Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?

Data: 2009-06-02 14:03:16
Autor: Marcin Wojtowicz
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Witam!

Potrzebuję kupić sztycę amortyzowaną. Poszukiwania zacząłem od potrzebnej mi średnicy, czyli 31,6mm. Niestety nikt (a może nie znalazłem jeszcze?) nie produkuje ich w takim wymiarze. Sztyca ma kosztować do 120-130 zł.

90% takich produktów ma średnicę 27,2mm. Wynika z tego, że potrzebny będzie jeszcze zakup redukcji z 31,6 na 27,2mm (koszt koło 30-35 zł.

Co kieruje producentami, że nie wykonują takich sztyc w większych średnicach? Nie ukrywam, że zdziwił mnie ten monopol niezbyt szerokich średnic..

pozdrawiam
MW

Data: 2009-06-02 12:10:27
Autor: Ryszard Mikke
Marcin Wojtowicz <walen_bike@o2.pl> napisał(a):
[...]

Hmmm... Ja chyba mam właśnie taka, czarną, długą (400),
została mi po połamanej ramie.

rmikke

Data: 2009-06-02 15:50:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie Marcin Wojtowicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h03504$mp1$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

 Sztyca ma kosztować do 120-130 zł.

W tej cenie nie kupisz nic sensownego.
Za sensowne można tutaj uznać coś o konstrukcji pantografowej, co NIE JEST
Suntourem. Miałem i wiem co mówię.
<spam>
Gdybyś się zdecydował jednak na 27,2mm to daj znać, mogę puścić taką sztycę
Suntoura za niewielką kasę. m kropka karweta gryl gmail kropka com
</spam>

Data: 2009-06-02 10:36:25
Autor: DarianS.
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
On 2 Cze, 15:50, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Za sensowne można tutaj uznać coś o konstrukcji pantografowej, co NIE JEST
Suntourem. Miałem i wiem co mówię.

Podłączę się. Słyszałem, że sztyca Suntoura (i pewnie inne
pantografowe tym bardziej) są w stanie prawie zastąpić amortyzowany
tył przy małych nierównościach. A ja chciałbym coś, co mi tylko
wypłyci nagłe nierówności, typu małe korzenie na trasie maratonu
rowerowego. Ze względu na odsunięcie mocowania siodełka od linii
sztycy pantografowe odpadają. Czy ktoś może polecić coś teleskopowego
do 100zł?

P.S. Najlepiej żeby była na średnicę 29.2mm buahaha :)

Adrian S.

Data: 2009-06-02 19:42:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie DarianS., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Słyszałem, że sztyca Suntoura (i pewnie inne
pantografowe tym bardziej) są w stanie prawie zastąpić amortyzowany
tył przy małych nierównościach.

Ktoś, kto Ci to powiedział kłamał.
Poza tym - full jest po to, żeby nie tracił (tak bardzo) przyczepności, a
nie po to, żeby wygodnie było, więc próba zastąpienia fulla amortyzowaną
sztycą to pomyłka.

Data: 2009-06-02 11:12:45
Autor: DarianS.
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
On 2 Cze, 19:42, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

nie po to, żeby wygodnie było, więc próba zastąpienia fulla amortyzowaną

Oj chyba mnie nie zrozumiałeś. Nie chcę rozmawiać na temat full vs.
sztyca. Chodzi mi o drgania, nierówności, które czuć na tyłku i tylko
to. I przy tym zostańmy, poza tym moje pytanie dotyczyło akurat
absorbowania najbardziej nieprzyjemnych korzeni (i ewent. trwałości)
sztyc teleskopowych a nie to czy sztyca Suntoura się do czegokolwiek
nadaje. Jak będzie temat full vs. sztyca to też będę miał wiele do
powiedzenia bo kocham mojego fulla, ale teraz chciałbym porozmawiać o
moim rowerze HT do ścigania który mi na mazovii w piasecznie dał
trochę w d... raczej dosłownie...

--

Adrian S.

Data: 2009-06-02 20:38:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie DarianS., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Chodzi mi o drgania, nierówności, które czuć na tyłku i tylko
to.

No to odpowiedziałem w pierwszym zdaniu: IMO jest to kłamstwo.

Data: 2009-06-02 20:56:54
Autor: Enagem

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1aa4sksghs4vn$.dlgpedaluje.ile.moze...

> Poza tym - full jest po to, żeby nie tracił (tak bardzo) przyczepności, > a
nie po to, żeby wygodnie było, więc próba zastąpienia fulla amortyzowaną
sztycą to pomyłka.

Witam

 Sztyca amortyzowana może być po to aby zapewnić minimum komfortu dla d.....y.
Jedno i drugie na pewno nie jest wymienne między sobą.Ale nie można skreślać całkowicie zastosowania sztyc amortyzowanych.Ja nie używam sztycy bo staram się nie siedzieć na siodełku tylko podpierać się,a w razie potrzeby podnosić tyłek całkowicie a i mam dopiero 40 lat,może kiedyś kupię ha ha!
Kupiłem mojej mamie pantograf Suntoura i tak na testy założyłem do mojego Radona.Powiem ciekawa sprawa,o ile wrażenia optyczne nie teges,to praca naprawdę fajna,Przy odpowiednim twardym ustawieniu fajnie wybiera uderzenia tyłu w sztycę,korzenie kamienie dziury łagodzi całkiem fajnie,naprawdę tyłek ma lżej.Zaznaczam,że łagodzi nie eliminuje!.Przy miękkim ustawieniu trochę dziwnie kołysze jak materac wodny.
Mama moja preferuje leśne przejażdżki po około 20km z prędkością 12-16km\h dwa trzy razy w tygodniu,pozycja na rowerze dosyć wyprostowana.Ustawiłem pantograf dosyć komfortowo i ze sztycy jest w niebo wzięta,twierdzi że jazda nabrała nowego wymiaru.Jestem przekonany,że mama siedzi na siodełku całym ciężarem ciała.
I do takich zastosowań myślę że sztyce amortyzowane są przeznaczone.
pozdrawiam
Enagem

Data: 2009-06-02 22:05:48
Autor: Kacper Perschke
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Dnia 02.06.2009 Enagem <enagem@op.pl> napisało:
[...]
Sztyca amortyzowana może być po to aby zapewnić minimum komfortu dla
d.....y.

Po pół roku ze sztycą amortyzowaną kupiłem sztywną dla komfortu d...y.
Skradziono rower.  Kupiłem taki sam model znĂłw hardtail z amortyzowaną sztycą.
Po 6000km kupiłem karbonową dla komfortu d...y. Mam ją pod sobą od 2500km i
uważam, że to był dobry wybór. Może stąd, że wcześniej jeździłem na cieniarkach?

A! Lat mam tyle samo co przedpiśca.

KAcper

Data: 2009-06-02 16:45:08
Autor: AL
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

w Pacyfiku - tak wszyscy wiemy ;)

ale f.Santour robi nie tylko ten jeden model :-P

<spam>
Gdybyś się zdecydował jednak na 27,2mm to daj znać, mogę puścić taką sztycę
Suntoura za niewielką kasę. m kropka karweta gryl gmail kropka com
</spam>

a co bylo z ta sztyca nie tak?
- rozumiem, ze siodelko SelleRoyal jest do dupy, ale sztyca - dziala i ma regulacje tlumienia - co jeszcze musi miec by Cie zadowolic?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-02 16:54:11
Autor: Kacper Perschke
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Dnia 02.06.2009 AL <adam@skads.tam> napisał:
[...]
Miałem i wiem co mówię.

w Pacyfiku - tak wszyscy wiemy ;)

Ja teĹź. Ja teĹź wiem.

[...]
a co bylo z ta sztyca nie tak?

Nie chciała z nim jeździć po 100 km dziennie?

[...] co jeszcze musi miec by Cie zadowolic?

Skłonność do rzucania się pod koła na widok znaczka firmy Brooks?

KAcper

Data: 2009-06-02 21:16:08
Autor: Coaster
Kacper Perschke wrote:
Dnia 02.06.2009 AL <adam@skads.tam> napisał:
[...]
[...] co jeszcze musi miec by Cie zadowolic?

Skłonność do rzucania się pod koła na widok znaczka firmy Brooks?

Ktorego?

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-06-02 17:12:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie AL, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h03dtg$mij$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Jak chcesz to Ci ją sprzedam, sprawdzisz sobie. ;-)
Wolę twardą, ot co.

Data: 2009-06-02 17:21:14
Autor: AL
[...]

tylko pytam, bo chyba mam podobna ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-02 17:37:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie AL, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h03g16$43a$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta pisze:

a co bylo z ta sztyca nie tak?

Jak chcesz to Ci ją sprzedam, sprawdzisz sobie. ;-)
Wolę twardą, ot co.

tylko pytam, bo chyba mam podobna ;)

Moja po... Nie wiem... 1000km złapała luzy. Ma je do teraz. Masakra. Poza
tym - ciężka jak diabli. ;-)

Data: 2009-06-02 22:12:27
Autor: szaman
[OT] Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Poza
tym - ciężka jak diabli. ;-)

Świat się kończy!!!
I z ust Twoich te słowa...

:P

Data: 2009-06-03 16:32:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[OT] Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie szaman, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h0413c$9g8$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Z moich rąk. :-P
Człowieku... Kiedyś będziemy się w mojej okolicy umawiać w góry to
podskoczysz do mnie, pokażę Ci to. Mój ojciec ma młotki lżejsze. ;-)

Data: 2009-06-02 17:02:15
Autor: scooby
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
to ja się podepnę:

czy to jest coś warte ?
http://www.allegro.pl/item640797170.html

bo jest dziwnie tania i dziwnie LEKKA (w porównaniu do przeciętnej wagi takich wynalazków)

i co jest nie tak z pantografem Suntoura? czy to ta nazwa wszystko psuje ?

pzdr, obolała dupa scoobiego ...

Data: 2009-06-02 17:58:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie scooby, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h03etm$s19$1inews.gazeta.pl> przy ul....

i co jest nie tak z pantografem Suntoura? czy to ta nazwa wszystko psuje ?

Nie nazwa. Nie wiem jak inne, ale mój szybko zaczął latać na boki.

pzdr, obolała dupa scoobiego ...

To niech scooby zafunduje swojej dupie Porządne Siodło, a nie kombinuje ze
sztycą. Odkąd mam Brooksa nie mam problemu z bólem dupy.

Jak chcesz porządną sztycę amortyzowaną to zapytaj Wrzaska o jego Cane
Creeka (o model w sensie).

Data: 2009-06-02 16:44:25
Autor: Ryszard Mikke
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
> [...]

> i co jest nie tak z pantografem Suntoura? czy to ta nazwa wszystko psuje ?

Nie nazwa. Nie wiem jak inne, ale mój szybko zaczął latać na boki.

I to chyba główna przewaga zwykłego teleskopa nad pantografem.
Na teleskopie nawyzej będzie się trochę ruszać wokół osi sztycy,
a jak pantograf złapie luzy...

Zapamiętać: NIE KUPOWAĆ TANICH SZTYC Z PANTOGRAFEM. Nigdy.

rmikke
(na teleskopie)

Data: 2009-06-02 18:53:02
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie Ryszard Mikke, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h03kt9$qk2$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Znajomemu teleskop się ordynarnie rozleciał. Znaczy - siodło zaczęło się
obracać wokół własnej osi, potem na ostrych wybojach wypadło razem z
częścią amortyzatora...
Zapamiętać: NIE KUPOWAĆ SZTYC AMORTYZOWANYCH. Nigdy.

Data: 2009-06-02 20:10:04
Autor: AL
[...]

sztywne sztyce tez sie lamia

Zapamietac: NIE KUPOWAC ZADNEJ SZTYCY ANI SIODELKA. Nigdy ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-02 13:49:41
Autor: Saurus
On 2 Cze, 20:10, AL <a...@skads.tam> wrote:

Zapamietac: NIE KUPOWAC ZADNEJ SZTYCY ANI SIODELKA. Nigdy ;)

Krok w dobrą stronę. Stąd już blisko do fotelika w rowerze poziomym ;)

Data: 2009-06-02 21:19:41
Autor: Coaster
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]
Zapamiętać: NIE KUPOWAĆ SZTYC AMORTYZOWANYCH. Nigdy.

Oczywiscie. Amortyzowane sztyce sa do dupy ;-P

Data: 2009-06-03 15:47:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h03u4c$ms8$2atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]
Zapamiętać: NIE KUPOWAĆ SZTYC AMORTYZOWANYCH. Nigdy.

Oczywiscie. Amortyzowane sztyce sa do dupy ;-P

Co kto lubi.
Ja tam wolę, żeby siodełko było do dupy (dopasowane). ;-)

Data: 2009-06-03 09:35:48
Autor: scooby
[...]

zafundował już, ale po > 1h jazdy i tak dupsko sztywnieje ;)

kiedyś ("drzewiej") były na rowerach takie jebutne siodełka, szerokie, wygodne, ze sprężynami - można takie dzisiaj dostać ?

pzdr, scby

Data: 2009-06-03 02:13:44
Autor: Saurus
On 3 Cze, 09:35, scooby <sco...@gazeta.pl> wrote:
zafundował już, ale po > 1h jazdy i tak dupsko sztywnieje ;)

kiedyś ("drzewiej") były na rowerach takie jebutne siodełka, szerokie,
wygodne, ze sprężynami - można takie dzisiaj dostać ?

Szerokie siodło to nie rozwiązanie, na siodle masz się opierać przede
wszystkim wyrostkami miednicy a nie powierzchnią czterech liter. Może
być wręcz mniej wygodne a im bardziej jesteś pochylony tym bardziej
prawdopodobne że się nie nada. Ale są przecież siodła o normalnej
szerokości ze sprężynami (chociażby Brooks Flyer).
Poza tym, co to znaczy że zafundowałeś sobie już porządne siodło?
Jeśli to nie skóra, to nie jest porządne ;P

Data: 2009-06-03 11:56:01
Autor: mmateusz
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Poza tym, co to znaczy że zafundowałeś sobie już porządne siodło?
Jeśli to nie skóra, to nie jest porządne ;P

Się nie zgodzę ;)
Miałem dwa siodła mtb z pokryciem skórzanym, w każdym pokrycie trzeba było
zmieniać co roku. teraz mam nie-skórzane i następne też takie będzie.
Skórzane nie wytrzymują jazdy w błocie, szczególnie kiedy mamy warstwę błota
między siodełkiem, a tyłkiem - działa to jak pasta ścierna przy każdym ruchu.
Szczególnie jak wcześniej padało, to skóra siodełka jest rozmiękczona i jeszcze
szybciej się ściera.

Np. sobotni TheWaypointRace - 3h jazdy w ulewie i błocie - skórzane byłoby już
nieźle przytarte.

Mk.

Data: 2009-06-03 17:54:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie mmateusz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:6069.0000031b.4a2648b1newsgate.onet.pl> przy ul....

Poza tym, co to znaczy że zafundowałeś sobie już porządne siodło?
Jeśli to nie skóra, to nie jest porządne ;P

Się nie zgodzę ;)
Miałem dwa siodła mtb z pokryciem skórzanym,

Dobra, no. Do ekstremalnej jazdy nikt nie kupuje Brooksa tylko jakiś
kawałek karbonu. ;-)

Data: 2009-06-03 18:08:41
Autor: fabian
[...]

Albo kartonu ;)

Fabian.

Data: 2009-06-04 13:48:45
Autor: Coaster
fabian wrote:
[...]

Czy tez z Kardamonu ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-03 15:46:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?
Panie scooby, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h0594j$oba$1inews.gazeta.pl> przy ul....

kiedyś ("drzewiej") były na rowerach takie jebutne siodełka, szerokie, wygodne, ze sprężynami - można takie dzisiaj dostać ?

Brooks. :-)

Data: 2009-06-03 12:44:24
Autor: ToMasz
Marcin Wojtowicz napisał(a):
[...]

Sztyca pracuje pod kątem, wiec jest to dlaniej niekorzystna pozycja.
Opory rosną, sciera sie szybciej. Są jednak produkowane nakładki na
sztyce, w których amortyzator pracuje w pionie. Zalety ze zmiany kąta
pracy - oczywiste, natomiast ze względu ze jest nakładana NA sztyce -a
pasuje wszędzie :)

ToMasz

Data: 2009-06-03 12:05:15
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-03, ToMasz wrote:
Marcin Wojtowicz napisał(a):
[...]

Aż mnie zaciekawiłeś - poka!

Data: 2009-06-03 15:54:50
Autor: Ryszard Mikke
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
On 2009-06-03, ToMasz wrote:
> [...]
> sztyce, w których amortyzator pracuje w pionie. Zalety ze zmiany kąta
> pracy - oczywiste, natomiast ze względu ze jest nakładana NA sztyce -a

Aż mnie zaciekawiłeś - poka!

S'il vous plait: http://rmikke-input.blogspot.com/2009/05/pimp-my-sztyca.html

Data: 2009-06-03 21:35:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-03, ToMasz wrote:
> [...]
> sztyce, w których amortyzator pracuje w pionie. Zalety ze zmiany kąta
> pracy - oczywiste, natomiast ze względu ze jest nakładana NA sztyce -a

<boi się>

;)

Data: 2009-06-04 20:57:42
Autor: Ryszard Mikke
On 2009-06-03, Ryszard Mikke wrote:

> S'il vous plait: http://rmikke-input.blogspot.com/2009/05/pimp-my-sztyca.html

<boi się>

;)

Hmm... Ale właściwie czego?

Tak to wygląda założone:
http://tnij.com/OmYid

A tak wygląda cały rower z tą nasadką:
http://tnij.com/1fDLE

Zresztą, pokazywałem to w kwietniu i nawet nasadka była komentowana
(like: complicate my bike) ;)

rmikke

--

Sztyce amortyzowane - dlaczego nie produkują o średnicy 31,6mm?