Szosówka z górala

Data: 2013-08-07 14:54:17
Autor: Budzik
Szosówka z górala
Chciałbym wymienić opony na cos na asfalt.
Obecnie mam do¶c standardowe opony terenowe Mythos XC szeroko¶ci około 2,1.
Rower to unibike everest DX ze standardowymi felgami.

Chciałbym włożyć najwęższe opony jakie sie da.

Jakie beda pasowac i co polecacie? Cena za komplet to maks 100zł.

Jakiej zmiany w sredniej predkosci podczas jazdy po miescie mozna sie spodziewać?

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gor±co kaski na rower."

Data: 2013-08-07 08:35:47
Autor: rzymo
Szosówka z górala
W dniu ¶roda, 7 sierpnia 2013 16:54:17 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Chciałbym włożyć najwęższe opony jakie sie da.

Pewnie Detonatory 1" da się założyć, ale czy na pewno tego chcesz? :)

Jakie beda pasowac i co polecacie? Cena za komplet to maks 100zł.

Z tańszych - np. Kenda Kwest 1.5" albo Author Slick 1.5".

Jakiej zmiany w sredniej predkosci podczas jazdy po miescie mozna sie spodziewać?

Nie wiem jak Twoje miasto wygl±da, ale ja na w±skich kapciach jestem wolniejszy a nie szybszy. Tory tramwajowe, krawężnik, rozsypany piach, dziury w nawierzchni - muszę mocno uważać i zwalniać.

Data: 2013-08-07 23:00:37
Autor: Budzik
Szosówka z górala
Osobnik posiadaj±cy mail rzymo0@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Chciałbym włożyć najwęższe opony jakie sie da.

Pewnie Detonatory 1" da się założyć, ale czy na pewno tego chcesz? :)

Ponieważ nigdy nie jezdziłem na takich w±skich wiec i dowcip nie do konca łapie.

Jakie beda pasowac i co polecacie? Cena za komplet to maks 100zł.

Z tańszych - np. Kenda Kwest 1.5" albo Author Slick 1.5".

Sprawdze, dzieki.

[...]

Poznań.
Wczesniej jezdziłem na oponkach slick 1,7 i jezdziło sie bardzo sympatycznie.
Ale wydałem zonie :(
Jeżeli zysk jest niewielki a z drugiej strony przeszkod duzo, to moze rzeczywiscie nie warto.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2013-08-07 16:25:16
Autor: m4rkiz
Szosówka z górala
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:07082013.33A260DFbudzik61.poznan.pl...
Chciałbym wymienić opony na cos na asfalt.
Obecnie mam do¶c standardowe opony terenowe Mythos XC szeroko¶ci około 2,1.
Rower to unibike everest DX ze standardowymi felgami.
Chciałbym włożyć najwęższe opony jakie sie da.

http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html

sekcja B.S.D.

jezeli faktycznie chcesz wlozyc najwezsze to mierzysz wewnetrzna
szerokosc obreczy, dodajesz minimum z 20% i szukasz opony

Jakie beda pasowac i co polecacie? Cena za komplet to maks 100zł.
Jakiej zmiany w sredniej predkosci podczas jazdy po miescie mozna sie
spodziewać?

zalezy glownie od bieznika, szerokosc jest tu raczej drugorzedna,
chociaz oczywiscie nie pomijalna

Data: 2013-08-07 13:07:22
Autor: Ignac
Szosówka z górala
W dniu ¶roda, 7 sierpnia 2013 17:25:16 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

jezeli faktycznie chcesz wlozyc najwezsze to mierzysz wewnetrzna

szerokosc obreczy, dodajesz minimum z 20% i szukasz opony

A praktycznie,opona powinna być szersza od zewnętrznej szeroko¶ci
obręczy,bo się porysuje od kamieni,krawężników,itp.
U mnie opona wystaje 2 mm poza obręcz z każdej strony i jest ok.

Data: 2013-08-07 17:41:07
Autor: PeJot
Szosówka z górala
W dniu 2013-08-07 16:54, Budzik pisze:
[...]

Najwęższe chyba jakie istniej± to Kenda Kontender, 559x24, ale nie nadaj± się do felg szerszych jak ~22 mm.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2013-08-08 08:35:54
Autor: PeJot
Szosówka z górala
W dniu 2013-08-07 17:41, PeJot pisze:
[...]

Inna sprawa że do typowej jazdy po mie¶cie to one nadaj± się ¶rednio. Na krawężniki sugerowałbym co¶ nie mniej niż 1.5".

Data: 2013-08-08 16:09:29
Autor: coaster
Szosówka z górala
W dniu 08-08-2013 08:35, PeJot pisze:
[...]

Aelz im wezsza opona, tym ich wiecej zmiesci sie na krawezniku - wszak myslales o jezdzie _wzdluz_ krawenika, nieprawdaz? ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-08-07 20:59:14
Autor: Piotr Kosewski
Szosówka z górala
On 2013-08-07 16:54, Budzik wrote:
Jakie beda pasowac i co polecacie? Cena za komplet to maks 100zł.

Przy takim limicie to cokolwiek. Kenda Kontender, je¶li rzucisz się na 1". Je¶li 1.5", to jest kilka możliwo¶ci - najtańsza to Kenda Kwest, o której trochę dalej. Ważne, żeby dało się do takiej opony wbić jakie¶ 6 bar. Przestrzegam przed jazd± na w±skiej oponie i z niskim ci¶nieniem - rower dziwnie się zachowuje i każdy zakręt staje się wyzwaniem :).

Jakiej zmiany w sredniej predkosci podczas jazdy po miescie mozna sie
spodziewać?

JeĽdziłem swego czasu na Kenda Kwest 1.5". Skok w prędko¶ci i przyspieszeniu bardzo wyraĽny. Zazwyczaj po mie¶cie jadę 25km/h, a na tych slickach bezwiednie zacz±łem jeĽdzić 30-35.

Ale mogę Ci też powiedzieć, czego możesz się spodziewać poza skokiem prędko¶ci. Zagrożeniami stan± się obiekty, które dot±d ignorowałe¶: tory tramwajowe, pęknięcia w asfalcie, szerokie szpary między płytami chodnikowymi, rozsypany piach, drobinki szkła (nawet bezpiecznego - np. z szyb samochodowych).

Kenda Kwest to na pewno nie jest tytan wytrzymało¶ci na tle np. konkurencji od Schwalbe, ale jednak jest popularna i stosunkowo ciężka. No i Kenda to nie jest garażowa firma z Grójca. Mimo wszystko przez rok jazdy złapałem więcej kapci niż przez resztę życia. Szkło, kolce ro¶lin, kawałki drutu, pineska itp. Mam w domu w±skie dętki, na których s± po 3-4 łatki :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-07 23:00:37
Autor: Budzik
Szosówka z górala
Osobnik posiadaj±cy mail piotr.kosewski@mail.nowhere napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

JeĽdziłem swego czasu na Kenda Kwest 1.5". Skok w prędko¶ci i przyspieszeniu bardzo wyraĽny. Zazwyczaj po mie¶cie jadę 25km/h, a na tych slickach bezwiednie zacz±łem jeĽdzić 30-35.

Dzięki za całe wyja¶nienie.
zobacze jak ta kenda wyglada, zobacze tez na czym jezdziłem wczesniej.
Generalnie na poprzednich slickach praktycznie kapci nie łapałem, wiec dla zysku predkosci rzedu kilku km chyba bym sie nie przestawiał i moze kupił to samo co miałem.

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idĽ do diabła" w taki sposób,

Data: 2013-08-08 08:29:19
Autor: ikov
Szosówka z górala
[...]

Ja używam w mtb już drugiego kompletu Kendy Kwest 1.25. Przyzwyczaiłem się, więc teraz gdy usi±dę na rowerze z szerokimi oponami (1.9 - 2,25) to mam wrażenie, jakbym ci±gn±ł spora przyczepkę albo że mi się jaki¶ rolkarz uczepił roweru... No i po zmianie korby z blatem 42 na 48 szybko się przyzwyczaiłem, w zasadzie potrafię przez cał± jazdę nie zrzucać na mniejsza zębatkę, tylko jechać na blacie. Z innymi oponami było bardzo ciężko.

[...]

Fakt, trzeba przyzwyczaić się że jak na szosówce - należy zwracać uwagę na luĽno leż±cy piach, kratki kanalizacyjne, szczeliny w betonie (udało mi się wjechać w tak± pomiędzy dwoma jumbami, gleba natychmiastowa), nawet przy skręcaniu na ¶liskie od wilgoci namalowane pasy na jezdni - ale to nie jest takie straszne, po prostu trzeba patrzeć uważniej a nie jechać na ¶lepo. Spokojnie da się też jechać poza asfaltem, drogi le¶ne i polne, ale głębszy piasek lub błoto trzeba będzie obej¶ć, bo koła ugrzęzn± i w dobrym wypadku się zatrzymasz (w gorszym - zatrzymasz się w pozycji poziomej).

[...]

Akurat też łapałem dużo kapci gdy opona była już do¶ć zjechana i gdy miałem tam wsadzon± dętkę dużo szersz± niż powinienem (z braku laku dałem taka od 1.7). Dętka oczywi¶cie się zaginała i marszczyła, ale gdy skończyło się miejsce na łatki -  jakie¶ 10 było - kupiłem taka na 1.25). Z nowymi oponami nic się nie na razie przebija, jest lekko, cicho i szybko.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

ikov

Data: 2013-08-08 20:47:13
Autor: artek
SzosĂłwka z gĂłrala
W dniu 2013-08-07 16:54, Budzik pisze:
Chciałbym wymienić opony na cos na asfalt.
Obecnie mam dośc standardowe opony terenowe Mythos XC szerokości około 2,1.
Rower to unibike everest DX ze standardowymi felgami.

Chciałbym włożyć najwęższe opony jakie sie da.

Jakie beda pasowac i co polecacie? Cena za komplet to maks 100zł.

jakiekolwiek szosowe koła 28" ze slickami 700x20 albo 23. warunek - hamulce tarczowe. mam i używam taki komplecik w spadku po starej krossówce, do 26" reby mieści się max opona 700x23.

--
art3k

Data: 2013-08-10 12:54:28
Autor: Piotr Kosewski
SzosĂłwka z gĂłrala
On 2013-08-08 20:47, artek wrote:
jakiekolwiek szosowe koła 28" ze slickami 700x20 albo 23. warunek -
hamulce tarczowe. mam i uĹĽywam taki komplecik w spadku po starej
krossówce, do 26" reby mieści się max opona 700x23.

Poważnie chciało Ci się tak kombinować dla marginalnego zysku? Na 26" też można kupić sensownego slicka.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-17 18:29:13
Autor: artek
SzosĂłwka z gĂłrala
W dniu 2013-08-10 12:54, Piotr Kosewski pisze:
[...]

wcale nie takiego marginalnego ..

Na 26" też można kupić sensownego slicka.

po pierwsze, koła już miałem po starej krossówce, po drugie, po jaką cholerę bawić się w ciągłe przekładanie opon? znacznie szybciej zmienia się całe koła. nawiasem mówiąc na 26" też mam dwa komplety kół. 10 minut i po zabawie.

--
art3k

Data: 2013-08-17 22:13:05
Autor: Piotr Kosewski
SzosĂłwka z gĂłrala
On 2013-08-17 18:29, artek wrote:
Poważnie chciało Ci się tak kombinować dla marginalnego zysku?

wcale nie takiego marginalnego ..

Przy takiej samej opinie itp masz na starcie max 8%. Ile z tego zostaje w rzeczywistości? Połowa?
Po prostu dla mnie gra o 2km/h więcej nie jest warta świeczki :).

[...]

Nie dyskutuję z samą ideą drugich kół. Częsta zmiana opon jest bezsensowna, długotrwała i niezbyt zdrowa dla roweru.

Chodziło mi tylko o te 2 różne rozmiary kół. No ale jeśli Ci to nie przeszkadza, to droga wolna.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-18 07:39:30
Autor: artek
SzosĂłwka z gĂłrala
W dniu 2013-08-17 22:13, Piotr Kosewski pisze:
[...]

powiedz to wszystkim, ktĂłrzy przesiedli siÄ™ na twentyninery.

Chodziło mi tylko o te 2 różne rozmiary kół. No ale jeśli Ci to nie
przeszkadza, to droga wolna.

nie bardzo wiem, w czym dwa rozmiary kół miałyby przeszkadzać. jeśli się tylko mieszczą w widełkach ... koło, to koło. a między 26x1 a 26x2,1 też jest przepaść.

--
art3k

Data: 2013-08-18 01:35:03
Autor: rzymo
Szosówka z górala
W dniu niedziela, 18 sierpnia 2013 07:39:30 UTC+2 użytkownik artek napisał:
powiedz to wszystkim, którzy przesiedli się na twentyninery.

A jak się przesiadłem z powrotem? :) (tak, porzuciłem 29 cali)

Data: 2013-08-18 12:52:58
Autor: Piotr Kosewski
SzosĂłwka z gĂłrala
On 2013-08-18 07:39, artek wrote:
Po prostu dla mnie gra o 2km/h więcej nie jest warta świeczki :).

powiedz to wszystkim, ktĂłrzy przesiedli siÄ™ na twentyninery.

Nie znam nikogo, kto się przesiadł na 29" i sam nigdy nie jeździłem. To co napisałem wyżej to prosta fizyka (a właściwie racjonalizm :)). Wiadomo, że się niektórzy marketingu nasłuchali i wierzą, że ich większe koło przyspiesza. Niczym się ta sytuacja nie różni od "lepszego płynu do naczyń" itp :).
A jak ktoś naprawdę znacznie przyspieszył (efekt placebo?), to nic tylko się cieszyć :).

Zresztą przesiadka na 29" w teren to dodatkowe kwestie do przemyślenia, bo większe koło może ułatwiać jazdę po nierównościach. Rozumiem, że my rozmawiamy o kołach na asfalt.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-18 16:46:27
Autor: artek
SzosĂłwka z gĂłrala
W dniu 2013-08-18 12:52, Piotr Kosewski pisze:

[...]

są konkretne testy, są też wybory np. zawodników. ja rozumiem - co komu bardziej pasuje, ale faktem jest, że w światowych pucharach coraz więcej 29", a 26" coraz mniej.

Zresztą przesiadka na 29" w teren to dodatkowe kwestie do przemyślenia,
bo większe koło może ułatwiać jazdę po nierównościach.

nie "może" - to fakt, ułatwia. jeździłem na oponach 29"x2.0, potem na takich samych miche 26x2.0. jest różnica, również w szybkości. a tak w ogóle, to takie dyskusje przetaczały się kilka lat temu - pamiętasz może namolnego chucka norrisa? i co? teraz już nikt się nie zastanawia czy 29" ma jakikolwiek sens. i to nie jest efekt marketingu.

> Rozumiem, że my rozmawiamy o kołach na asfalt.

no to jeśli na asfalt - a kolarki to niby jakie koła mają? na asfalcie wszelkie rozważania o lepszym prowadzeniu biorą w łeb. liczy się obwód.
i nawet jeśli to tylko 8% więcej, to wystarczy.
nawiasem mówiąc ta dyskusja jest o tyle idiotyczna, ile niepotrzebna. miałem wolne koła, to je wykorzystałem. bez jakiegokolwiek kombinowania czy zastanawiania się nad fizyką, geometrią, sensem ... najważniejsze dla mnie jest to, że całkiem nieźle działa. czego chcieć więcej?

--
art3k

Data: 2013-08-10 19:37:03
Autor: Ghost
Szosówka z górala
[...]

Z tego co wiem Schwalbe Marathon`y zbieraj± do¶ć dobre recenzje (spotkałem co najmniej dwie osoby, które je zachwalały, z tego co najmniej jedna tutaj), natomiast możesz się w stówce nie zmie¶cić ;) Pozdrawiam, M.

Data: 2013-08-18 01:12:37
Autor: tadeklodz
Szosówka z górala
 Szosówka z górala
Znaczy się chcesz zrobić z "wałacha" ogiera?

Data: 2014-05-05 00:58:10
Autor: tomehoppl
Szosówka z górala
Można dać opony kenda kwest http://www.open-info.eu/opona-rowerowa-kenda-kwest/ ja tak zrobiłem i wygl±da rower całkiem fajnie. Choć rama nadal mała i koła.