Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)

Data: 2011-07-22 16:45:04
Autor: kamil
Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)
On 22/07/2011 15:05, Bfiver wrote:
Witam,

Prośba o poradę. Od pewnego czasu robię około 80 tyś km rocznie. 95%
moich tras to autostrada. Mam w miarę oszczędne auto benzynowe (silnik
1.8 TSI), który przy 140km/h spala około 7.5-8.0 litra na 100km ( w
zależności od wiatru - chyba :>  ) jednak jestem na etapie poszukiwań
zamiennika. Szukam auta możliwie najoszczędniejszego (benzyna lub
diesel - pewnie tylko diesel spełni te warunki) - auto będzie kupione
jako nowe (używane nie wchodzą w grę) i mój budżet wynosi około 80
tyś PLN. Fajnie jeśli autko będzie komfortowe i duże (ze sporym
bagażnikiem) ze względu na obecność 2-letniego synka. Jednak jestem w
stanie się jakoś skompresować na potrzeby niższego spalania :) Poniżej
moje typy, prośba o Wasze propozycje:

Skoda Octavia / VW Golf / VW Jetta / VW Passat
silnik 1.6 TDI, podobno fantastycznie niskie spalanie!

Mazda 3 hatchback
silnik 1.6 diesel, posiłkuję się jedynie tym co pisze producent - mało
testów w internecie obrazujących realne spalanie

http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/250-3.html?fueltype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&powerunit=2

Kolega z pracy ma taką z 2006 roku i na spalanie nie narzeka (ale przesiadł się z MPS, a nie czegoś oszczędnego). Jechałem kilka razy jako pasażer nie jest to może demon szybkości, ale przy 100-120km/h zbiera się wystarczająco, na autostradzie nie musi być demonem przyspieszenia.

Minusem Mazdy jest jak sądze koszt serwisów.

Przejrzyj forum.mazdaspeed.pl i nie słuchaj historii obiegowych o cenach od ludzi, którzy nigdy danego auta nie mieli. U mnie jednym z najtańszych w serwisowaniu samochodów było uturbione subaru, nic tylko lać olej w silnik i skrzynię i jeździć, a komplet rozrządu zrobiłem taniej, niż kolega w accordzie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Szukam bardzo oszczędnego auta (spalanie)