwyżej 140 mm maleństwo, ale w rowerze do być może ciężkiej turystyki to by mogło być za mało. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|