Szpera realizowana przez hamulec

Data: 2010-02-01 22:32:01
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Szpera realizowana przez hamulec
Witam serdecznie.

Z tego co slyszałem, to takie coś, przy długotrwałym używaniu może przegrzać hamulce.
Irytujące jest to przyhamowywanie tego ESP, ale może coś w tym jest? Mi co
prawda nic się nie przegrzewa, no może czasami mózg, ale klocki zjadło po 40kkm,
podczas gdy przy tym samym stylu jazdy w autku bez ESP dopiero po 150kkm.
Prawie nie hamuję klasycznie, robię to niemal wyłącznie silnikiem i było dla
mnie zaskoczeniem dlaczego teraz takie słabe klocki w Nissanie?
Może właśnie dlatego?
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2010-02-02 00:31:29
Autor: J.F.
On Mon, 01 Feb 2010 22:32:01 +0100,  newsartmediaWYTNIJTO@op.pl wrote:
[...]

Ale jezdzisz tak duzo po bardzo sliskim ? W przecietnej jezdzie ESP prawie nie musi reagowac.

J.

Data: 2010-02-02 09:40:28
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Szpera realizowana przez hamulec
Ale jezdzisz tak duzo po bardzo sliskim ? W przecietnej jezdzie ESP prawie nie musi reagowac.
Bez przerwy. Dla mnie nawet asfalt bywa śliski przy ruszaniu ;-)
Prawie codziennie reaguje mi ta pseudoszpera, ale coś mi się zdaje, że ASO po
prostu nabija w butelkę a nie spojrzałem przed przeglądem.
Faktem jest, że to rozwiązanie jest irytujące. Próbujesz wyjechać z zaspy a to
g.... hamuje i dusi silnik.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2010-02-02 09:50:10
Autor: Mikolaj Rydzewski
[...]

Czy aby na pewno mówimy o ESP? Za wikipedią - http://tinyurl.com/ye67n4q - ESP stabilizuje tor jazdy badając położenie kierownicy, przyśpieszenia   poprzeczne, kątaowe, nacisk na hamulce, etc.
Wątek rozpocząłem opisem sytuacji jazdy prostą zaśnieżoną drogą do góry.

Data: 2010-02-02 11:44:36
Autor: Mihaj

Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:354f.000003f5.4b67e4fc@newsgate.onet.pl...
[...]

To g... nazywa się kontrola trakcji i ma za zadanie nie dopuszczać do poślizgu _napędzanych_ kół, czyli utraty trakcji. ESP zapobiegać ma utracie stabilności ruchu.

MP

Data: 2010-02-02 16:42:58
Autor: newsartmedia
Szpera realizowana przez hamulec
To g... nazywa się kontrola trakcji i ma za zadanie nie dopuszczać do poślizgu _napędzanych_ kół, czyli utraty trakcji. ESP zapobiegać ma utracie stabilności ruchu.
Co za różnica jak się nazywa? Nie o nazwach jest dyskusja, tylko o tym, że do
dupy jest takie rozwiązanie.

Data: 2010-02-04 22:36:43
Autor: Tomasz Pyra
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
[...]

U mnie się to uaktywnia jedynie jak różnica w prędkości kół jest duża, w sytuacji wyjeżdżania z zaspy to tylko wtedy jak jedno koło stoi, a drugie się kręci.

Cuda to to nie są, ale robi sobie trrrt trrrt trrrt i to stojące koło dostaje jakiś tam moment i często wystarczy to żeby się z zaspy wyciągnąć.
A jak się dobrze samochód powiesi na śniegu i jedno koło w sumie wisi i ma zero przyczepności, to jak ESP nie da rady to zostaje łopata.

Chociaż z dwojga rozwiązań, to ja bym za te same pieniądze wolał klasyczną szperę zamiast ESP.

Data: 2010-02-05 09:03:47
Autor: Axel
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message

[...]

Jak jedno kolo sie slizga, to wlasnie jest taki efekt u mnie. Ale jak oba - to obcina silnik.

--
Axel

Data: 2010-02-09 22:14:45
Autor: WIHEDCNF
Szpera realizowana przez hamulec

Użytkownik "Axel"

Jak jedno kolo sie slizga, to wlasnie jest taki efekt u mnie. Ale jak oba - to obcina silnik.

Obcina? ;-)

Szpera realizowana przez hamulec