Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym

Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym

Data: 2015-06-21 19:34:30
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Witam
Może ktoś ma doświadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomoże, zapobiegnie, ewentualnym bólom, urazom pleców w odcinku lędźwiowym? Tyczy się to jeśli ktoś ma problemy z kręgosłupem np. dyskopatia itp.

Noszę się zamiarem kupna sztycy Cane Creek ale nie wiem czy to nie będą niepotrzebnie wydane pieniądze.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-21 21:42:55
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-21 21:34, Piotr Rogoza wrote:
Witam
Może ktoś ma doświadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomoże,
zapobiegnie, ewentualnym bólom, urazom pleców w odcinku lędźwiowym? Tyczy
się to jeśli ktoś ma problemy z kręgosłupem np. dyskopatia itp.

Noszę się zamiarem kupna sztycy Cane Creek ale nie wiem czy to nie będą
niepotrzebnie wydane pieniÄ…dze.



Co do problemow...nie mam takowych, jednak uzywam TB LT od ponad roku. Sztyca niesmaowicie pochlania wszelkie nierownosci, Å‚Ä…cznie z mocnym stlumieniem przegapionych korzeni czy innych wiekszych wybojow.
Swietnie czuc jej prace na szybkim zjezdzie brukiem: przod pomimo amora sporo przenosi na rece a tyl.. jakby sie jechalo niemal po rownym.
Sugerowalbym Ci upolowac uzywana w bardzo dobrym stanie, mozesz wtedy kupic za polowe ceny i nie bedzie bolu przy sprzedazy, gdyby Ci jednak nie podeszla. Jej budowa jest prosta jak cep, jesli bedzie wygladala na zadbana nie powinno byc problemow. Oczywiscie wagowo bedziesz dwie i pol czekolady w plecy w stosunku do lepszej sztycy alu, jednak wg mnie warto (jesli jezdzisz po werstepach oczywiscie).

Data: 2015-06-21 15:31:20
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?

Data: 2015-06-21 20:40:48
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Dnia Sun, 21 Jun 2015 15:31:20 -0500, Pszemol napisał(a):

"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?
SÄ… dwa modele:

* Thudbuster LT (Long travel)
* Thudbuster ST (Short travel)

http://www.canecreek.com/products/seatposts




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-21 22:52:58
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-21 22:40, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Sun, 21 Jun 2015 15:31:20 -0500, Pszemol napisał(a):

"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?
SÄ… dwa modele:

* Thudbuster LT (Long travel)
* Thudbuster ST (Short travel)

http://www.canecreek.com/products/seatposts





Jeszcze jedna rzecz, poczatkowo kupilem LT o srednicy sporo mniejszej niz srednica rury podsiodlowej. Zastosowalem odpowiednia przejsciowke
, po pwenym czasie zaczelo jednak skrzypiec a i skuteczne zablokowanie
sztycy bylo trudne. Przerobilem kilka adapterow, zmienilem zacisk, stosowalem pasty. Koniec koncow skrzypienie po jakims czasie powracalo
a i trwale zablokowanie sztycy wymagalo irracjonalnej sily do tego.
U kumpla jest lepiej bo przynajmniej sie nie opuszcza ale ostatnio zaczela skrzypiec (tez ma przejsciowke). Ostatecznie zdecydowalem sie na zakup modelu w rozmiarze ramy - to byl strzal w 10: wszystkie problemy zniknely. szkoda, ze nikt jeszcze chyba nie wpadl na to, zeby robic w adapterze takie same poziome mikrononaciecia jak sa na sztycy.

Data: 2015-06-21 16:01:49
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:55872433$0$2188$65785112news.neostrada.pl...
Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?
SÄ… dwa modele:

* Thudbuster LT (Long travel)
* Thudbuster ST (Short travel)

http://www.canecreek.com/products/seatposts

Dzięki... :-)

Jeszcze jedna rzecz, poczatkowo kupilem LT o srednicy sporo mniejszej niz srednica rury podsiodlowej. Zastosowalem odpowiednia przejsciowke
, po pwenym czasie zaczelo jednak skrzypiec a i skuteczne zablokowanie
sztycy bylo trudne. Przerobilem kilka adapterow, zmienilem zacisk, stosowalem pasty. Koniec koncow skrzypienie po jakims czasie powracalo
a i trwale zablokowanie sztycy wymagalo irracjonalnej sily do tego.
U kumpla jest lepiej bo przynajmniej sie nie opuszcza ale ostatnio zaczela skrzypiec (tez ma przejsciowke). Ostatecznie zdecydowalem sie na zakup modelu w rozmiarze ramy - to byl strzal w 10: wszystkie problemy zniknely.

O, dobrze wiedzieć że robią je w różnych średnicach... Zaraz zmierzę swoją.

szkoda, ze nikt jeszcze chyba nie wpadl na to, zeby robic w adapterze takie same poziome mikrononaciecia jak sa na sztycy.

O jakich mikronacięciach waść myślisz?

Data: 2015-06-21 23:08:08
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym


szkoda, ze nikt jeszcze chyba nie wpadl na to, zeby robic w adapterze
takie same poziome mikrononaciecia jak sa na sztycy.

O jakich mikronacięciach waść myślisz?

Niektore sztyce, jak np TB ma drobne pierscieniowe wglebienia. No i to jest ok, tyle, ze sztyca ma bardzo sliska powierzchie i przynajmniej w mojej ramie, w adapterze od Cane Creeka ciezko bylo sztyce zablokowac: po kilku km centymetr lub wiecej potrafila sie na wertepach wsunac.
Gdyby Cane Creek w swoim adapterze zrobil odpowadajace sztycy pierscienie wewnatrz adaptera problem bylby szybko i skutecznie rozwiazany. Pozostaloby juz tylko skrzypienie ;]

Data: 2015-06-21 22:46:47
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-21 22:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?

Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach cywilizowanych
mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel)

Data: 2015-06-21 16:00:45
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:558722c0$0$8383$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-06-21 22:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?

Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach cywilizowanych mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel)

Koszt jest do przełknięcia w USA - jakieś ciut powyzej $100.
Jakich to wymaga adapterów po stronie siodła?
Moja sztyca ma obecnie sprężynę w rurze schowaną i siodło na spiralach.

Data: 2015-06-21 23:10:21
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-21 23:00, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558722c0$0$8383$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-06-21 22:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?

Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach
cywilizowanych mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel)

Koszt jest do przełknięcia w USA - jakieś ciut powyzej $100.
Jakich to wymaga adapterów po stronie siodła?
Moja sztyca ma obecnie sprężynę w rurze schowaną i siodło na spiralach.

Po stronie sidelka potrzebne jest jedynie typowe mocowanie, spojrz na zdjecia na stronie producenta. Zastanawiam sie natomiast nad potrzeba takiej sztycy w Twoim wypadku, kiedy masz juz siodelko na sprzezynach.
Zrobisz z tego fotel bujany ;]

Data: 2015-06-21 23:12:55
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-21 23:00, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558722c0$0$8383$65785112news.neostrada.pl...
On 2015-06-21 22:31, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558713c8$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Dla niewtajemniczonych możesz rozwinąć te skróty na producenta/model?
Czy mówisz o jakimś Cane Creek którego wspomniał kolega wcześniej?

Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach
cywilizowanych mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel)

Koszt jest do przełknięcia w USA - jakieś ciut powyzej $100.
Jakich to wymaga adapterów po stronie siodła?
Moja sztyca ma obecnie sprężynę w rurze schowaną i siodło na spiralach.

Jeszcze jedno, trzeba sie liczyc z tym, ze amortyzacja TB podczas jazdy troche pracuje, troche buja. Nie jest to nic strasznego i po 5km o tym sie zapomina, jednak warto o tym wiedziec przed zakupem. Druga rzecz: sztyca nie ma tlumienia wiec co wchlonie to i zaraz odda. Nie bedzie to wystrzelenie z siodelka, ale jest to zauwazalne. Oczywiscie wole ten efekt niz dostac taki strzal na kregoslup.

Data: 2015-06-21 17:02:06
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:558728e1$0$2199$65785112news.neostrada.pl...
Jeszcze jedno, trzeba sie liczyc z tym, ze amortyzacja TB podczas jazdy troche pracuje, troche buja. Nie jest to nic strasznego i po 5km o tym sie zapomina, jednak warto o tym wiedziec przed zakupem. Druga rzecz: sztyca nie ma tlumienia wiec co wchlonie to i zaraz odda. Nie bedzie to wystrzelenie z siodelka, ale jest to zauwazalne. Oczywiscie wole ten efekt niz dostac taki strzal na kregoslup.

No ale jeździłeś kiedyś ze sprężyną pod siodłem?
Jak jedno z drugim porównać?
Czy ten plus jaki marketoidy podkreślają: ruch w tym samym
kierunku wektora co tylne koło (tył-góra zamiast przód-góra)
to jest coś wartego kasy czy niezauważalna różnica?

Data: 2015-06-22 00:17:50
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 00:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:558728e1$0$2199$65785112news.neostrada.pl...
Jeszcze jedno, trzeba sie liczyc z tym, ze amortyzacja TB podczas
jazdy troche pracuje, troche buja. Nie jest to nic strasznego i po 5km
o tym sie zapomina, jednak warto o tym wiedziec przed zakupem. Druga
rzecz: sztyca nie ma tlumienia wiec co wchlonie to i zaraz odda. Nie
bedzie to wystrzelenie z siodelka, ale jest to zauwazalne. Oczywiscie
wole ten efekt niz dostac taki strzal na kregoslup.

No ale jeździłeś kiedyś ze sprężyną pod siodłem?
Jak jedno z drugim porównać?
Czy ten plus jaki marketoidy podkreślają: ruch w tym samym
kierunku wektora co tylne koło (tył-góra zamiast przód-góra)
to jest coś wartego kasy czy niezauważalna różnica?

Pamietasz, jakis czas temu pisalismy w watku na temat Twojego roweru.
Ja mam troche inne priorytety, totalny komfort odrzucam, full nie na moje tereny i sam z siebie dolozy nowe problemy i 2kg wagi. Natomiast jakis komfort chce miec i sztyca TB swietnie to rozwiazala w dodatkowej wadze 250g. Wg mnie roznica jest kolosalna, choc oczywiscie nie spodziewaj sie Citroena z pneumatycznym zawieszeniam. No i teren po jakim sie poruszam czyli lesne sciezki, dziury, bruk swietnie pasuje do charakterysyki TB LT. ST nie testowalem.
Sprezyny w siodelku mialem ostatni raz....gdy bylem maly, sliczna pomaranczowa Czajka ze skorzanym sieodelkiem, pozniej Jubilat z pastlikowym Martensem (chyba tak jakos sie nazywalo). Nie mam odniesienia do wspolczesnych siodelek ze sprezynami.

Data: 2015-06-21 21:23:07
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:55873818$0$8375$65785112news.neostrada.pl...
Sprezyny w siodelku mialem ostatni raz....gdy bylem maly, sliczna pomaranczowa Czajka ze skorzanym sieodelkiem, pozniej Jubilat z pastlikowym Martensem (chyba tak jakos sie nazywalo). Nie mam odniesienia do wspolczesnych siodelek ze sprezynami.

Szkoda... a ktoÅ› inny tu ma?
Bo porównywać hardtail do jakiejkolwiek amortyzacji
to wiadomo że będzie niebo a ziemia... ale nie o to chodzi
aby wersja za $120 miała pracować tak samo dobrze jak
ta za $12, no  nie?

Data: 2015-06-22 01:24:01
Autor: Piecia aka dracorp
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:46:58 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:
Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach cywilizowanych
mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel)
I jeszcze jedno. Jak siê sprawdza na d³u¿szych trasach po p³askim, na podjazdach?
Na pewno na 100% w najbli¿szym czasie swojego górala bêdê u¿ywa³ g³ównie na asfalcie, mo¿e trochê w terenie.
Dopiero za jaki¶ wrócê w teren.

Pozdrawiam Piotr

Data: 2015-06-22 11:44:16
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
On 2015-06-22 10:24, Piecia aka dracorp wrote:
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 22:46:58 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:
Thudbuster LT (long travel), jesli jednak czesciej jezdzisz w terenach
cywilizowanych
mozesz sie zapoznac z wersja ST (short travel)
I jeszcze jedno. Jak siê sprawdza na d³u¿szych trasach po p³askim, na podjazdach?
Na pewno na 100% w najbli¿szym czasie swojego górala bêdê u¿ywa³ g³ównie na asfalcie, mo¿e trochê w terenie.
Dopiero za jaki¶ wrócê w teren.

Pozdrawiam Piotr


Osobiscie na asfalt nie bralbym, zbyt malo dziur zeby uzasadnic zakup i dodatkowa wage. Choc niby dla tych osob jest wersja ST.

Data: 2015-06-22 17:23:15
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:16 +0200, atm napisał(a):

Osobiscie na asfalt nie bralbym, zbyt malo dziur zeby uzasadnic zakup i
dodatkowa wage. Choc niby dla tych osob jest wersja ST.
To znaczy w najbliższym czasie górala będę używał głównie na asfalcie. Docelowo jednak teren i miasto, w tym praca, zamiennie z przełajówką.

Ogólnie staram się pomyśleć przyszłościowo ale się zastanawiam czy czekać na promocję czy lepiej kupić teraz i brać ze sobą. Stąd moje pytanie.


--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-22 01:16:14
Autor: Piecia aka dracorp
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Witam
A sztyca ta ma jak±¶ ewentualn± blokadê?

Data: 2015-06-22 11:44:34
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
On 2015-06-22 10:16, Piecia aka dracorp wrote:
Witam
A sztyca ta ma jak±¶ ewentualn± blokadê?


Nie

Data: 2015-06-22 17:24:17
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:34 +0200, atm napisał(a):

On 2015-06-22 10:16, Piecia aka dracorp wrote:
Witam A sztyca ta ma jakÄ…Å› ewentualnÄ… blokadÄ™?


Nie
Zaraz po napisaniu tej wiadomości miałem rozmową ze sprzedawcą i on mnie uświadomił że wszystko się "reguluje" sztywnością elastometrów.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-22 19:29:24
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 19:24, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:34 +0200, atm napisał(a):

On 2015-06-22 10:16, Piecia aka dracorp wrote:
Witam A sztyca ta ma jakÄ…Å› ewentualnÄ… blokadÄ™?


Nie
Zaraz po napisaniu tej wiadomości miałem rozmową ze sprzedawcą i on mnie
uświadomił że wszystko się "reguluje" sztywnością elastometrów.





To prawda, w komplecie jest chyba 6 elastomerow w trzech kolorach, ktore na dziendobry maja swoje wlasciwosci, dodatkowo mozna jest wstepnie scisnac odpowiednio sruba. Na stronie Cane Creeka jest PDF z instrukcja.
Natomiast blokady jako takiej nie ma.

Data: 2015-06-22 19:31:23
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 19:24, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:44:34 +0200, atm napisał(a):

On 2015-06-22 10:16, Piecia aka dracorp wrote:
Witam A sztyca ta ma jakÄ…Å› ewentualnÄ… blokadÄ™?


Nie
Zaraz po napisaniu tej wiadomości miałem rozmową ze sprzedawcą i on mnie
uświadomił że wszystko się "reguluje" sztywnością elastometrów.





Osobiscie kupilem niemal nowke sztuke z Allegro, w komplecie pudelko, wszystkie elastomery, papiery i ochraniacz neoprenowy. Spokojnie zaoszczedzilem 2 stowki, byc moze wiecej. Juz nie pamietam dokladnie.

Data: 2015-06-22 18:13:36
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Dnia Mon, 22 Jun 2015 19:31:23 +0200, atm napisał(a):

Osobiscie kupilem niemal nowke sztuke z Allegro, w komplecie pudelko,
wszystkie elastomery, papiery i ochraniacz neoprenowy. Spokojnie
zaoszczedzilem 2 stowki, byc moze wiecej. Juz nie pamietam dokladnie.

Szczęśliwi Ci co trafili na promocje :)



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-22 20:17:28
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 20:13, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 19:31:23 +0200, atm napisał(a):

Osobiscie kupilem niemal nowke sztuke z Allegro, w komplecie pudelko,
wszystkie elastomery, papiery i ochraniacz neoprenowy. Spokojnie
zaoszczedzilem 2 stowki, byc moze wiecej. Juz nie pamietam dokladnie.

Szczęśliwi Ci co trafili na promocje :)




Nie, nie - to nie byla promocja, ktos prywatny po prostu sprzedawal. To byla chyba kobitka "uszczesliwiona" przez chlopa cykliste ;]
Co jakis czas widze, ze TB zmienia na Allegro wlasciciela, fakt ze jest tych sztyc malo i trzeba poczekac, tym bardziej jesli bys chcial polowac na ST 450mm

Data: 2015-06-22 19:55:41
Autor: Prot Ogenes
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-21 21:42, atm wrote:


Co do problemow...nie mam takowych, jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Powiedz mi czy ty ją zamontowałes do ostatnio składanego "lekkiego" roweru?

pozdr
Prot

Data: 2015-06-22 20:00:42
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 19:55, Prot Ogenes wrote:
On 2015-06-21 21:42, atm wrote:


Co do problemow...nie mam takowych, jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Powiedz mi czy ty ją zamontowałes do ostatnio składanego "lekkiego" roweru?

pozdr
Prot


Etam lekkiego, bez pedalow i ze zwykla sztyca alu wychodzi 11.9kg (29er)
Z pedalami i TB: 12.5kg
Tak czy siak w stosunku do starego 26 urwalem ze 2.5kg

Data: 2015-06-22 22:09:21
Autor: Prot Ogenes
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 20:00, atm wrote:
On 2015-06-22 19:55, Prot Ogenes wrote:
On 2015-06-21 21:42, atm wrote:


Co do problemow...nie mam takowych, jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Powiedz mi czy ty ją zamontowałes do ostatnio składanego "lekkiego"
roweru?

pozdr
Prot


Etam lekkiego, bez pedalow i ze zwykla sztyca alu wychodzi 11.9kg (29er)
Z pedalami i TB: 12.5kg
Tak czy siak w stosunku do starego 26 urwalem ze 2.5kg

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą sztycę.

pozdr
Prot

Data: 2015-06-22 21:53:42
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mm9q1f$of7$1node2.news.atman.pl...
Etam lekkiego, bez pedalow i ze zwykla sztyca alu wychodzi 11.9kg (29er)
Z pedalami i TB: 12.5kg
Tak czy siak w stosunku do starego 26 urwalem ze 2.5kg

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą sztycę.

Ale czemu przeszkadza Ci, że oszczędza gramy tam gdzie mu
na tym jak część pracuje nie zależy a tam gdzie musi to ma
te gramy bez których obejść się nie umie?

Data: 2015-06-23 20:09:28
Autor: Prot Ogenes
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-23 04:53, Pszemol wrote:

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej
strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie
lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą
sztycÄ™.

Ale czemu przeszkadza Ci, że oszczędza gramy tam gdzie mu
na tym jak część pracuje nie zależy a tam gdzie musi to ma
te gramy bez których obejść się nie umie?

Kto twierdzi, że mi przeszkadza?

pozdr
Prot

Data: 2015-06-25 21:23:53
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mmc7cn$30u$2node2.news.atman.pl...
On 2015-06-23 04:53, Pszemol wrote:

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej
strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie
lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą
sztycÄ™.

Ale czemu przeszkadza Ci, że oszczędza gramy tam gdzie mu
na tym jak część pracuje nie zależy a tam gdzie musi to ma
te gramy bez których obejść się nie umie?

Kto twierdzi, że mi przeszkadza?

Po prostu po swojemu przyczepiasz siÄ™ do ludzi...
Masz jakieś problemy w życiu i wyżywasz się tu na grupie?

Data: 2015-06-27 01:56:02
Autor: Prot Ogenes
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-26 04:23, Pszemol wrote:
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message
news:mmc7cn$30u$2node2.news.atman.pl...
On 2015-06-23 04:53, Pszemol wrote:

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej
strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie
lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą
sztycÄ™.

Ale czemu przeszkadza Ci, że oszczędza gramy tam gdzie mu
na tym jak część pracuje nie zależy a tam gdzie musi to ma
te gramy bez których obejść się nie umie?

Kto twierdzi, że mi przeszkadza?

Po prostu po swojemu przyczepiasz siÄ™ do ludzi...
Masz jakieś problemy w życiu i wyżywasz się tu na grupie?

Zaczynam odnosić wrażenie, że jednak jesteś trollem. Albo idiotą jednak.
Do wyboru.

Nie wiem, czy ci tam w tym US jest źle, i tak koniecnzie pragniesz kontaktu z Polonią, ale wyciągasz z między wierszy coś, czego autor nie napisał.

Ja piszę o zaskoczeniu, ty piszesz, że mi przeszkadza.
Pierdolinij siÄ™ zatem w Å‚eb TL-FC32.

pozdr
Prot

Data: 2015-06-27 00:02:30
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message news:mmkoqg$hvn$1node2.news.atman.pl...
On 2015-06-26 04:23, Pszemol wrote:
"Prot Ogenes" <protogenes@poczta.onet.pl> wrote in message
news:mmc7cn$30u$2node2.news.atman.pl...
On 2015-06-23 04:53, Pszemol wrote:

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej
strony chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie
lekkich dętek i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą
sztycÄ™.

Ale czemu przeszkadza Ci, że oszczędza gramy tam gdzie mu
na tym jak część pracuje nie zależy a tam gdzie musi to ma
te gramy bez których obejść się nie umie?

Kto twierdzi, że mi przeszkadza?

Po prostu po swojemu przyczepiasz siÄ™ do ludzi...
Masz jakieś problemy w życiu i wyżywasz się tu na grupie?

Zaczynam odnosić wrażenie, że jednak jesteś trollem.
Albo idiotÄ… jednak.
Do wyboru.

Troll, idiota - co jeszcze?
Jutro powiesz że nikt mnie nie wyzywa i będziesz się dziwił czemu się "napinam" że mi bez powodu żyłka pęknie?
Zastanów się - czemu mnie atakujesz wyzwiskami? Nie nauczyli Cię w domu kultury?

Pierdolinij siÄ™ zatem w Å‚eb TL-FC32.

Widzę że poziom kultury spod budki z piwem. "Miło" było Cię poznać, chamie.

Data: 2015-06-29 08:27:55
Autor: cytawa
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
Prot Ogenes pisze:

Ja piszę o zaskoczeniu, ty piszesz, że mi przeszkadza.
Pierdolinij siÄ™ zatem w Å‚eb TL-FC32.



Wyluzuj albo sie lecz. Co zlego ci Przemol zrobil?
Jesli zadaje dziecinne pytania, to mu odpowiedz jak dziecku i to jak widze, dobrze wychowanemu .

Jan Cytawa

Data: 2015-06-29 21:23:26
Autor: Prot Ogenes
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-29 08:27, cytawa wrote:
Prot Ogenes pisze:

Ja piszę o zaskoczeniu, ty piszesz, że mi przeszkadza.
Pierdolinij siÄ™ zatem w Å‚eb TL-FC32.



Wyluzuj albo sie lecz. Co zlego ci Przemol zrobil?
Jesli zadaje dziecinne pytania, to mu odpowiedz jak dziecku i to jak
widze, dobrze wychowanemu .


Janie, gratuluję cierpliwości. Nie ma w tym krztyny ironii.

pozdr
Prot

Data: 2015-06-22 22:36:39
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 22:09, Prot Ogenes wrote:
On 2015-06-22 20:00, atm wrote:
On 2015-06-22 19:55, Prot Ogenes wrote:
On 2015-06-21 21:42, atm wrote:


Co do problemow...nie mam takowych, jednak uzywam TB LT od ponad roku.

Powiedz mi czy ty ją zamontowałes do ostatnio składanego "lekkiego"
roweru?

pozdr
Prot


Etam lekkiego, bez pedalow i ze zwykla sztyca alu wychodzi 11.9kg (29er)
Z pedalami i TB: 12.5kg
Tak czy siak w stosunku do starego 26 urwalem ze 2.5kg

Nie no, po prostu zaskakujesz mnie brakiem konsekwnecji. Z jednej strony
chciałeś żyłować wagę i deliberowałeś tu na forum odnośnie lekkich dętek
i mostka, a zdrugiej zapakowałeś, ekhmmm ;-) klocowatą sztycę.

pozdr
Prot

To nie tak, gdybym chcial zylowac to wzialbym rame carbo i urwalbym kolejne 800g, wzialbym opony EVO, siodelko a'la deska, obrecze crest choc jechaly by na granicy wytrzymalosci. Chcialem cos lzejszego od tego co mam obecnie ale nie za wszelka cene doslownie i mniej bezposrednio. 250g straty na wadze w zamian za calkiem sporo komfortu i
w pewnym sensie bezpieczenstwa to wg dosc niska strata.
A detki lekkie? Prosze bardzo Shwalbe 140g bodajze, mostek pro plt 120g.
Powodzenia, jesli urwiesz znaczaco wiecej skladajac rower na 86kg wagi
i o trwalosci nie wymagajacej czestych wizyt w serwisie czy zakupu nowych elementow na wymiane uszkodzonych :]

Data: 2015-06-22 01:15:13
Autor: AL
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
Piotr Rogoza <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
Witam
Mo¿e ktoœ ma doœwiadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomo¿e, zapobiegnie, ewentualnym bólom, urazom pleców w odcinku lêdŸwiowym? Tyczy siê to jeœli ktoœ ma problemy z krêgos³upem np. dyskopatia itp.

Noszê siê zamiarem kupna sztycy Cane Creek ale nie wiem czy to nie bêd¹ niepotrzebnie wydane pieni¹dze.

W turystycznych trekingach, moim i ¿ony, mamy amortyzacjê
 wielowahaczow¹ (wygl¹da jak r¹b).
Kiedyœ mia³em sztucê ze sprê¿yn¹.
Du¿o wygodniejsze IMHO jednak jest to obecne rozwi¹zanie.

--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-06-21 21:25:09
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
"AL" <al@stk.net.pl> wrote in message news:mm7gfh$ng6$1dont-email.me...
W turystycznych trekingach, moim i ¿ony, mamy amortyzacjê
wielowahaczow¹ (wygl¹da jak r¹b).
Kiedyœ mia³em sztucê ze sprê¿yn¹.
Du¿o wygodniejsze IMHO jednak jest to obecne rozwi¹zanie.

Du¿o wygodniejsze od sprê¿yny... rozumiem.
A jak wygl¹da sytuacja chwiania siê tego szpeja na boki?
I jakiego producenta masz rozwi¹zanie w swoim rowerze?

Data: 2015-06-22 05:04:17
Autor: AL
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> Wrote in message:
"AL" <al@stk.net.pl> wrote in message news:mm7gfh$ng6$1dont-email.me...
W turystycznych trekingach, moim i ¿ony, mamy amortyzacjê
wielowahaczow¹ (wygl¹da jak r¹b).
Kiedyœ mia³em sztucê ze sprê¿yn¹.
Du¿o wygodniejsze IMHO jednak jest to obecne rozwi¹zanie.

Du¿o wygodniejsze od sprê¿yny... rozumiem.
A jak wygl¹da sytuacja chwiania siê tego szpeja na boki?
I jakiego producenta masz rozwi¹zanie w swoim rowerze?

Minê³o ju¿ z 5 sezonów i zero luzów.

--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-06-22 11:46:25
Autor: Maciek
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
Du¿o wygodniejsze od sprê¿yny... rozumiem.

Jej ruch jest bardziej naturalny.

A jak wygl¹da sytuacja chwiania siê tego szpeja na boki?
I jakiego producenta masz rozwi¹zanie w swoim rowerze?

U mnie sztyca Suntour z lat ~2007/2008 œjakoœ tak, kosztowa³a coœ niewiele ponad 100wê.
Lekka ona nie jest, wykonanie gorsze od prezentowanego NCX-a
http://tnij.org/niv8a6o

Przed jej zakupem naczyta³em siê jak to ³apie luzy ;-)wiêc od czasu do czasu dostawa³a krople oleju na ruchome elementy.
W efekcie do dzisiaj jest u¿ywana, nie wykazuje zu¿ycia i dzia³a ok.
Nie wiem jak ten NCX ale moja raczej przeznaczona jest dla driver-ów od ~80kg (oczywiœcie ju¿ po wstêpnej regulacji).
No i ma taki minus, ¿e po bokach wystaj¹ elementy, które nie lubi¹ siê ze spodniami rowerowymi. Dostêpne s¹ dedykowane os³ony neoprenowe, które rozwi¹zuj¹ problem i równie¿ os³aniaj¹ ca³y mechanizm od brudu.
Ogólnie zadowolony jestem z niej.

Data: 2015-06-22 14:59:33
Autor: Andrzej Ozieblo
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
W dniu 2015-06-22 o 11:46, Maciek pisze:

Nie wiem jak ten NCX ale moja raczej przeznaczona jest dla driver-ów od
~80kg (oczywiœcie ju¿ po wstêpnej regulacji).
No i ma taki minus, ¿e po bokach wystaj¹ elementy, które nie lubi¹ siê
ze spodniami rowerowymi. Dostêpne s¹ dedykowane os³ony neoprenowe, które
rozwi¹zuj¹ problem i równie¿ os³aniaj¹ ca³y mechanizm od brudu.

Zona na pewno wazy mniej. :) Widocznie cos poprawili, bo ustawienie twardosci moga byc zmieniane w duzych granicach. Tak, dokupilem oslone neoprenowa. Glownie ze wzgledu na mozliwe zabrudzenia.

Data: 2015-06-22 01:24:21
Autor: AL
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
AL <al@stk.net.pl> Wrote in message:
Piotr Rogoza <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
Witam
Mo¿e ktoœ ma doœwiadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomo¿e, zapobiegnie, ewentualnym bólom, urazom pleców w odcinku lêdŸwiowym? Tyczy siê to jeœli ktoœ ma problemy z krêgos³upem np. dyskopatia itp.

Noszê siê zamiarem kupna sztycy Cane Creek ale nie wiem czy to nie bêd¹ niepotrzebnie wydane pieni¹dze.

W turystycznych trekingach, moim i ¿ony, mamy amortyzacjê
 wielowahaczow¹ (wygl¹da jak r¹b).
Kiedyœ mia³em sztucê ze sprê¿yn¹.
Du¿o wygodniejsze IMHO jednak jest to obecne rozwi¹zanie.

Chyba dok³adnie taki model:
Amortyzowany wspornik siod³a NCX SP-12 31,6x350mm srebrny SR SUNTOUR


--
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-06-21 21:26:13
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
"AL" <al@stk.net.pl> wrote in message news:mm7h0m$ovd$1dont-email.me...
Chyba dok³adnie taki model:
Amortyzowany wspornik siod³a NCX SP-12 31,6x350mm srebrny SR SUNTOUR

http://www.srsuntour-cycling.com/cs/HU/bike/seatposts/NCX-Seatposts-SP12-4078.html

Tak to wygl¹da?

Data: 2015-06-22 05:02:03
Autor: AL
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêdŸwiowym
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> Wrote in message:
"AL" <al@stk.net.pl> wrote in message news:mm7h0m$ovd$1dont-email.me...
Chyba dok³adnie taki model:
Amortyzowany wspornik siod³a NCX SP-12 31,6x350mm srebrny SR SUNTOUR

http://www.srsuntour-cycling.com/cs/HU/bike/seatposts/NCX-Seatposts-SP12-4078.html

Tak to wygl¹da?

Dokladnie tak --
AL -- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-06-22 11:27:48
Autor: Andrzej Ozieblo
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
W dniu 2015-06-21 o 21:34, Piotr Rogoza pisze:

Może ktoś ma doświadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomoże,
zapobiegnie, ewentualnym bólom, urazom pleców w odcinku lędźwiowym? Tyczy
się to jeśli ktoś ma problemy z kręgosłupem np. dyskopatia itp.

Noszę się zamiarem kupna sztycy Cane Creek ale nie wiem czy to nie będą
niepotrzebnie wydane pieniÄ…dze.

W zeszlym roku robilem rozeznanie sztyc amortyzatorowych do roweru zony. Po wielu teoretycznych rozwazaniach padlo na Suntour NCX. Cane Creek rozwazalem, ale wg. wielu opinii Suntour jest porownywalny, o ile nie lepszy, i co najmniej dwukrotnie tanszy.

Sztyca, podobnie jak Cane, dziala na zasadzie pantografu. Te proste mozesz sobie odpuscic. Sprytny, prosty system regulacji twardosci. To naprawde dziala i swietnie wybiera nierownosci. Skok tez przyzwoity, 4-5 cm. Wady: troche wazy, prawie 800 g. Ale glowna wada to zmiana pozycji siodelka. Przesuwa sie do tylu przy ugieciu, a ze wzgledow konstukcyjnych nie da sie siodelka przeunac w mocowaniu istotnie do przodu.

Na pewno pomoze na problemy ledzwiowe. Sztyca jest bardzo dobra, ale zadna, nawet najlepsza, nie zastapi fulla.

Data: 2015-06-22 12:05:25
Autor: Maciek
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
Ale glowna wada to zmiana pozycji
siodelka. Przesuwa sie do tylu przy ugieciu, a ze wzgledow
konstukcyjnych nie da sie siodelka przeunac w mocowaniu istotnie do przodu.


.... no tak, sama sztyca ma już spory offset wsteczny (uchwyt do mocowania siodła jest znacznie przesunięty względem rury).
Dla niektórych osób może to już stanowić spory problem w prawidłowym ustawieniu siodełka, także to też należy brać pod uwagę przed zakupem.

Data: 2015-06-22 12:34:09
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 12:05, Maciek wrote:
Ale glowna wada to zmiana pozycji
siodelka. Przesuwa sie do tylu przy ugieciu, a ze wzgledow
konstukcyjnych nie da sie siodelka przeunac w mocowaniu istotnie do
przodu.


... no tak, sama sztyca ma już spory offset wsteczny (uchwyt do
mocowania siodła jest znacznie przesunięty względem rury).
Dla niektórych osób może to już stanowić spory problem w prawidłowym
ustawieniu siodełka, także to też należy brać pod uwagę przed zakupem.

To prawda, trzeba to wziac pod uwage. Poczatkowo obawialem sie "SAGu" po
zajeciu miejsca na siodelku i pozniej odjezdzania do tylu na wertepach,
ale koniec koncow w moim przypadku nie bylo to problemem, choc odleglosc wyjsciowa mialem na styk jesli chodzi o wyciagniecie na rowerze.

Data: 2015-06-22 12:47:23
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
chyba juz ostatnia rzecz, TB ma ograniczenie wagowe do bodajze 120kg, do sprawdzenia na ich stronie.

Data: 2015-06-22 21:58:06
Autor: Pszemol
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lędźwiowym
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5587e7c7$0$27513$65785112news.neostrada.pl...
chyba juz ostatnia rzecz, TB ma ograniczenie wagowe do bodajze 120kg,
do sprawdzenia na ich stronie.

Ciekaw jestem jak to obliczyli... bo przecież dynamiczne
przeciążenia są zdecydowanie większe niż statyczna waga
rowerzysty i zależą chyba głównie od prędkości jazdy
a zatem impetu z jakim uderza się w nierówności...

Data: 2015-06-23 09:56:30
Autor: AL
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-23 04:58, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
news:5587e7c7$0$27513$65785112news.neostrada.pl...
chyba juz ostatnia rzecz, TB ma ograniczenie wagowe do bodajze 120kg,
do sprawdzenia na ich stronie.

Ciekaw jestem jak to obliczyli... bo przecież dynamiczne
przeciążenia są zdecydowanie większe niż statyczna waga
rowerzysty i zależą chyba głównie od prędkości jazdy
a zatem impetu z jakim uderza się w nierówności...

przyjÄ™li max statycznÄ… wagÄ™ ridera i uwzglÄ™dnili jaki max przeciążenia wystÄ™pujÄ… w tym sporcie (nie mam pojÄ™cia: 2G ?  dodatkowo współczynnik bezpieczeÅ„stwa i im wyszÅ‚o to co wyszÅ‚o :)

Lub inaczej - przeprowadzając analizę odwrotną - wyszła im waga ridera.

Data: 2015-06-22 17:27:23
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:27:48 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
....
No i ma jeszcze jedną wadę: za krótka. Ja muszę mieć coś powyżej 450mm.
Aktualnie mam sztycę 400mm i jest wyciągnięta poza limit.



--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-22 19:37:48
Autor: atm
Sztyca amortyzawana a problemy z odci nkiem lędźwiowym
On 2015-06-22 19:27, Piotr Rogoza wrote:
Dnia Mon, 22 Jun 2015 11:27:48 +0200, Andrzej Ozieblo napisał(a):
...
No i ma jeszcze jedną wadę: za krótka. Ja muszę mieć coś powyżej 450mm.
Aktualnie mam sztycę 400mm i jest wyciągnięta poza limit.




Wersja ST ma wersje Long 450mm ale tylko w jednej, najmniejszej srednicy.

Data: 2015-06-27 01:07:31
Autor: tadeklodz
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
W dniu niedziela, 21 czerwca 2015 21:35:51 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Witam
Mo¿e kto¶ ma do¶wiadczenie i wie czy amortyzowana sztyca pomo¿e, zapobiegnie, ewentualnym bólom, urazom pleców w odcinku lêd¼wiowym? Tyczy siê to je¶li kto¶ ma problemy z krêgos³upem np. dyskopatia itp.

Noszê siê zamiarem kupna sztycy Cane Creek ale nie wiem czy to nie bêd± niepotrzebnie wydane pieni±dze.


-- piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

mam w 3 rowerach wersjê LT a ¿ona ST i nie narzekamy. No mo¿e ¿ona która ci±gle mêdzi ¿e j± krzy¿, g³owa boli ale kobitki bez narzekania nie mog± funkcjonowaæ

Data: 2015-06-27 14:38:09
Autor: Piotr Rogoza
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
Dnia Sat, 27 Jun 2015 01:07:31 -0700, tadeklodz napisał(a):

mam w 3 rowerach wersję LT a żona ST i nie narzekamy. No może żona która
ciągle mędzi że ją krzyż, głowa boli ale kobitki bez narzekania nie mogą
funkcjonować
Jeszcze mam tylko rozterkę którą wersję wziąć LT czy ST. Najpierw góral potem przełaj, były przełaj.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2015-06-29 08:32:07
Autor: cytawa
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

mam w 3 rowerach wersjê LT a ¿ona ST i nie narzekamy. No mo¿e ¿ona
która ci±gle mêdzi ¿e j± krzy¿, g³owa boli ale kobitki bez narzekania
nie mog± funkcjonowaæ


Daje maz zonie tabletki od bolu glowy. Alez mnie glowa nie boli- ta mowi.
To super. Nareszcie

Data: 2015-06-29 11:23:18
Autor: tadeklodz
Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym
 

Daje maz zonie tabletki od bolu glowy. Alez mnie glowa nie boli- ta mowi.
To super. Nareszcie

kiedy¶ jeszcze by³y podpaski teraz problem zanik³

Sztyca amortyzawana a problemy z odcinkiem lêd¼wiowym

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona