Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Szosowe klamki a v-brake.

Szosowe klamki a v-brake.

Data: 2011-05-11 18:27:37
Autor: Kosu
Szosowe klamki a v-brake.
On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520

Nie miaem pojcia o istnieniu tego roweru. Fenomenalny :o

BTW - chc taki rower! ;)

No ja te. I... chyba powanie zaczn si przyglda. Kto bardziej dowiadczony mgby si pokusi o szybkie porwnanie z Surly Long Haul Trucker?

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj lepiej ni szosowe? S przyjaniejsze w uytkowaniu?

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-05-11 20:46:28
Autor: bans
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj
lepiej ni szosowe? S przyjaniejsze w uytkowaniu?

Praktycznie mam porwnanie tylko z canti i... nie ma co porwnywa.

I v-brake mog wyregulowa obudzony o 2 nocy, z zamknitymi oczami, a w dodatku pijany ;)


--
bans

Data: 2011-05-11 20:59:09
Autor: Kosu
Szosowe klamki a v-brake.
On 2011-05-11 20:46, bans wrote:
I v-brake mog wyregulowa obudzony o 2 nocy, z zamknitymi oczami, a w
dodatku pijany ;)

Nigdy nie miaem szoswki, wic nie wiem jak to wyglda w praktyce. No a V-ki wiadomo... chyba nie da si zrobi hamulca prostszego bez utraty efektywnoci.

Po chwili namysu doszedem do wniosku, e moe brakuje "wspczesnych" hamulcw szosowych na szerokie opony. W takim razie plus dla Treka, a minus dla Surly (pakujcego do swoich rowerw canti...)

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-05-12 06:46:17
Autor: PeJot
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj
lepiej ni szosowe?

Z wsk opon na pewno nie. BTW: kiedy bodaj na alt.*.kolarstwo kto zapoda linka do roweru szosowego z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Jak hydraulik napdzono klamkami szosowymi - nie wiadomo :)

S przyjaniejsze w uytkowaniu?

Na pewno w strojeniu.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest
tylu idiotw" Stanisaw Lem

Data: 2011-05-12 09:17:19
Autor: Zachu
Szosowe klamki a v-brake.
W dniu 12-05-11 6:46, PeJot pisze:
W dniu 2011-05-11 18:27, Kosu pisze:

I jeszcze jedno pytanie... po co waciwie pakowa na si V-ki? Hamuj
lepiej ni szosowe?

Z wsk opon na pewno nie. BTW: kiedy bodaj na alt.*.kolarstwo kto
zapoda linka do roweru szosowego z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi.
Jak hydraulik napdzono klamkami szosowymi - nie wiadomo :)

Byy te hydrauliki, szosowe, klockowe.

--
Zachu

Data: 2011-05-12 11:37:40
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Wed, 11 May 2011 18:27:37 +0200
Kosu <665@epf.pl> wrote:

On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
> http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520

Nie miałem pojęcia o istnieniu tego roweru. Fenomenalny :o

> BTW - chcę taki rower! ;)

No ja też. I... chyba poważnie zacznę się przyglądać. Ktoś bardziej doświadczony mógłby się pokusić o szybkie porównanie z Surly Long Haul Trucker?

Jako entuzjasta i użytkownik sprzętu Surly, bo to naprawdę fajny
sprzęcior jest, mogę, po zapoznaniu się ze opisami tych dwóch
rowerków, doradzić tylko jedno: chrzań LHT, bierz Treka. :)

I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki?

No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno
ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż
vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby
brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz –
w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi
szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-12 11:45:05
Autor: Kapsel
Szosowe klamki a v-brake.
Thu, 12 May 2011 11:37:40 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki?

No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno
ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż
vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby
brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz –
w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi
szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

Czyli jak mam rower przełajowy z canti, to mogę sobie ot tak wymienić je na
te mini-v-brake? :> Bo wyczytałem już że z klasycznymi v-kami to nie poleci, ale te canti są
tak słabe, że nie wytrzymam z nimi długo :|


--
Kapsel
  http://kapselek.net
  kapsel(malpka)op.pl

Data: 2011-05-12 13:51:47
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Thu, 12 May 2011 11:45:05 +0200
Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

Thu, 12 May 2011 11:37:40 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

>> I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki?
> > No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno
> ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż
> vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby
> brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz –
> w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi
> szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

Czyli jak mam rower przełajowy z canti, to mogę sobie ot tak wymienić je na
te mini-v-brake? :>

Tak. Mini-v są przeznaczone właśnie do klamek o krótkim ciągu. Jedynie
Tektro się upiera, że ich mini-v (w odróżnieniu od wszelkich innych) są
przeznaczone do normalnych klamek MTB. Ale jak składałem rowerek, to
o tym nie wiedziałem, więc specjalnie dokupiłem szimanowskie klamki
o krótkim ciągu, ale na prostą kierownicę. I praktyka pokazuje, że
tektrowe minivałki świetnie z nimi działają.

Jak chcesz mieć spokojne sumienie, to zamiast tektrowych możesz kupić
canecreekowe czy jakieś inne, w których instrukcji będzie stało
wyraźnie napisane, że są pod klamki szosowe. Tyle, że zabuuulisz. ;)

Bo wyczytałem już że z klasycznymi v-kami to nie poleci, ale te canti są
tak słabe, że nie wytrzymam z nimi długo :|

Na wyżej opisanym zestawie jeździłem z sakwami po polskich wyżynach
i nie czułem niedostatku braking power. Zdecydowanie zdanżają.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-12 17:04:48
Autor: Jan Srzednicki
Szosowe klamki a v-brake.
On 2011-05-12, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Wed, 11 May 2011 18:27:37 +0200
Kosu <665@epf.pl> wrote:

On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
> http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520
[..]
I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki?

No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno
ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż
vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby
brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz –
w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi
szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

A ja szczerze mówiąc to nie kminię, dlaczego do takich współczesnych ram
nie pakuje się przynajmnije mocowań pod hamulce tarczowe - cała zabawa z
kombinowaniem ze standardami uciągów hamulców odpada z racji istnienia
BB7 Road.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-05-12 19:42:05
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szosowe klamki a v-brake.
On Thu, 12 May 2011 17:04:48 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

On 2011-05-12, Tomasz Minkiewicz wrote:
> On Wed, 11 May 2011 18:27:37 +0200
> Kosu <665@epf.pl> wrote:
>
>> On 2011-05-11 14:46, bans wrote:
>> > http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/road/touring/520/520/#/int/en/model/details?url=int/en/bikes/road/touring/520/520
[..]
>> I jeszcze jedno pytanie... po co właściwie pakować na siłę V-ki?
>
> No weź! mamy rok 2011. Jeśli już zadawać pytanie o hamulce, to powinno
> ono brzmieć „czy jest jakiś sens pakowania się w cokolwiek innego niż
> vałki”. I jedyna sensowna odpowiedź, inna niż krótkie „Nie”, mogłaby
> brzmieć: „Mini-V”. Mają wszystkie zalety normalnych vałek oraz –
> w rowerze z barankiem – jedną sporą przewagę: współpracują z normalnymi
> szosowymi klamkami. A tych jest więcej niż 2 modele.

A ja szczerze mówiąc to nie kminię, dlaczego do takich współczesnych ram
nie pakuje się przynajmnije mocowań pod hamulce tarczowe - cała zabawa z
kombinowaniem ze standardami uciągów hamulców odpada z racji istnienia
BB7 Road.

Pakuje się, czemu nie. Tyle że do innych ram. Taka jak ta, którą się
wszyscy onanizują w tym wątku, to nie jest rama do tarcz. Rzadko mi się
to zdarza, ale w tym wypadku twierdzę, że funkcjonalność musi ustąpić
wyglądowi. :)

A tak serio – chyba nie ma szans zrobić ładnego, wygiętego widelca,
który byłby przy tym cieńszy od rury wodociągowej, na którym by się
dało założyć tarczówkę. Chyba żeby może jakieś najwyżej 140 mm
maleństwo, ale w rowerze do być może ciężkiej turystyki to by mogło
być za mało.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Szosowe klamki a v-brake.

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona