Data: 2015-06-22 11:27:48 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
W dniu 2015-06-21 o 21:34, Piotr Rogoza pisze:
Może ktoś ma doświadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomoże, W zeszlym roku robilem rozeznanie sztyc amortyzatorowych do roweru zony. Po wielu teoretycznych rozwazaniach padlo na Suntour NCX. Cane Creek rozwazalem, ale wg. wielu opinii Suntour jest porownywalny, o ile nie lepszy, i co najmniej dwukrotnie tanszy. Sztyca, podobnie jak Cane, dziala na zasadzie pantografu. Te proste mozesz sobie odpuscic. Sprytny, prosty system regulacji twardosci. To naprawde dziala i swietnie wybiera nierownosci. Skok tez przyzwoity, 4-5 cm. Wady: troche wazy, prawie 800 g. Ale glowna wada to zmiana pozycji siodelka. Przesuwa sie do tylu przy ugieciu, a ze wzgledow konstukcyjnych nie da sie siodelka przeunac w mocowaniu istotnie do przodu. Na pewno pomoze na problemy ledzwiowe. Sztyca jest bardzo dobra, ale zadna, nawet najlepsza, nie zastapi fulla. |
|
Data: 2015-06-22 12:05:25 | |
Autor: Maciek | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
Ale glowna wada to zmiana pozycji .... no tak, sama sztyca ma już spory offset wsteczny (uchwyt do mocowania siodła jest znacznie przesunięty względem rury). Dla niektórych osób może to już stanowić spory problem w prawidłowym ustawieniu siodełka, także to też należy brać pod uwagę przed zakupem. |
|
Data: 2015-06-22 12:34:09 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 12:05, Maciek wrote:
Ale glowna wada to zmiana pozycji To prawda, trzeba to wziac pod uwage. Poczatkowo obawialem sie "SAGu" po zajeciu miejsca na siodelku i pozniej odjezdzania do tylu na wertepach, ale koniec koncow w moim przypadku nie bylo to problemem, choc odleglosc wyjsciowa mialem na styk jesli chodzi o wyciagniecie na rowerze. |
|
Data: 2015-06-22 12:47:23 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
chyba juz ostatnia rzecz, TB ma ograniczenie wagowe do bodajze 120kg, do sprawdzenia na ich stronie.
|
|
Data: 2015-06-22 21:58:06 | |
Autor: Pszemol | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym | |
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5587e7c7$0$27513$65785112news.neostrada.pl...
chyba juz ostatnia rzecz, TB ma ograniczenie wagowe do bodajze 120kg, Ciekaw jestem jak to obliczyli... bo przecież dynamiczne przeciążenia są zdecydowanie większe niż statyczna waga rowerzysty i zależą chyba głównie od prędkości jazdy a zatem impetu z jakim uderza się w nierówności... |
|
Data: 2015-06-23 09:56:30 | |
Autor: AL | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-23 04:58, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message przyjęli max statyczną wagę ridera i uwzględnili jaki max przeciążenia występują w tym sporcie (nie mam pojęcia: 2G ? dodatkowo współczynnik bezpieczeństwa i im wyszło to co wyszło :) Lub inaczej - przeprowadzając analizę odwrotną - wyszła im waga ridera. |
|
Data: 2015-06-22 17:27:23 | |
Autor: Piotr Rogoza | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym | |
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:27:48 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
.... No i ma jeszcze jedną wadę: za krótka. Ja muszę mieć coś powyżej 450mm. Aktualnie mam sztycę 400mm i jest wyciągnięta poza limit. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2015-06-22 19:37:48 | |
Autor: atm | |
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym | |
On 2015-06-22 19:27, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:27:48 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a): Wersja ST ma wersje Long 450mm ale tylko w jednej, najmniejszej srednicy. |
|