Data: 2009-07-26 11:43:27 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
Witam
Czy ktoś orientuje się, gdzie w Warszawie można kupić szpilki (właściwie śruby dwustronne) do wydechu? Potrzebuję do Fiata Cinquecento, M8, długość całkowita około 40mm, długość jednego gwintu około 18mm, drugiego około 16mm (jest to chyba zgodne z normą DIN835). Firmy sprzedające różne śrubki, czy inne nakrętki niby mają w ofercie, ale jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że mogą sprowadzić paczuszkę 1000 szt., a ja potrzebuję 4. U tłumikarzy też jakoś słabo, bo teraz tłumiki montowane inaczej. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-26 11:51:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Szpilki do wydechu | |
Maciek pisze:
Witam Wszystkie części powinny być do zamówienia w ASO Fiata. Co prawda okres pełnego wsparcia dla CC już się skończył, ale wiele części jeszcze mają. Drugi pomysł to zamówić taką samą część do Seicento - tam jeszcze mają wszystkie części, a znakomita większość jest identyczna jak w CC (chociaż nie wiem jak z tymi śrubkami). A w ogóle co do czego jest taką śrubką przykręcone, bo ja u siebie takiego cuda nie kojarzę. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :-> A czemu nie? :) |
|
Data: 2009-07-26 20:40:23 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
Tomasz Pyra pisze:
Wszystkie części powinny być do zamówienia w ASO Fiata.Byłem w ASO. To od nich właśnie pomysły z wkręcaniem śrubki. Drugi pomysł to zamówić taką samą część do Seicento - tam jeszcze mają wszystkie części, a znakomita większość jest identyczna jak w CC (chociaż nie wiem jak z tymi śrubkami).W Seicento pateny były inne. A w ogóle co do czego jest taką śrubką przykręcone, bo ja u siebie takiego cuda nie kojarzę.Pierwszy odcinek rury wydechowej do głowicy. Bo łeb takiej śubki szybko trafi szlag i wtedy nawet nie będzie czego złapać szczypcami, żeby odkręcić.Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->A czemu nie? :) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-26 12:46:14 | |
Autor: J_K_K | |
Szpilki do wydechu | |
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h4h953$p6n$1nemesis.news.neostrada.pl... tłumiki montowane inaczej. Nie interesują mnie metody zastępcze, którymi mnie raczono np. w serwisie Fiata typu "weź se pan śrubkie wkreńć" :->Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLN i ucięcie stosownych odcinków też nie ? Pzdr JKK |
|
Data: 2009-07-26 17:05:54 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
J_K_K pisze:
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h4h953$p6n$1nemesis.news.neostrada.pl... Te w budowlanym sa klasy 5.6. sruby konstrukcyjne sa klasy min 8.8. Kupic srube imbusowa o wlasciwym rozmiarze gwintu, obciac to co niepotrzebne i jest szpilka. Imbusowe sa klasy 8.8. Tak mam zrobione szpilki do kol do SC (wg. danych producenta sruba kola ma byc klasy 8.8) co prawda znalezenie srub o walcowanym gwincie 12x1.25 o odpowiedniej dlugosci troche trwalo, ale oplacilo sie: zamiast placic za szpilke 10-12zl (x16szt) calosc mnie kosztowala ok 25zl -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-26 16:10:19 | |
Autor: Waldek Godel | |
Szpilki do wydechu | |
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:05:54 +0200, MarcinJM napisał(a):
Te w budowlanym sa klasy 5.6. Ale po co do wydechu konstrukcyjne? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-07-26 17:18:06 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:05:54 +0200, MarcinJM napisał(a): Bo po pol roku tych 5.6 nie da sie nieukrecic, szczegolnie na wydechu. To jest ser, a nie sruba :) Poza tym dobry zwyczaj uzywania materialow niegorszych niz stosuje producent. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-26 17:12:00 | |
Autor: Waldek Godel | |
Szpilki do wydechu | |
Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:18:06 +0200, MarcinJM napisał(a):
Bo po pol roku tych 5.6 nie da sie nieukrecic, szczegolnie na wydechu. To jest ser, a nie sruba :) Przy cenie 20% ceny oryginalnej śruby to może być całkiem niezłe rozwiązanie - po prostu zakładasz za każdym razem nowe śruby. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. |
|
Data: 2009-07-26 19:11:05 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
Waldek Godel pisze:
Przy cenie 20% ceny oryginalnej śruby to może być całkiem niezłe Szczegolnie rozwiercanie peknietej sruby/szpilki w bloku lub glowicy jest fascynujacym zajeciem. -- POzdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-26 18:13:58 | |
Autor: Waldek Godel | |
Szpilki do wydechu | |
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:11:05 +0200, MarcinJM napisał(a):
Szczegolnie rozwiercanie peknietej sruby/szpilki w bloku lub glowicy jest fascynujacym zajeciem. Masz wydech zrobiony z bloku silnika? Normalnie dopisz sobie +10 do szacunu. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16 egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-07-26 19:41:52 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Sun, 26 Jul 2009 19:11:05 +0200, MarcinJM napisał(a): Coz, mozna slyszec nieslyszalne i widziec niewidoczne, wszystko zalezy od sposobu poprawienia sobie nastroju ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-26 20:42:56 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
Waldek Godel pisze:
Masz wydech zrobiony z bloku silnika? Normalnie dopisz sobie +10 doZ głowicy. Całkiem bezpośrednio. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-27 00:16:05 | |
Autor: Waldek Godel | |
Szpilki do wydechu | |
Dnia Sun, 26 Jul 2009 20:42:56 +0200, Maciek napisał(a):
Z głowicy. Całkiem bezpośrednio. to trzeba było napisać, że o kolektor chodzi a nie cały wydech. W takim razie zasuwaj do ASO po oryginały i nie marudź. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Chinski inzynier popelnil samobojstwo po tym gdy zgubil jeden z 16 egzemplarzy nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-07-27 10:46:23 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
Waldek Godel pisze:
to trzeba było napisać, że o kolektor chodzi a nie cały wydech. W takim razie zasuwaj do ASO po oryginały i nie marudź.Jasne. Pokaż mi ASO w którym te oryginały mają. Tych szpilek nie ma nawet w spisie części :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-27 10:52:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
Maciek pisze:
Waldek Godel pisze: Oczywiscie, ze sa. KAZDA srubka jest w spisie czesci, kazda zapinka do tapicerki. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-27 12:07:22 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
MarcinJM pisze:
Oczywiscie, ze sa.Nie ma ich w komputerowym systemie z którego korzysta np. ITAL-MOT, nie ma ich w dostępnych w internecie katalogach (FIAT ePER). Gdzieś jeszcze można poszukać? -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-27 21:52:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Szpilki do wydechu | |
Maciek pisze:
MarcinJM pisze: W ePER - w zależności od silnika te szpilki mają numer 13603011 albo 13588521. Jak czegoś nie ma w ePER to znaczy że nie istnieje ;) |
|
Data: 2009-07-28 06:11:53 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
Tomasz Pyra pisze:
W ePER - w zależności od silnika te szpilki mają numer 13603011 albo 13588521.Ta pierwsza, którą podałeś jest do kolektora w CC900 i to na pewno nie to, bo ma gwint M6, druga do CC1100 i przynajmniej średnicę ma dobrą, ale cholera wie, czy długość też, bo ja potrzebuję do CC700 :-> Jak czegoś nie ma w ePER to znaczy że nie istnieje ;)Hehe - to znajdź mi w ePERze szpilki do CC700. Są tylko nakrętki, które na coś trzeba nakręcić :-> -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-27 19:07:48 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Szpilki do wydechu | |
Dnia Mon, 27 Jul 2009 10:46:23 +0200, Maciek napisał(a):
Jasne. Pokaż mi ASO w którym te oryginały mają. Tych szpilek nie ma nawet w spisie części :-> To kup śruby w hurtowni takowych, utnij łby i zeszlifuj końcówke - będzie szpoilka. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-07-26 20:42:23 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
Waldek Godel pisze:
Przy cenie 20% ceny oryginalnej śruby to może być całkiem niezłeA jak często się wymienia tłumik, bo u mnie wychodzi tak mniej więcej co 5 lat. Bardzo chciałbym założyć nowe, tylko nie chciałbym razem z głowicą. -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-26 18:24:12 | |
Autor: Karolek | |
Szpilki do wydechu | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:h4hrcl$ej5$1news.onet.pl... J_K_K pisze: A sruby z lbem szesciokatnym byly zle? 8.8 to raczej slabe sruby. Jak chciales miec cos mocniejszczego trzeba bylo brac 10.9. Prety gwintowne tez wystepuja w klasie 8.8. Karolek |
|
Data: 2009-07-26 19:09:15 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
Karolek pisze:
A sruby z lbem szesciokatnym byly zle? Nie, nie sa zle, ale w "normalnych" sklepach rzadko wystepuja A imbusy sa praktycznie wszedzie i sa 8.8 8.8 to raczej slabe sruby. Jak chciales miec cos mocniejszczego trzeba bylo brac 10.9. Podstawowe do zastosowan technicznych. Zawsze mozna dac 12.9 ;) tylko po co. Prety gwintowne tez wystepuja w klasie 8.8. Slaba dostepnosc w "normalnych" sklepach. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-26 20:38:03 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
J_K_K pisze:
Czyli kupienie w budowlanym szpilki ~1m za jakieś 5~10 PLNNie, bo: 1. nie będę miał fragmentu bez gwintu, więc przy dokręcaniu szpilka zapewne dojdzie do końca otworu w głowicy (otwór nie jest przelotowy) i przy wzroście temperatury może być źle 2. takie szpilki są g* warte i po jednej zimie będę je z głowicy wydłubywał w formie rdzy -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-26 22:28:15 | |
Autor: MarcinJM | |
Szpilki do wydechu | |
Maciek pisze:
J_K_K pisze: Dojdzie do konca i nie bedzie zle, zapewniam cie. Jak masz watpliwosci to zapodaj loctite i wkrec na ok 2 grubosci srednicy (pelna wytrzymalosc gwintu w alu). Utrudniasz sobie prosta sprawe :) A jesli juz koniecznie sie upierasz, to dobierz sruby z gwintem dlugosci ktoregokolwiek oryginalnego gwintu, przytnij i nagwintuj z drugiej strony dlugoscia drugiego gwintu. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-07-27 00:32:58 | |
Autor: Maciek | |
Szpilki do wydechu | |
MarcinJM pisze:
Dojdzie do konca i nie bedzie zle, zapewniam cie.Chciałem sobie ułatwić i po prostu kupić gotowe szpilki, produkowane zgodnie z normą, ale to widać byłoby zbyt proste :-> Zaczynam współczuć pasjonatom starych pojazdów, którzy nie mają przecież tak różowo jak ja, tzn. nie mogą sobie zwyczajnie poszukać znormalizowanych części ;-) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2009-07-28 21:07:23 | |
Autor: Piter | |
Szpilki do wydechu | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
Zaczynam współczuć pasjonatom starych pojazdów, którzy nie mają Bo trzeba było kupować na zapas ;) Ciesze się że jeszcze jest gdzie kupić takie fanaberie jak śruby na wagę. Bo już apteki i banki czają się na lokale. Moja rada. Kup sobie dłuższe śruby 8.8, w ogole nie ucinaj łbów. Bonus, będziesz miał za co chwycić i wykręcic. Możesz sobie nawet co 3 miesiące wymieniać na nowe po jednej ;) -- Piter vw golf mk2 |
|