Data: 2010-04-05 22:13:33 | |
Autor: Michał | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
Witam,
Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć po koleinach w deszczu, co mi przeszkadza bo tu nie mam. czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ? I jak to jest zrobione w 4x4 ? Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton czy safrane quatra ma 3 szpery - przód + tył i centralnie ? btw. reno w Vel Satisie wstawiło szpere do modeli z 3.5l ? Pozdrawiam! -- |
|
Data: 2010-04-06 19:13:09 | |
Autor: J.F. | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-) czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) Raczej malo ktore ma prawdziwa szpere. Natomiast ASR/TCS/ESP bardzo popularne w nowych samochodach - moze wystarcza na publicznych drogach ? J. |
|
Data: 2010-04-06 22:11:46 | |
Autor: Michał | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w ale dramatycznie zwiększa prędkość, jaką się można poruszać ;) > czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) "nowe", czyli 14 letnie :) każde od 1996 kiedy mogło mieć esp i gps, i resztę literek ;) ? a co do tematu: hmmm, no właśnie nie bardzo najstarsze auto z TSC/ASR jakie prowadziłem to była mazda9 z 1994roku, tylko ona robiła to hamulcami. i strasznie zwalniała, i jak było to włączone. lancia K 94+ wersja fwd, chyba ma szpere bo na śniegu ślizga oboma kołami, albo sie mylę i to nie tak ? autem dało się zapiszczeć przy ruszaniu (w mazda9 nie). pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-04-06 22:10:52 | |
Autor: Olleo | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
> Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-) W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic nie zmieni. W szczegolnosci nie bedzie miala wplywu na przyczepnosc opon. Jasne, ze przy jednym kole w dziurze pelnej wody, a drugim z przyczepnoscia samochod bedzie bardziej przewidywalny, ale nie nazwalbym tego "dramatycznym zwiekszaniem predkosci, jaka mozna sie poruszac". -- Olleo |
|
Data: 2010-04-08 21:57:52 | |
Autor: Michał | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic Sytuacje takie: opolska/kraków, lewe koło w lewej koleinie, prawe w prawej, pełno wody fontanna na 2 metry - 4 bieg naciskam na gaz a tu się robi 4k rpm zamiast przyśpieszyć. ze spzera nie pojedzie szybciej ? pojedzie i w poprzednim aucie tak miałem gaz i przyśpieszał co najwyżej jakieś dziwne odgłosy cicho słyszałem albo przymuliło go. 2 sytuacja chodnik, zjeżdzam, śpiesze się to gaz na maxa, trochę ponad 140 koni i przy "zeskoku" piszczy ?!?! a ze szperą nie. (chyba, tam było lepsze wyciszenie i piszczenia opon nie słychać było i karetek :) ). albo koleiny w poprzek na skrzyżowaniu i gaz do dechy - też popiskuje. O dziwo na śniegu nie było problemów nawet z gazem na zakrętach innym niż do dechy, chyba że ona uszkodzona jest i na pełnej mocy nie działa? Wygrzebywanie ze śniegu bez problemu, w co by nie wjechać. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-04-06 21:31:44 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
Dnia 05.04.2010 Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) ) Nie, fwd nie ma szpery na pewno. rwd jak najbardziej, ale wątpię aby była standardem na czarne. Raczej albo tylko opcja, albo mod albo w niewielu modelach seria. I jak to jest zrobione w 4x4 ? W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz blokadę centralnego dyfra na 100% - ja to tak osobiście rozróżniam. Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton czy safrane quatra ma 3 szpery - przód + tył i centralnie ? Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady, różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie. U mnie się włącza tylnia naprzykład na głębokim zawracaniu (wewnętrzne tylne koło się brzydko próbuje obracać gdy ma prawie stać). Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu szpera typu LSD (teoretycznie rozkład max 75/25% na koła) w cherokee. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-04-06 21:34:48 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
On Tue, 6 Apr 2010 21:31:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote: W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz 4x4 zwykło się odróżniać od AWD w ten sposób, że ten ostatni jest permanentny. Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady, Szpery się nie da? Dobrze, że niektóre o tym nie wiedzą, bo popełniłyby samobójstwo. Na początek strzelą sobie w tryby wszystkie Suretrac w Subarakach. Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu Sperrdifferenzial to inaczej limited slip diff, blokada to blokada. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-07 09:45:06 | |
Autor: kamil | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
"Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote in message news:slrnhrn9t1.lsq.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady, Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-07 10:41:17 | |
Autor: Michal | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
> tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne = wow, a co byly za samochody i czy mialy szpere fabrycznie zamontowana ? Pozdrawiam! -- |
|
Data: 2010-04-07 12:08:47 | |
Autor: kamil | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
" Michal" <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:hphngd$13r$1inews.gazeta.pl... > tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne >> ko=B3o si=EA "Szpera (potocznie, z niemieckiego Sperrdifferenzial) - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła lub osie." Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w standardzie), dwa civici VTI. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-08 21:15:16 | |
Autor: jerzu | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> wrote:
Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w standardzie), dwa civici VTI. OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-04-08 23:47:16 | |
Autor: Michał | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> wrote:w >standardzie), dwa civici VTI. K tez ma :), choć trakcja gorsza od mazdy9 i reno safrane (nawet model bez szpery) - i zawieszenie twarde, złe na dziury, mazda9 lepsza była. No właśnie tez mi się wydawało że >>każde<< duże auto to ma, wszystkie większe którymi jeździłem to (chyba) miały. jeśli mazda 6 to miała to xedos9 94+ oprócz asr'a pewnie tez szpere miał bo fajnie jeździł, nie ślizgało się a był fwd chyba trochę ponad 200 koni, silnik milera czy jakoś tak ;) czyli mógłby już zerwać. A kupiłem reno z silnikiem volvo i coś nie tak, ślizga się w koleinach na deszczu, obroty wskakuja auto dalej leci te 110km/h, wszystko stabilnie tylko przyśpieszyć nie mogę. te stare modele 92' 12v muliło na śliskim i coś "tyrkotało" bardzo cicho. na zakrętach gazu się nie zdejmowało (tu tez nie trzeba bo volvo silnik ma z 140..150 koni to nie zerwie). Aha gaz do dechy - taki styl jazdy musi być, bo mocy brak :(, coś jak w CC700 tylko silnik bardzo cicho chodzi to nie ważne jakie obroty ma. a czy szpera mogła się poprostu popsuć ? chyba założę że vel satis ma szperę, bo już tam volvo nie miało nic do rzeczy, a mniejszy i tańszy nissan z350 z tym samym silnikiem to ma :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-04-06 21:38:42 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał
<mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: I jak to jest zrobione w 4x4 ? http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668 -- dyfry od A do Z. W tradycyjnych 4x4 zwykle są blokady dyfrów. Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton Torsen, visco i różne mniej lub bardziej aktywne rozwiązania. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-09 00:06:14 | |
Autor: Michał | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a):
On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-04-09 00:07:44 | |
Autor: Michał | |
Szpera w normalnym dużym aucie | |
Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> napisał(a):
On Mon, 5 Apr 2010 22:13:33 +0000 (UTC), Michał ooo, super link - teraz już wiem jak to mniej więcej działa :) pozdrawiam. -- |