Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sztywny hol kupię czem prędzej ;)

Sztywny hol kupię czem prędzej ;)

Data: 2011-05-30 10:03:00
Autor: marsel
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Mam co podobnego.
http://moto.allegro.pl/nowy-hol-sztwyny-1-8t-niemiecki-tuv-i-gs-kurier-fv-i1637132741.html

Na oczka wchodzi, na samą kulę od haka już nie, jeżeli jednak sama kula jest zamontowana na haku o średnicy mniejszej niż 3-4 cm to można ten hol na tym zwężeniu zamontować.

Data: 2011-05-30 14:16:20
Autor: Jacek
Sztywny hol kupię czem prędzej ;)
Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości news:4de34fb2$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
Mam co podobnego.
http://moto.allegro.pl/nowy-hol-sztwyny-1-8t-niemiecki-tuv-i-gs-kurier-fv-i1637132741.html

Na oczka wchodzi, na samą kulę od haka już nie, jeżeli jednak sama kula jest zamontowana na haku o średnicy mniejszej niż 3-4 cm to można ten hol na tym zwężeniu zamontować.

albo przerobić jedną strone na dyszel od przyczepki

Jacek

Data: 2011-05-31 12:09:47
Autor: ąćęłń
Sztywny hol - jakie wrazenia ?
A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy jest lżejszy od holowanego)?

Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa przy przyspieszaniu i hamowaniu.

--


Data: 2011-06-06 11:16:06
Autor: marsel
Sztywny hol - jakie wrazenia ?
W dniu 31.05.2011 14:09,  ąćęłń pisze:
A generalnie jakie wrażenia z takiego holowania (szczególnie, jeśli holujacy
jest lżejszy od holowanego)?
Generalnie nie ma problemu, trzeba jednak uważać na zakrętach, raz zdarzyło mi się Octavią holować Forda Transita po mieście, i na większości ciasnych skrzyżowań jak holowany w porę nie zdążył przyhamować to zarzucało trochę tyłem Skody na zewnątrz, ale tragedii nie ma i daje się to opanować.

Mechanika i dynamika takiego dyszla umieszczonego skośnie (od np. prawej
strony przedniego zderzaka do lewej strony tylnego zderzaka) może być ciekawa
przy przyspieszaniu i hamowaniu.

Jako holujący nie odczuwam ściągania w jakąkolwiek stronę przy jeździe na wprost, i nie ważne czy hol mamy po jednej stronie czy po skosie, może na pojazd holowany to jakoś wpływa i kierowca to koryguje, ale o to akurat nie pytałem.

Przy samym przyspieszaniu jest mniej szarpania i lepiej się rozpędza na sztywnym holu niż na lince.
Hamowanie to już zależy od ustawienia pojazdów względem siebie, jak oba są w linii prostej to nie ma znaczenie umieszczenie dyszla, hamuje się praktycznie po linii prostej, oczywiście jak holowany nie hamuje, albo robi to nieadekwatnie do sytuacji to odczuwa się znacznie wydłużoną drogę hamowania.
Problemy czasem są przy hamowaniu w zakrętach, gdy samochody poruszają się po łuku, szczególnie ciasnym, i holowany w porę nie wyhamuje, to właśnie wtedy może zarzucić tyłem na zewnątrz pojazdu holującego.

Jest jeszcze jeden plus sztywnego holu, można ładnie cofać pojazdami, warunek to korygowanie toru jazdy przez, pchany w tym wypadku, samochód.

Sztywny hol kupię czem prędzej ;)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona