Sztyca z amortyzatorem

Data: 2010-03-17 17:31:19
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
Witam,

Jako amator muszę się podpytać - co do trekingowego roweru 28" waga ok. 75 do 80 kg, ale też i odcinki raczej przełajowe. Jest tego trochę i na Alledrogo i nie tylko, ale nie chcę czegoś, co tylko będzie trampoliną czy odbijaczem nabiału.

Rocznie jeżdżę 2-3 tys km, i nie chciałbym przepłacić ani dziadostwa włożyć. Siodełko "starego" typu, sprzed xxx lat ;-) !

Możecie coś polecić ? Najlepiej w okolicach Katowic albo sprzedaż wysyłkowa.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-17 17:36:41
Autor: Frankie
Sztyca z amortyzatorem
W dniu 10-03-17 17:31, Grzegorz pisze:

[...]

Jedyna sztyca amortyzowana, ktora mi przychodzi do glowy i spelnia swoje zadania to Cane Creek... ale cena... :-)

Santour robi cos podobnej konstrukcji i pewnie duzo tansze:
http://www.wrower.pl/testy/2006/2006-SztycaAmortyzowanaSuntour.php

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-03-17 09:52:44
Autor: tadek
Sztyca z amortyzatorem
On 17 Mar, 17:36, Frankie <"frankie[blablabla]"@post.pl> wrote:
> [...]

Jedyna sztyca amortyzowana, ktora mi przychodzi do glowy i spelnia swoje
zadania to Cane Creek... ale cena... :-)

mam w "góralu" Cane Creek model LT, jest nieźle ale zastanawiam się
nad taką do trkinga powód: cena. Może jak się trafi coś na ebayu

Data: 2010-03-17 18:42:20
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
Hello tadek !:

[...]

A ta :
http://allegro.pl/item948828633_sztyca_amortyzowana_suntour_nex_gratis_torebka.html

albo
http://allegro.pl/item962581909_sr_suntour_sztyca_nex_27_2_amortyzowana_nowa.html

????

Cena nawet jeszcze znośna.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-17 21:27:42
Autor: Michał Pawelski
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz pisze:
A ta :
http://allegro.pl/item948828633_sztyca_amortyzowana_suntour_nex_gratis_torebka.html

Miałem taką w rowerze zamontowaną i z premedytacją piszę w czasie przeszłym.

Rozleciała się po 1,5kkm. Nie wytrzymała błota, wody i trochę częstszego używania w rowerze mtb. Pojawiły się luzy i nic już się nie dało z tym zrobić. Wydane pieniądze w błoto, nie polecam i sam już też więcej nie kupię. Nauczyłem się jeździć bez, chociaż z zamontowaną sztycą było bardziej komfortowo.

Być może ta wspomniana Cane Creek trochę lepiej się zachowuje i jest bardziej wytrzymała, ale cena też odpowiednio wyższa.

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-03-19 21:20:40
Autor: tms
Sztyca z amortyzatorem
On 2010-03-17 21:27, Michał Pawelski wrote:
Grzegorz pisze:
[...]

<ciach>

Tak z ciekawości - wersja alu czy stalowa?

tms

Data: 2010-03-20 14:31:46
Autor: Michał Pawelski
Sztyca z amortyzatorem
tms pisze:
Tak z ciekawości - wersja alu czy stalowa?

alu

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-03-17 22:05:10
Autor: Andrzej W.
Sztyca z amortyzatorem
Suntoury są ze sprężyną, Cane Creek z elastomerem.
Suntoury dostają szybko luzów ale są one znośne i mi jakoś nie przeszkadzają.
Suntoury trzeba co jakiś czas smarować bo popiskują.
Sztyca działa i spełnia swoje zadanie.
Ponieważ siodełko składa się w dół do tyłu może zahaczać o górną sakwę.
Suntoury jest w wersji aluminiowej i stalowej, ta druga powinna być odporniejsza na luzy i jest tańsza.
Najtańsza jest stara wersja z jedną śruba w mocowaniu siodełka.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2010-03-17 17:39:39
Autor: MadMan
Sztyca z amortyzatorem
Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:31:19 +0100, Grzegorz napisał(a):

Rocznie jeżdżę 2-3 tys km, i nie chciałbym przepłacić ani dziadostwa włożyć. Siodełko "starego" typu, sprzed xxx lat ;-) !

Możecie coś polecić ?

Polecam dźwigać zadek na wybojach. Poważnie. Miałem amortyzowaną sztycę, ale tego gorszego typu (działanie
"pionowe"), zrezygnowałem bo zaczęła dostawać luzów a amortyzację ledwo
co czułem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-17 18:38:22
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
Hello MadMan !:
[...]

Robię to od lat .... ale raz podniosłem trochę za mało i poszły dwie dziury w dętce ... Kamień był za duży :-D !

Miałem amortyzowaną sztycę, ale tego gorszego typu (działanie
"pionowe"), zrezygnowałem bo zaczęła dostawać luzów a amortyzację ledwo
co czułem.

Hmmmm, dlatego nie chcę przepłacać czegoś niezbyt dobrego. Albo byleco do przetestowania albo coś lepszego - choć ceny odstraszają niestety.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-17 22:17:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Robię to od lat .... ale raz podniosłem trochę za mało i poszły dwie dziury w dętce ... Kamień był za duży :-D !

Na to to sorry, ale amortyzowana sztyca nie pomoże.

Data: 2010-03-18 07:35:22
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
Hello Marek 'marcus075' Karweta !:
Grzegorz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

Skreślam wszystko za wyjątkiem "bredzi" ;-) !

Robię to od lat .... ale raz podniosłem trochę za mało i poszły dwie
dziury w dętce ... Kamień był za duży :-D !

Na to to sorry, ale amortyzowana sztyca nie pomoże.

Myślę, że doda te 4 cm ... mnie brakło może ze 2. Jak by to ująć ... pewnie zadek za nisko podniosłem.

A i przy okazji myślę jednak o jeździe na siedząco, żeby trochę kręgosłup odciążyć.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-18 09:27:47
Autor: Michał Pawelski
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz pisze:
A i przy okazji myślę jednak o jeździe na siedząco, żeby trochę kręgosłup odciążyć.

Może się nie znam, ale właśnie siedząc i przyjmując część uderzenia na zadek obciążasz tym samym kręgosłup. Natomiast w pozycji uniesionej/stojącej obciążone są nogi, a tylko w małej część kręgosłup, więc IMHO jeżeli chcesz odciążyć kręgosłup to dupa do góry :)

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-03-18 11:31:20
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
Hello Michał Pawelski !:

[...]

Nooo, zasadniczo masz rację, ale ja po godzinie jazdy na stojąco ma ochotę posiedzieć, szczególnie na asfalcie ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-18 11:54:46
Autor: Coaster
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz wrote:
Hello Michał Pawelski !:

[...]

Nie masz jechac na stojaco. Masz 'podsiadywac'. I najlepiej na dobrym Brooksie.

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-03-18 11:38:11
Autor: Jan Srzednicki
Sztyca z amortyzatorem
On 2010-03-18, Coaster wrote:
Grzegorz wrote:
Hello Michał Pawelski !:

[...]

Chyba, że ma się tyłek, który nie lubi Brooksa. :P

Data: 2010-03-18 13:03:13
Autor: Coaster
Sztyca z amortyzatorem
On 2010-03-18, Coaster wrote:
Grzegorz wrote:
Hello Michał Pawelski !:

[...]

Slyszalem raz o jednym takim... :-P

Data: 2010-03-18 11:59:00
Autor: Michał Pawelski
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz pisze:
[...]

Faktycznie trochę niejasno się wyraziłem. Chodziło mi oczywiście o pozycję stojącą tylko na wybojach/krawężnikach itp. itd., a nie przez cały czas jazdy, bo to by była masakra :))

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-03-18 11:53:05
Autor: Coaster
Sztyca z amortyzatorem
Michał Pawelski wrote:
Grzegorz pisze:
A i przy okazji myślę jednak o jeździe na siedząco, żeby trochę kręgosłup odciążyć.

Może się nie znam, ale właśnie siedząc i przyjmując część uderzenia na zadek obciążasz tym samym kręgosłup.

Yes.

Natomiast w pozycji

Precyzyjna, amortyzacja nogami, to najlepsza amortyzacja.

Data: 2010-03-18 17:03:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyca z amortyzatorem
[...]

Myślę, że doda te 4 cm ...

Doda 4cm do czego? Do wysokości siodła? Sztycę wyciągnij wyżej.
Ty jesteś przekonany, że sztyca amortyzowana załatwi to, co załatwia
zawieszeni. A ona tego nie robi. Poszukaj jakiegoś fulla.

Data: 2010-03-17 22:16:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Możecie coś polecić ?

Tak. Dobre siodło. Jak koniecznie chcesz to sprzedam Ci używaną sztycę
amortyzowaną (bodaj 27,2mm) żebyś się przekonał co to za guwno (sic) jest.
Za symboliczne 20zł, do Katowic dowiozę gratis (ale tylko w środy, po
16:00, do centrum).

Data: 2010-03-17 18:11:09
Autor: Jesse Custer
Sztyca z amortyzatorem
Dobre ( niekoniecznie drogie) siodełko ze sprężynami sprawdzi się
lepiej i będzie solidniejsze niż bujająca się sztyca. Chyba że już
masz coś w tym stylu i chcesz dodatkowego bujania :).

Data: 2010-03-18 07:38:38
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
[...]

Mam 26 mm niestety .....

Dobre ( niekoniecznie drogie) siodełko ze sprężynami sprawdzi się
lepiej i będzie solidniejsze niż bujająca się sztyca. Chyba że już
masz coś w tym stylu i chcesz dodatkowego bujania :).

Bijania nie lubię - to ma być tylko zabezpieczenie przed wyrzucaniem w powietrze na większych wybojach, których ostatnio raczej przybywa. Przy oponach 1,75 i wybojach ponad 3 cm i tak dobija do felgi.

Cóż, może są takie sprężynowane siodła, które przejmą te parę cm - ale z drugiej strony jedna z recenzji była dość pozytywna ...

Dzięki wszystkim za podpowiedzi !
--
Grzegorz

Data: 2010-03-18 09:54:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Sztyca z amortyzatorem
Dnia 18.03.2010 07:38 użytkownik Grzegorz napisał :
Bijania nie lubię - to ma być tylko zabezpieczenie przed wyrzucaniem w
powietrze na większych wybojach, których ostatnio raczej przybywa. Przy
oponach 1,75 i wybojach ponad 3 cm i tak dobija do felgi.

Tak jak już pisano - sztyca nie jest rozwiązaniem Twojego problemu.
Musisz zmienić/poprawić technikę jazdy, do tego zastanów się, czy masz
odpowiednie ciśnienie w oponach.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-18 11:50:59
Autor: Grzegorz
Sztyca z amortyzatorem
Hello "Mikołaj \"Miki\" Menke" !:
[...]

Mam odpowiednie ciśnienie - zresztą opona kompensuje tylko niewielkie nierówności. Tak max 2-3 cm, tyle ile się ugina.

Przednim kołem da się ominąć wiele rzeczy, nawet na szybkim zjeździe, ale tylnym - nie zawsze.

No cóż, czyli jednak trzeba tyłek do góry .....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-03-18 17:01:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyca z amortyzatorem
Grzegorz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
to ma być tylko zabezpieczenie przed wyrzucaniem w powietrze na większych wybojach, których ostatnio raczej przybywa.

To Tobie potrzeba pełnego zawieszenia, a nie sztycy z amortyzatorem.
Zadaniem sztycy amortyzowanej jest poprawienie komfortu jazdy, a nie jego
bezpieczeństwa.

Data: 2010-03-25 00:36:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Sztyca z amortyzatorem
On Thu, 18 Mar 2010, Grzegorz wrote:

Hello Marek 'marcus075' Karweta !:
amortyzowaną (bodaj 27,2mm) żebyś się przekonał

Mam 26 mm niestety .....

   No to użyjesz tulejki.
   Coś w tym stylu:
http://allegro.pl/item971040501_tuleja_reduktor_wspornika_siodla.html

   Ale jest jeszcze szczegół: mam Suntoura.
   I leży.
   Powodem wcale nie jest że się rozleciał - zwyczajnie nie wziąłem
pod uwagę, że przesuwa oś siodełka!
   Pasowało by mi ew. jakby dało się przesunąć siodełko w *drugą*
stronę, czyli zamocować amortyzator odwrotnie.
   Tyle, że wtedy w pozycji "wysuniętej" on się praktycznie blokuje.

   Weź to pod uwagę: czy godzisz się, że doskonale dopasowane siodełko
przesunie Ci się gdzie indziej? :)

pzdr, Gotfryd

Sztyca z amortyzatorem