[WAW] Szukam lakierni proszkowej.

Data: 2009-06-04 20:39:03
Autor: Andrzej W.
[WAW] Szukam lakierni proszkowej.
Witam,

Szukam lakierni proszkowej celem polakierowania ramy.
Możecie kogo¶ polecić?
Najlepiej Ochota, Mokotów, Wola, ¦ródmie¶cie tak by się dało jako¶ komunikacj± miejsk± doczłapać.

Co my¶licie o lakierowaniu proszkowym?
Znajomy mi wmawia, że to tandeta i w ogóle, i, że do lakieru samochodowego się nie umywa...
I nie wiem już, szukać lakierni proszkowej czy lakiernika samochodowego.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-06-04 21:38:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Andrzej W. pisze:
[...]

Witaj.

http://www.pimstal.pl/

Można w pobliże podjechać autobusem od strony powsina i się przeczłapać kilkaset m.

Firma sprawdzona wielokrotnie

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-06-04 12:46:25
Autor: Slawek
Szukam lakierni proszkowej.
Witam,

Ostatnio googlalem w tym temacie i wynika, ze malowanie proszkowe to
dobra opcja. Byly tylko watpliwosci przy ramach aluminiowych - czy
temperatura nie wplynie na metal. Niby nie powinna ale sie nie znam,

A jak to jest z przygotowaniem ramy?

Odkrecam rame od roweru, czyszcze z brudu i oddaje, a oni sami usuwaja
lakier piaskowaniem i lakieruja? Czy musze sam jakos pozbyc sie
lakieru ?

Gwinty jakos sie zabezpiecza? Normalnie do malowania mozna czyms
tlustym ale w piecu to moze przyniesc oplakane skutki jak sie
rozpusci...

pozdr
Slawek

Data: 2009-06-04 21:52:43
Autor: live_evil
Slawek pisze:
[...]

Jeśli lakier jest miękki, to piasek go usunie, w przeciwnym wypadku potzrebuejsz troche chemii i duuużo cierpliwości :-)

Co do zabezpieczania gwintów - zabezpiecza się je przede wszystkim do piaskowania, piasek potrafi dość "ładnie" wytłuc gwinty, zwłaszcza w suporcie. Najlepiej tam, gdzie się da wkręcić cokolwiek. Do suportu można wcisnąć jakieś papiery i wkręcić stare miski.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-06-04 14:25:04
Autor: Saurus
On 4 Cze, 21:52, live_evil <padd_niechcespa...@o2.pl> wrote:

Co do zabezpieczania gwintów - zabezpiecza się je przede wszystkim do
piaskowania, piasek potrafi do¶ć "ładnie" wytłuc gwinty, zwłaszcza w
suporcie. Najlepiej tam, gdzie się da wkręcić cokolwiek. Do suportu
można wcisn±ć jakie¶ papiery i wkręcić stare miski.

Przed malowaniem też trzeba je zabezpieczyć, mnie kiedy¶ "fachowiec"
zapewniał że wiedz± jak się obchodzić z ramami rowerowymi. Czekałem 3
tygodnie, zapłaciłem 70 zł, powierzchnia lakieru pozostawia wiele do
życzenia, a ile się nabluzgałem zanim wkręciłem suport bo upieprzyli
gwint farb±, to już nie wspomnę. Pomalowana była również głowka ramy w
miejscu wciskania misek sterów oraz rura podsiodłowa wewn±trz, drobne
gwinty od błotników itp. jako¶ lepiej to przetrwały. Wszystkich z
Łodzi i okolic przestrzegam przed firm± 2J Holweg z Pabianic, ul.
Konstantynowska. A dla tych z Łodzi co czytaj±, to na ul. Pustej w
Łodzi malowanie od 30 do 70 zł (za 30 zł można pomalować jak się
człowiekowi nie spieszy i jest gotów poczekać aż kto¶ zamówi co¶ w tym
samym kolorze, dobre na popularne kolory).

Data: 2009-06-05 06:50:33
Autor: Adrian S.
[WAW] Szukam lakierni proszkowej.
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

http://www.pimstal.pl/

  nie polecam. S± firmy, które się bardziej przykładaj±. Zarzuty - koledze
raz pomylili kolor. Jak się uparł, że maj± przemalować to now± powłokę
położyli na starej. W mojej ramie w niektórych miejscach była lekka "skórka
pomarańczowa". No i zabezpieczanie gwintów i otworów - wszystko spoko
oprócz otworu na sztycę - przed malowaniem sztyca była 30,8, po malowaniu
30,4 (to mnie akurat ucieszyło, ale nie każdy lubi takie niespodzianki).  Jest jeszcze w Ursusie lakiernia, ul. ¦wietlana 9. Ponoć dobrze, choć
daleko.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-05 09:44:10
Autor: zly
[WAW] Szukam lakierni proszkowej.
Dnia Fri, 05 Jun 2009 06:50:33 +0200, Adrian S. napisał(a):

  nie polecam.

Ja suma sumarum tez. Tanio i dosc ladnie (rama aluminiowa), ale po pierwsze
musialem potem pare godzin skrobac gwinty (mimo, ze prosilem specjalnie o
zabezpieczenie), no i czekalem prawie miesiac (na czarny kolor), w miedzy
czasie dwa razy pojechalem na darmo, bo 'rama bedzie wieczorem do odbioru'.
Ogolnie jakas taka szemrana obsluga.

Pozniej malowalem na wylotowce na poznan, chyba w ozarowie, bylo drozej,
ale zdecydowanie szybciej i sprawniej

--
marcin

Data: 2009-06-05 02:19:52
Autor: Slawek
Szukam lakierni proszkowej.
a probowal ktos moze sam malowac rame?

Zastanawiam sie czy przyzwoity efekt mozna osiagnac przy niesciaganiu
starej warstwy lakieru i tylko zmatowieniu jej. I pomalowaniu ramy
jakims dobrym lakierem samochodowym w sprayu. Zdejmowanie lakieru  to
chyba mozolna robota i zdaje sie, ze trzeba potem to gole aluminium
jakos zabezpieczyc przed lakierowaniem.

pozdr
slawek

Data: 2009-06-05 11:40:23
Autor: live_evil
Slawek pisze:
[...]

W sprayu za miękki, zedzre się raz dwa.

Data: 2009-06-05 14:31:39
Autor: Coaster
live_evil wrote:
Slawek pisze:
[...]

Niekoniecznie. To nie 'spray' ma znaczenie - wazny jest rodzaj lakieru w 'sprayu'.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-06-05 12:05:02
Autor: Andrzej W.
Slawek pisze:
a probowal ktos moze sam malowac rame?

Ja próbowałem.
Lakier kupiony w mieszalni (nabijajÄ… w spraye), nie jakiĹ› "topex" z castoramy.
Kolor + bezbarwny, efekt dokładnie taki jak chciałem.
Co do trwałości to się nie wypowiem, ukradli go, żona nie nacieszyła się nim nawet miesiąca.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-06-05 14:46:29
Autor: Coaster

http://www.wikihow.com/Paint-a-Bike
http://www.bikewebsite.com/paint.htm

Data: 2009-06-05 06:39:06
Autor: Slawek
Szukam lakierni proszkowej.
http://www.wikihow.com/Paint-a-Bikehttp://www.bikewebsite.com/paint.htm

Ze wskazowek wynika, ze trzeba usunac stara farbe. A czy nowa farba
bedzie sie dobrze trzymac jesli warstwe lakieru sie tylko porzadnie
zmatowi np. jakas koncowka scierna podlaczona do szlifierki?

pozdr
slawek

Data: 2009-06-05 21:54:17
Autor: Adrian S.
Slawek wrote:

a probowal ktos moze sam malowac rame?

Zastanawiam sie czy przyzwoity efekt mozna osiagnac przy niesciaganiu
starej warstwy lakieru i tylko zmatowieniu jej.

oczywi¶cie da radę, warunkiem jest to, że ta stara warstwa jest w dobrym
stanie, znaczy się nie odpada. Je¶li się dobrze trzyma to doskonale się
spełni jako podkład, na pewno będzie to lepsze rozwiazanie niż zdzieranie
farby do gołego metalu i na tym malowanie samym sprayem. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-18 08:36:26
Autor: Sylwester Żelazko
Szukam lakierni proszkowej.
Witka,

On 5 Cze, 11:19, Slawek <sbo...@gmail.com> wrote:
[...]

Ja wła¶nie jestem po pierwszej próbie malowania aluminiowej ramy.
Stary lakier nie nadawał się na podkład bo w wielu miejscach po prostu
odpadał.
Zależało mi na czasie, więc nie próbowałem nawet proszkowej lakierni
szukać. Zrobiłem tak:

1) papier ¶cierny w ręke i papier ¶cierny na tarcze obrotow± do
wiertarki (jedna wolno, druga szybsza na większe fragmenty)
czyszczenie z cało¶ci lakieru

2) w sklepie z lakierami samochodowymi (mogę dać namiary na dwa
sprawdzone, Warszawa Praga) zakupiłem co następuje:
   podkład do aluminium (ponoć najlepsze s± dwuskładnikowe, ja użyłem
1K)
   lakier mieszany na miejscu na kolor wybrany z fiszek
   lakier bezbarwny + utwardzacz

3) przed samym malowaniem wyczy¶ciłem w miarę dokładnie ramę
odtłuszczaczem

4) położyłem wartstwę podkładu (http://picasaweb.google.com/charsz/
Rower#5343222128777261490)

5) po około 20 minutach kolejn±, dokładnie uzupełniłem miejsca które
nie zauważyłem za pierwszym razem

6) poczekałem kolejne 20 minut i resztę podkładu wypryskałem na ramę
(można pomin±ć, ja i tak musiałem wyczy¶cić pistolet)

7) po około 40 minutach zacz±łem nakładać pierwsz± warstę koloru a po
przeschnięciu kolejn± warstwę, na zakończenie tak samo jak z
podkładem, resztk± uzupełniłem miejsca gdzie lakieru było jakby mniej

8) poczekałem aż przeschnie i zacz±łem nakładać dwie warstwy
bezbarwnego

Końcowy efekt: http://picasaweb.google.com/charsz/Rower#5343222273089485522
jest zadawalaj±cy ale niestety w paru miejscach nie trafiłem z
bezbarwnym

Zapewne po sezonie uzupełnie braki, narazie nie chcę roweru rozkładać
na nowo. Zastanawiam się tylko nad dodaniem troszkę większej ilo¶ci
utwardzacza niż zaleca producent. Lakier wydaje się być jakby za
miękki.

Data: 2009-06-05 12:00:14
Autor: Andrzej W.
Adrian S. pisze:
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

 Jest jeszcze w Ursusie lakiernia, ul. ¦wietlana 9. Ponoć dobrze, choć
daleko.

Rozmawia się z nimi rozs±dnie, chyba się na nich zdecyduje.
Minusy, nie piaskuj± i czynni s± od 7-15 tylko pn-pt.
Cena ramy z widelcem:
- lakier proszkowy: 60-70 PLN;
- lakier proszkowy + bezbarwny: ok. 120 PLN

Z moich własnych poszukiwań:
lakierniaproszkowa.com
Wydaj± się wiedzieć o czym mówi±.
Cena: piaskowanie + lakier proszkowy + lakier bezbarwny: 150-200 PLN
Bez piaskowania ok. 100 PLN.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-06-05 12:13:55
Autor: Kacper Perschke
[WAW] Szukam lakierni proszkowej.
Dnia 05.06.2009 Andrzej W. <awa@wp.pl> napisał:
[...]
Z moich własnych poszukiwań:
lakierniaproszkowa.com
Wydają się wiedzieć o czym mówią.
Cena: piaskowanie + lakier proszkowy + lakier bezbarwny: 150-200 PLN
Bez piaskowania ok. 100 PLN.

Robiłem u nich ramę stalową z widelcem w 1998 lub 9. Wtedy jeszcze nazywali się
Kalman i mieli niższe ceny. Ja za całość zapłaciłem 50 zł.

Warstwa była dość gruba i bardzo trwała. Były lekkie problemy z gwintami,
których nie zabezpieczyłem.

Żona Budka twierdzi, że malują aluminium i rozszeżyli paletę na więcej niż
niebieski, czerwony i zielony.

KAcper

[WAW] Szukam lakierni proszkowej.