Sztyca amortyzowana - jaka?

Data: 2013-08-27 18:07:54
Autor: Piotr Kosewski
Sztyca amortyzowana - jaka?
On 2013-08-27 17:17, Ghost wrote:
Witam!

Mam następujące pytanie. otóż spotkałem sie z opiniami, że sztyce amortyzowane całkiem dobrze spisują się w praktyce (jako amortyzator drgań, które "w sztywniaku" idą w kręgosłup). Natomiast spotkałem się też z opinią, że łatwo łapią luzy i ciężko jest trafić odpowiedni model. Dużo jeżdżę w terenie, a kwestia dual`a na razie nie wchodzi w rachubę. Może zatem ktoś mógłby polecić jakąś względnie przyzwoitą sztycę podsiodłową. Sprawdzoną i przetestowaną. Słyszałem trochę n.t. Suntour`owskich wynalazków (osobiście nie mam nic przeciwko tej firmie, bo złego słowa nie mogę powiedzieć na jej dotychczasowe, używane produkty), natomiast cena 2 stówki za NCX`a - zdaje się trochę przydrogawo. Może jakieś pomysły, ciekawostki, sugestie?

Tak długo jak słyszę o amortyzowanych sztycach, poleca się produkty Cane Creek. Oni po prostu technologicznie opanowali ten produkt. Za jakość się płaci i w Europie jest to około 650 zł.

Alternatywnie możesz pomyśleć o czymś tanim. Moja mama używa Suntour NEX D2. Sztyca kosztuje 100 zł (albo i mniej) a działa jak taka za 600. Różnice? Wytrzymałość (w tej po ~6000 km wytarły się gumowe rolki i uszczelki => zaczęła skrzypieć i jest to dźwięk dla mnie nieakceptowalny). Na Twoim miejscu kupiłbym coś takiego na próbę, a jak Ci się spodoba i znajdziesz kilka stów w budżecie, to sobie po roku wymienisz na CC.

Więcej o NEX: jest to bardzo prosta i ciężka konstrukcja. Wewnątrz sztycy znajduje się duży kawałek elastomeru, nad nim jest metalowy tłok prowadzący do mechanizmu, który generuje "ugięcie". Mówiąc inaczej: są to dwie ciężkie sztyce w jednym i jeszcze trochę plastiku.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-28 09:59:45
Autor: Gotfryd Smolik news
Sztyca amortyzowana - jaka?

On 2013-08-27 17:17, Ghost wrote:
Witam!

Mam następujące pytanie. otóż spotkałem sie z opiniami, że sztyce amortyzowane całkiem dobrze spisują się w praktyce (jako amortyzator drgań, które "w sztywniaku" idą w kręgosłup).
[...]
Alternatywnie możesz pomyśleć o czymś tanim.
Na Twoim miejscu kupiłbym coś takiego na próbę

  Popieram z prostego powodu - mi wadzi fakt, że "pantograf"
przestawia oś siedzenia. Akurat jak dla mnie w złą stronę.

pzdr, Gotfryd

Sztyca amortyzowana - jaka?