Sztyca 27,2 dla ciężkiego

Data: 2012-12-27 03:30:06
Autor: rmikke
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
Ale czemu mocowanie na dwie śruby złe?
Dla mnie to bombowe rozwiązanie, dużo łatwiej ustawić siodełko, niż tym wynalazkiem na jedną śrubę i stalową bułę.

Data: 2012-12-27 12:34:30
Autor: mbut
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 12-12-27 12:30, rmikke pisze:
Ale czemu mocowanie na dwie śruby złe?
Dla mnie to bombowe rozwiązanie, dużo łatwiej ustawić siodełko,
niż tym wynalazkiem na jedną śrubę i stalową bułę.

Oczywiście, że na dwie śruby to najlepsze rozwiązanie, można dokładnie ustawić siodełko.

Data: 2012-12-27 07:43:09
Autor: rmikke
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 12:34:30 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
> [...]
> niż tym wynalazkiem na jedną śrubę i stalową bułę.

Oczywiście, że na dwie śruby to najlepsze rozwiązanie, można dokładnie ustawić siodełko.

Precyzja to jedna sprawa (fakt, na dwie śruby mamy regulację bezstopniową,
a buła ma skok), ale skok na bule jest na tyle drobny, że w praktyce
nie stanowi to problemu, jest duzo lepiej, niż w starych mocowaniach z jarzmem.

Większym problemem dla mnie zawsze był fakt, że ciężko było przekręcić
siodełko o jeden ząbek na tej bule. Albo się odkręci tylko troszkę i trzeba
siodełko szarpnąć, a wtedy przeskoczy o parę ząbków, albo się poluzuje troszkę
bardziej i od razu siodełko samo leci. Nie wiem, może jak się ma wprawę,
to nie ma problemu, ale jak się siodełko ustawia rzadziej, niż co rok
i do tego ma się Dwie Lewe Ręce(TM), to zjawisko jest troszkę uciążliwe.

Data: 2012-12-27 21:39:08
Autor: chester
Sztyca 27,2 dla ciężkiego
W dniu 27.12.2012 12:30, rmikke pisze:
Ale czemu mocowanie na dwie śruby złe?
Dla mnie to bombowe rozwiązanie, dużo łatwiej ustawić siodełko,
niż tym wynalazkiem na jedną śrubę i stalową bułę.

Ale ja nie napisałem, że ogólnie mocowanie na dwie śruby jest złe tylko że w tej konkretnej sztycy (podobno) jest źle zrobione i wersja jednośrubowa jest lepiej wykonana. Nie należy tego uogólniać, chodziło tylko o WCS-a

chester

Sztyca 27,2 dla ciężkiego