Sztyca podsiodlowa a komfort jazdy.

Data: 2010-07-04 15:04:20
Autor: jejejjejejeje
Sztyca podsiodlowa a komfort jazdy.
Posiadam jakas stara 'uginana' sztyce podsiodlowa wyposazona w
prymitywny elastometr. Skrecilem to bardzo mocno, do tego stopnia ze
uginanie wystepuje tylko w skali "mikro". Sztyca jednak obraca sie na
boki co czuc wyraznie. Zastanawiam sie czy wymiana sztycy na
faktycznie sztywna moze pozytywnie wplynac na dlugodystansowy komfort
jazdy? Obecnie po przjechani 30km asfaltem jest bardzo nieprzyjemnie,
do tego stopnia ze musze co kilka minut stawac na pedalach co w bardzo
negatywny sposob wplywa na komfort i efektywnosc jazdy. Dzisiaj
przejechalem tak jakichs 100km, glowna bariera spowalniajaca bylo
oczywiscie "siedzenie". Dodam ze od jakiegos czasu preferuje jezdzenie
ze srednia kadencja rzedu 90-100 obrotow na minute - wiec jest to
calkiem sporo dynamicznych ruchow biodrami i nogami.

Data: 2010-07-05 03:32:55
Autor: tadek
On 5 Lip, 00:04, jejejjejejeje <zombie32...@gmail.com> wrote:
[...]

jeżeli sztyca amortyzowana to Cane Creek. Na inne szkoda kasy. Wadą
jest cena ale na ebay-u można kupić taniej niż w Polsce. Ja tak
kupiłem.

Data: 2010-07-05 05:20:53
Autor: jejejjejejeje
Sztyca podsiodlowa a komfort jazdy.
Nie chce sztycy amortyzowanej, taka mam obecnie. Chodzi o to czy
wymiana sztycy na faktycznie sztywna da jakies faktyczne rezultaty.
Siodelek mialem kilka, obecne jest dla mnie najlepsze, wydaje mi sie
ze tylko siodelka skorzane typu "Brooks" moga byc lepsze. Jezdze w
roznych spodenkach, wszystkie maja wkladki. Czasem zakladam jedne na
drugie i oczywiscie czuc roznice ale wraz z wzrostem dystansu, komfort
i tak maleje. A co do siodelka to jestem rowniez przekonany ze lepiej
juz ustawic sie nie da... ustawialem je juz tysiace razy, np. na
sztycy wlasnorecznie markerem zrobilem sobie podzialke co 1mm i
testowalem faktycznie wszystkie wysokosci. Podobnie z katem
nachylenia, tutaj tez jestem w "optimie". Efekt jest taki ze o ile
kazda pozycja siodla jest nieprzyjemna, o tyle przy obecnej i tak jest
najlepiej, lecz wciaz niewystarczajaco.

Moze odpowie ktos kto uzywal amortyzowanej i sztywnej sztycy, czy byly
jakies roznice?

Data: 2010-07-05 13:35:19
Autor: 666
Sztyca podsiodlowa, a komfort jazdy.
W jednym rowerze mam sztycę amortyzowaną neoprenem z żelowym siodełkiem, w innym zwykłą sztywną z prostym siodełkiem, i szczerze mówiąc obydwa siedzenia mnie po paru kilometrach wq...ą, a najwygodniej mi w d4 na... damkach moich dziewczyn ;-))
BTW też amortyzowane sztyce w tych damkach są.

Data: 2010-07-05 14:35:57
Autor: bans
W dniu 2010-07-05 14:20, jejejjejejeje pisze:

Moze odpowie ktos kto uzywal amortyzowanej i sztywnej sztycy, czy byly
jakies roznice?

Ja niedawno wywaliłem amortyzowaną, ot, po prostu i tak nie działała, jak siadałem na siodełku to się uginała i tyle. Różnica jest taka, że amortyzowana to chyba wazy dwa razy tyle, co zwykła.

--
bans

Data: 2010-07-05 06:21:44
Autor: Piotrek Szymczak
On 5 Lip, 14:35, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

jak siadałem na siodełku to się uginała i tyle. Różnica jest taka, że
amortyzowana to chyba wazy dwa razy tyle, co zwykła.

Zrobiłem dokładnie taki sam manewr. Jestem w pełni usatysfakcjonowany..
Następny w odstawkę pójdzie regulowany mostek - jego poskrzypywanie
doprowadza mnie do szewskiej pasji.

Data: 2010-07-05 15:14:45
Autor: arturbac
Sztyca podsiodlowa a komfort jazdy.
W dniu 2010-07-05 14:20, jejejjejejeje pisze:
Moze odpowie ktos kto uzywal amortyzowanej i sztywnej sztycy, czy byly
jakies roznice?

Lepszy efekt daja duze miejskie opony w wybieraniu nierownosci.

Data: 2010-07-09 09:22:59
Autor: 666
Sztyca podsiodlowa, a komfort jazdy.
Data: 2010-07-09 12:17:57
Autor: Coaster
Sztyca podsiodlowa, a komfort jazdy.
On 7/9/10 11:22 AM,  666 wrote:
Czy masz taką sztycę:
www.bike-manual.com/brands/fisher/om/assets/pdfs/05hsin_spost_engd.pdf

czy taką:
www.bike-manual.com/brands/fisher/om/assets/pdfs/05kalloy_spost_eng.pdf

czy może taką:
www.bike-manual.com/brands/fisher/om/assets/pdfs/08zoom_spost_eng.pdf

AYTTM? *AYTTM?*
Ja mam taka: http://tinyurl.com/27zx7dd

--
RdZoP
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-07-05 08:36:34
Autor: Wojek
Sztyca podsiodlowa a komfort jazdy.
A może kup jakieś inne siodełko, albo ustaw je inaczej. Ja mogę siedzieć na swoim ( http://www.krajek.pl/User.do?a=8&p=KrajekW468&k=-1&v= ) do znudzenia w sumie, a też kręcę szybko. Jak mówisz że przy jeździe asfaltem jest źle to amortyzacja w sztycy Ci wiele nie pomoże.

pozdr.
w.

Data: 2010-07-05 00:59:33
Autor: Pr0NET
On 5 Lip, 08:36, Wojek <wo...@wywal.to> wrote:
[...]

Przecież problemem jest sztyca bo się chwieje, co niby ma z tym
wspólnego siodełko. Prosta sprawa wymiana sztycy na sztywną, mniejsza
waga i lepszy komfort bo te pseudoamo zawsze nawalają.

Data: 2010-07-05 10:59:29
Autor: BoDro
Pr0NET pisze:

Przecież problemem jest sztyca bo się chwieje, co niby ma z tym
wspólnego siodełko.

ma, bo źle dopasowane siodełko do d4 to jak źle dopasowane buty do stóp.
Lekkie luzy na sztycy amortyzowanej to nie jest jakiś problem.

  Prosta sprawa wymiana sztycy na sztywną, mniejsza
waga i lepszy komfort bo te pseudoamo zawsze nawalają.

tu akurat sie zgadzam - szkoda kasy na "budżetowe" sztyce amortyzowane...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-05 11:02:36
Autor: Tomek
Pr0NET pisze:
Przecież problemem jest sztyca bo się chwieje, co niby ma z tym
wspólnego siodełko. Prosta sprawa wymiana sztycy na sztywną, mniejsza
waga i lepszy komfort bo te pseudoamo zawsze nawalają.

Zgoda, ale ja nie do końca rozumiem co autora wątku boli - bo jeśli co parę minut musi wstawać to raczej nie jest to kwestia tylko luźnej sztycy, ale jeszcze jakiegoś błędu w ustawieniu.

Sztyca podsiodlowa a komfort jazdy.