Szukam naprawdÄ™ dobrej karty telewizyjnej

Data: 2011-10-08 20:28:36
Autor: normalny
Szukam naprawdÄ™ dobrej karty telewizyjnej
Witam!
Rozpoczynam nowy wątek, w którym chciałbym zapytać Was, jaką powinienem kupić kartę telewizyjną, która zapewni możliwie najwyższą jakość nagrań?

Szukam nie byle jakiej karty, ponieważ zamierzam nagrać kilka filmów, które wcześniej nagrałem na dysk twardy tunera satelitarnego PVR, wypożyczonego od CYFRY+ w ramach opłacanego abonementu.

Jak wiadomo, jakość przekazu cyfrowego, jest po prostu znakomita. Degradacja materiału nagranego za pomocą analogowej karty jest pewna, ale chcę, jak pisałem, zapewnić sobie mozliwie najwyższą jakość nagrań.

Jaką kartę, z czystym sumieniem, moglibyście mi polecić?

Jakie konkretnie przewody, i o jakiej długości powienienem kupić?

O czym jeszcze powieniem pamiętać?
Co jeszcze powinienem wiedzieć?

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-08 21:55:18
Autor: RemeK
Dnia Sat, 08 Oct 2011 20:28:36 +0200, normalny napisał(a):

O czym jeszcze powieniem pamiętać?
Co jeszcze powinienem wiedzieć?

O prawie autorskim i prawie własności.

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-10-08 21:59:42
Autor: normalny
On 2011-10-08 21:55, RemeK wrote:
Dnia Sat, 08 Oct 2011 20:28:36 +0200, normalny napisał(a):

O czym jeszcze powieniem pamiętać?
Co jeszcze powinienem wiedzieć?

O prawie autorskim i prawie własności.

To byłyby nagrania po opłaceniu abonemantu i na własny użytek.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-08 22:16:01
Autor: Jawi
W dniu 2011-10-08 21:59, normalny pisze:
To byłyby nagrania po opłaceniu abonemantu i na własny użytek.
Daj spokój, nie ma się co przejmować. Niektórzy mają po prostu jebla na punkcie praw autorskich... Widzą je wszędzie. Medialna nagonka na niektórych zadziałała zbyt dobrze:)

Data: 2011-10-09 09:51:22
Autor: z
Jawi pisze:
[...]

Tu nie chodzi o olewanie tylko o znajomość tego prawa. W Polsce można na swój użytek (bez udostępniania osobom z poza kręgu znajomych :-) ) kopiować, zgrywać, posiadać wszystko co w ręce wpadanie.
Nie wolno tylko posiadać nielegalnych programów komputerowych.
I tego siÄ™ trzymajmy :-)

Data: 2011-10-09 07:37:15
Autor: TheWarAgainstTerror
On 2011-10-08 21:55, RemeK wrote:
[...]

to jak omijamy prawa autorskie to co takiego jest na cyfrze czego nie ma w sieci?

Data: 2011-10-09 15:48:23
Autor: Jawi
W dniu 2011-10-09 07:37, TheWarAgainstTerror pisze:
to jak omijamy prawa autorskie to co takiego jest na cyfrze czego nie ma
w sieci?
Autor wątku pyta o dobrą kartę telewizyjną by skopiować materiał. Jak już omijamy, to omijajmy dyskusję nie na temat!
Pytanie jest o kartÄ™, to odpowiednia grupa do tego.

Data: 2011-10-09 16:12:01
Autor: ToMasz
W dniu 09.10.2011 15:48, Jawi pisze:
[...]

no i dostał odpowiedź: jakąkolwiek, bo wąskim gardłem będzie PAL w chcinchach

ToMasz

Ps winfast tv expert czy jakoś tak - miała nawet wspomaganie przy kompresji mpeg2...

Data: 2011-10-08 22:20:55
Autor: ToMasz
Szukam naprawdÄ™ dobrej karty telewizyjn ej
Szukam nie byle jakiej karty, ponieważ zamierzam nagrać kilka filmów,

o ile dobrze rozumiem, na tunerze cyfry chcesz zrobić play, a na komputerze rec? To wÅ‚aÅ›ne CiÄ™ informujÄ™ ze musisz od poÅ‚Ä…czenia użyć kabelka chinch, a w nim "popÅ‚ynie" materiaÅ‚ zdegradowany do PAL. Tak wiec jakÄ…byÅ› kartÄ™ nie kupiÅ‚ - bÄ™dzie dobrze. Kup winfasta, o ile sÄ… sterowniki po system który masz i  nie przejmuj siÄ™. TAk czy siak, jakość SD bÄ™dziesz miaÅ‚ caÅ‚kiem dobrÄ….

ToMasz

PS chyba ze z tego tunera sat wyjmiesz dysk i zgrasz z niego filmy:)

Data: 2011-10-08 22:43:42
Autor: Leszek
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej
U¿ytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6qbb7$n9a$2inews.gazeta.pl...
Szukam nie byle jakiej karty, poniewa¿ zamierzam nagraæ kilka filmów,

[ciach]

ToMasz

PS chyba ze z tego tunera sat wyjmiesz dysk i zgrasz z niego filmy:)

Tia, i napisze sobie program do odtwarzania tych zgranych filmów.
Albo jeszcze lepiej ca³y system operacyjny potrafi±cy odtworzyæ to w "widzialnej" postaci.

Data: 2011-10-09 00:04:45
Autor: ToMasz
W dniu 08.10.2011 22:43, Leszek pisze:
[...]

z grubsza to ju¿ zrobi³ niejaki L. Torvalds. Narazie niema chêtnych do wyjmowania dysków z zaplombowanych tuerów, wiec nie bardzo jest na czym "cwiczyæ".
tyle ze to mocny oftop. nasz kolega tak czy siak zgra w palu i jeszcze siê przy tym narobi.

ToMasz

Data: 2011-10-09 00:12:24
Autor: adresss
On Sat, 08 Oct 2011 22:20:55 +0200, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Szukam nie byle jakiej karty, poniewa¿ zamierzam nagraæ kilka filmów,

o ile dobrze rozumiem, na tunerze cyfry chcesz zrobiæ play, a na komputerze rec? To w³a¶ne Ciê informujê ze musisz od po³±czenia u¿yæ kabelka chinch, a w nim "pop³ynie" materia³ zdegradowany do PAL. Tak wiec jak±by¶ kartê nie kupi³ - bêdzie dobrze. Kup winfasta, o ile s± sterowniki po system który masz i  nie przejmuj siê. TAk czy siak, jako¶æ SD bêdziesz mia³ ca³kiem dobr±.

a nie szybciej byloby, abys te filmy odnalazl sobie w sieci???
Szybciej i taniej.

Poszukaj w sieci karty do PC z wejsciem DVI/HDMI - ale to wieksza
kasa. Wtedy wczytalbys sobie do swojego PC film w cyfrowej jakosci.
Ale mysle, ze skorka nie warta wyprawki.

--
ThinkXtra

Data: 2011-10-09 13:10:56
Autor: Szyk
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej

Poszukaj w sieci karty do PC z wejsciem DVI/HDMI - ale to wieksza
kasa. Wtedy wczytalbys sobie do swojego PC film w cyfrowej jakosci.

Pewnie nic to nie da ze wzglêdu na zabezpieczenie DRM bêd±ce czê¶ci± standardu tych ³±cz (chyba s± jakie¶ wymuszenia w implementacji tych zabezpieczeñ).

Data: 2011-10-09 13:12:40
Autor: Mateusz
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej
U¿ytkownik Szyk napisa³:

[...]

Czasem zgrac sie ni da po prostu zakodowanego sygnalu, ale mozna go... odtwarzac i zgrywac np. FRAPSem :)

Data: 2011-10-09 09:44:32
Autor: VSS
On 8 Pa¼, 22:20, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]

komputerze rec? To w³a¶ne Ciê informujê ze musisz od po³±czenia u¿yæ
kabelka chinch, a w nim "pop³ynie" materia³ zdegradowany do PAL.

A jakby uzyæ kabla HDMI->Component ma szanse na sygna³ analogowy w
odpowiedniej rozdzielczo¶ci w jako¶ci lepszej ni¿ composite. Nie wiem
tylko, czy tuner da sygna³ component w du¿ej rozdzielczo¶ci i czy s±
karty Tv z wej¶ciem component.

VSS

Data: 2011-10-10 08:21:56
Autor: Rafa³
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej
Moim zdaniem lepiej zaopatrzyæ siê w swój tuner SAT
z wyj¶ciem USB, gdzie mo¿na sobie pod³±czyæ swój dysk.
Taki  z modu³em C+.
Nagrane filmy, tak¿e HD mo¿esz sobie wtedy bez problemu
do komputera przenosiæ, ogladaæ, ci±æ i na zewnetrzne nosniki
kopiowaæ.
Bawienie siê w karty to ¶lepa uliczka.
Nie id¼ t± drog± :)

Poza tym zawsze mo¿esz kupiæ kartê SAT do komputera.

Data: 2011-10-10 15:36:57
Autor: normalny
On 2011-10-10 08:21, Rafa³ wrote:
[...]

Co do stacjonarnego tunera PVR, to szukam takiego tunera na którym móg³bym ogl±daæ programy w ramach op³acanego abonamentu CYFRY+.
Tuner musi posiadaæ funkcje:

- odtwarzania i nagrywania wszystkich ¶cie¿ek d¼wiekowych
- odtwarzania i nagrywania napisów w formacie TXT, DVB
- nagrywania plików z napisami w formacie TXT, DVB
- bezproblemowego przenoszenia nagrañ na PC
(po przeniesieniu chcia³bym mieæ dostêp do wszystkich ¶cie¿ek d¼wiêkowych, napisów TXT i DVB)

Dobrze by by³o, gdyby nagrane pliki by³y w formacie. TS lub podobnym.

Dobrze by³oby, gdyby nagrywanie odby³o siê bez kompresji, w takiej postaci, w jakiej nadaje nadawca (tak jak na nagraniach za pomoc± komputerowej karty DVB).

PS. Nie musz± to byæ najnowsze tunery dostêpne na rynku. Mog± to byæ urz±dzenia wycofane ju¿ z produkcji, ale sprawdzone, takie, które móg³bym kupiæ na przyk³ad za po¶rednictwem Allegro.

-

Co do karty DVB, to chcia³bym ogl±daæ wszystkie kana³y HD z HotBirda, szczególnie te z CYFRY+.

Zale¿y mi na:
- stabilno¶ci
- poprawnej wspó³pracy z Windows 7
- poprawnej wspó³pracy z programami (lubiê ProgDVB)
- wy¶wietlania i nagrywania napisów emitowanych za pomoc± teletekstu (polski HBO) i DVB (polski CANAL+).

Jakie wobec tego karty proponujecie  :?:  :?:  :?:

Posiadam karte SkyStar2, ale ona chyba nie odtwarza kana³ów HD, prawda?
I chyba muszê zmieniæ kartê...
Poprawcie mnie, jak siê mylê.

Poleæ mi co¶ :-)

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-10 18:11:11
Autor: Rafa³
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej
temat mo¿na zwalczyæ kart± SkyStar 2 HD + Slot HD2 CI
ja tez nie lubiê ProgDVB dlatego u¿ywam DVBDream 1.5e lub 1.5f
Chodzi pod Win7

co do tunerów to ja mam Ariva 200. Z TnK HD chodzi bezproblemów.
Znaczy nagrany materia³ przerzucam z dysku do komputera w formacie
mpg lub ts.
Z tego co wiem, to z Cyfra+ chodzi.
Jednak tego tunera raczej nie polecam. Ja siê z nim dogada³em,
ale poleci³bym co¶ z Globo.

Data: 2011-10-10 18:51:40
Autor: normalny
On 2011-10-10 18:11, Rafa³ wrote:
[...]

Ale ja lubiê ProgDVB.

Mówisz o karcie SkyStar 2 HD czy SkyStar 2 HD2, to to dwie ró¿ne karty?

Gdzie mogê kupiæ tak± star± kartê, jak SkyStar 2 HD. Na Allegro nie ma.

Najlepiej by³oby, gdyby kto¶ mi poda³ jaki¶ sprawdzony model tunera.
Swoje wymagania przedstawi³em chyba do¶æ szczegó³owo.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-10 19:23:37
Autor: jacgl
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej

U¿ytkownik "Rafa³" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4E93191F.C933FB65gazeta.pl...
| temat mo¿na zwalczyæ kart± SkyStar 2 HD + Slot HD2 CI
| ja tez nie lubiê ProgDVB dlatego u¿ywam DVBDream 1.5e lub 1.5f
| Chodzi pod Win7

Poparte do¶wiadczeniem?
Próbowa³em u¿yæ karty Skystar HD2 do odbioru FTA w po³±czeniu z programem GbPVR. Po wymianie koresponedencji z autorem tego programu, dowiedzia³em siê ¿e o ile karty DVB-S obs³uguje siê standardowo je¿eli dostêpny jest driver BDA, to z kartami DVB-S2 juz jest problem. Interfejs nie jest ustandaryzowany, producenci nie publikuj± danych, i koñczy siê albo na programie do³±czonym do karty (zazwyczaj ubogim), albo na trybie DVB-S

Data: 2011-10-10 22:48:13
Autor: normalny
On 2011-10-10 19:23, jacgl wrote:
> [...]

ustandaryzowany, producenci nie publikuj± danych, i koñczy siê albo na
programie do³±czonym do karty (zazwyczaj ubogim), albo na trybie DVB-S

A jakiej karty S2 używasz teraz pod Windows 7?
Jeśli znalazłeś jakąś działającą, to napisz.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-11 09:16:55
Autor: jacgl
Szukam naprawde dobrej karty telewizyjnej

U¿ytkownik "normalny" <normalny@bezadresu.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6vlm6$ed9$1news.task.gda.pl...
| > |

| A jakiej karty S2 u¿ywasz teraz pod Windows 7?
| Je¶li znalaz³e¶ jak±¶ dzia³aj±c±, to napisz.
|
| Pozdrawiam.

Da³em sobie spokój :-) stwierdzi³em ¿e soft nie dorós³ do sprzêtu i jeszcze d³ugo nie doro¶nie. Poza sam± obs³ug± karty przez program pozostaje problem kodeków. Mam fatalne do¶wiadczenia z DVB-T, gdzie te¿ jest h.264. Kodeki nie s± odporne na b³êdy sygna³u. Co innego dekodowaæ czysty strumieñ z pliku lub p³yty, co innego strumieñ obarczony b³êdami. Ten wbudowany w Win7 od Microsoftu chyba siê najlepiej zachowuje.
Próby robi³em na WinXP i Vista, na Win7 tylko DVB-T. Mo¿e u¿ycie Win7 dla DVB-S2 diametralnie zmienia sprawê, ale w±tpiê. Dopóki nie ma standardu BDA dla obs³ugi S2, to có¿ nadzwyczajnego Microsoft mo¿e uczyniæ? (ustandaryzowaæ i certyfikowaæ karty :-))

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-10 09:26:14
Autor: Marcin G.
Szukam naprawdê dobrej karty telewizyjnej
Witam!
Rozpoczynam nowy w±tek, w którym chcia³bym zapytaæ Was, jak± powinienem kupiæ kartê telewizyjn±, która zapewni mo¿liwie najwy¿sz± jako¶æ nagrañ?

Szukam nie byle jakiej karty, poniewa¿ zamierzam nagraæ kilka filmów, które wcze¶niej nagra³em na dysk twardy tunera satelitarnego PVR, wypo¿yczonego od CYFRY+ w ramach op³acanego abonementu.

Jak wiadomo, jako¶æ przekazu cyfrowego, jest po prostu znakomita. Degradacja materia³u nagranego za pomoc± analogowej karty jest pewna, ale chcê, jak pisa³em, zapewniæ sobie mozliwie najwy¿sz± jako¶æ nagrañ.

Jak± kartê, z czystym sumieniem, mogliby¶cie mi poleciæ?

Jakie konkretnie przewody, i o jakiej d³ugo¶ci powienienem kupiæ?

O czym jeszcze powieniem pamiêtaæ?
Co jeszcze powinienem wiedzieæ?

A mo¿e jaka¶ stacjonarna nagrywarka DVD z HDD? One maj± mo¿liwo¶c nagrywania sygna³ów analogowych nie tylko po Composite Video, ale równie¿ RGB dostarczonych na gniazdo Euro.

Marcin G.

Data: 2011-10-10 15:39:25
Autor: normalny
On 2011-10-10 09:26, Marcin G. wrote:
Witam!
[...]

Ciekawy pomysł. Zaoszczędziłoby mi to sporo czasu.

Poleć mi jakąś naprawdę dobrą nagrywarkę, z której uzyskam bardzo dobrą jakość obrazu. Nie musi to być produkt nowy, może to być starszy, ale sprawdzony model.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-10 23:05:29
Autor: ToMasz
[...]

PAL! facet PAL! nic więcej. Ja używam nagrywarki firmy conceptronic, dostępne czasami na allegro zawsze na ebayu. Co byś nie zrobił - pal i nic wiecej. nie jest źle - jak masz 32 cale TV. jak wiecej - widać ze to... SD. nie jest to tragedia, da sie patrzeć.

Kiedyś pytałem na grupie tv. na 100% są tunery sat, do których wkłada sie cośtam mi kartę z cyfry plus. masz tam dysk, wolny dostęp i soft na PC do zgrywania materiałów w HD. Popytaj na grupie telewizyjnej.

Wszystko co chcesz zrobić jest jakoś tam wykonalne. PRoblem leży po stronie finansowej. karta TV do kompa - 20-50zł Nagrywarka z dyskiem - 250zł. tuner sat z dyskiem - 500lub więcej. Decyduj

ToMasz

Data: 2011-10-11 10:16:35
Autor: Marcin G.
Szukam naprawde dobrej karty telewizyjnej

U¿ytkownik "normalny" <normalny@bezadresu.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j6usi8$hql$2news.task.gda.pl...
On 2011-10-10 09:26, Marcin G. wrote:
Witam!
Rozpoczynam nowy w?tek, w którym chcia3bym zapytaa Was, jak? powinienem
kupia karte telewizyjn?, która zapewni mo?liwie najwy?sz? jako?a nagran?

Szukam nie byle jakiej karty, poniewa? zamierzam nagraa kilka filmów,
które wcze?niej nagra3em na dysk twardy tunera satelitarnego PVR,
wypo?yczonego od CYFRY+ w ramach op3acanego abonementu.

Jak wiadomo, jako?a przekazu cyfrowego, jest po prostu znakomita.
Degradacja materia3u nagranego za pomoc? analogowej karty jest pewna, ale
chce, jak pisa3em, zapewnia sobie mozliwie najwy?sz? jako?a nagran.

Jak? karte, z czystym sumieniem, mogliby?cie mi polecia?

Jakie konkretnie przewody, i o jakiej d3ugo?ci powienienem kupia?

O czym jeszcze powieniem pamietaa?
Co jeszcze powinienem wiedziea?

A mo?e jaka? stacjonarna nagrywarka DVD z HDD? One maj? mo?liwo?c nagrywania
sygna3ów analogowych nie tylko po Composite Video, ale równie? RGB
dostarczonych na gniazdo Euro.

Marcin G.

Ciekawy pomys³. Zaoszczêdzi³oby mi to sporo czasu.

Poleæ mi jak±¶ naprawdê dobr± nagrywarkê, z której uzyskam bardzo dobr± jako¶æ obrazu. Nie musi to byæ produkt nowy, mo¿e to byæ starszy, ale sprawdzony model.

Pozdrawiam.

Dobrej Ci nie polecê bo siê nie znam. Ja to robiê tak:
Na tunerze telewizji "n" ustawiam wyj¶cie na RGB. W nagrywarce mo¿na wybraæ czy ma nagrywaæ sygna³ Composite Video (gorszej jako¶ci), czy RGB (lepsza jako¶æ, ale ci±gle analog). Ja u¿ywam RGB. Najczêciej nagrywam w jako¶ci LP (180 min./na p³yt DVD). Najlepsza jako¶æ to 60 min/p³ytê DVD. Jakko¶ci nagrywania jest 5 lub 6 do wyboru (ró¿ni± siê poziomem kompresji). Nagrywarka to najtañsze marketowe badziewie, ale jako¶æ wystarcza na moje potrzeby. Za wersjê z dyskiem 500 GB da³em 260 z³. Moim zdaniem by³o warto, choæ wiatrak ju¿ pada, ale to dla mnie nie problem. Model to E:max AS 733. Zaznaczam, ¿e kupi³em j± tylko dlatego i¿ by³a tania. Drogiej nie kupi³bym, poniewa¿ a¿ tak bardzo nie by³a mi potrzebna. Oczywi¶cie materia³y HD nagrywane s± w rozdzielczo¶ci SD, ale lepsze to ni¿ nic.

Marcin G.

Szukam naprawdÄ™ dobrej karty telewizyjnej