Szpera w normalnym dużym aucie

Data: 2010-04-06 19:13:09
Autor: J.F.
Szpera w normalnym dużym aucie
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
Teraz jak już wiem jak się to coś nazywa co pozwala jeździć
po koleinach w deszczu, co mi przeszkadza bo tu nie mam.

Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-)

czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) )
czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ?

Raczej malo ktore ma prawdziwa szpere.

Natomiast ASR/TCS/ESP bardzo popularne w nowych samochodach - moze wystarcza na publicznych drogach ?

J.

Data: 2010-04-06 22:11:46
Autor: Michał
> [...]
> po koleinach w deszczu, co mi przeszkadza bo tu nie mam.

Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-)

ale dramatycznie zwiększa prędkość, jaką się można poruszać ;)

> [...]

Raczej malo ktore ma prawdziwa szpere.

Natomiast ASR/TCS/ESP bardzo popularne w nowych samochodach - moze wystarcza na publicznych drogach ?

"nowe", czyli 14 letnie :)
każde od 1996 kiedy mogło mieć esp i gps, i resztę literek ;) ?

a co do tematu:
hmmm, no właśnie nie bardzo najstarsze auto z TSC/ASR jakie prowadziłem
to była mazda9 z 1994roku, tylko ona robiła to hamulcami. i strasznie zwalniała, i jak było to włączone.

lancia K 94+ wersja fwd, chyba ma szpere bo na śniegu ślizga oboma kołami,
albo sie mylę i to nie tak ? autem dało się zapiszczeć
przy ruszaniu (w mazda9 nie).

pozdrawiam.

Data: 2010-04-06 22:10:52
Autor: Olleo
Szpera w normalnym dużym aucie
> Nie jestem pewnien czy wiesz. Szpera aquaplaningu nie wylacza :-)

ale dramatycznie zwiększa prędkość, jaką się można poruszać ;)

W00T?? Szpera pozwala np. przyspieszac w zakrecie, ale po prostej nic
nie zmieni. W szczegolnosci nie bedzie miala wplywu na przyczepnosc
opon. Jasne, ze przy jednym kole w dziurze pelnej wody, a drugim z
przyczepnoscia samochod bedzie bardziej przewidywalny, ale nie
nazwalbym tego "dramatycznym zwiekszaniem predkosci, jaka mozna sie
poruszac".
--
Olleo

Data: 2010-04-08 21:57:52
Autor: Michał
[...]

Sytuacje takie:

opolska/kraków, lewe koło w lewej koleinie, prawe w prawej, pełno wody
fontanna na 2 metry - 4 bieg naciskam na gaz a tu się robi 4k rpm zamiast przyśpieszyć. ze spzera nie pojedzie szybciej ? pojedzie i w poprzednim aucie tak miałem gaz i przyśpieszał co najwyżej jakieś
dziwne odgłosy cicho słyszałem albo przymuliło go.

2 sytuacja chodnik, zjeżdzam, śpiesze się to gaz na maxa,
trochę ponad 140 koni i przy "zeskoku" piszczy ?!?! a ze szperą
nie. (chyba, tam było lepsze wyciszenie i piszczenia opon nie słychać było i karetek :) ).

albo koleiny w poprzek na skrzyżowaniu i gaz do dechy - też popiskuje.

O dziwo na śniegu nie było problemów nawet z gazem na zakrętach innym niż do dechy, chyba że ona uszkodzona jest i na pełnej mocy nie działa?
Wygrzebywanie ze śniegu bez problemu, w co by nie wjechać.

pozdrawiam.

--

Szpera w normalnym dużym aucie