[tech] Sztyca na dwie śruby

Data: 2009-10-02 17:44:30
Autor: Niewe
[tech] Sztyca na dwie śruby
Dotychczas miałem prosto. Jedna śruba, jedno ustawienie, jedno dokręcenie.
No i se polepszyłem. Kupiłem nową sztyce na dwie śruby i nie mogę skumać jak to zamontować.
Ustawiam pozycję siodła i przednią śrubą dociskam coś a'la zawias (sztyca to boplight)
Ale potem jak próbuję dokręcić tylną śrubę, to siodło "zadziera nosa".
Co robię źle?

Data: 2009-10-02 09:06:29
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Sztyca na dwie śruby
On 2 Paź, 17:44, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
[...]
Też taką kupiłem, kłopoty na początku były, bo skrzypiało (pomógł smar
na ruchome części i śruby).
Z ustawieniem jest tak, że nie możesz najpierw tą pierwszą, gdzie jest
zawias (czyli z tyłu), ustawić od razu jak chcesz kąt, tylko dokręcać
stopniowo obydwie. Do poprawnego ustawienia doszedłem po 3-4 razach,
pamiętaj żeby obydwie ściskały pręty z podobną siłą !!- nie skręcaj
tylnej od razu "na chama", tylko dokręć przednią, żeby było
sztywno :), ew. potem popraw tylną

Data: 2009-10-02 16:09:55
Autor: Jan Srzednicki
Sztyca na dwie śruby
On 2009-10-02, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
On 2 PaĹş, 17:44, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:
[...]

Mitologizujesz. Jeśli "kołyska" jest dobrze nasmarowana, to siły
rozkładają się po równo niezależnie od tego, czy akurat tył bardziej
dokręcisz, czy przód. Bierz pod uwagę, że takie sztyce występują również
w wersji śruba/plastikowe pokrętło, gdzie solidnie dokręcić możesz
jedynie jedną śrubę.

Data: 2009-10-02 09:22:02
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Sztyca na dwie śruby
On 2 Paź, 18:09, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-10-02, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:

> [...]

dokręcisz, czy przód. Bierz pod uwagę, że takie sztyce występują również
w wersji śruba/plastikowe pokrętło, gdzie solidnie dokręcić możesz
Być może, ale miałem na myśli raczej skrajności, przynajmniej jak się
zabrałem za nią to pierwsze skręcenia zaczynałem tylko od tylnej i
przednią nie mogłem już ustawić poprawnego kąta - przednia albo była
wtedy za "luźna", albo ustawienie wymagałoby tak dużej siły, że bałem
się zgnieść pręty/urwać tylną śrubę. Ale może jestem
przewrażliwiony...

A wiesz co mogło być przyczyną skrzypienia? Pomógł smar, ale
poprzednia jednośrubowa nie fundowała takich odgłosów (bez smaru).

Data: 2009-10-02 16:30:23
Autor: Jan Srzednicki
Sztyca na dwie śruby
On 2009-10-02, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
On 2 PaĹş, 18:09, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

A wiesz co mogło być przyczyną skrzypienia? Pomógł smar, ale
poprzednia jednośrubowa nie fundowała takich odgłosów (bez smaru).

Bo jednośrubowa ma zwykle ząbki, które blokują zestaw w jednej pozycji.
W dwuśrubowej nie ma takiej blokady, wiec elementy minimalnie pracują -
no i skrzypią. ;)

Jednośrubowym jednak - stanowcze nie (choć nie miałem jeszcze styczności
z jednośrubową sztycą skręcaną od boku i nie wiem, co to warte).

Data: 2009-10-02 09:43:44
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Sztyca na dwie śruby
On 2 Paź, 18:30, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
Jednośrubowym jednak - stanowcze nie
Zgadzam się! -26g z wagi bagażu - nie trzeba wozić imbusa 6mm :P

Data: 2009-10-02 19:05:16
Autor: kml
Sztyca na dwie śruby

--

Moja jednośrubowa też nie skrzypiała a potem urywały się śruby (zdjęcia u mnie na stronie) Mam w tej chwili nową amoebę 2 śrubex i też mi czasami skrzypi ale moim zdaniem to po prostu siodło się kończy i słychać połączenia pręt-reszta. Posmarowałem u siebie wszystkie ruchome elementy ale IMO kluczem do nieskrzypienia jest stopniowe i równe dociąganie śrub a już pod sam koniec nie ma sensu dokręcać ich na chama. Mi się do tej pory nie luzują.

kml
Last update 23/09/2009 Campus Ross (spodnie), Vesti (kamizelka) i napęd na 1041,71 km.

Data: 2009-10-02 10:17:15
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Sztyca na dwie śruby
On 2 Paź, 19:05, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal....@gmail.com> napisał w
[...]

Te zdjęcia już widziałem wcześniej u Ciebie i to był tez jeden z
powodów dlaczego nowej szukałem na 2 śruby (moja 1 śr. padła akurat od
czegoś innego - amortyzowana Zoom, rozpadła się na dwie części).

Data: 2009-10-02 19:23:45
Autor: Niewe
Sztyca na dwie śruby
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
[...]

No dobra, doszedłem do tego, dzięki.
Trzeba dokręcać rzeczywiście obie, ale jednak z naciskiem na tą bez zawiasu, a potem dopiero dociągnąć zawias.
Trochę też trwało zanim się zorientowałem, że poprzednia sztyca miała mocowanie przesunięte mocno do tyłu i próbowałem montować na starych śladach na jarzmie. Teraz przesunąłem w tył, dociągnąłem śruby i jest git :-)
Tylko doszło mi żelastwa w garażu. Jakoś tak zawsze szkoda mi wyrzucić ;-)
Pozdrawiam

[tech] Sztyca na dwie śruby