Szukam prawnika w USA (licencje)

Data: 2011-04-05 19:24:19
Autor: Pawel Debski
Szukam prawnika w USA (licencje)
Szanowni Państwo!

Szukam prawnika w USA i nawet kilku znalazłem, ale potrzebuję porady:

1. Jak sprawdzić takiego prawnika, żeby nie trafić na gamonia lub hochsztaplera?

2. A jak się upewnić, że on zna się na prawach licencyjnych, franszyzie i takich tam IP.

3. Jeśli umowa jest zawierana z firmą z siedzibą w Kalifornii, ale podlega prawom Delaware, a postępowanie ew. toczyłoby się przed międzynarodowym sądem arbitrażowym w Orange County lub według wyboru kontrahenta w San Francisco to potrzebuję kogoś z Kalifornii, Delaware czy jeszcze skądśinąd?

4. A może da się znaleźć jakiegoś polskiego prawnika, który ma partnera gdzie trzeba i razem poradzą? (jak szukać?)

Z poważaniem
PD

Data: 2011-04-05 17:50:15
Autor: witek
On 4/5/2011 12:24 PM, Pawel Debski wrote:
Szanowni Państwo!

Szukam prawnika w USA i nawet kilku znalazłem, ale potrzebuję porady:

1. Jak sprawdzić takiego prawnika, żeby nie trafić na gamonia lub
hochsztaplera?

tam znajdziesz liste prawników.
Który z nich jest dobry, to ci nikt nie powie, ale szukaj duzych firm prawniczych z wiecej niz 1 - 2 prawników i takich, ktorych lokalizacja jest w dobrych miejscach, a nie w małej budzie na przedmieściu.

2. A jak się upewnić, że on zna się na prawach licencyjnych, franszyzie
i takich tam IP.

zapytac.

[...]

prawnik ze stanu w którym bedzie sie toczyło postepowanie przed sądem.
Który stan to bedzie to cięzko powiedziec.

4. A może da się znaleźć jakiegoś polskiego prawnika, który ma partnera
gdzie trzeba i razem poradzą? (jak szukać?)

to nie jest najlepszy pomysł.

Data: 2011-04-12 12:39:17
Autor: Pawel Debski
On 2011-04-06 00:50, witek wrote:
[...]

Niestety mam kiepskie doświadczenia z dużą firmą prawniczą, zainteresowaną przedłużaniem, a nie załatwieniem.

[...]

Umowa podlega prawu stanu Delaware, a miejscem postępowania jest Orange County w Kaliforni lub San Francisco zależnie od wyboru licencjodawcy.

Czy prawnik z Kaliforni nie będzie miał problemów z prawem Stanu Delaware?

Data: 2011-04-05 20:42:37
Autor: Zakarm
W dniu 2011-04-05 19:24, Pawel Debski pisze:
[...]

Ja  bym na twoim miejscu z franczyza sie do zydkowa nie pchal, z tej prostej przyczyny ze to oni wyeksportowali to gowno do nas i maja te sprawy w malym palcu.

Po drugie pracowalem kiedys u jednego takiego amerykanca co chcial robic franczyze u nas i mial gotowe projekty, skonczylo sie na tym ze kadra kierownicza wydymala naiwnego zydka.  W druga strone moze byc to samo.

Szukam prawnika w USA (licencje)