Szukam osoby dobrze znającej łacinę

Data: 2009-11-29 22:19:19
Autor: Wycior
Szukam osoby dobrze znającej łacinę
Witam.
Zdecydowałem się pisać na tą grupę, ze względu na słuch, iż na prawie wykładana jest łacina. Poszukuję osoby znającej ten język, która byłaby w stanie przełożyć z polskiego pewne zdanie.

--
Pozdrawiam,
Wycior

Data: 2009-11-29 23:40:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-11-29 22:44, Użytkownik smok napisał:

[...]

Musi szukać starego.
Nie uczą ich łaciny już od wielu lat.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2009-11-29 23:55:48
Autor: Animka
RadoslawF pisze:
[...]

A pielęgniarki? Pamiętam jak moja koleżanka wkuwała tą łacinę.
Lekarze to już przepisowo.

--
animka

Data: 2009-11-30 00:06:25
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-11-29 23:55, Użytkownik Animka napisał:

A pielęgniarki? Pamiętam jak moja koleżanka wkuwała tą łacinę.
Lekarze to już przepisowo.

Pielęgniarki to bardzo wątpię.
Lekarze i farmaceuci szybciej ale też już nie na pewno.
Historyków też już tego obowiązkowo nie uczą.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-30 08:02:28
Autor: Lady_Heather

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości news:heutre$ei6$1node1.news.atman.pl...

Pielęgniarki to bardzo wątpię.
Lekarze i farmaceuci szybciej ale też już nie na pewno.
Historyków też już tego obowiązkowo nie uczą.

Dodajmy ze dodatkowo to jest nauka bierna czyli np uczysz sie okreslonych formułek i od biedy tłumaczenia z łaciny na polski, ale nie w drugą stronę. Mam za soba 4lata łaciny i o ile jestem w stanie czytac zywoty cezarów swetoniusza w oryginale to nie przetłumaczyłabym zdania "Ten pies jest czarny" na łacine

LH

Data: 2009-12-01 01:38:57
Autor: Titus Atomicus
Szukam osoby dobrze znającej łacinę
In article <heutre$ei6$1@node1.news.atman.pl>,
 RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> wrote:

> [...]

Pielęgniarki to bardzo wątpię.
Lekarze i farmaceuci szybciej ale też już nie na pewno.
Historyków też już tego obowiązkowo nie uczą.

Skasowali lacine?
Te podstawe wyksztalcenia?

TA

Data: 2009-11-30 03:57:28
Autor: Szymon von Ulezalka
On 29 Lis, 22:55, Animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
RadoslawF pisze:

> [...]
> Nie uczą ich łaciny już od wielu lat.
> :-)

A pielęgniarki? Pamiętam jak moja koleżanka wkuwała tą łacinę.

nie nazywaj tego czego sie ucza lekarze (i prawnicy tez btw) 'lacina'.
wykucie lacinskich nazw narzadow i cytatow nie czyni nikogo znawca
laciny.
jak juz- to historycy, albo lingwisci (np z jezyka francuskiego badz
wloskiego)

Data: 2009-11-30 12:34:07
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 30 Nov 2009 03:57:28 -0800, Szymon von Ulezalka napisał(a):

nie nazywaj tego czego sie ucza lekarze (i prawnicy tez btw) 'lacina'.
wykucie lacinskich nazw narzadow i cytatow nie czyni nikogo znawca
laciny.

Nie wiem jak teraz, ale ileś tam lat temu na prawie była "pełna łacina", nie zaś tylko jakieś cytaty czy paremie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-30 13:22:37
Autor: Animka
Szymon von Ulezalka pisze:

[...]

OK. Dzięki :-)

--
animka

Data: 2009-11-29 23:22:51
Autor: crazy bejbi
Wycior pisze:
[...]

po prostu podaj to zdanie. ktoś może przełoży.

Wojtek

--
              ****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

Data: 2009-11-29 23:30:36
Autor: Wycior
Szukam osoby dobrze znającej łacinę
"Dziękuję za to kim jesteś dla mnie i za to kim ja stałam się dzięki tobie" -  na łacinę.

Z góry dziękuję

--
Pozdrawiam,
Wycior

Data: 2009-11-30 00:08:35
Autor: nadir
Użytkownik Wycior napisał:
"Dziękuję za to kim jesteś dla mnie i za to kim ja stałam się dzięki
tobie" - na łacinę.

"Gratias ago vos pro quisnam vos es mihi quod pro quisnam EGO scamnum sursum gratiae vobis."

Nie znam łaciny, ale tak to "widzi" translator.

Data: 2009-11-30 00:10:14
Autor: Jotte
Szukam osoby dobrze znającej łacinę
W wiadomości news:heuogp$uk7$1news.onet.pl Wycior <wyciorek69@op.pl>
pisze:

[...]
Konkretnie nie pomogę bo choć znam łacinę bardzo dobrze, ale w zasadzie wyłącznie tę kuchenną... ;))
Oprócz lekarzy, romanistów, filologów śródziemnomorskich itp.
zapytaj może tu:
http://lacina.info.pl/

--
Jotte

Data: 2009-11-30 10:36:35
Autor: Roman Rumpel
Wycior pisze:
[...]

Sprobuj może u "puhatków"
pl.hum.tlumaczenia

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-11-30 15:48:23
Autor: Michal
Użytkownik "Wycior" <wyciorek69@op.pl> napisał w wiadomości news:heuogp$uk7$1news.onet.pl...
[...]

Instytuty (katedry) filologii klasycznej na każdym przyzwoitym uniwersytecie

Michał

Szukam osoby dobrze znającej łacinę