Szukam dobrego zdjęcia rakiet śnieżnych

Data: 2009-09-23 07:58:06
Autor: Basia Z.
Szukam dobrego zdjęcia rakiet śnieżnych
A konkretnie chodzi mi o to aby objaśnić osobie nie kumatej, co to są "raczki", jak te "raczki" na spodzie rakiety wyglądają.
Może Wojtek W. posiada odpowiednie zdjęcie ?
Prawdę mówiąc chodziłam w 3 typach rakiet, a oglądałam kilka kolejnych i wszystkie posiadały "raczki", myślałam że mają je z definicji wszystkie typy, a tu okazuje się ze jednak chyba nie.

Pozdrowienia

Basia

Data: 2009-09-23 08:03:52
Autor: Wojciech Wierba
Basia Z. pisze:
[...]

Piszesz i masz :-)
Coś sobie wybierzesz.

http://picasaweb.google.com/wilow7/Rakiety#

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-23 13:11:35
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
On 23 Wrz, 08:03, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:
Basia Z. pisze:

> [...]
> wszystkie posiadały "raczki", myślałam że mają je z definicji wszystkie typy, a

Tą osobą niekumatą jestem j, od kilku lat chodzę na rakietach
snieżnych, mam w domu dwie pary znakomitej jakości  rakiety TSL  . Owe
"raczki"to zęby przednie rakiet.

Data: 2009-09-23 22:33:36
Autor: Waldek Brygier
Użytkownik wrote:
"raczki"to zęby przednie rakiet.

O, właśnie, tak się zastanawiałem, czemu Basia nazywa je "raczkami" :-)
Co prawda domyśliłem się, o co jej chodzi, ale czy to są "raczki"?

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-09-24 04:49:31
Autor: Wojciech Wierba
Waldek Brygier pisze:
UĹźytkownik wrote:
"raczki"to zęby przednie rakiet.

O, właśnie, tak się zastanawiałem, czemu Basia nazywa je "raczkami" :-)
Co prawda domyśliłem się, o co jej chodzi, ale czy to są "raczki"?

IMVHO nie są to "raczki", aczkolwiek istnieje pewne powinowactwo.
Zębata blacha pod palcami wbijająca się w twardy śnieg typu beton
podczas podchodzenia ułatwia poruszanie się w stromszym terenie.
Oba typy rakiet, ramowe (rzadziej) i 'skrzydlate' (użebrowany kawał plastiku
nawiązujący kształtem do skrzydła samolotowego lub narty - według mnie bliższe
jest podobieństwo do narty, ale anglojęzyczna terminologia prawie zawsze
odwołuje się do ‘wings’ – skrzydeł) mają pod spodem dodatkowe kolce
zabezbieczające przed poślizgiem na twardym sniegu (i częściowo lodzie).
Nie można tego na pewno nazwać rakami, ale nazwa "raczki" oddaje w jakiś sposób
funkcje, jaką spełnia zębata blacha i kolce.
Jeśli nie "raczki" to jak zwięźle nazwać te elementy rakiety śnieżnej?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-24 07:30:49
Autor: Waldek Brygier
Wojciech Wierba wrote:
Jeśli nie "raczki" to jak zwięźle nazwać te elementy rakiety śnieżnej?

"Zęby" właśnie?

mĂłj e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-09-23 23:09:50
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
On 24 Wrz, 07:30, "Waldek Brygier" <hejszow...@republika.pl> wrote:
Wojciech Wierba wrote:
> Jeśli nie "raczki" to jak zwięźle nazwać te elementy rakiety śnieżnej?

> [...]

Niedawno zakupiłam sobie nowe rakirety. Poszukiwałam dość długo,
wreszcie zakupiłam model, którego nie widziałam na oczy w sklepie
www.polarsport.pl Nigdy nie spotkałam się z określeniami raczki. To
jakaś nowomowa, nie wiadomo dlaczego i po co stworzona.
Producenci i znani mi użytkownicy używają określenia:
zęby górne lub czołowe
kolce (bolce) to te przeważnie jednocentymetrowe kolce  (6-10)
umieszczone "od spodu" rakiety
ostrogi -płytki boczne.

Data: 2009-09-24 08:34:43
Autor: Wojciech Wierba
lucynapsciuk@gmail.com pisze:

Jeśli nie "raczki" to jak zwięźle nazwać te elementy rakiety śnieżnej?
"Zęby" właśnie?

Nigdy nie spotkałam się z określeniami raczki. To
jakaś nowomowa, nie wiadomo dlaczego i po co stworzona.

Wytoczyłaś armatę na wróbla :-)

Producenci i znani mi użytkownicy używają określenia:
zęby górne lub czołowe
kolce (bolce) to te przeważnie jednocentymetrowe kolce  (6-10)
umieszczone "od spodu" rakiety

Zgoda, takiego nazewnictwa używam w artykułach i szkoleniach.

ostrogi -płytki boczne.

Tu bym polemizował :-)

"Ostroga" powinna byc z tyłu a nie z boku.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-09-24 00:21:24
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
On 24 Wrz, 08:34, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:
lucynapsc...@gmail.com pisze:

> [...]

> ostrogi -płytki boczne.

Tu bym polemizował :-)

"Ostroga" powinna byc z tyłu a nie z boku.

Z takim terminem spotkałam się, kiedyś jeden ze sprzedawców użył
określenia rakiety ostrokrawędziowe. Nie wiem w jaki sposób nazwać  te
boczne płytki, ostroga spodobała mi się.

Data: 2009-09-23 08:10:17
Autor: Doczu
Basia Z. pisze:
A konkretnie chodzi mi o to aby objaśnić osobie nie kumatej, co to są "raczki", jak te "raczki" na spodzie rakiety wyglądają.

może być ?

http://img86.imageshack.us/img86/3499/200710250003oj6.jpg

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-23 08:30:33
Autor: Basia Z.
Szukam dobrego zdjęcia rakiet śnieżnych

Użytkownik "Doczu" :

może być ?

http://img86.imageshack.us/img86/3499/200710250003oj6.jpg

Dzięki, mam nadzieję ze wystarczy.

B.

Data: 2009-09-23 08:18:41
Autor: Waldek Brygier
Basia Z. wrote:
A konkretnie chodzi mi o to aby objaśnić osobie nie kumatej, co to są
"raczki", jak te "raczki" na spodzie rakiety wyglądają.

To takie kolce z przodu? ;-)
Jeśli nic nie znajdziesz mogę Ci zrobić fotkę moich i podesłać