Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szpera w normalnym dużym aucie

Szpera w normalnym dużym aucie

Data: 2010-04-06 21:31:44
Autor: Sergiusz Rozanski
Szpera w normalnym dużym aucie
Dnia 05.04.2010  Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał/a:
czy każde auto (powiedzmy duże, bo małe mnie nie interesują :) )
czyli na przykład ponad 3 litry fwd ma szpere ?

Nie, fwd nie ma szpery na pewno. rwd jak najbardziej, ale wątpię
aby była standardem na czarne. Raczej albo tylko opcja, albo mod
albo w niewielu modelach seria.

I jak to jest zrobione w 4x4 ?

W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz
blokadę centralnego dyfra na 100% - ja to tak osobiście rozróżniam.

Stare A8 quattro, albo w220 4matic czy jakiś paheton czy safrane quatra ma 3 szpery - przód + tył i centralnie ?

Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady,
różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca
się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie. U mnie się włącza
tylnia naprzykład na głębokim zawracaniu (wewnętrzne tylne koło się
brzydko próbuje obracać gdy ma prawie stać).

Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu
szpera typu LSD (teoretycznie rozkład max 75/25% na koła) w cherokee.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Data: 2010-04-06 21:34:48
Autor: Robert Rędziak
Szpera w normalnym dużym aucie
On Tue, 6 Apr 2010 21:31:44 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
<write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

W 4x4 masz blokady, 4x4 od awd właśnie tym się różni że masz
blokadę centralnego dyfra na 100% - ja to tak osobiście rozróżniam.

 4x4 zwykło się odróżniać od AWD w ten sposób, że ten ostatni
 jest permanentny.

Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady,
różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca
się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie.

 Szpery się nie da? Dobrze, że niektóre o tym nie wiedzą, bo
 popełniłyby samobójstwo. Na początek strzelą sobie w tryby
 wszystkie Suretrac w Subarakach.

Ja mam z przodu nic, międzyosiową 100% lub off lub zwykły dyfer i z tyłu
szpera typu LSD (teoretycznie rozkład max 75/25% na koła) w cherokee.

 Sperrdifferenzial to inaczej limited slip diff, blokada to
 blokada.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-04-07 09:45:06
Autor: kamil
Szpera w normalnym dużym aucie
"Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote in message news:slrnhrn9t1.lsq.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...

Szpery się nie da wozić na skrętnej osi, tam musisz mieć wyłącznik blokady,
różnica prędkości między kołami jest na skręcie bardzo duża i załączająca
się szpera by właściwie uniemożliwiała poruszanie. U mnie się włącza
tylnia naprzykład na głębokim zawracaniu (wewnętrzne tylne koło się
brzydko próbuje obracać gdy ma prawie stać).

Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym.



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-07 10:41:17
Autor: Michal
Szpera w normalnym dużym aucie
> tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne =
ko=B3o si=EA
> brzydko pr=F3buje obraca=E6 gdy ma prawie sta=E6).

Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym.


wow, a co byly za samochody i czy mialy szpere fabrycznie zamontowana ?


Pozdrawiam!

--


Data: 2010-04-07 12:08:47
Autor: kamil
Szpera w normalnym dużym aucie


" Michal" <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:hphngd$13r$1inews.gazeta.pl...
> tylnia naprzyk=B3ad na g=B3=EAbokim zawracaniu (wewn=EAtrzne tylne >> ko=B3o si=EA
> brzydko pr=F3buje obraca=E6 gdy ma prawie sta=E6).

Widac cztery samochody FWD ze szpera ktore mialem, nie wiedzialy o tym.


wow, a co byly za samochody i czy mialy szpere fabrycznie zamontowana ?

"Szpera (potocznie, z niemieckiego Sperrdifferenzial) - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła lub osie."


Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w standardzie), dwa civici VTI.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-08 21:15:16
Autor: jerzu
Szpera w normalnym dużym aucie
On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> wrote:

Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla w standardzie), dwa civici VTI.

OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
http://chomikuj.pl/?page=146767 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-04-08 23:47:16
Autor: Michał
Szpera w normalnym dużym aucie
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał(a):
On Wed, 7 Apr 2010 12:08:47 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> wrote:

>Mowimy o zwyklym LSD, sporo aut to ma wiec nie rozumiem zdziwienia. Honda >Prelude JDM (odchudzona BB4), Mazda MX-6 JDM (z silnikiem KLZE szpera byla
w
>standardzie), dwa civici VTI.

OIDP to lancia Thema 2.0t miała szperę.


K tez ma :), choć trakcja gorsza od mazdy9 i  reno safrane (nawet model bez szpery) - i zawieszenie twarde, złe na dziury, mazda9 lepsza była.

No właśnie tez mi się wydawało że >>każde<< duże auto to ma,
wszystkie większe którymi jeździłem to (chyba) miały.

jeśli mazda 6 to miała to xedos9 94+ oprócz asr'a pewnie tez szpere miał bo fajnie jeździł, nie ślizgało się a był fwd chyba trochę ponad 200 koni, silnik milera czy jakoś tak ;) czyli mógłby już zerwać.

A kupiłem reno z silnikiem volvo i coś nie tak, ślizga się w koleinach na deszczu, obroty wskakuja auto dalej leci
te 110km/h, wszystko stabilnie tylko przyśpieszyć nie mogę.
te stare modele 92' 12v muliło na śliskim i coś "tyrkotało" bardzo
cicho. na zakrętach gazu się nie zdejmowało (tu tez nie trzeba bo volvo silnik ma z 140..150 koni to nie zerwie).

Aha gaz do dechy - taki styl jazdy musi być, bo mocy brak :(, coś jak w CC700 tylko silnik bardzo cicho chodzi to nie ważne jakie
obroty ma.


a czy szpera mogła się poprostu popsuć ?


chyba założę że vel satis ma szperę, bo już tam volvo nie miało nic do
rzeczy, a mniejszy i tańszy nissan z350 z tym samym silnikiem to ma :)

pozdrawiam.

--


Szpera w normalnym dużym aucie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona