Sztyca 27,2 dla ciężkiego

Data: 2012-12-27 03:54:13
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
Witam!

Ważę niestety niemało (trochę mniej niż 100) i poszukuję sztycy o średnicy 27,2mm. Co jeszcze powinna mieć:

- przesunięcie jarzma w tył o 20-25mm względem osi rury (mam lekko nieproporcjonalne nogi i przy dobrym rozmiarze ramy muszę ciut pokombinować z pozycją).
- czarny kolor (najlepiej czarny błyszczący)
- dobre mocowanie siodła tak, abym nie musiał go regulować co 200km
- długość 300-350mm (niby można skrócić 400mm do 350, ale wolałbym nie kombinować. W ramie 350 się zmieści bez problemu)
- "rozsądną" wagę, nie chcę półkilowego klocka, ale nie chcę też wycieniowanego papieru który mi pęknie na dziurze w jezdni.
- prostą budowę - te wygięte wynalazki jak Thomson Elite odpadają, bo sztyca będzie wysunięta na nieznaną mi długość, ale raczej niewielką, a ciężko znaleźć wiarygodne informacje o tym, na ile będzie wysunięta.

Cena? Taka, jaka być musi - rozważę wszystkie opcje, które będą rozsądne, cokolwiek by to miało nie znaczyć, ale na pewno >400zł nie dam (wolałbym dać <200, ale decyzję podejmę rozważając konkrety).

Pogooglałem tu i tam, przejrzałem i np.
- Easton EA70 - fajna, ale dla 350mm chyba ma przesunięcie tylko 10mm
- Ritchey WCS - mocowanie na dwie śruby podobno obsysa, a jednośrubowe działa? To by był kandydat, ale czy na pewno? I ile w jej cenie jest opłaty za logo?
- Truvativ Hussefelt - nawet ciekawa, ale czy dobra? Ciężko o opinie :/ Cena na pewno korzystna (okolice 100)

Większość innych albo nie miała odpowiedniego przesunięcia w tył, albo była karbonowa co przy niemałej wadze może się pewnie skończyć źle.
Cena gra rolę, nie chcę płacić 150zł extra tylko za fajne logo więc prosiłbym Was o jakieś opinie i inne typy. Z góry dziękuję,

chester

Data: 2012-12-27 03:30:06
Autor: rmikke
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
Ale czemu mocowanie na dwie ¶ruby złe?
Dla mnie to bombowe rozwi±zanie, dużo łatwiej ustawić siodełko, niż tym wynalazkiem na jedn± ¶rubę i stalow± bułę.

Data: 2012-12-27 12:34:30
Autor: mbut
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 12-12-27 12:30, rmikke pisze:
Ale czemu mocowanie na dwie ¶ruby złe?
Dla mnie to bombowe rozwi±zanie, dużo łatwiej ustawić siodełko,
niż tym wynalazkiem na jedn± ¶rubę i stalow± bułę.

Oczywi¶cie, że na dwie ¶ruby to najlepsze rozwi±zanie, można dokładnie ustawić siodełko.

Data: 2012-12-27 07:43:09
Autor: rmikke
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 12:34:30 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
> [...]
> niż tym wynalazkiem na jedn± ¶rubę i stalow± bułę.

Oczywi¶cie, że na dwie ¶ruby to najlepsze rozwi±zanie, można dokładnie ustawić siodełko.

Precyzja to jedna sprawa (fakt, na dwie ¶ruby mamy regulację bezstopniow±,
a buła ma skok), ale skok na bule jest na tyle drobny, że w praktyce
nie stanowi to problemu, jest duzo lepiej, niż w starych mocowaniach z jarzmem.

Większym problemem dla mnie zawsze był fakt, że ciężko było przekręcić
siodełko o jeden z±bek na tej bule. Albo się odkręci tylko troszkę i trzeba
siodełko szarpn±ć, a wtedy przeskoczy o parę z±bków, albo się poluzuje troszkę
bardziej i od razu siodełko samo leci. Nie wiem, może jak się ma wprawę,
to nie ma problemu, ale jak się siodełko ustawia rzadziej, niż co rok
i do tego ma się Dwie Lewe Ręce(TM), to zjawisko jest troszkę uci±żliwe.

Data: 2012-12-27 21:39:08
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 27.12.2012 12:30, rmikke pisze:
Ale czemu mocowanie na dwie ¶ruby złe?
Dla mnie to bombowe rozwi±zanie, dużo łatwiej ustawić siodełko,
niż tym wynalazkiem na jedn± ¶rubę i stalow± bułę.

Ale ja nie napisałem, że ogólnie mocowanie na dwie ¶ruby jest złe tylko że w tej konkretnej sztycy (podobno) jest Ľle zrobione i wersja jedno¶rubowa jest lepiej wykonana. Nie należy tego uogólniać, chodziło tylko o WCS-a

chester

Data: 2012-12-27 08:58:01
Autor: Rowerex
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
On 27 Gru, 03:54, chester <chester...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Może masz dłuższe ko¶ci udowe? Ja tak mam i dla mnie sztyca np. w
szosówce przy k±cie rury 73,5 musi mieć przesunięcie jarzemka minimum
30mm, inaczej nie da się jeĽdzić (udało mi się kupić tanio i w
¶wietnym stanie carbonowe FSA z setbackem 32mm).

W góralu problem mam mniejszy ze standardowym przesunięciem rzędu
20mm, bo zamówiłem ramę z k±tem 72 stopnie, w sumie jest nawet koło 71
bo mam dłuższy widelec niż zakładałem projektuj±c ramę. Ale drug±
sztyc± z przesunięciem 32mm bym nie pogardził

- czarny kolor (najlepiej czarny błyszcz±cy)
- dobre mocowanie siodła tak, abym nie musiał go regulować co 200km
- długo¶ć 300-350mm (niby można skrócić 400mm do 350, ale wolałbym nie
kombinować. W ramie 350 się zmie¶ci bez problemu)
- "rozs±dn±" wagę, nie chcę półkilowego klocka, ale nie chcę też
wycieniowanego papieru który mi pęknie na dziurze w jezdni.
- prost± budowę - te wygięte wynalazki jak Thomson Elite odpadaj±, bo
sztyca będzie wysunięta na nieznan± mi długo¶ć, ale raczej niewielk±, a
ciężko znaleĽć wiarygodne informacje o tym, na ile będzie wysunięta.

Tyle że mocowanie Thomsona jest jednym z lepszych, o ile nie
najlepsze. Ale maj± też wadę - cofnięcie jarzemka w Thomsonach jest
niewielkie!

Cena? Taka, jaka być musi - rozważę wszystkie opcje, które będ±
rozs±dne, cokolwiek by to miało nie znaczyć, ale na pewno >400zł nie dam
(wolałbym dać <200, ale decyzję podejmę rozważaj±c konkrety).

Pogooglałem tu i tam, przejrzałem i np.
- Easton EA70 - fajna, ale dla 350mm chyba ma przesunięcie tylko 10mm

Stare Eastony na jedn± ¶rubę maj± spore przesunięcie, realnie powyżej
25mm. Czasami na aukcjach można je jeszcze znaleĽć. Mocowane jedn±
¶rub± to trochę wada, ale niweluje j± nieco do¶ć gęsta grzechotka
(skokowa regulacja k±ta) - no ale jak się grzechotka zedrze, to będ±
cyrki...

Na grzechotki w jarzemkach trzeba uważać, bo w niektórych skok co
jeden z±bek daje zdecydowanie nadmiern± zmianę k±ta i można sobie tak±
sztycę wsadzić...

- Ritchey WCS - mocowanie na dwie ¶ruby podobno obsysa,

Przy Twojej wadze zapomnij o Ritcheyu na dwie ¶ruby. Ważę niemal 30kg
mniej od Ciebie, a na Ritcheye (miałem dwie sztyce) kl±łem od samego
pocz±tku użytkowania. Jarzemko się slizga i samo zmienia k±t, nie ma
znaczenia że się wszystko wcze¶niej odtłu¶ci. Przy pierwszej
przejażdżce ¶ruby trzeba doci±gać, czasem pierwsze doci±gnięcie nie
pomaga i trzeba zrobić kolejne, a jak siodełko samo zmieni k±t, to
proces dokręcania i doci±gania ¶rub trzeba ponawiać i ponawiać i
ponawiać, aż w końcu szlag trafi gniazda pod klucz...

A po wymianie ¶rub okaże się, że pękło jarzemko... Wrzuciłbym fotkę
pękniętego jarzemka dwu¶rubowego Ritcheya, ale poszło w ¶mietnik parę
miesięcy temu. Do tego starsze modele Ritcheya maj± nico inne jarzemka
niż nowsze...

a jedno¶rubowe
działa? To by był kandydat, ale czy na pewno? I ile w jej cenie jest
opłaty za logo?

Masz na my¶li te dokręcane z boku poziom± ¶rub±? To może jest dobre,
ale dla mnie jest to dyskwalifikacja z nietypowego powodu, otóż po
niemal 10 latach intensywnej jazdy rozbudowały mi się mię¶nie od
strony wewnętrznej ud i ocieram nimi o jarzemko, nawet je¶li jest
klasyczne czyli łapi±ce z góry i z dołu. W konsekwencji niszcz± się
spodenki... Sztyce mocowane z boku maj± bardzo szerokie jarzemka więc
ewentualne ocieranie udami będzie spotęgowane...

- Truvativ Hussefelt - nawet ciekawa, ale czy dobra? Ciężko o opinie :/
Cena na pewno korzystna (okolice 100)

Większo¶ć innych albo nie miała odpowiedniego przesunięcia w tył, albo
była karbonowa co przy niemałej wadze może się pewnie skończyć Ľle.
Cena gra rolę, nie chcę płacić 150zł extra tylko za fajne logo więc
prosiłbym Was o jakie¶ opinie i inne typy. Z góry dziękuję,

Moim zdaniem - szukaj sztycy z dwoma ¶rubami umieszczonymi wzdłuż osi
roweru, np:

http://lato.bikershop.pl/produkt/3628/wspornik_siodla_boplight_race_27.2___350mm.aspx

Ale... w tego typu sztycach z "kołysk±" można się z biegiem czasu
nadziać na do¶ć nietypowy problem - otóż je¶li kołyska jest do¶ć
słaba, to się powygina. Mi się tak powyginały kołyski w sztycach ITM
(budowa analogiczna jak Boplighta z linka), przez co siodełka leżały
krzywo (przekoszone na bok) co czuć było pod tyłkiem, no i musiałem
kombinować.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-12-27 22:37:36
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 27.12.2012 17:58, Rowerex pisze:
[...]

No ale ona jest wygięta do tyłu a mi chodzi o przesunięcie siodła do tyłu względem osi rury podsiodłowej, czyli takie niby-wydłużenie rury górnej ramy. To się z tak± wygięt± sztyc± może udać, ale... nie wiem, czy się uda bo nie maj±c jej w łapie nie wiem, na ile będzie wsunięta w ramę. Jakby się okazało, że muszę mieć siodło wyżej bo sztyca w ramę nie wchodzi, to... sztyca w kosz :(

[...]

No tak, ale teraz nie ma, a ja sztycę chcę kupić już :-)

a jedno¶rubowe
[...]

Powód wcale nie jest nietypowy, mam to samo, zarówno z powodu mię¶ni, jak i tkanki tłuszczowej. Dzięki za zwrócenie na to uwagi.

http://lato.bikershop.pl/produkt/3628/wspornik_siodla_boplight_race_27.2___350mm.aspx

Bardzo fajna na oko! Nie znalazłem jej, bo prawie wszędzie gdzie jest sztyca Boplight, to jest to model "team".

[...]

To tylko sztyca więc w sumie je¶li to przynajmniej parę lat wytrzyma, to będzie OK.
Nastawię się na tego Boplighta póki co, bo to najlepsza cenowo propozycja, wydaje się wszystkie kryteria spełniać :-)
No i mostek, a i być może kierę też Boplight miałem na oku - nawet będzie pasować :-)

chester

Data: 2012-12-27 10:06:08
Autor: Alfer_z_pracy
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
chester napisał:
Ważę niestety niemało (trochę mniej niż 100) i poszukuję sztycy o średnicy 27,2mm
(...)
- "rozsądną" wagę, nie chcę półkilowego klocka, ale nie chcę też wycieniowanego papieru który mi pęknie na dziurze w jezdni

Co do przesunięcia jarzma nie wypowiem się bo nie zwracam na to uwagi (reguluję pozycją siodła). Natomiast co do Twojego "niemałego ciężaru" i "wycieniowanego papieru" to pocieszę Cię, że przy podobnym ciężarze stosowałem sztyce raczej długie niż krótkie (na pewno 300+, obecnie bodaj 400+) i _nigdy_ nie zdarzyło mi się żeby sztyca pękła czy złamała się. Fakt że były raczej markowe. Fakt, że dupsko staram się przy krawężnikach i kamieniach podnosić. Niemniej w obu rowerach, także MTB na góry, używałem leciutkich Smic OIDP ciężarowo zbliżonych do lajtowych WCSów i nic się nie działo, podobnie zresztą mostek.

A kultowego już Rooxa pękłem wzdłużnie poprzez zbyt mocne skręcenie śrub mocujących siodło :-) Ale nadal mu to nie przeszkadzało, dzielnie się sprawuje w MTB.

Są także mistrzowie, którzy pękają grubachne sztyce jak zapałki, ale to już trzeba umieć :)

Pzdr!
A.

Data: 2012-12-27 16:47:22
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sztyca 27,2 dla ciężkiego

http://endurorider.pl/2010/03/sztyca-amoeba-s-sp101/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-12-27 17:10:29
Autor: Mike
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
http://endurorider.pl/2010/03/sztyca-amoeba-s-sp101/

Tylko, ĹĽe chester chce z setbackiem.

Godne uwagi sÄ… jeszcze sztyce Truvativ Stylo Team / Race.
Przy 27,2/350 powinna ważyć z 280g, tylko że ciężko już dostępne i jak już to w 400mm a nie 350mm, ale może jak się poszpera na sieci to się znajdzie. Do "rurek" truvativa nie mam żadnego "ale" dobra robota, na mostku przejeździłem ten sezon, był często odkręcany z rury sterowej z racji na transport i zero problemów.
No albo wspomniana WCS, z wagą (Twoją) nie będzie problemów, jak będzie jakaś awaryjna sytuacja typu dobicie to prędzej pójdzie siodełko/ pręty niż sztyca.

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-12-27 17:22:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
Użytkownik "Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> napisał w wiadomości news:kbhsb9$3u2$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie wiem co amoeba ma teraz w ofercie. ZSczęśliwie zawsze udawało mi sie coś dobrać bo tanie sztyce są ok ;]

Data: 2012-12-27 22:41:47
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 27.12.2012 17:10, Mike pisze:
http://endurorider.pl/2010/03/sztyca-amoeba-s-sp101/

Tylko, ĹĽe chester chce z setbackiem.

O właśnie. Musi być trochę z tyłu mocowanie, co by siodełko cofnięte na max było jeszcze ciut dalej niż nad rurką :-)

Godne uwagi sÄ… jeszcze sztyce Truvativ Stylo Team / Race.
Przy 27,2/350 powinna ważyć z 280g, tylko że ciężko już dostępne i jak
juĹĽ to w 400mm a nie 350mm, ale moĹĽe jak siÄ™ poszpera na sieci to siÄ™
znajdzie.

No właśnie ja szperałem i nie znalazłem - stąd ten wątek.

Do "rurek" truvativa nie mam ĹĽadnego "ale" dobra robota, na
mostku przejeździłem ten sezon, był często odkręcany z rury sterowej z
racji na transport i zero problemĂłw.

Niby producent ten sam, ale mimo wszystko sztyca to sztyca, a mostek to mostek - sztyce mogą mieć swoje wady projektowe, które w mostkach się nie objawiają. Wolałbym brać pod uwagę opinie użytkowników konkretnych modeli sztyc, a nie wróżyć na podstawie mostków ;-)

chester

Data: 2012-12-27 23:03:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
Użytkownik "chester" <chesteroni@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kbifb8$v71$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Mój znajomy od lat jeździ a raczej lata na sztycy Truvativa i nic się z nią nie stało.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-12-27 23:11:07
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 27.12.2012 23:03, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

MĂłj znajomy od lat jeĹşdzi a raczej lata na sztycy Truvativa i nic siÄ™ z
nią nie stało.

Czyli w konkursie na sensowną sztycę spełniającą moje widzimisię w sensownej cenie mamy teraz:

1. Boplight Race
2. Truvativ Hussefelt

chester

Data: 2012-12-27 21:44:04
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 27.12.2012 03:54, chester pisze:
[...]

Jeszcze wypatrzyłem taką sztycę:
-  PRO PLT Offset 27.2/350mm sztyca czarna

Ona ma też jedną śrubę w poprzek więc wychodzi na to, że może obcierać.

chester

Sztyca 27,2 dla ciężkiego