Data: 2015-06-21 21:42:55 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-21 21:34, Piotr Rogoza wrote:
Witam Co do problemow...nie mam takowych, jednak uzywam TB LT od ponad roku. Sztyca niesmaowicie pochlania wszelkie nierownosci, Å‚Ä…cznie z mocnym stlumieniem przegapionych korzeni czy innych wiekszych wybojow. Swietnie czuc jej prace na szybkim zjezdzie brukiem: przod pomimo amora sporo przenosi na rece a tyl.. jakby sie jechalo niemal po rownym. Sugerowalbym Ci upolowac uzywana w bardzo dobrym stanie, mozesz wtedy kupic za polowe ceny i nie bedzie bolu przy sprzedazy, gdyby Ci jednak nie podeszla. Jej budowa jest prosta jak cep, jesli bedzie wygladala na zadbana nie powinno byc problemow. Oczywiscie wagowo bedziesz dwie i pol czekolady w plecy w stosunku do lepszej sztycy alu, jednak wg mnie warto (jesli jezdzisz po werstepach oczywiscie). |
|
Data: 2015-06-21 15:31:20 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku. Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model? Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej? |
|
Data: 2015-06-21 20:40:48 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
Dnia Sun, 21 Jun 2015 15:31:20 -0500, Pszemol napisał(a):
"atm" <_@vp.pl> wrote in messageSÄ… dwa modele: * Thudbuster LT (Long travel) * Thudbuster ST (Short travel) http://www.canecreek.com/products/seatposts -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-06-21 22:52:58 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-21 22:40, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Sun, 21 Jun 2015 15:31:20 -0500, Pszemol napisał(a): Jeszcze jedna rzecz, poczatkowo kupilem LT o srednicy sporo mniejszej niz srednica rury podsiodlowej. Zastosowalem odpowiednia przejsciowke , po pwenym czasie zaczelo jednak skrzypiec a i skuteczne zablokowanie sztycy bylo trudne. Przerobilem kilka adapterow, zmienilem zacisk, stosowalem pasty. Koniec koncow skrzypienie po jakims czasie powracalo a i trwale zablokowanie sztycy wymagalo irracjonalnej sily do tego. U kumpla jest lepiej bo przynajmniej sie nie opuszcza ale ostatnio zaczela skrzypiec (tez ma przejsciowke). Ostatecznie zdecydowalem sie na zakup modelu w rozmiarze ramy - to byl strzal w 10: wszystkie problemy zniknely. szkoda, ze nikt jeszcze chyba nie wpadl na to, zeby robic w adapterze takie same poziome mikrononaciecia jak sa na sztycy. |
|
Data: 2015-06-21 16:01:49 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:55872433$0$2188$65785112news.neostrada.pl...
Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?Są dwa modele: Dzięki... :-) Jeszcze jedna rzecz, poczatkowo kupilem LT o srednicy sporo mniejszej niz srednica rury podsiodlowej. Zastosowalem odpowiednia przejsciowke O, dobrze wiedzieć że robią je w różnych średnicach... Zaraz zmierzę swoją. szkoda, ze nikt jeszcze chyba nie wpadl na to, zeby robic w adapterze takie same poziome mikrononaciecia jak sa na sztycy. O jakich mikronacięciach waść myślisz? |
|
Data: 2015-06-21 23:08:08 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
Niektore sztyce, jak np TB ma drobne pierscieniowe wglebienia. No i to jest ok, tyle, ze sztyca ma bardzo sliska powierzchie i przynajmniej w mojej ramie, w adapterze od Cane Creeka ciezko bylo sztyce zablokowac: po kilku km centymetr lub wiecej potrafila sie na wertepach wsunac. Gdyby Cane Creek w swoim adapterze zrobil odpowadajace sztycy pierscienie wewnatrz adaptera problem bylby szybko i skutecznie rozwiazany. Pozostaloby juz tylko skrzypienie ;] |
|
Data: 2015-06-21 22:46:47 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-21 22:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach cywilizowanych mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel) |
|
Data: 2015-06-21 16:00:45 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:558722c0$0$8383$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-06-21 22:31, Pszemol wrote: Koszt jest do przełknięcia w USA - jakieś ciut powyzej $100. Jakich to wymaga adapterów po stronie siodła? Moja sztyca ma obecnie sprężynę w rurze schowaną i siodło na spiralach. |
|
Data: 2015-06-21 23:10:21 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-21 23:00, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message Po stronie sidelka potrzebne jest jedynie typowe mocowanie, spojrz na zdjecia na stronie producenta. Zastanawiam sie natomiast nad potrzeba takiej sztycy w Twoim wypadku, kiedy masz juz siodelko na sprzezynach. Zrobisz z tego fotel bujany ;] |
|
Data: 2015-06-21 23:12:55 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-21 23:00, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message Jeszcze jedno, trzeba sie liczyc z tym, ze amortyzacja TB podczas jazdy troche pracuje, troche buja. Nie jest to nic strasznego i po 5km o tym sie zapomina, jednak warto o tym wiedziec przed zakupem. Druga rzecz: sztyca nie ma tlumienia wiec co wchlonie to i zaraz odda. Nie bedzie to wystrzelenie z siodelka, ale jest to zauwazalne. Oczywiscie wole ten efekt niz dostac taki strzal na kregoslup. |
|
Data: 2015-06-21 17:02:06 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:558728e1$0$2199$65785112news.neostrada.pl...
Jeszcze jedno, trzeba sie liczyc z tym, ze amortyzacja TB podczas jazdy troche pracuje, troche buja. Nie jest to nic strasznego i po 5km o tym sie zapomina, jednak warto o tym wiedziec przed zakupem. Druga rzecz: sztyca nie ma tlumienia wiec co wchlonie to i zaraz odda. Nie bedzie to wystrzelenie z siodelka, ale jest to zauwazalne. Oczywiscie wole ten efekt niz dostac taki strzal na kregoslup. No ale jeździłeś kiedyś ze sprężyną pod siodłem? Jak jedno z drugim porównać? Czy ten plus jaki marketoidy podkreślają: ruch w tym samym kierunku wektora co tylne koło (tył-góra zamiast przód-góra) to jest coś wartego kasy czy niezauważalna różnica? |
|
Data: 2015-06-22 00:17:50 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 00:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message Pamietasz, jakis czas temu pisalismy w watku na temat Twojego roweru. Ja mam troche inne priorytety, totalny komfort odrzucam, full nie na moje tereny i sam z siebie dolozy nowe problemy i 2kg wagi. Natomiast jakis komfort chce miec i sztyca TB swietnie to rozwiazala w dodatkowej wadze 250g. Wg mnie roznica jest kolosalna, choc oczywiscie nie spodziewaj sie Citroena z pneumatycznym zawieszeniam. No i teren po jakim sie poruszam czyli lesne sciezki, dziury, bruk swietnie pasuje do charakterysyki TB LT. ST nie testowalem. Sprezyny w siodelku mialem ostatni raz....gdy bylem maly, sliczna pomaranczowa Czajka ze skorzanym sieodelkiem, pozniej Jubilat z pastlikowym Martensem (chyba tak jakos sie nazywalo). Nie mam odniesienia do wspolczesnych siodelek ze sprezynami. |
|
Data: 2015-06-21 21:23:07 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:55873818$0$8375$65785112news.neostrada.pl...
Sprezyny w siodelku mialem ostatni raz....gdy bylem maly, sliczna pomaranczowa Czajka ze skorzanym sieodelkiem, pozniej Jubilat z pastlikowym Martensem (chyba tak jakos sie nazywalo). Nie mam odniesienia do wspolczesnych siodelek ze sprezynami. Szkoda... a ktoś inny tu ma? Bo porównywać hardtail do jakiejkolwiek amortyzacji to wiadomo że będzie niebo a ziemia... ale nie o to chodzi aby wersja za $120 miała pracować tak samo dobrze jak ta za $12, no nie? |
|
Data: 2015-06-22 01:24:01 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:46:58 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:
Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach cywilizowanychI jeszcze jedno. Jak siê sprawdza na d³u¿szych trasach po p³askim, na podjazdach? Na pewno na 100% w najbli¿szym czasie swojego górala bêdê u¿ywa³ g³ównie na asfalcie, mo¿e trochê w terenie. Dopiero za jaki¶ wrócê w teren. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2015-06-22 11:44:16 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
On 2015-06-22 10:24, Piecia aka dracorp wrote:
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:46:58 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³: Osobiscie na asfalt nie bralbym, zbyt malo dziur zeby uzasadnic zakup i dodatkowa wage. Choc niby dla tych osob jest wersja ST. |
|
Data: 2015-06-22 17:23:15 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:16 +0200, atm napisał(a):
Osobiscie na asfalt nie bralbym, zbyt malo dziur zeby uzasadnic zakup iTo znaczy w najbliższym czasie górala będę używał głównie na asfalcie. Docelowo jednak teren i miasto, w tym praca, zamiennie z przełajówką. Ogólnie staram się pomyśleć przyszłościowo ale się zastanawiam czy czekać na promocję czy lepiej kupić teraz i brać ze sobą. Stąd moje pytanie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-06-22 01:16:14 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
Witam
A sztyca ta ma jak±¶ ewentualn± blokadê? |
|
Data: 2015-06-22 11:44:34 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
On 2015-06-22 10:16, Piecia aka dracorp wrote:
Witam Nie |
|
Data: 2015-06-22 17:24:17 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:34 +0200, atm napisał(a):
On 2015-06-22 10:16, Piecia aka dracorp wrote:Zaraz po napisaniu tej wiadomości miałem rozmową ze sprzedawcą i on mnie uświadomił że wszystko się "reguluje" sztywnością elastometrów. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-06-22 19:29:24 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 19:24, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:34 +0200, atm napisał(a): To prawda, w komplecie jest chyba 6 elastomerow w trzech kolorach, ktore na dziendobry maja swoje wlasciwosci, dodatkowo mozna jest wstepnie scisnac odpowiednio sruba. Na stronie Cane Creeka jest PDF z instrukcja. Natomiast blokady jako takiej nie ma. |
|
Data: 2015-06-22 19:31:23 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 19:24, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:34 +0200, atm napisał(a): Osobiscie kupilem niemal nowke sztuke z Allegro, w komplecie pudelko, wszystkie elastomery, papiery i ochraniacz neoprenowy. Spokojnie zaoszczedzilem 2 stowki, byc moze wiecej. Juz nie pamietam dokladnie. |
|
Data: 2015-06-22 18:13:36 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
Dnia Mon, 22 Jun 2015 19:31:23 +0200, atm napisał(a):
Osobiscie kupilem niemal nowke sztuke z Allegro, w komplecie pudelko, Szczęśliwi Ci co trafili na promocje :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-06-22 20:17:28 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 20:13, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 19:31:23 +0200, atm napisał(a): Nie, nie - to nie byla promocja, ktos prywatny po prostu sprzedawal. To byla chyba kobitka "uszczesliwiona" przez chlopa cykliste ;] Co jakis czas widze, ze TB zmienia na Allegro wlasciciela, fakt ze jest tych sztyc malo i trzeba poczekac, tym bardziej jesli bys chcial polowac na ST 450mm |
|
Data: 2015-06-22 19:55:41 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-21 21:42, atm wrote:
Powiedz mi czy ty ją zamontowałes do ostatnio składanego "lekkiego" roweru? pozdr Prot |
|
Data: 2015-06-22 20:00:42 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 19:55, Prot Ogenes wrote:
On 2015-06-21 21:42, atm wrote: Etam lekkiego, bez pedalow i ze zwykla sztyca alu wychodzi 11.9kg (29er) Z pedalami i TB: 12.5kg Tak czy siak w stosunku do starego 26 urwalem ze 2.5kg |
|
Data: 2015-06-22 22:09:21 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 20:00, atm wrote:
On 2015-06-22 19:55, Prot Ogenes wrote: Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą sztycę. pozdr Prot |
|
Data: 2015-06-22 21:53:42 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mm9q1f$of7$1node2.news.atman.pl...
Etam lekkiego, bez pedalow i ze zwykla sztyca alu wychodzi 11.9kg (29er) Ale czemu przeszkadza Ci, że oszczędza gramy tam gdzie mu na tym jak część pracuje nie zależy a tam gdzie musi to ma te gramy bez których obejść się nie umie? |
|
Data: 2015-06-23 20:09:28 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-23 04:53, Pszemol wrote:
Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej Kto twierdzi, że mi przeszkadza? pozdr Prot |
|
Data: 2015-06-25 21:23:53 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mmc7cn$30u$2node2.news.atman.pl...
On 2015-06-23 04:53, Pszemol wrote: Po prostu po swojemu przyczepiasz się do ludzi... Masz jakieś problemy w życiu i wyżywasz się tu na grupie? |
|
Data: 2015-06-27 01:56:02 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-26 04:23, Pszemol wrote:
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message Zaczynam odnosić wrażenie, że jednak jesteś trollem. Albo idiotą jednak. Do wyboru. Nie wiem, czy ci tam w tym US jest źle, i tak koniecnzie pragniesz kontaktu z Polonią, ale wyciągasz z między wierszy coś, czego autor nie napisał. Ja piszę o zaskoczeniu, ty piszesz, że mi przeszkadza. Pierdolinij się zatem w łeb TL-FC32. pozdr Prot |
|
Data: 2015-06-27 00:02:30 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mmkoqg$hvn$1node2.news.atman.pl...
On 2015-06-26 04:23, Pszemol wrote: Troll, idiota - co jeszcze? Jutro powiesz że nikt mnie nie wyzywa i będziesz się dziwił czemu się "napinam" że mi bez powodu żyłka pęknie? Zastanów się - czemu mnie atakujesz wyzwiskami? Nie nauczyli Cię w domu kultury? Pierdolinij się zatem w łeb TL-FC32. Widzę że poziom kultury spod budki z piwem. "Miło" było Cię poznać, chamie. |
|
Data: 2015-06-29 08:27:55 | |
Autor: cytawa | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
Prot Ogenes pisze:
Ja piszę o zaskoczeniu, ty piszesz, że mi przeszkadza. Wyluzuj albo sie lecz. Co zlego ci Przemol zrobil? Jesli zadaje dziecinne pytania, to mu odpowiedz jak dziecku i to jak widze, dobrze wychowanemu . Jan Cytawa |
|
Data: 2015-06-29 21:23:26 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-29 08:27, cytawa wrote:
Prot Ogenes pisze: Janie, gratuluję cierpliwości. Nie ma w tym krztyny ironii. pozdr Prot |
|
Data: 2015-06-22 22:36:39 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 22:09, Prot Ogenes wrote:
On 2015-06-22 20:00, atm wrote: To nie tak, gdybym chcial zylowac to wzialbym rame carbo i urwalbym kolejne 800g, wzialbym opony EVO, siodelko a'la deska, obrecze crest choc jechaly by na granicy wytrzymalosci. Chcialem cos lzejszego od tego co mam obecnie ale nie za wszelka cene doslownie i mniej bezposrednio. 250g straty na wadze w zamian za calkiem sporo komfortu i w pewnym sensie bezpieczenstwa to wg dosc niska strata. A detki lekkie? Prosze bardzo Shwalbe 140g bodajze, mostek pro plt 120g. Powodzenia, jesli urwiesz znaczaco wiecej skladajac rower na 86kg wagi i o trwalosci nie wymagajacej czestych wizyt w serwisie czy zakupu nowych elementow na wymiane uszkodzonych :] |