Data: 2013-07-16 13:28:31 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
CzoĹem. Z ciekawoĹci - jak sprawdzajÄ
siÄ w dziaĹaniu tarczĂłwki w wersji road, np. Avid BB7 Road. Chodzi mi np. o zakres modulacji zwiÄ
zany z wÄ
skimi oponami, Ĺatwo wpadajÄ
cymi w poĹlizg.
2ga sprawa: w specyfikacji Avid BB7 MTB stoi Ĺźe sÄ przeznaczone do pracy z klamkami MTB, ale jak majÄ siÄ do klamek z mechanizmem servo wave ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2013-07-16 14:42:43 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-16 13:28, PeJot pisze:
Czołem. Z ciekawości - jak sprawdzają się w działaniu tarczówki w wersji Jestem świeżo po testach BB7 Road z tarczami 180 przód i 160 tył. Nie odczuwam żadnego dyskomfortu przy hamowaniu w porównaniu do hamulców szosowych :) Na pewno są zdecydowanie silniejsze przy korzystaniu z górnego chwytu (to wielki plus), ale problemów z modulacją nie ma. No i na marginesie - ze wszystkich hamulców z jakich w życiu korzystałem (czyli v-brake, tarczówki hydrauliczne i szosowe ;) te najłatwiej się obsługuje, wręcz intuicyjnie. -- bans |
|
Data: 2013-07-16 09:34:37 | |
Autor: rzymo | |
Szosowe tarcze | |
pW dniu wtorek, 16 lipca 2013 14:42:43 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Jestem świeżo po testach BB7 Road z tarczami 180 przód i 160 tył. Nie odczuwam żadnego dyskomfortu przy hamowaniu w porównaniu do hamulców szosowych :) To ja miałem spore problemy :) Opony 35c, BB7, tarcze 160 i 140mm. Zdecydowanie zbyt często zdarzało mi się blokować koło. |
|
Data: 2013-07-17 07:55:40 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-16 18:34, rzymo pisze:
To ja miałem spore problemy :) Opony 35c, BB7, tarcze 160 i 140mm. Zdecydowanie zbyt często zdarzało mi się blokować koło. A ile ważysz? ;) A bardziej serio - na modulację można wpłynąć nieco przykręcając linkę do ramienia hamulca w różnych miejscach - im "wyżej" tym klamki działają bardziej zero-jedynkowo. Dobra, może piszę oczywistości, dla mnie to nowość, to się dzielę ;) -- bans |
|
Data: 2013-07-17 06:17:42 | |
Autor: rzymo | |
Szosowe tarcze | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 07:55:40 UTC+2 użytkownik bans napisał:
A ile ważysz? ;) Masa własna 78-79kg. Zapewne kwestia przyzwyczajenia, hamowanie jest po prostu inne. Pojawi się więcej hydrauliki, ceny spadną to zacznę rozważać :) |
|
Data: 2013-07-16 13:22:55 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Szosowe tarcze | |
Dnia Tue, 16 Jul 2013 14:42:43 +0200, bans napisaĹ(a):
No i na marginesie - ze wszystkich hamulcĂłw z jakich w Ĺźyciu korzystaĹemTo znaczy chodzi o codzienne uĹźywanie-hamowanie czy raczej regulacjÄ? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-07-16 15:41:07 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-16 15:22, piecia aka dracorp pisze:
To znaczy chodzi o codzienne używanie-hamowanie czy raczej regulację? Montaż, regulację, używanie - całokształt. Np. regulacja v-brake, choć banalna to przy tym mechanika kwantowa ;) To po prostu bardzo dobre hamulce i tyle. Aha, klamkomanetki Sora 2013, jeśli to kogoś interesuje. -- bans |
|
Data: 2013-07-16 18:39:55 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-16 14:42, bans pisze:
W dniu 2013-07-16 13:28, PeJot pisze: To znaczy *nie da się zablokować* ( i wprowadzić w poślizg ) przedniego koła ? Porównanie z h. szczękowymi jest chyba nie na miejscu, one raczej siłą przegrywają z dobrymi v-kami, bo nie do tego zostały zaprojektowane. Moje wątpliwości biorą się stąd, że zastanawiam się nad "sznurkową" tarczą do przodu w rowerze MTB, który sporo jeździ po szosie na oponach 1". -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-17 07:52:30 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-16 18:39, PeJot pisze:
Na pewno są zdecydowanie silniejsze przy korzystaniu z górnego chwytu Da się, jak każdymi hamulcami z którymi miałem do czynienia). Ale bez obaw, nie przypadkowo. Porównanie z h. szczękowymi jest chyba nie na miejscu, one raczej Pisząc "szczękowymi" masz na myśli "szczękowymi szosowymi"? Bo v-brake to też szczękowe, nie? To zależy od użytkowania - np. siła v-brake Avid SD7 była dla mnie porównywalna z siłą tarczówek hydraulicznych SLX (!) na szybkich i długich zjazdach w terenie górskim , a z kolei z hamulcami szosowymi Tektro Cośtam 540 ;) na asfalcie (również zjazdy w górach) nigdy nie miałem żadnych problemów. Moje wątpliwości biorą się stąd, że zastanawiam się nad "sznurkową" Tu nie poradzę, bo sam wybrałem tarcze ze "sznurkiem" tylko dlatego, że trudno zamontować hydrauliki w rowerze z barankiem. Ale jak napisałem - nie narzekam. -- bans |
|
Data: 2013-07-17 09:06:40 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 07:52, bans pisze:
Porównanie z h. szczękowymi jest chyba nie na miejscu, one raczej Dokładnie. Moje wątpliwości biorą się stąd, że zastanawiam się nad "sznurkową" Ale jak pisałeś opony nieco szersze, a i masa wieziona mniejsza. Poza tym, dawno dawno temu gdzieś widziałem fabryczny rower szosowy z hydraulicznymi tarczami i typowymi klamkomanetkami na baranku. Pomiędzy klamką a zaciskiem była dodatkowa "puszka" z wejściem na linkę i wyjściem na przewód hydrauliczny. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-17 09:29:35 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 09:06, PeJot pisze:
Poza tym, dawno dawno temu gdzieś widziałem fabryczny rower szosowy z Dlatego napisałem że "trudno zamontować hydrauliki w rowerze z barankiem" a nie, że to niemożliwe ;) Póki co w grę wchodzą tylko takie przejściówki, ale być może niedługo się doczekamy klamkomanetek do hydraulików. Już mi się chce płakać na myśl, ile to będzie kosztować ;) -- bans |
|
Data: 2013-07-17 09:43:49 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 09:29, bans pisze:
Póki co w grę wchodzą tylko takie przejściówki, ale być może niedługo Mogę się mylić, ale UCI nie dopuszcza takich hamulców w rowerach do zawodowego ścigania się na szosie, czyli dla hydraulików pozostanie nisza amatorska i pewnie przełaj. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-17 10:34:53 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 09:43, PeJot pisze:
Mogę się mylić, ale UCI nie dopuszcza takich hamulców w rowerach do O to właśnie chodzi, z 2 lata temu (?) dopuścili tarcze do przełaju, a że coraz większa liczba producentów robi już ramy i widelce pod tarcze, to i pewnie UCI w końcu zmięknie i dopuści je do szosy (pieniążki, kochane pieniążki...). Za 10 lat pewnie będziemy wspominać szosówki z hamulcami szczękowymi jak dziś wspominamy MTB z canti ;) -- bans |
|
Data: 2013-07-17 10:40:49 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 10:34, bans pisze:
W dniu 2013-07-17 09:43, PeJot pisze: No ale jakie mają użytkowe uzasadnienie tarcze na szosie ? Waga sprzętu idzie na pewno w górę. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-17 10:42:23 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 10:40, PeJot pisze:
No ale jakie mają użytkowe uzasadnienie tarcze na szosie ? Waga sprzętu Ja tez takiego uzasadnienia nie widzę, ale daj trochę czasu marketingowcom, to się dowiesz, że tarcze są niezbędne ;) -- bans |
|
Data: 2013-07-17 10:53:26 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 10:42, bans pisze:
Ja tez takiego uzasadnienia nie widzę, ale daj trochę czasu Ano tak. Chociaż wydaje mi się że w zawodowym peletonie, z uwagi na masę tarcze się nie przyjmią, nawet gdyby UCI za jakiś czas dopuściło. Z drugiej strony koncerny rowerowe zysk robią na masówce dla amatorów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-17 11:19:19 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 10:53, PeJot pisze:
Ano tak. Chociaż wydaje mi się że w zawodowym peletonie, z uwagi na masę Według UCI 6,8kg to dozwolona masa roweru, a skoro zrobienie lżejszego to nie problem więc obstawiam, że się tarcze jednak przyjmą - bo zawodnikom to nawet na rękę :) Z Bo o to właśnie chodzi, snobi (a tych wśród szosowców jest mnóstwo!) zrobią wszystko, żeby jeździć na takich rowerach, na jakim jeżdżą zawodowcy. -- bans |
|
Data: 2013-07-17 10:06:40 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Szosowe tarcze | |
Dnia Wed, 17 Jul 2013 11:19:19 +0200, bans napisaĹ(a):
Bo o to wĹaĹnie chodzi, snobi (a tych wĹrĂłd szosowcĂłw jest mnĂłstwo!)CoĹ w tym jest. Aczkolwiek sprzÄt zawodowy jest lepszy a dobrze jest jeĹşdziÄ na lepszym sprzÄcie. Nie wiem czy bym wydaĹ 10kPLN na rower ale znajomy to zrobiĹ. Drugi natomiast kupiĹ "taki sam" u chiĹczyka za okoĹo 3kLPN. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-07-17 12:19:10 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 12:06, piecia aka dracorp pisze:
Nie wiem czy bym wydał 10kPLN na rower ale znajomy to zrobił. Drugi I tak naprawdę nic mi do tego, kto ile wydaje - jego sprawa. Może sobie nawet kupić Pinarello Dogmę, powiesić na ścianie i nigdy na niego nie wsiąść. Jego sprawa. Zabawne jest tylko to, że często potem taki kolarz-amator nie widzi różnicy między rowerem za 10, 20 czy 50 tysięcy który kupił, a w miarę sensowną szosówką za 3-4 tysiące - ale upiera się, że od razu szybciej i lepiej jeździ ;) Tak jak z tymi maniakami wagi roweru - walczy taki o 100g, a na brzuchu mu wisi zbędne 3kg ;) -- bans |
|
Data: 2013-07-17 12:03:22 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 11:19, bans pisze:
W dniu 2013-07-17 10:53, PeJot pisze: Masa zacisków, przewodów i tarcz to jedno, ale *raczej* trzeba będzie zdecydowanie wzmocnić konstrukcję kół ( liczba szprych i ich przekrój ). Ale to tylko moje luźne przemyślenia. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-18 09:28:13 | |
Autor: cytawa | |
Szosowe tarcze | |
PeJot pisze:
Ano tak. Chociaż wydaje mi się że w zawodowym peletonie, z uwagi na masę MZ nie ma potrzeby mocniejszych hamulcow. Te co sa i tak sa w stanie zablokowac kolo tylne. A poza tym kto hamuje nie wygrywa. Rowniez widze wiecej problemow z tarczowkami przy szybkiej zmianie kola. No i jak zrobic solidne zamocowanie zacisku do karbonowej ramy i widelca.? Jan Cytawa |
|
Data: 2013-07-18 03:49:03 | |
Autor: Iguan_007 | |
Szosowe tarcze | |
On Thursday, July 18, 2013 5:28:13 PM UTC+10, cytawa wrote:
MZ nie ma potrzeby mocniejszych hamulcow. Te co sa i tak sa w stanie zablokowac kolo tylne. A poza tym kto hamuje nie wygrywa. A ja jednak jestem wielkim zwolennikiem tarczowek i jak tylko sie pojawia montowane seryjnie to nie bede sie ogladal tylko takie kupie. Moze i bez znaczenia dla kogos kto jezdzi po plaskim terenie, przy kilkukilometrowych gorskich zjazdach wolalbym jednak mocniejsze i lepiej dozowalne hamulce tarczowe. Piszesz, ze nie ma potrzeby "mocniejszych hamulcow" bo "i tak mozna zablokowac tylne kolo". Zablokowac kolo to mozna i patykiem. Wlasnie chodzi o to zeby miec lepsza dozowalnosc, a wlasnie tutaj tarcze wygrywaja. A o szczegoly techniczne solidnego mocowania niech sie martwia producenci rowerow. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezgon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2013-07-18 15:05:35 | |
Autor: cytawa | |
Szosowe tarcze | |
Iguan_007 pisze:
A ja jednak jestem wielkim zwolennikiem tarczowek i jak tylko sie Nie wiem czy zauwazyles, ze my rozmawiamy o tarczowkach w rowerach szosowych, na ktorych sie sciga i jezdzi jak najszybciej. W rowerach turystycznych to sobie miej co ci sie podoba. Ja nie bede dyskutowal a nawet przyznam ci czasem racje. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-07-18 06:36:00 | |
Autor: Iguan_007 | |
Szosowe tarcze | |
On Thursday, July 18, 2013 11:05:35 PM UTC+10, cytawa wrote:
Iguan_007 pisze: Pisalem o rowerze szosowym. Takim na ktorym jezdze na treningi, w kryteriach i w wyscigach szosowych. I nadal twierdze, ze lepsza dozowalnosc sily hamowania, szczegolnie przy szybkich gorskich trasach czy mokrej nawierzchni to pozytywna cecha hamulca tarczowego. Ile beda takie rowery szosowe ciezsze? Poczekamy, zobaczymy (szczegolnie ze pewnie oszczedzimy wtedy troche na obreczach). Ale nie ma sie co klocic. Ja kupie, Ty nie. Tak jest chyba z kazda nowoscia, zawsze bedzie grupa ludzi ceniaca sobie "tradycje". Ja akurat do nich nie naleze. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezgon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2013-07-18 15:19:10 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-18 15:05, cytawa pisze:
Nie wiem czy zauwazyles, ze my rozmawiamy o tarczowkach w rowerach Naprawdę poczujesz się lepiej, jak za 10 lat ciągle UCI nie dopuści tarczówek? Ja się założę o flachę, że za 10 lat zawodowy peleton będzie śmigał z tarczówkami. Niech ktoś przetnie, kończymy dyskusję i czekamy 10 lat, bo dyskusja "czy zawodowcy będą się ścigać z tarczami" jest obecnie nie do rozstrzygnięcia i jest zwykłym biciem piany. -- bans |
|
Data: 2013-07-18 13:55:20 | |
Autor: Rowerex | |
Szosowe tarcze | |
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 14:19:10 UTC+1 użytkownik bans napisał:
Naprawdę poczujesz się lepiej, jak za 10 lat ciągle UCI nie dopuści tarczówek? Ja się założę o flachę, że za 10 lat zawodowy peleton będzie śmigał z tarczówkami. Zwykłe zdjęcie i założenie _tego_samego_koła_ w rowerze mtb z tarczówkami może skutkować ocieraniem tarczy o klocki, czasem jest to ocieranie na tyle duże, że koło wyraźnie hamuje. Teraz należy sobie wyobrazić co się stanie przy szybkiej wymianie koła podczas wyścigu szosowego... Hamulec obręczowy da się łatwo wyregulować z okna samochodu serwisowego, a w przypadku tarczówek dokładne ustawienie zacisku "w biegu" jest obecnie wg mnie niewykonalne. No chyba, że zaciski zostaną mocno przekonstruowane i np. odległość tarczy od klocków zostanie zwiększona Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-07-18 15:00:53 | |
Autor: Iguan_007 | |
Szosowe tarcze | |
On Friday, July 19, 2013 6:55:20 AM UTC+10, Rowerex wrote:
> tarczówek? Ja się założę o flachę, że za 10 lat zawodowy peleton będzie > śmigał z tarczówkami. Slyszalem juz ten argument ale szczerze go nie rozumiem. Coz Wy takiego robicie ze wyjecie i wlozenie tego samego kola wymaga regulacji hamulca? Bo ja sciagam kolo, pozniej przy zakladaniu pokrece zeby zobaczyc czy dobrze siedzi (nie ociera) i juz. A nawet jak dzwoni to po kilku nacisnieciach hamulca jest juz dobrze. Mozesz mi powiedziec co sie zmienia od momentu wyjecia kola do jego zalozenia?
Nawet gdyby jakies kosmiczne regulacje byly wymagane - co za problem podac zawodnikowi caly wyregulowany rower zamiast kola a ten ze zmienionym kolem wyregulowac? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezgon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2013-07-19 07:57:29 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-19 00:00, Iguan_007 pisze:
Zwykłe zdjęcie i założenie _tego_samego_koła_ w rowerze mtb z tarczówkami może skutkować ocieraniem tarczy o klocki, Ja ten argument rozumiem, bo _miałem_ podobny problem. Ale wystarczy porządnie wyregulować hamulce i potem przy zakładaniu koła dokręcać je i zaciskać QR jednocześnie dość mocno napierać na kierownicę dociskując w ten sposób koło do podłoża i widelca. Wszelkie popiskiwania, dzwonienia i ocierania zniknęły jak ręką odjął. Aha, położenie zacisku najlepiej wyregulować samemu - tę banalną czynność wykonywano dla mnie w 2 sklepach (przy okazji innych robótek) pieprząc robotę dokumentnie i jeszcze w jednym przypadku (Bikeatelier w Tychach) upierając się, że to wina krzywej tarczy (była prosta...) - uwaga na ten sklep, tam tę "krzywą tarczę" próbują wmówić przy każdej okazji. -- bans |
|
Data: 2013-07-21 04:44:46 | |
Autor: Rowerex | |
Szosowe tarcze | |
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 23:00:53 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał:
> Zwykłe zdjęcie i założenie _tego_samego_koła_ w rowerze mtb z tarczówkami może skutkować ocieraniem tarczy o klocki, czasem jest to ocieranie na tyle duże, że koło wyraźnie hamuje. Spróbuj założyć inne koło z taką samą piastą i taką samą tarczą w sposób jaki się to robi na wyścigach szosowych. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-07-22 01:53:36 | |
Autor: Iguan_007 | |
Szosowe tarcze | |
On Sunday, July 21, 2013 9:44:46 PM UTC+10, Rowerex wrote:
W dniu czwartek, 18 lipca 2013 23:00:53 UTC+1 użytkownik Iguan_007 napisał: > Slyszalem juz ten argument ale szczerze go nie rozumiem. Coz Wy takiego robicie ze wyjecie i wlozenie tego samego kola wymaga regulacji hamulca? Spróbuj założyć inne koło z taką samą piastą i taką samą tarczą w sposób jaki się to robi na wyścigach szosowych. W tym miejscu napislales o tym samym kole. Nawet podkresliles "_tego_samego", spojrz na gore postu co napisales. I do tego sie odnioslem, nie wiem dlaczego naraz piszesz o innym kole. Do watku o zmianie w wyscigu odpisalem cos innego, prosze przeczytaj poprzednia odpowiedz do konca. A rozwijajac nadal watek _tego_samego kola, widocznie ja musze byc jakims szczesciarzem. Mam 3 rowery z hamulcami hydraulicznymi roznej klasy (Avid Ultimate 7, KLS Helix 3 i Avid Elixir 1) i koniecznosc ustawiania zaciskow po zwyczajnym zdjeciu kola to dla mnie jakas fantastyka. Oczywiscie, od czasu do czasu zacisk ustawiam, ale nie robie tego czesciej niz np. regulacji przerzutki. Duzo wiecej czasu musialem poswiecic na regulacje tradycyjnych hamulcow gdzie zuzycie okladzin w jedna blotnista jazde gorska nie bylo niczym szczegolnym. I jak sie nad tym zastanowie to ludzie przeciez woza rowery w uchwytach "za widelec" czy w bagaznikach na zwody rowerowe/popularne weekendowe szlaki. I jakos nie widze masowego ustawiania zaciskow na parkingach. Jak ktos lubi to mu nie bronie, ale dla mnie historie o hamulcach tarczowych wymagajacych ciaglej opieki to jakies bajki. A o to czy zwodowcy beda uzywac tarcz w wyscigach szosowych juz sie nie sprzeczajmy. Poczekamy zobaczymy. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezgon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2013-07-22 08:57:37 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Szosowe tarcze | |
Dnia Mon, 22 Jul 2013 01:53:36 -0700, Iguan_007 napisaĹ(a):
I jak sie nad tym zastanowie to ludzie przeciez woza rowery w uchwytachBo to róşnie bywa. Rok temu z znajomym pojechaliĹmy na pd Polski. Po wypakowaniu rowerĂłw przez jakiĹ czas mÄczyliĹmy siÄ z regulacjÄ hamulcĂłw bo klocki ciÄ gle tarĹy. Aktualnie mam Avidy BB7 i ten problem teĹź czasem wystÄpuje i do dzisiaj nie wiem dlaczego*. Ale w przypadku tych hamulcĂłw moĹźna szybko wyregulowaÄ. *) moĹźe sztywnoĹÄ widelca, tzn. za sĹabo zaciÄ gniÄty szybkozamykacz? A moĹźe czasowe znieksztaĹcenia koĹa ktĂłre lekko siÄ odksztaĹca po wypiÄciu. Kij go wie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-07-22 12:29:09 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Szosowe tarcze | |
piecia aka dracorp napisaĹ:
*) moĹźe sztywnoĹÄ widelca, tzn. za sĹabo zaciÄ gniÄty szybkozamykacz? A moĹźe czasowe znieksztaĹcenia koĹa ktĂłre lekko siÄ odksztaĹca po wypiÄciu. Kij go wie. Potwierdzam sĹowa Iguana. W kilku tarczowych koĹach jakie uĹźytkujÄ, zresztÄ podobnie jest u znajomych, wyjÄcie i wĹoĹźenie koĹa nie powoduje jakiegoĹ rozregulowania hamulca. MoĹźe faktycznie masz jakiĹ problem z szybkozamykaczami lub cokolwiek innego w tych koĹach jest zepsute i pojawiajÄ siÄ jakieĹ luzy? ZresztÄ ĹatwoĹÄ (de)montaĹźu koĹa to IMO jeden z duĹźych bonusĂłw tarczĂłwki wzglÄdem V-brake'Ăłw. Jak czasem wrzucam na pakÄ rower z V-kami to aĹź staram siÄ upchnÄ Ä go bez zdejmowania kóŠbo ponowne wkĹadanie czÄsto wiÄ Ĺźe siÄ np. z lekkim przesuniÄciem klocka bo szeroka opona go poruszyĹa, do tego czÄsto zapinanie fajki szwankuje. TarczĂłwka pod tym wzglÄdem jest o niebo Ĺatwiejsza i szybsza, przynajmniej tak wynika z wĹasnych doĹwiadczeĹ. No i w koĹcu obrÄcze starczajÄ mi na niezliczone sezony, przy V czy Canti jednak ĹcieraĹy siÄ i byĹa kupa zamieszania + wydatkĂłw. A. |
|
Data: 2013-07-18 10:31:46 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-18 09:28, cytawa pisze:
MZ nie ma potrzeby mocniejszych hamulcow. Te co sa i tak sa w stanie ITJPP. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-18 11:07:10 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-18 09:28, cytawa pisze:
MZ nie ma potrzeby mocniejszych hamulcow. T Polecam odpowiedni watek na forumszosowe.org - tam się niedługo chyba krew poleje, tak się chyba już od miesięcy kłócą zwolennicy i przeciwnicy tarcz :) Ludzie to są jednak dziwni. -- bans |
|
Data: 2013-07-17 11:50:00 | |
Autor: Paweł Olaszek | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 10:42, bans pisze:
W dniu 2013-07-17 10:40, PeJot pisze:kaski pewnego dnia okazały się niezbędne? UCI "podejmie działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa w peletonie" i nakże montowanie tarcz. Zawodnicy powiedzą że super pomysł podliczając premię od sponsorujących ich producentów sprzętu ;-) -- pozdrawiam, Paweł |
|
Data: 2013-07-17 12:06:15 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 11:50, Paweł Olaszek pisze:
kaski pewnego dnia okazały się niezbędne? Panie, całe te turdefransy, dżiroditalie i wueltaepsnaie to teraz okropna pedaliada - ciuchy szyte z reklam, kaski... http://www.youtube.com/watch?v=CRzomXXsauw -- bans |
|
Data: 2013-07-17 12:08:18 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-17 12:06, bans pisze:
Panie, całe te turdefransy, dżiroditalie i wueltaepsnaie to teraz Się mi wysłało za wcześnie - miałem dopisać, że kiedyś to się jeździło! bez kasków, za to z bakami! (jak wyżej) i na amfetaminie: http://www.youtube.com/watch?v=e4viqf-qL9I -- bans |
|
Data: 2013-07-18 17:04:10 | |
Autor: PeJot | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-16 18:39, PeJot pisze:
Moje wątpliwości biorą się stąd, że zastanawiam się nad "sznurkową" Tu jeszcze jedna sprawa - 2gie koło, 2ga tarcza. Zacisk przyjmie bez ocierania czy nie ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-07-19 08:01:37 | |
Autor: bans | |
Szosowe tarcze | |
W dniu 2013-07-18 17:04, PeJot pisze:
Tu jeszcze jedna sprawa - 2gie koło, 2ga tarcza. Zacisk przyjmie bez Nie wiem, mam jeden zestaw - ale sama regulacja BB7 jest naprawdę prosta. Przekręcisz czerwone pokrętło o ząbek czy dwa i gotowe. Pod tym względem naprawdę tarczówki mechaniczne (BB7) biją na łeb hydrauliki (SLX), tu nawet nie ma czego porównywać. -- bans |
|