Sztywny hol kupię czem prędzej ;)

Data: 2011-05-30 01:56:11
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Przejrzałem archiwum - i wiedzy brak.

Czy ktoś z grypowiczów może polecić jakiś konkretny model ?

Najlepszejsza opcja, to taki co ogarnie hak jak i ogarnie zwykłe "oczko" do holowania.

Ma ktoś konkretne doświadczenia z konretnym modelem, i może coś polecić/odradzić ?

Ucinając wszelkie dyskusje - jeśli ma top być miejscożerne - mam żuka :) (który pewnie będzie najczęściej holowany).

Holowanie osoby "bez doświadczenia" na lince - a sztywny hol - wrażenia bezcenne.

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
CB RADIO TTI 770 (uĹĽywane parÄ™ razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-05-30 08:14:00
Autor: Maciek
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Dnia Mon, 30 May 2011 01:56:11 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Ucinaj±c wszelkie dyskusje - je¶li ma top być miejscożerne - mam żuka :) (który pewnie będzie najczę¶ciej holowany).

No no, odpowiednio zadbany Zuk nie wymaga holowania - wiem cos o tym :)

--
Maciek

Data: 2011-05-30 08:29:10
Autor: Hants
""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> wrote in message news:irumeq$45c$1node2.news.atman.pl...
Przejrzałem archiwum - i wiedzy brak.

Czy ktoś z grypowiczów może polecić jakiś konkretny model ?

Jakis rok temu rownie intensywnie poszukiwalem takowego cuda i niestety nie znalazlem - duzo prosciej bylo zakupic przyczepkÄ™-'motylka'.

Data: 2011-05-30 08:00:47
Autor: ±ćęłń
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Występował w katalogu Opla / GM, może popytać w ASO ?
Tylko cena będzie z sufitu (co¶ mi chodzi po głowie, że parę lat temu też pytałem).

-- -- -

Data: 2011-05-30 10:03:00
Autor: marsel
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Mam co podobnego.
http://moto.allegro.pl/nowy-hol-sztwyny-1-8t-niemiecki-tuv-i-gs-kurier-fv-i1637132741.html

Na oczka wchodzi, na samą kulę od haka już nie, jeżeli jednak sama kula jest zamontowana na haku o średnicy mniejszej niż 3-4 cm to można ten hol na tym zwężeniu zamontować.

Data: 2011-05-30 14:16:20
Autor: Jacek
Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości news:4de34fb2$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
[...]

albo przerobić jedną strone na dyszel od przyczepki

Jacek

Data: 2011-05-31 12:09:47
Autor: ±ćęłń
Sztywny hol - jakie wrazenia ?
A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, je¶li holujacy jest lżejszy od holowanego)?

Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego sko¶nie (od np. prawej strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa przy przyspieszaniu i hamowaniu.

Data: 2011-06-06 11:16:06
Autor: marsel
Sztywny hol - jakie wrazenia ?
W dniu 31.05.2011 14:09,  ±ćęłń pisze:
A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, je¶li holujacy
jest lżejszy od holowanego)?
Generalnie nie ma problemu, trzeba jednak uważać na zakrętach, raz zdarzyło mi się Octavi± holować Forda Transita po mie¶cie, i na większo¶ci ciasnych skrzyżowań jak holowany w porę nie zd±żył przyhamować to zarzucało trochę tyłem Skody na zewn±trz, ale tragedii nie ma i daje się to opanować.

Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego sko¶nie (od np. prawej
strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
przy przyspieszaniu i hamowaniu.

Jako holuj±cy nie odczuwam ¶ci±gania w jak±kolwiek stronę przy jeĽdzie na wprost, i nie ważne czy hol mamy po jednej stronie czy po skosie, może na pojazd holowany to jako¶ wpływa i kierowca to koryguje, ale o to akurat nie pytałem.

Przy samym przyspieszaniu jest mniej szarpania i lepiej się rozpędza na sztywnym holu niż na lince.
Hamowanie to już zależy od ustawienia pojazdów względem siebie, jak oba s± w linii prostej to nie ma znaczenie umieszczenie dyszla, hamuje się praktycznie po linii prostej, oczywi¶cie jak holowany nie hamuje, albo robi to nieadekwatnie do sytuacji to odczuwa się znacznie wydłużon± drogę hamowania.
Problemy czasem s± przy hamowaniu w zakrętach, gdy samochody poruszaj± się po łuku, szczególnie ciasnym, i holowany w porę nie wyhamuje, to wła¶nie wtedy może zarzucić tyłem na zewn±trz pojazdu holuj±cego.

Jest jeszcze jeden plus sztywnego holu, można ładnie cofać pojazdami, warunek to korygowanie toru jazdy przez, pchany w tym wypadku, samochód.

Data: 2011-05-30 19:16:06
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:irumeq$45c$1node2.news.atman.pl...
Przejrzałem archiwum - i wiedzy brak.

Czy ktoś z grypowiczów może polecić jakiś konkretny model ?

Najlepszejsza opcja, to taki co ogarnie hak jak i ogarnie zwykłe "oczko" do holowania.

BMW ma coś takiego, składa sie na pół i wtedy ma to ok 1m długości.
OIDP kosztuje kolo 350zł brutto

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-30 20:19:22
Autor: Kuba \(aka cita\)

o plus minus wyglÄ…da to tak http://cita.pl/pic/hol.JPG przynajmniej w katalogu

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-30 20:22:34
Autor: MarcinJM
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Przejrzałem archiwum - i wiedzy brak.

Czy kto¶ z grypowiczów może polecić jaki¶ konkretny model ?

Najlepszejsza opcja, to taki co ogarnie hak jak i ogarnie zwykłe "oczko"
do holowania.

Ma kto¶ konkretne do¶wiadczenia z konretnym modelem, i może co¶
polecić/odradzić ?

Ucinaj±c wszelkie dyskusje - je¶li ma top być miejscożerne - mam żuka :)
(który pewnie będzie najczę¶ciej holowany).

Holowanie osoby "bez do¶wiadczenia" na lince - a sztywny hol - wrażenia
bezcenne.

Ja zrobilem tak:
Kupilem 3m rury 1.5-2" (nie pamiatam) na jednym koncu osadzilem zaczep do haka, na drugim oczko z drutu fi 10.
Do holownika podczepia sie na hak, do holowanego spetuje linka do tygo co on tam ma. Tanie i funkcjonalne.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-31 00:15:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-30 20:22, MarcinJM pisze:

[...]

Hmmmm ... a na "taki" sprzęt do "udziału w ruchu" nie trza jakiejś homologacji ?

Data: 2011-05-31 06:10:07
Autor: MarcinJM
[...]

homologacji ?

Nie wiem, i za bardzo nie wnikalem w to.
A skarpetki masz homologowane do udzialu w ruchu? ;)
Nie dajmy sie zwariowac.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-05-30 23:41:48
Autor: Adam Płaszczyca
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Dnia Mon, 30 May 2011 01:56:11 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Czy kto¶ z grypowiczów może polecić jaki¶ konkretny model ?

Tak - robioni samodzielni.
Najlepszejsza opcja, to taki co ogarnie hak jak i ogarnie zwykłe "oczko" do holowania.

No wła¶nie - głowicę do haka trza kupić, do niej drobić kawałek z uchem, a
druga czę¶ć z dwoma oczkami.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-05-31 00:16:28
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-05-30 23:41, Adam PĹ‚aszczyca pisze:

Czy ktoś z grypowiczów może polecić jakiś konkretny model ?
Tak - robioni samodzielni.

homologacja/atest nie poczebne ? (rĂłwnieĹĽ wg unioeuropejskich przepisĂłw...) ?

Data: 2011-05-31 20:34:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 May 2011 00:16:28 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Czy kto¶ z grypowiczów może polecić jaki¶ konkretny model ?
Tak - robioni samodzielni.

homologacja/atest nie poczebne ? (również wg unioeuropejskich przepisów...) ?

Nie wiem. Ale jako¶ nie widziałem nigdy takich przepisów... --

Data: 2011-05-31 22:41:40
Autor: Ark Sempow
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Dnia Mon, 30 May 2011 01:56:11 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Przejrzałem archiwum - i wiedzy brak.

Czy kto¶ z grypowiczów może polecić jaki¶ konkretny model ?

Zobacz tutaj:

http://www.pommier.pl/pl/?id=77

W zakladce produkty jest Katalog Pommier, w którym w czę¶ci "A" s± pokazane
dyszle holownicze, a konkretnie strona A30-09 i A30-10.

--
Ark Sempow
Kto się nisko kłania szybko garbieje [Sty¶ Wincenty]

Sztywny hol kupię czem prędzej ;)