Szpitalne l膮dowiska dla LPR

Data: 2012-06-18 11:13:50
Autor: Roman Rumpel
Szpitalne l膮dowiska dla LPR
W dniu 2012-06-16 14:57, Marek pisze:
Witam,
ostatnio przygl膮da艂em si臋 ladowaniu LPR na l膮dowisku opodal szpitala i w
zwi膮zku z tym mam pytanie - dlaczego ladowiska nie zorganizowano na
dachu szpitala (偶eby skr贸ci膰 czas transportu pacjenta) ale jest 500 m
poza szpitalem. Pacjent jest "przepakowywany" do karetki, a ta dopiero
podje偶d偶a do szpitala. Wygl膮da to do艣膰 hmm prymitywnie, niczym
legendarne wypady lotnicze Moskwian w latach 80 do Nowosybirska po
klosze do lamp naftowych nr 3 (historia podobno prawdziwa).
Jakie艣 przepisy zabraniaj膮 budowac l膮dowiska na dachu?
Szpital kt贸ry mam ma my艣li wybudowano w latach 80 ub.w., l膮dowisko
powsta艂o razem ze szpitalem, wi臋c celowo z jakis powod贸w je umieszczono
tak daleko poza jego terenem...

M贸wi膮c najkr贸cej - obecny stan prawny jest taki, 偶e szpital, kt贸ry chce utrzyma膰 SOR ( czyli podpisa膰 z NFZ kontrakt na SOR) b臋dzie musia艂 mie膰 l膮dowisko. Wi臋kszo艣膰 gmach贸w szpitalnych nie by艂a konstruowana na obci膮偶enie punktowe dachu kilkoma tonami, a zatem nale偶y t臋 konstrukcj臋 zmieni膰. I tu si臋 pojawiaj膮 problemy z przebudow膮 stropu, dodaniem filar贸w kt贸re ud藕wign膮 p艂yt臋 l膮dowiska + 艣mig艂owiec itd itp. W niekt贸rych miejscach si臋 da i sie tak robi, w niekt贸rych by si臋 da艂o, ale by艂oby to niepotrzebnie kosztowne, a w niekt贸rych by艂oby zbyt utrudnione i kosztowne.
No i drugi problem, o kt贸rym wiem, ale mniej si臋 znam - kwestia nalot贸w pr贸bnych, kt贸re do艣膰 cz臋sto wykluczaj膮 lokalizacj臋 na tym, czy innym  dachu.

--
Chodzi o to, 偶e w艂adza wprowadzi艂a 艣lub jako akt powo艂ania podmiotu gospodarczego (zawarcie sp贸艂ki), w kt贸rej maj膮 si臋 rodzi膰 ich niewolnicy. A po偶ycie to taka zabawa w艂adzy cudzym kosztem, najwa偶niejsze aby kto艣 tyra艂 na utrzymanie sp贸艂ki - jest sp贸艂ka s膮 podatki i darmowa obs艂uga politycznych 膰wok贸w (c) by  NKAB

Szpitalne l膮dowiska dla LPR