Szosowe klamki a v-brake.

Data: 2011-05-11 14:46:34
Autor: bans
Szosowe klamki a v-brake.
Niby znany jest fakt, e ciko to sensownie poeni.

A tu bc:

http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520

Klamki Tektro RL340:

http://tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=67&sortname=Lever&sort=1&fid=3

dziaajce z v-brake Avid SD5?! Jak to niby dziaa, przecie pono ucig szosowych klamek nie pasuje do hamulcw  v-brake? Cos mi umkno?

BTW - chc taki rower! ;)

--
bans

Data: 2011-05-11 15:10:22
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Wed, 11 May 2011 14:46:34 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

Niby znany jest fakt, że ciężko to sensownie pożenić.

Bo ja wiem, czy ciężko? Drugi rok tak jeżdżę, tylko jeszcze
gorzej, bo z Avidami BB7. :)

A tu bęc:

http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520

Mniam! Rasowy.

Coś się chyba zmienia na lepsze, bo przecież przez lata takie rowery
były domeną jakichś małych manufakturek, a tu patrzajcie państwo –
Trek z klasycznym tourerem wyskakuje!

Klamki Tektro RL340:

http://tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=67&sortname=Lever&sort=1&fid=3

działające z v-brake Avid SD5?! Jak to niby działa, przecież ponoć uciąg szosowych klamek nie pasuje do hamulców  v-brake? Cos mi umknęło?

Myślę, że komuś u Treka umknęło, że się rąbnął w symbolu klamek.
Miał na myśli:
http://tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=10&sortname=Lever&sort=1&fid=3

BTW - chcę taki rower! ;)

Guguiel mówi, że możesz. Za jedyne $1200.
To jest wprawdzie trochę więcej, niż zwykłem nosić przy sobie drobnych,
ale to nawet lepsza cena, niż się spodziewałem patrząc na osprzęt.

PS. Nawet owijkę dali, kurdę, fajną. I like it!

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-11 15:25:51
Autor: bans
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 2011-05-11 15:10, Tomasz Minkiewicz pisze:

Co� si� chyba zmienia na lepsze, bo przecieş przez lata takie rowery
by�y domen� jakich� ma�ych manufakturek,a tu patrzajcie pa�stwo �
Trek z klasycznym tourerem wyskakuje!

No nie, Trek akurat 520ke produkuje od lat: http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=1994&Brand=Trek&Model=520&Type=bike

My�l�, şe komu� u Treka umkn��o, şe si� r�bn�� w symbolu klamek.
Mia� na my�li:
http://tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=10&sortname=Lever&sort=1&fid=3

Kurde, no, to jest to!

Niemniej jednak te na zdjeciu to ewidentnie nie sa te klamki. RL340 zreszta tez nie... Cos kreca.

No i przerzutka LX, a manetki szosowe, według niektórych specjalistow to nie ma prawa wspolpracowac ;)

--
bans

Data: 2011-05-11 15:50:31
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Wed, 11 May 2011 15:25:51 +0200
bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

> Co� si� chyba zmienia na lepsze, bo przecieş przez lata takie rowery
> by�y domen� jakich� ma�ych manufakturek,a tu patrzajcie pa�stwo �

No nieeee! I nikt mi nie powiedział, jak rower wybierałem???

A na dodatek z obrazków zdaje się wynikać, że na sexowniejszą
kompaktową ramkę przeszli akurat wtedy, gdy ja kompletowałem
części do swojego.

> [...]

Kurde, no, to jest to!

Niemniej jednak te na zdjeciu to ewidentnie nie sa te klamki. RL340 zreszta tez nie... Cos kreca.

A faktycznie. Nie przyjrzałem się.
To Dia Compe 287. Ale pewnie tylko do zdjęcia założyli, bo skoro
w specyfikacji przyznają się do Tektro, to w produkcyjnych maszynach
raczej takie będą – diacompy są dwa razy droższe. I podobno
przeznaczone dla małych łapek, przez co tylko kobiety i młodzież
uważają je za wygodne.

No i przerzutka LX, a manetki szosowe, według niektórych specjalistow to nie ma prawa wspolpracowac ;)

Zaprawdę powiadam Ci: te manetki to predynasysowe ósemkowo/dziewiątkowe
DuraAce'y z możliwością wyłączenia indeksu, w którym to trybie
współpracują nawet z mikrofalówką. A jak zarżnę obecny napęd do końca,
to się dowiem, czy potrafią obsłużyć 10-rzędową kasetę.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-11 18:27:37
Autor: Kosu
Szosowe klamki a v-brake.
On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520

Nie miaem pojcia o istnieniu tego roweru. Fenomenalny :o

BTW - chc taki rower! ;)

No ja te. I... chyba powanie zaczn si przyglda. Kto bardziej dowiadczony mgby si pokusi o szybkie porwnanie z Surly Long Haul Trucker?

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj lepiej ni szosowe? S przyjaniejsze w uytkowaniu?

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-05-11 20:46:28
Autor: bans
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj
lepiej ni szosowe? S przyjaniejsze w uytkowaniu?

Praktycznie mam porwnanie tylko z canti i... nie ma co porwnywa.

I v-brake mog wyregulowa obudzony o 2 nocy, z zamknitymi oczami, a w dodatku pijany ;)

--
bans

Data: 2011-05-11 20:59:09
Autor: Kosu
Szosowe klamki a v-brake.
On 2011-05-11 20:46, bans wrote:
I v-brake mog wyregulowa obudzony o 2 nocy, z zamknitymi oczami, a w
dodatku pijany ;)

Nigdy nie miaem szoswki, wic nie wiem jak to wyglda w praktyce. No a V-ki wiadomo... chyba nie da si zrobi hamulca prostszego bez utraty efektywnoci.

Po chwili namysu doszedem do wniosku, e moe brakuje "wspczesnych" hamulcw szosowych na szerokie opony. W takim razie plus dla Treka, a minus dla Surly (pakujcego do swoich rowerw canti...)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-05-12 06:46:17
Autor: PeJot
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj
lepiej ni szosowe?

Z wsk opon na pewno nie. BTW: kiedy bodaj na alt.*.kolarstwo kto zapoda linka do roweru szosowego z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Jak hydraulik napdzono klamkami szosowymi - nie wiadomo :)

S przyjaniejsze w uytkowaniu?

Na pewno w strojeniu.

--
P. Jankisz
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest

Data: 2011-05-12 09:17:19
Autor: Zachu
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 12-05-11 6:46, PeJot pisze:
[...]

Byy te hydrauliki, szosowe, klockowe.

--
Zachu

Data: 2011-05-12 11:37:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Wed, 11 May 2011 18:27:37 +0200

On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
> http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520

Nie miałem pojęcia o istnieniu tego roweru. Fenomenalny :o

> BTW - chcę taki rower! ;)

No ja też. I... chyba poważnie zacznę się przyglądać. Ktoś bardziej doświadczony mógłby się pokusić o szybkie porównanie z Surly Long Haul Trucker?

Jako entuzjasta i użytkownik sprzętu Surly, bo to naprawdę fajny
sprzęcior jest, mogę, po zapoznaniu się ze opisami tych dwóch
rowerków, doradzić tylko jedno: chrzań LHT, bierz Treka. :)

I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki?

No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno
ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż
vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby
brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz –
w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi
szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-12 11:45:05
Autor: Kapsel
Szosowe klamki a v-brake.
Thu, 12 May 2011 11:37:40 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

[...]

Czyli jak mam rower przełajowy z canti, to mogę sobie ot tak wymienić je na
te mini-v-brake? :> Bo wyczytałem już że z klasycznymi v-kami to nie poleci, ale te canti są
tak słabe, że nie wytrzymam z nimi długo :|

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2011-05-12 13:51:47
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Thu, 12 May 2011 11:45:05 +0200
Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

Czyli jak mam rower przełajowy z canti, to mogę sobie ot tak wymienić je na

Tak. Mini-v są przeznaczone właśnie do klamek o krótkim ciągu. Jedynie
Tektro się upiera, że ich mini-v (w odróżnieniu od wszelkich innych) są
przeznaczone do normalnych klamek MTB. Ale jak składałem rowerek, to
o tym nie wiedziałem, więc specjalnie dokupiłem szimanowskie klamki
o krótkim ciągu, ale na prostą kierownicę. I praktyka pokazuje, że
tektrowe minivałki świetnie z nimi działają.

Jak chcesz mieć spokojne sumienie, to zamiast tektrowych możesz kupić
canecreekowe czy jakieś inne, w których instrukcji będzie stało
wyraźnie napisane, że są pod klamki szosowe. Tyle, że zabuuulisz. ;)

Bo wyczytałem już że z klasycznymi v-kami to nie poleci, ale te canti są
tak słabe, że nie wytrzymam z nimi długo :|

Na wyżej opisanym zestawie jeździłem z sakwami po polskich wyżynach
i nie czułem niedostatku braking power. Zdecydowanie zdanżają.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-12 17:04:48
Autor: Jan Srzednicki
Szosowe klamki a v-brake.

On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
> http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520
[..]
[...]

A ja szczerze mówiąc to nie kminię, dlaczego do takich współczesnych ram
nie pakuje się przynajmnije mocowań pod hamulce tarczowe - cała zabawa z
kombinowaniem ze standardami uciągów hamulców odpada z racji istnienia
BB7 Road.

Data: 2011-05-12 19:42:05
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Thu, 12 May 2011 17:04:48 +0000 (UTC)

On 2011-05-12, Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]

nie pakuje się przynajmnije mocowań pod hamulce tarczowe - cała zabawa z
kombinowaniem ze standardami uciągów hamulców odpada z racji istnienia

Pakuje się, czemu nie. Tyle że do innych ram. Taka jak ta, którą się
wszyscy onanizują w tym wątku, to nie jest rama do tarcz. Rzadko mi się
to zdarza, ale w tym wypadku twierdzę, że funkcjonalność musi ustąpić
wyglądowi. :)

A tak serio – chyba nie ma szans zrobić ładnego, wygiętego widelca,
który byłby przy tym cieńszy od rury wodociągowej, na którym by się
dało założyć tarczówkę. Chyba żeby może jakieś najwyżej 140 mm
maleństwo, ale w rowerze do być może ciężkiej turystyki to by mogło
być za mało.