Szukam informacji - przyczepka

Data: 2012-07-12 02:47:36
Autor: WIADRO
Szukam informacji - przyczepka
Witam

Szukam informacji, rysunków, schematów budowy przyczepek motocyklowych "jedno-kółkowych" z jednym przegóbowym (z dwoma stopniami swobody) mocowaniem(wał kardana) do zadupka. interesuje mnie w szczególności rozwiązania amortyzacji tyłu i "patentom" na zminimalizowanie wężykowania przy dobrych podróżnych prędkościach. Jak wychodzi w praktyce z koniecznością zastosowania układu hamulcowego?

Data: 2012-07-12 05:00:41
Autor: bartek.kacprzak
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 11:47:36 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
[...]

A moze cos uda sie podpasowac z akcesorii rowerowych? Niekoniecznie dokladnie ale ktores z rozwiazan?
Jest tam sporo przyczep jednokolowych z roznymi systemami mocowan.
A jesli chodzi o hamowanie to zintegrowac tylny hamulec z przyczepa? Uda sie zainstalowac cos takiego jak w przednim heblu?

http://tinyurl.com/bwnexwh tu rozne warianty przyczep.

--
Bartek Kacprzak

Data: 2012-07-12 14:21:37
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-07-12 14:00, bartek.kacprzak@gmail.com pisze:
A moze cos uda sie podpasowac z akcesorii rowerowych?

Miotałoby tym jak szatan.

--
☟ $heikh el $hah
  ツ أحمد، ويمارس الجنس، تنفجر

Data: 2012-07-12 14:52:18
Autor: Jacot
bartek.kacprzak@gmail.com wrote:

A jesli chodzi o hamowanie to zintegrowac tylny hamulec z przyczepa? Uda sie zainstalowac cos takiego jak w przednim heblu?

Nie wiem czemu ale jakos nie zdaje mi sie, zeby zainstalowanie hamulca
w takiej jednokolce bylo dobrym pomyslem.
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-07-12 06:05:27
Autor: bartek.kacprzak
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 14:52:18 UTC+2 użytkownik Jacot napisał:
Nie wiem czemu ale jakos nie zdaje mi sie, zeby zainstalowanie hamulca
w takiej jednokolce bylo dobrym pomyslem.
Nie wiem, nie znam sie, tylko tak gdybam. Ale jesli na tej przyczepie bedzie jakis wiekszy ciezar to chyba lepiej jak caly zestaw bedzie hamowal niz hamuje motocykl a przyczepa go pcha.

IMVHO to chyba lepiej poszukac klasycznego rozwiazania czyli wozka bocznego..

pozdr

--
Bartek Kacprzak

Data: 2012-07-12 15:27:20
Autor: Kuczu
W dniu 2012-07-12 15:05, bartek.kacprzak@gmail.com pisze:
[...]

http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/Rats-Hole-Busa-Sidecar.jpg

Ale poniewaz Rogal nie ma juz Busy to :

http://www.triumphrat.net/attachments/tiger-chat/19814d1257789027-newbie-looking-at-tiger-to-haul-sidecar-tiger-enduro-hack.jpg

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-07-12 07:53:52
Autor: WIADRO
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 15:27:20 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:

http://www.triumphrat.net/attachments/tiger-chat/19814d1257789027-newbie-looking-at-tiger-to-haul-sidecar-tiger-enduro-hack.jpg

karabinu maszynowego tu brakuje.

Takie coś chodzi po głowie: to na zdjęciu przy VFR czy BMW RT http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11899&highlight=przyczepka&page=4

Data: 2012-07-13 03:11:00
Autor: mgawronski
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 16:53:52 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 15:27:20 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:

> [...]

Doczytalem. Sorki.

Gawron
AT

Data: 2012-07-12 15:47:00
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2012-07-12 15:27, Kuczu pisze:
[...]

Tylko wtedy to juĹź jest bardziej puszka cabrio niĹź motocykl...

--
☟ $heikh el $hah
  ツ أحمد، ويمارس الجنس، تنفجر

Data: 2012-07-14 13:20:24
Autor: Jacot
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

[...]

No przeciez ten tam, gdzies w centralnej Polsce, wskrzesiciel Muncha,
Junaka i czegos tam, w przerwach we wskrzeszaniu dorabia wytwarzaniem
wozkow: http://www.mmt.com.pl/st/uslugi_harley_wozek.php

Data: 2012-07-13 03:07:53
Autor: mgawronski
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 15:05:27 UTC+2 użytkownik bartek....@gmail..com napisał:
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 14:52:18 UTC+2 użytkownik Jacot napisał:
&gt; Nie wiem czemu ale jakos nie zdaje mi sie, zeby zainstalowanie hamulca
&gt; w takiej jednokolce bylo dobrym pomyslem.
Nie wiem, nie znam sie, tylko tak gdybam. Ale jesli na tej przyczepie bedzie jakis wiekszy ciezar to chyba lepiej jak caly zestaw bedzie hamowal niz hamuje motocykl a przyczepa go pcha.

ZTCP przyczepka motocyklowa nie moze byc ciezsza niz 100kg.

IMVHO to chyba lepiej poszukac klasycznego rozwiazania czyli wozka bocznego.

IMO wcale nie.

Pozdr
Gawron
AT

Data: 2012-07-12 13:44:12
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 12-07-2012 11:47, WIADRO pisze:
Witam

Szukam informacji, rysunków, schematów budowy przyczepek motocyklowych "jedno-kółkowych"
[cut]
Do Buzy?! Jak rany, zmien kobite bo Cie zameczy iloscia bagazu ;)

http://www.freepatentsonline.com/D0523779-0-large.jpg

--
pozdr
Rogal

Data: 2012-07-12 07:37:30
Autor: WIADRO
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 13:44:12 UTC+2 użytkownik Grzegorz Rogala napisał:
Jak rany, zmien kobite bo Cie zameczy iloscia bagazu ;)
http://www.freepatentsonline.com/D0523779-0-large.jpg

co zrobić Kajak jeszcze wejdzie, ale wioseł nie mam jak upchnąć.
Taka przyczepka ma same plusy poza tym że jest przyczepką, niski środek ciężkości, jedzie sobie spokojnie w cieniu areodynamicznym
Fajna strona - http://www.freepatentsonline.com/6042138.pdf takie coś.

Bartek- rowerowe odpadają.

Jacot - stosując przednie koło od skutera z tarczą i zaciskiem który można podłaczyć do pompy nożnego hamulca. Kwestia tylko czy taka pompa dająca jednakowe ciśnienie na zacisk tylnego koła i taki mały jednotłoczkowy przyczepki powodowała by pierw blokadę koła przyczepki a słabą wydajność tylnego koła czy jak to wygląda w praktyce/teori takie zintegrowanie 2 zacisków?

Data: 2012-07-13 05:04:45
Autor: bartek.kacprzak
Szukam informacji - przyczepka
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 16:37:30 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
138.pdf takie coś.

Bartek- rowerowe odpadają.
Ja wiem, ze sie nie nadaja, bardziej chodzilo mi o sama idee, system mocowan. Wydawalo mi sie, ze na bazie tych zdjec bedziesz w stanie cos zrobic.
ZTCP to byla tam przyczepka z mocowaniem na walek.
W sumie glupio zrobilem bo prosciej bylo wpisac cos takiego "one wheel motorcycle trailer" i podac linke taka:
http://tinyurl.com/bpqtyu7
:)
Ale sam pewnie tak zrobiles.

Bartek Kacprzak

Data: 2012-07-13 05:35:25
Autor: WIADRO
W dniu piątek, 13 lipca 2012 14:04:45 UTC+2 użytkownik bartek....@gmail..com napisał:
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 16:37:30 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
138.pdf takie coś.
&gt; &gt; Bartek- rowerowe odpadają.
Ja wiem, ze sie nie nadaja, bardziej chodzilo mi o sama idee, system mocowan. Wydawalo mi sie, ze na bazie tych zdjec bedziesz w stanie cos zrobic.
ZTCP to byla tam przyczepka z mocowaniem na walek.
W sumie glupio zrobilem bo prosciej bylo wpisac cos takiego &quot;one wheel motorcycle trailer&quot; i podac linke taka:
http://tinyurl.com/bpqtyu7
:)
Ale sam pewnie tak zrobiles.

wszystko fajnie ale wciąż nie wiem
- jakie są optymalne wymiary wysokość, długość, szerokość całości, - koło 12-13
- jakie użyli profile do budowy
- jakiego typu (wychylenia) ma wał kardana (standardowe z napędowych wałów pewnie mają za małe wychylenie)
- no i środek ciężkości samej przyczepki, bo niewątpliwie lepiej będzie zachowywała się przyczepka ze środkiem ciężkości poniżej lini łączącej opona asfalt z mocowaniem przyczepki , z tego wynika że samo wpięcie przyczepki powinno być gdzieś na wysokości co najmniej tablicy rejestracyjnej motocykla

Data: 2012-07-13 07:02:42
Autor: WIADRO
[...]

kto mi wyjaśni? Q. Why does the UJ feel stiff?
A. The UJ needle bearings have been replaced with Nylon bushings. This is to reduce the bearing clearance so that slop is eliminated. Bearing slop would generate trailer instability at speed. The UJ will feel stiff if compared to UJ's fitted with Needle bearings. The trailer will have little trouble moving the UJ while being towed.

cytat od producenta uni-go, że niby wał kardana jest lepszy na nylonowych łożyskach niż na standardowym krzyżaku z łożyskami igiełkowymi?

Data: 2012-07-13 08:02:03
Autor: zarafiq
Szukam informacji - przyczepka

Q. Why does the UJ feel stiff?
A. The UJ needle bearings have been replaced with Nylon bushings. This is to reduce the bearing clearance so that slop is eliminated. Bearing slop would generate trailer instability at speed. The UJ will feel stiff if compared to UJ&#39;s fitted with Needle bearings. The trailer will have little trouble moving the UJ while being towed.

cytat od producenta uni-go, że niby wał kardana jest lepszy na nylonowych łożyskach niż na standardowym krzyżaku z łożyskami igiełkowymi?

W dużym skrócie: Nylonowy jest lepszy bo nie ma takich
luzów jak ten z łożyskiem igiełkowym (luzy mogły
prowadzić do niestabilności przyczepki przy większej
prędkości). Nylonowy może się wydawać sztywny, ale
przyczepka nie będzie miała problemu z poruszaniem nim.

Pozdrawiam
zarafiq

Data: 2012-07-13 09:01:12
Autor: AZ
On 2012-07-12, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:
[...]

Mi sie wydaje ze raczej tak, druga sprawa to taka jak to bedziesz
podlaczal/rozlaczal?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-07-13 03:06:02
Autor: WIADRO
W dniu piątek, 13 lipca 2012 11:01:12 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
ie wydaje ze raczej tak, druga sprawa to taka jak to bedziesz
podlaczal/rozlaczal?

banalnie proste i skuteczne
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=9GDypdAg_2g&NR=1
patrz w 2:10s

tylko nigdzie nie mogę znaleźć z czego taki elementu jest do łączenia?
kieszeń z 1 bolcem na stałe i to co wchodzi w kieszeń. to musi być bardzo starannie i ciasno spasowane.

Data: 2012-07-13 10:35:22
Autor: kakmar
Dnia 13.07.2012 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2012-07-12, WIADRO <wiadro@gmail.com> wrote:

[...]

Jeśli w ogóle montować hamulec w takiej przyczepce, to raczej tylko najazdowy. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-07-13 03:05:31
Autor: mgawronski
Szukam informacji - przyczepka
W dniu czwartek, 12 lipca 2012 11:47:36 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
Witam

Szukam informacji, rysunków, schematów budowy przyczepek motocyklowych &quot;jedno-kółkowych&quot; z jednym przegóbowym (z dwoma stopniami swobody) mocowaniem(wał kardana) do zadupka. interesuje mnie w szczególności rozwiązania amortyzacji tyłu i &quot;patentom&quot; na zminimalizowanie wężykowania przy dobrych podróżnych prędkościach. Jak wychodzi w praktyce z koniecznością zastosowania układu hamulcowego?

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11899&page=3
Post #23 i kolejne. A w ogole caly watek sobie przejrzyj.

Pozdr
Gawron
AT

Data: 2012-07-13 03:42:50
Autor: WIADRO
Szukam informacji - przyczepka
najlepsza strona prawiąca o przyczepkach na jednym kole:
http://www.singlewheel.com/

Szukam takiego mocowania - chromowana kieszeń z zawleczką i to co wchodzi w nią, to jest od czegoś adoptowane rozwiązanie? może jakieś maszyny rolniczej?
http://www.singlewheel.com/Today/Uni-go/3L.jpg

Data: 2012-07-13 21:58:02
Autor: Gr4N4c1K
Dnia 12-07-2012 o 11:47:36 WIADRO <wiadro@gmail.com> napisał(a):

[...]

Polecam książkę Adama Słodowego "Budujemy przyczepki campingowe"  wydawnictwa WKiŁ rok wydania ok 1965. mój egzemplarz mi gdzieś niestety  wcieło ale pozycja jest do dostania.

niektóre fragmenty można znaleźć w sieci.

Pozdrawiam

Data: 2012-07-14 11:17:03
Autor: Jasio
Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w wiadomości news:op.whehq01tykntv0pecet1.domain.neostrada...

Polecam książkę Adama Słodowego "Budujemy przyczepki campingowe" wydawnictwa WKiŁ rok wydania ok 1965. mój egzemplarz mi gdzieś niestety  wcieło ale pozycja jest do dostania.

niektóre fragmenty można znaleźć w sieci.

Aktualnie do kupienia dwa egzemplarzz na najpopularniejszym polskim portalu aukcyjnym.
A oprócz tego na najpopularniejszym gryzoniu piracki również.

--
Jasio
vfr etz

Data: 2012-07-14 14:03:44
Autor: WIADRO
Szukam informacji - przyczepka
W dniu sobota, 14 lipca 2012 11:17:03 UTC+2 użytkownik Jasio napisał:
Użytkownik &quot;Gr4N4c1K&quot; &lt;granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl&gt; napisał w wiadomości news:op.whehq01tykntv0pecet1.domain.neostrada...

&gt; Polecam książkę Adama Słodowego &quot;Budujemy przyczepki campingowe&quot; &gt; wydawnictwa WKiŁ rok wydania ok 1965. mój egzemplarz mi gdzieś &gt; niestety  wcieło ale pozycja jest do dostania.
&gt;
&gt; niektóre fragmenty można znaleźć w sieci.

Przeczytane.. najfajniejsze są prędkości maks. 45km/h albo zestwaienie aut np:
fso syrenka
wsk mikrus
fso warszawa
mzma moskwicz 407
zaz zaporożec
skoda oktavia - ta poprzednia :)
fiat 600
fiat 1100
renault dauphine
gaz wołga
citroen 2cv
Książka niezła ale bardziej przypomina przepis na ciasto a nie odpowiada na pytania czemu dodaje się mąki ziemiaczanej , itp.. apropo przepisów w u.k. podobno:

- Holowanie motocykl musi przekraczać 125 Pojemność silnika cc.
- Przyczepa - całkowita szerokość- nieprzekraczającej 1,00 m
- Odległość między tylną osią a tylną częścią przyczepy nie może przekraczać 2,5 m.
- Oznaczenie wagi maks.
- Oznacznie wagi przyczepki
- Waga całkowita 150 kilogramów lub dwie trzecie masy motocykla
- Ograniczenie prędkości Wielkiej Brytanii jest 60 mph na autostradach i drogach ekspresowych i 50 mph na wszystkich innych drogach. (mph => km/h x1,6)

Data: 2012-07-15 22:01:02
Autor: Monster
Szukam informacji - przyczepka
Jeszcze taką z mocowaniem do mono wahacza znalazłem:
http://zapodaj.net/c485a25ccc81d.jpg.html

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-07-17 11:43:30
Autor: WIADRO
W dniu niedziela, 15 lipca 2012 22:01:02 UTC+2 użytkownik Monster napisał:
Jeszcze taką z mocowaniem do mono wahacza znalazłem:
http://zapodaj.net/c485a25ccc81d.jpg.html

też to widziałem ale zastanawiałem się: co przyświecało twórcy tej przyczepki?

Data: 2012-07-17 21:52:07
Autor: Monster
W dniu 2012-07-17 20:43, WIADRO pisze:
[...]

Foka była podpisana że niby dla dziecka czy cuś,mam jeszcze taką z wózkiem bocznym dla jamnika:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Szukam informacji - przyczepka