Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Szpilki do wydechu

Szpilki do wydechu

Data: 2009-07-26 11:43:27
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
Witam

Czy ktoś orientuje się, gdzie w Warszawie można kupić szpilki (właściwie śruby dwustronne) do wydechu? Potrzebuję do Fiata Cinquecento, M8, długość całkowita około 40mm, długość jednego gwintu około 18mm, drugiego około 16mm (jest to chyba zgodne z normą DIN835). Firmy sprzedające różne śrubki, czy inne nakrętki niby mają w ofercie, ale jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że mogą sprowadzić paczuszkę 1000 szt., a ja potrzebuję 4. U tłumikarzy też jakoś słabo, bo teraz tłumiki montowane inaczej. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-26 11:51:54
Autor: Tomasz Pyra
Szpilki do wydechu
Maciek pisze:
Witam

Czy ktoś orientuje się, gdzie w Warszawie można kupić szpilki (właściwie śruby dwustronne) do wydechu?

Wszystkie części powinny być do zamówienia w ASO Fiata.
Co prawda okres pełnego wsparcia dla CC już się skończył, ale wiele części jeszcze mają.
Drugi pomysł to zamówić taką samą część do Seicento - tam jeszcze mają wszystkie części, a znakomita większość jest identyczna jak w CC (chociaż nie wiem jak z tymi śrubkami).

A w ogóle co do czego jest taką śrubką przykręcone, bo ja u siebie takiego cuda nie kojarzę.


Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->

A czemu nie? :)

Data: 2009-07-26 20:40:23
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
Tomasz Pyra pisze:
Wszystkie części powinny być do zamówienia w ASO Fiata.
Co prawda okres pełnego wsparcia dla CC już się skończył, ale wiele części jeszcze mają.
Byłem w ASO. To od nich właśnie pomysły z wkręcaniem śrubki.

Drugi pomysł to zamówić taką samą część do Seicento - tam jeszcze mają wszystkie części, a znakomita większość jest identyczna jak w CC (chociaż nie wiem jak z tymi śrubkami).
W Seicento pateny były inne.

A w ogóle co do czego jest taką śrubką przykręcone, bo ja u siebie takiego cuda nie kojarzę.
Pierwszy odcinek rury wydechowej do głowicy.

Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->
A czemu nie? :)
Bo łeb takiej śubki szybko trafi szlag i wtedy nawet nie będzie czego złapać szczypcami, żeby odkręcić.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-26 12:46:14
Autor: J_K_K
Szpilki do wydechu

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h4h953$p6n$1nemesis.news.neostrada.pl...
tłumiki montowane inaczej. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->

Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLN
i ucięcie stosownych odcinków też nie ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-26 17:05:54
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
J_K_K pisze:
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h4h953$p6n$1nemesis.news.neostrada.pl...
tłumiki montowane inaczej. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->

Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLN
i ucięcie stosownych odcinków też nie ?

Te w budowlanym sa klasy 5.6.
sruby konstrukcyjne sa klasy min 8.8.
Kupic srube imbusowa o wlasciwym rozmiarze gwintu, obciac to co niepotrzebne i jest szpilka. Imbusowe sa klasy 8.8.
Tak mam zrobione szpilki do kol do SC (wg. danych producenta sruba kola ma byc klasy 8.8) co prawda znalezenie srub o walcowanym gwincie 12x1.25 o odpowiedniej dlugosci troche trwalo, ale oplacilo sie: zamiast placic za szpilke 10-12zl (x16szt) calosc mnie kosztowala ok 25zl

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-26 16:10:19
Autor: Waldek Godel
Szpilki do wydechu
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:05:54 +0200, MarcinJM napisał(a):

Te w budowlanym sa klasy 5.6.
sruby konstrukcyjne sa klasy min 8.8.

Ale po co do wydechu konstrukcyjne?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-26 17:18:06
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:05:54 +0200, MarcinJM napisał(a):

Te w budowlanym sa klasy 5.6.
sruby konstrukcyjne sa klasy min 8.8.

Ale po co do wydechu konstrukcyjne?

Bo po pol roku tych 5.6 nie da sie nieukrecic, szczegolnie na wydechu. To jest ser, a nie sruba :)
Poza tym dobry zwyczaj uzywania materialow niegorszych niz stosuje producent.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-26 17:12:00
Autor: Waldek Godel
Szpilki do wydechu
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:18:06 +0200, MarcinJM napisał(a):

Bo po pol roku tych 5.6 nie da sie nieukrecic, szczegolnie na wydechu. To jest ser, a nie sruba :)
Poza tym dobry zwyczaj uzywania materialow niegorszych niz stosuje producent.

Przy cenie 20% ceny oryginalnej śruby to może być całkiem niezłe
rozwiązanie - po prostu zakładasz za każdym razem nowe śruby.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-26 19:11:05
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
Waldek Godel pisze:
Przy cenie 20% ceny oryginalnej śruby to może być całkiem niezłe
rozwiązanie - po prostu zakładasz za każdym razem nowe śruby.

Szczegolnie rozwiercanie peknietej sruby/szpilki w bloku lub glowicy jest fascynujacym zajeciem.

--
POzdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-26 18:13:58
Autor: Waldek Godel
Szpilki do wydechu
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:11:05 +0200, MarcinJM napisał(a):

Szczegolnie rozwiercanie peknietej sruby/szpilki w bloku lub glowicy jest fascynujacym zajeciem.

Masz wydech zrobiony z bloku silnika? Normalnie dopisz sobie +10 do
szacunu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16
egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej
"zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-07-26 19:41:52
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:11:05 +0200, MarcinJM napisał(a):

Szczegolnie rozwiercanie peknietej sruby/szpilki w bloku lub glowicy jest fascynujacym zajeciem.

Masz wydech zrobiony z bloku silnika? Normalnie dopisz sobie +10 do
szacunu.

Coz, mozna slyszec nieslyszalne i widziec niewidoczne, wszystko zalezy od sposobu poprawienia sobie nastroju ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-26 20:42:56
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
Waldek Godel pisze:
Masz wydech zrobiony z bloku silnika? Normalnie dopisz sobie +10 do
szacunu.
Z głowicy. Całkiem bezpośrednio.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-27 00:16:05
Autor: Waldek Godel
Szpilki do wydechu
Dnia Sun, 26 Jul 2009 20:42:56 +0200, Maciek napisał(a):

Z głowicy. Całkiem bezpośrednio.

to trzeba było napisać, że o kolektor chodzi a nie cały wydech. W takim razie zasuwaj do ASO po oryginały i nie marudź.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16
egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej
"zyc bez niego nie mozesz"

Data: 2009-07-27 10:46:23
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
Waldek Godel pisze:
to trzeba było napisać, że o kolektor chodzi a nie cały wydech. W takim razie zasuwaj do ASO po oryginały i nie marudź.
Jasne. Pokaż mi ASO w którym te oryginały mają. Tych szpilek nie ma nawet w spisie części :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-27 10:52:51
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
Maciek pisze:
Waldek Godel pisze:
to trzeba było napisać, że o kolektor chodzi a nie cały wydech. W takim razie zasuwaj do ASO po oryginały i nie marudź.
Jasne. Pokaż mi ASO w którym te oryginały mają. Tych szpilek nie ma nawet w spisie części :->

Oczywiscie, ze sa.
KAZDA srubka jest w spisie czesci, kazda zapinka do tapicerki.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-27 12:07:22
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
MarcinJM pisze:
Oczywiscie, ze sa.
KAZDA srubka jest w spisie czesci, kazda zapinka do tapicerki.
Nie ma ich w komputerowym systemie z którego korzysta np. ITAL-MOT, nie ma ich w dostępnych w internecie katalogach (FIAT ePER). Gdzieś jeszcze można poszukać?

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-27 21:52:10
Autor: Tomasz Pyra
Szpilki do wydechu
Maciek pisze:
MarcinJM pisze:
Oczywiscie, ze sa.
KAZDA srubka jest w spisie czesci, kazda zapinka do tapicerki.
Nie ma ich w komputerowym systemie z którego korzysta np. ITAL-MOT, nie ma ich w dostępnych w internecie katalogach (FIAT ePER). Gdzieś jeszcze można poszukać?

W ePER - w zależności od silnika te szpilki mają numer 13603011 albo 13588521.

Jak czegoś nie ma w ePER to znaczy że nie istnieje ;)

Data: 2009-07-28 06:11:53
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
Tomasz Pyra pisze:
W ePER - w zależności od silnika te szpilki mają numer 13603011 albo 13588521.
Ta pierwsza, którą podałeś jest do kolektora w CC900 i to na pewno nie to, bo ma gwint M6, druga do CC1100 i przynajmniej średnicę ma dobrą, ale cholera wie, czy długość też, bo ja potrzebuję do CC700 :->

Jak czegoś nie ma w ePER to znaczy że nie istnieje ;)
Hehe - to znajdź mi w ePERze szpilki do CC700. Są tylko nakrętki, które na coś trzeba nakręcić :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-27 19:07:48
Autor: Adam Płaszczyca
Szpilki do wydechu
Dnia Mon, 27 Jul 2009 10:46:23 +0200, Maciek napisał(a):

Jasne. Pokaż mi ASO w którym te oryginały mają. Tych szpilek nie ma nawet w spisie części :->

To kup śruby w hurtowni takowych, utnij łby i zeszlifuj końcówke - będzie
szpoilka. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-07-26 20:42:23
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
Waldek Godel pisze:
Przy cenie 20% ceny oryginalnej śruby to może być całkiem niezłe
rozwiązanie - po prostu zakładasz za każdym razem nowe śruby.
A jak często się wymienia tłumik, bo u mnie wychodzi tak mniej więcej co 5 lat. Bardzo chciałbym założyć nowe, tylko nie chciałbym razem z głowicą.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-26 18:24:12
Autor: Karolek
Szpilki do wydechu

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h4hrcl$ej5$1news.onet.pl...
J_K_K pisze:
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h4h953$p6n$1nemesis.news.neostrada.pl...
tłumiki montowane inaczej. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->

Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLN
i ucięcie stosownych odcinków też nie ?

Te w budowlanym sa klasy 5.6.
sruby konstrukcyjne sa klasy min 8.8.
Kupic srube imbusowa o wlasciwym rozmiarze gwintu, obciac to co niepotrzebne i jest szpilka. Imbusowe sa klasy 8.8.
Tak mam zrobione szpilki do kol do SC (wg. danych producenta sruba kola ma byc klasy 8.8) co prawda znalezenie srub o walcowanym gwincie 12x1.25 o odpowiedniej dlugosci troche trwalo, ale oplacilo sie: zamiast placic za szpilke 10-12zl (x16szt) calosc mnie kosztowala ok 25zl

A sruby z lbem szesciokatnym byly zle?
8.8 to raczej slabe sruby. Jak chciales miec cos mocniejszczego trzeba bylo brac 10.9.
Prety gwintowne tez wystepuja w klasie 8.8.




Karolek

Data: 2009-07-26 19:09:15
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
Karolek pisze:
A sruby z lbem szesciokatnym byly zle?

Nie, nie sa zle, ale w "normalnych" sklepach rzadko wystepuja
A imbusy sa praktycznie wszedzie i sa 8.8

8.8 to raczej slabe sruby. Jak chciales miec cos mocniejszczego trzeba bylo brac 10.9.

Podstawowe do zastosowan technicznych.
Zawsze mozna dac 12.9 ;) tylko po co.

Prety gwintowne tez wystepuja w klasie 8.8.

Slaba dostepnosc w "normalnych" sklepach.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-26 20:38:03
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
J_K_K pisze:
Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLN
i ucięcie stosownych odcinków też nie ?
Nie, bo:
1. nie będę miał fragmentu bez gwintu, więc przy dokręcaniu szpilka zapewne dojdzie do końca otworu w głowicy (otwór nie jest przelotowy) i przy wzroście temperatury może być źle
2. takie szpilki są g* warte i po jednej zimie będę je z głowicy wydłubywał w formie rdzy
--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-26 22:28:15
Autor: MarcinJM
Szpilki do wydechu
Maciek pisze:
J_K_K pisze:
Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLN
i ucięcie stosownych odcinków też nie ?
Nie, bo:
1. nie będę miał fragmentu bez gwintu, więc przy dokręcaniu szpilka zapewne dojdzie do końca otworu w głowicy (otwór nie jest przelotowy) i przy wzroście temperatury może być źle
2. takie szpilki są g* warte i po jednej zimie będę je z głowicy wydłubywał w formie rdzy

Dojdzie do konca i nie bedzie zle, zapewniam cie.
Jak masz watpliwosci to zapodaj loctite i wkrec na ok 2 grubosci srednicy (pelna wytrzymalosc gwintu w alu).
Utrudniasz sobie prosta sprawe :)

A jesli juz koniecznie sie upierasz, to dobierz sruby z gwintem dlugosci ktoregokolwiek oryginalnego gwintu, przytnij i nagwintuj z drugiej strony dlugoscia drugiego gwintu.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2009-07-27 00:32:58
Autor: Maciek
Szpilki do wydechu
MarcinJM pisze:
Dojdzie do konca i nie bedzie zle, zapewniam cie.
Jak masz watpliwosci to zapodaj loctite i wkrec na ok 2 grubosci srednicy (pelna wytrzymalosc gwintu w alu).
Utrudniasz sobie prosta sprawe :)
Chciałem sobie ułatwić i po prostu kupić gotowe szpilki, produkowane zgodnie z normą, ale to widać byłoby zbyt proste :->
Zaczynam współczuć pasjonatom starych pojazdów, którzy nie mają przecież tak różowo jak ja, tzn. nie mogą sobie zwyczajnie poszukać znormalizowanych części ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-07-28 21:07:23
Autor: Piter
Szpilki do wydechu
na  ** p.m.s **  Maciek pisze tak:

Zaczynam współczuć pasjonatom starych pojazdów, którzy nie mają
przecież tak różowo jak ja, tzn. nie mogą sobie zwyczajnie
poszukać znormalizowanych części ;-)

Bo trzeba było kupować na zapas ;)

Ciesze się że jeszcze jest gdzie kupić takie fanaberie jak śruby na wagę. Bo już apteki i banki czają się na lokale.

Moja rada. Kup sobie dłuższe śruby 8.8, w ogole nie ucinaj łbów.
Bonus, będziesz miał za co chwycić i wykręcic. Możesz sobie nawet
co 3 miesiące wymieniać na nowe po jednej ;)

--
    Piter
    vw golf mk2

Szpilki do wydechu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona