Szukam pilnie opon - konkret (sorry)

Data: 2010-11-26 20:34:29
Autor: Yogi\(n\)
Szukam pilnie opon - konkret (sorry)
Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości news:4cefe640$0$27032$65785112news.neostrada.pl...
Witam - sorry, wiem ze to jeden z najbardziej wkurzajacych tematow :-) - ale odwaze sie.

Kusfa - polski handel...
To raczej wina mentalności klientów - czekają aż spadnie śnieg, jakby mieli nadzieję, że w tym roku zima nie przyjdzie.

Chce kupic opony. Wiem jakie, wiem mniej wiecej za ile itd. Oczywiscie
Skoro w netcarze nie maja, to chyba nigdzie nie będzie w najbliższym czasie. Ale pomyśl nad continentalami, choćby tutaj wygrywają:
http://c.wrzuta.pl/wi4532/0e959a4d001766c34cf007cd/0/opony
Przepraszam za haniebną jakość, ale chwilowo nie mam dostępu ani do skanera ani do statywu, więc przy nocnej lampce z łapki robione.

Dla nieklikających:
1. Continentale
2. Goodyeary
3. Dunlopy
4. Nokian
5. Pirelli

"Pocieszę" Cię Jacku, bo sam jestem w idiotycznej sytuacji jeśli chodzi o zimówki - dostałem w ASO zimówki gratis, ale barumy czyli dziadowską taniznę, które nadspodziewanie dobrze radzą sobie na śniegu (mam porównanie z dunlopami, michelinami i firestonami, które miałem w poprzednich samochodach) i nadzwyczaj nędznie na suchym asfalcie. Zrobiłem na nich ok. 12 tys, a w zimie w tygodniu jeżdżę po mieście, w weekend zaś tradycyjnie w góry - w sumie robię tygodniowo po mieście na suchym asfalcie połowę z tego co po zaśnieżonych białych drogach w weekend. Żeby zmienić na inne jeszcze za wcześnie ze względu na znikome zużycie, na allegro sprzedawał nie będe, bo więcej zachodu z wysyłką niż potencjalnej korzyści - no i te proporcje trasy śnieg/asfalt. Obiecałem sobie, że po tym sezonie (czyli drugim) zmienię je wreszcie, ale może zrobię to wcześniej, bo na suchym w zimie to chyba lepiej radzą sobie letnie dunlopy.
Taki idiotyczny prezent, mogłem kurczę wycyganić autoalarm albo halogeny w ASO;-)

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2010-11-26 22:05:11
Autor: Jacek Bronowski
Szukam pilnie opon - konkret (sorry)
Kusfa - polski handel...
To raczej wina mentalności klientów - czekają aż spadnie śnieg, jakby mieli nadzieję, że w tym roku zima nie przyjdzie.

No tak, tyle, ze my odebralismy auto przedwczoraj i to nie moja wina, ze sprzedaja tylko na letnich. :-)

Taki idiotyczny prezent, mogłem kurczę wycyganić autoalarm albo halogeny w ASO;-)

Eee, nam dealer dolozyl dywaniki gratis :-) Widacopon nie mala na stanie...
Troche zenada, nie? Kupujesz samochod za niemala w koncu kase, a sprzedawca z wyrazem twarzy oczekujacym zachwytu mowi Ci, ze daje Ci w prezencie dywaniki welurowe z wyhaftowana nazwa modelu!
Troche przesadzam, bo oprocz dywanikow cos tam jeszcze dodali, ale te dywaniki wywolaly u mnie lekka konsternacje.

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

Data: 2010-11-26 22:48:43
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości news:4cf02110$0$27040$65785112news.neostrada.pl...
No tak, tyle, ze my odebralismy auto przedwczoraj i to nie moja wina, ze sprzedaja tylko na letnich. :-)
Wiem, piszę o przyczynach ogólnego braku w tej chwili, bo śnieg za oknami sie pojawił.
Kup continentale, jeśli są na stanie, nie będą gorsze.

[...]

Ja "wycyganiłem" dywaniki, zimówki, chlapacze, poważną zniżkę na alarm, czujniki cofania i darmowy montaż listew, które kupiłem gdzie indziej (za 10% ceny w ASO). Tyle, że brałem auto, które stało na placu - a ponieważ oni chcieli sprzedać, a ja jak najszybciej kupić, to targu dobiliśmy dość szybko (odbiór po dwóch dniach, gdy zamontowali wszystko a ja zarejestrowałem i ubezpieczyłem). Jeździ świetnie, pali dużo, na wiosnę skończy dwa lata ;-)

Data: 2010-11-26 23:22:03
Autor: Jacek Bronowski
Szukam pilnie opon - konkret (sorry)
Kup continentale, jeśli są na stanie, nie będą gorsze.

No i tak sie pewnie skonczy.

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2010-11-26 22:55:11
Autor: Yogi\(n\)
[...]

E tam, kiedy kupowałem pierwsze auto z salonu w 2000 roku, to dali mi tylko dywaniki (gumowe) i za ramki na tablice rejestracyjne chcieli mnie skasować po 10 zł szt. Podziekowałem, powiedziałem, że jeśli mam ich reklamować, to raczej za darmo a ramkę czarna kupię sobie samodzielnie i odpuścili. Ale czekałem wtedy na auto ponad 2 mies.

Data: 2010-11-26 22:58:48
Autor: Yogi\(n\)
[...]

A jeszcze jedno - ze względu na cenę opony, rozważ zakup mniejszych i stalowych felg, powinno wyjść taniej lub porównywalnie, może z dostępnością tez będzie lepiej. Sprawdź tylko jakie mniejsze felgi (wielkośc i ET) są wpisane w homologacji, to nie będa się czepiać w razie problemów z zawieszeniem.

Data: 2010-11-26 23:26:10
Autor: Jacek Bronowski
[...]

Ale tu nie jest problem w cenie, bo ta jest zgrubsza akceptowalna, ale w dostepnosci konkretnego modelu i ew. wyborze "zamiennikow".
Nie bedzie Dunlopow, beda Continentale... Zawsze to jakies nowe doswiadczenie i bede sie mogl wymadzac na grupie, ze mam porownanie :-) Wszedzie trzeba szukac pozytywow :-)

pozdr.
Jacek Bronowski

Data: 2010-11-26 23:55:49
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Jacek Bronowski" <foto@risp.pl> napisał w wiadomości news:4cf0340b$0$22802$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja podpowiadam takie rozwiązanie nie ze względu na oszczędności, tylko na problemy z dostepnością własnie, a o cenie napisałem dlatego, że takie rozwiązanie nie musi być droższe, a przy zmienianiu całych kół, nawet tańsze (po dwóch, rzech zimach z pewnością tańsze). I estetycznie autko nie musi specjalnie ucierpieć, choćby dlatego, że można kupić całkiem fajne stalówki lub mniejsze alusy w rozsądnej cenie.

Data: 2010-11-27 00:12:24
Autor: Jacek Bronowski
[...]

Ja nie neguje, ze tak sie da i ze czasami warto. Zreszta w rodzinnym aucie tak wlasnie mamy - letnie kola 17-ki, a zimowe 16-ki (oba komplety na alu). Ale po pierwsze, to jednak spory dodatkowy wydatek (przy zalozeniu kupna przyzwoitych felg lekkich), a po drugie akurat to auto do ktorego szukam teraz opon na mniejszych kolach wyglada jakos tak nie za bardzo :-)
Ale dzieki za pomoc! :-)
Ale szkoda zycia na szukanie opon - jutro zamawiam Continentale i mozna sie zajac.. szukaniem nowych nart :-)

pozdr.
Jacek Bronowski