Data: 2011-04-04 07:45:39 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Czesc
mam zamiar zlozyc sobie hardtaila na kolach 26", ale bez zewnetrznych przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11). Zalozenie jest takie, ze rama ma miec poziome tylne haki albo suport w mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha. Rower ma byc lekki i dzielny w terenie. Jakies pomysly na rame?.. Na razie znalazlem dwa modele felta, nine solo dla kol 29" i miejska x-city 700c, obie z mimosrodami - i obie niezbyt pasujace do mojego planu ;-) Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym. Jakies pomysly? :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 03:41:40 | |
Autor: Kuba Abuk | |
Szukam ramy do SS | |
On Apr 4, 9:45 am, "pablo eldiablo" <jazzee.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Czesc Moze o ramę popytaj dystrybutora KTMa - OIDP w 2009 lub 2010 był model z Rohloffem Z innych, nieco ciężkawych, propozycji:Kona Explosif 26" sprzed 2009, On-one Inbreed 26". Zdravim, Kuba |
|
Data: 2011-04-04 18:34:48 | |
Autor: Panek | |
Szukam ramy do SS | |
Kuba Abuk <j.gruchota@gmail.com> napisał(a):
Z innych, nieco ciężkawych, propozycji:Kona Explosif 26" sprzed 2009, Model z 2010 roku http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=explosif mz jest całkiem cool i wcale nie taki ciężki, chyba że koniecznie musi być alu, choć ja powtórzę za Kon± :"steel is real" :-). No i ma regulowany wheelbase - ustawiasz raz i nie trzeba żadnych suportów z mimo¶rodem. Pozdravqvam Panek |
|
Data: 2011-04-06 06:49:23 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Panek <jp88nagazetatoczkapl> napisał(a):
Kuba Abuk <j.gruchota@gmail.com> napisał(a): No i to by bylo to :-) Kona explosif w rozmiarze 19" jest chyba najblizsza temu, czego szukam :-) Dzieki! -- |
|
Data: 2011-04-08 11:25:26 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Panek <jp88nagazetatoczkapl> napisał(a): > Kuba Abuk <j.gruchota@gmail.com> napisał(a): No i piekna, czarna, chromowomolibdenowa rama zamowiona :-) Troche potrwa, zanim dotrze z Kalifornii - ale to wlasnie taka rame chcialem :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 10:02:50 | |
Autor: Fabian | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze:
Czesc Suport nie zależy od ramy. Można jeszcze wykorzystać tyln± piastę, która umożliwia napięcie łańcucha. http://bikepark.com.pl/index.php?page=eno-piasta-130mm-- szosowa Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym. Jeżeli chcesz mieć tylny hamulec tarczowy to zostaje Ci (chyba) tylko regulacja napięcia łańcucha suportem. Fabian. |
|
Data: 2011-04-04 09:14:28 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze: Suport to suport - ale mechanizm mimosrodu zdecydowanie zalezy od ramy. Przyklad felta: http://reviews.mtbr.com/interbike/files/2007/10/img_0381.jpg
Teoretycznie tak - ale kilka mm mozna prawdopodobnie wyregulowac odpowiednim montazem zacisku. Fakt, ze po kazdym demontazu tylnego kola moze pojawic sie problem z hamulcem... OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-) Dzieki za zwrocenie uwagi na ten problem :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 11:32:49 | |
Autor: Fabian | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 04.04.2011 11:14, pablo eldiablo pisze:
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a): Ok, zapomniałem o tego typu rozwi±zaniach. Cały czas w głowie mam przerabianie zwykłych ram na SS. Istniej± suporty mimosrodowe instalowane w zwykłych mufach suportowych. Ale pewnie dotyczy to tylko systemów bez zintegrowanej osi. Fabian. |
|
Data: 2011-04-04 11:36:04 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 09:14:28 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a): > W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze: Szanująca się rama z poziomymi hakami tylnego koła, o ile jest przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko podłużne szczeliny na śruby je mocujące. A rozwiązanie z ekscentrycznym suportem będzie Ci ciężko znaleźć, bo takich ram zawsze było mało, a w tej chwili są coraz mniej popularne — odchodzi się od tego z racji wagi. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 12:32:59 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Szukam ramy do SS | |
Dnia Mon, 4 Apr 2011 11:36:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):
On Mon, 4 Apr 2011 09:14:28 +0000 (UTC) szanująca sie i sensowna rama ma własne suport mimośrodowy - jest to rozwiązanie najprostsze w obsłudze. Rozwiazanie jakie opisujesz to chyba tylko egzotyka w stylu Surly. Aczkolwiek wagę w tym wypadku miłościwie pomińmy :D Ze współczesnych ram to IMO własne rozwiązanie z mimośrodem ma pierwszeństwo. Felt, GT peace, haro mary, kross unplugged ect… salsa selma to inne bajka ale też nie ma poziomych haków. Inna sprawa iż ram pod SS dużych praducentów coraz mniej. Widać się nie opyla. |
|
Data: 2011-04-04 10:43:51 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
szanuj�ca sie i sensowna rama ma w�asne suport mimo�rodowy - jest to No wlasnie ja zdecydowanie preferowal bym mimosrod - tylko wszystkie wymienione przez Ciebie modele to 29"... -- |
|
Data: 2011-04-04 13:25:07 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inc25k$hd8$1inews.gazeta.pl...
OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-) I będziesz woził ze sob± klucz do tej regulacji? Wiem, że już pisałem wcze¶niej, ale w przypadku MTB napinacz jest znacznie lepszy moim zdaniem. Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 13:40:38 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Szukam ramy do SS | |
Dnia Mon, 4 Apr 2011 13:25:07 +0200, kml napisał(a):
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inc25k$hd8$1inews.gazeta.pl... nie wiem czy we wszystkich ale to można robić poprostu imbusem. A jakie¶ podstawowe narzedzia sie zasadniczo ze sob± wozi tak czy inaczej. Wiem, że już pisałem wcze¶niej, ale w przypadku MTB napinacz jest znacznie lepszy moim zdaniem. SS (czy rower z piast± planetran±) i napinaczem to estetycznie kompletna porażka. Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki. Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymian± gorzej :D |
|
Data: 2011-04-04 13:44:59 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomo¶ci news:1jmkfsi90h53e.rz745of6nz84.dlg40tude.net... nie wiem czy we wszystkich ale to można robić poprostu imbusem. http://www.velo.com.pl/produkty/?m=11&pk=%&id=2949 Ten mimo¶ród który ja kojarzę to zdecydowanie preferował taki klucz. SS (czy rower z piast± planetran±) i napinaczem to estetycznie kompletna Ja przedkładam funkcjonalno¶ć nad estetykę, ale akurat takiego zestawienia nie uważam za porażkę jednakże o gustach się nie dyskutuj :) Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki. Dokładnie tak. Uważam, że możliwo¶ć szybkiego demontażu koła jest kluczowa w MTB. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 12:15:23 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
> Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie maja szybkozamykaczy ;-) Dla mnie priorytetem bedzie dzialanie w kazdych warunkach i brak odstajacych elementow, podatnych na urwanie/pogiecie. -- |
|
Data: 2011-04-04 14:17:59 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inccoq$oah$1inews.gazeta.pl... Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie Rohloff ma :> Dla mnie priorytetem bedzie dzialanie w kazdych warunkach i brak odstajacych Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje. Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystaj±cy niż normalna przerzutka. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 13:09:34 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
No dobra :-) Ale Rohloff kosztuje ok. 3,5k PLN, a Alfine 11s o polowe mniej ;-)
Ale urwany/uszkodzony napinacz unieruchamia rower.. -- |
|
Data: 2011-04-04 15:28:01 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci Ale urwany/uszkodzony napinacz unieruchamia rower.. My¶l±c w ten sposób to lepiej w ogóle z domu nie wychodzić :P Napinacz jest znacznie bardziej zwarty a nawet jeżeli go zmielisz to zakładasz spinkę i pół-ogniwo zapasowe i jako¶ się doturlasz prawda :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 17:10:14 | |
Autor: Fabian | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 04.04.2011 15:28, kml pisze:
Albo zapasowy napinacz ;) Fabian. |
|
Data: 2011-04-04 17:12:02 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Fabian wrote:
Albo zapasowy napinacz ;) Skuwacz i spinka :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 17:19:05 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:
Bardziej 'zwarte' oraz bardziej proste w konstrukcji sa poziome/skosne haki. I o ilez sa od napinacza 'lzejsze'! ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 17:25:24 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:incnmg$ir$2news.supermedia.pl... On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote: Ale koło trzeba ustawić i jakkolwiek moje negatywne wspomnienia dotycz± makrokesza to preferuje haki jednopozycyjne :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 17:33:07 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 5:25 PM, kml wrote:
A ja z kolei nie lubie jak ktos mi nie daje wyboru ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 17:36:53 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:incogr$um$2news.supermedia.pl... A ja z kolei nie lubie jak ktos mi nie daje wyboru ;-) Ja mam dobrze, bo mi pasuje to co jest najpopularniesze teraz w kwestii haków :P -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 14:21:20 | |
Autor: Fabian | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 04.04.2011 14:17, kml pisze:
Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje. Ale chyba jest bardziej wystaj±cy niż jego brak? :) Fabian. |
|
Data: 2011-04-04 15:28:32 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:incd40$oba$1inews.gazeta.pl... W dniu 04.04.2011 14:17, kml pisze: Jest wystarczaj±co mało wystaj±cy a za to bardzo ułatwiaj±cy życie :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 17:19:41 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:
Aaa, wiec jednak ma jakas wage! ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 16:42:22 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 2:21 PM, Fabian wrote:
W dniu 04.04.2011 14:17, kml pisze: No i jest *ciezszy* niz jego brak. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 10:12:23 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inbsv3$ll$1inews.gazeta.pl... Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym. Dedykowany napinacz do piasty i będziesz mieć spokój. W ten sposób drastycznie wzrasta wybór ram sztywnych, które pożenisz z tak± piast±. Jeżeli jeste¶ mimimalist± ¶rubkowiczem to możęsz próbować strugać własny mikro napinacz ;) Opisywałem ostatnio ramę GT i tam był taki mały napinacz, powinno się zduplikować przy odrobinie wysiłku. Napinacz alfine nie jest jaki¶ specjalnie duży ani odstaj±cy. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 11:03:51 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).^^^^^^^^^^^ Rower ma byc lekki i dzielny w terenie. Widzę pewny bł±d logiczny... -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-04-04 09:21:51 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11). Na czym polega ten blad? Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki rower nie moze byc dzielny w terenie?.. Moj obecny full 100/100mm wazy niecale 10,5kg - jego dzielnosc w terenie oceniam na wystarczajaca. A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza iloscia innych elementow napedu. -- |
|
Data: 2011-04-04 12:01:59 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 11:21 AM, pablo eldiablo wrote:
Marek 'marcus075' Karweta<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a): Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed' a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 10:32:48 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc... Jakies niszowe ramy w stylu Salsa Juan Solo z ekscentrycznymi suportami da sie wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat... Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kola 26", zeby bylo trudniej :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 16:38:41 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 10:32:48 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > SzanujÄ�ca siÄ� rama z poziomymi hakami tylnego koĹ�a, o ile jest Ale naprawdę nie potrzebujesz być suportowo ekscentryczny, torowe haki i hamulce tarczowe da się pogodzić, nawet bardzo elegancko. No weź obejrz i powiedz, co brakuje na przykład temu roweru: http://surlybikes.com/frames/troll_frame/ Jednocześnie piasta wielobiegowa, hamulce tarczowe, bagażnik i błotniki. Yay! Czemu nie zrobili tego wcześniej i na większe koła? Dlaczego tych wszystkich fajnych patentów nie ma w mojej maupie?! A przy wadze ok. 2.3 kg (nie piszą, ale coś koło tego będzie), to nie jest jakiś szczególny kloc, niezależnie co QRT o tym myśli. :-P -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 21:36:25 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
> No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc... O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-) Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-) -- |
|
Data: 2011-04-05 09:12:28 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-) ...a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-( szukam dalej ;-) -- |
|
Data: 2011-04-05 11:42:05 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-) Spójrz na to tak: 2.8 kg oznacza, że gotowy rower będzie o ledwie kilogram cięższy, niż zbudowany na ramie naprawdę lekkiej. Niestety – naprawdę lekkiej ramy spełniającej swoje wymagania nie dostaniesz, bo najlżejsze ramy to sprzęt typowo zawodniczy, a nie dla dłubaczy chcących składać nietypowe rowery. Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu? Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe. Hmmm… Trzeba postąpić standardowo – wstrzymać się o rok. Jeśli klientela będzie narzekać na wagę, to ją w przyszłorocznym modelu odchudzą. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-05 11:47:22 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110405114205.340e9fc3sultan... Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie Całkiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest cięższa od alu a te haki są po byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-05 12:10:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Spokojnie, nie ma powodu do paniki. Doguglałem się, że 2800 to ona waży w rozmiarze 22". Czternastka waży jedyne 2322 g, więc nie ma dramatu. Wychodzi, że ramka waży dokładnie tyle, ile powinna ważyć, czyli ciut więcej niż 1x1, co tłumaczą haki tylne. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-05 11:24:35 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200 Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-) njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz bedzie wazyc okolo 2,6 kg. Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany: http://www.forwardcycle.com/products.html 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro lzej niz Surly ;-) -- |
|
Data: 2011-04-05 13:56:05 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200 Taki już los drągali – w dużych rozmiarach każda rama będzie ciężka, a na pewno cięższa niż producent podaje, bo producent cwany jest i zazwyczaj zamieszcza wagę jakiejś szesnastki, czy coś koło tego. Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany: No pacz pan, jakie spryciulne rozwiązanie. 8-O Ale chyba nie do końca rozumiem, jak to ma działać. Dobrze qmam, że to się wkręca do mufy, a do tego właściwy suport? Tylko co się wtedy dzieje z q-factorem i dlaczego coś strasznego? 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro Spooro? Przepraszam, że Ci słodkie marzenia burzę, ale czuję się w obowiązku przypomnieć, że jakąś ramę jednak do tego będziesz musiał dokręcić, a mała szansa, że trafisz na nieważką. ;) Ramki Surly, owszem, są ciężkie, ale to „ciężkie” oznacza powiedzmy ze 300 g więcej niż u konkurencji przy tym samym rozmiarze, więc ta spora różnica, to będzie jakieś 100 g. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-05 12:16:26 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
> Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-) Nie przesadzajmy - ja czuje sie dobrze na ciut przymalych ramach, 19-19,5" - sa w moim odczuciu zwrotniejsze - i nie jest problemem kupno takiej ramy (hardtail) w okolicach 1500-1700g. > Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wygugla Nic sie nie dzieje, bo ten dyngs jest suportem, z tego co opisuja na www :) Przez te acentryczne otwory przewleka sie os korby i caloscia w mimosrodzie reguluje naciag lancucha - a unieruchamia sie srubkami na zewnetrznym obwodzie :) Sprytne - tylko ciekawe, czy nie skrzypi, nie lapie luzow itp.. > 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro Nie no, nie wszyscy produkuja ramy ze stali z ruskich czolgow :) Surly + standardowy suport HT2 = ~2700g _jakas_fajna_rama_;-)_ + suport forwarcycles = ~1900g To nie jest mala roznica, ale oczywiscie te dwa rowery beda sie bardzo roznic, ten na ramie Surly prawdopodobnie przezyje zaglade nuklearna razem ze szczurami i karaluchami ;-) -- |
|
Data: 2011-04-05 14:11:44 | |
Autor: Fabian | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 05.04.2011 13:56, Tomasz Minkiewicz pisze:
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC) Jak byś chciał w korbie ze zintegrowaną osią zmienić q-factor? Z tego co widzę, to ten element zastępuje oryginalne łożyska. Fabian. |
|
Data: 2011-04-05 21:15:43 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Szukam ramy do SS | |
"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20110405114205.340e9fc3sultan... Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie niekoniecznie - zdziwiło mnie kiedyś, że Surly generalnie są dość mocno ciężkawe jak na stalówki, nie tylko w porównaniu z lekkimi konstrukcjami rzemieślniczymi na dobrych rurkach, ale i z masówką z przełomu wieków, ważącą niewiele ponad 2kg. Ciekawe, czy to zamierzony efekt pancerności, czy też może tani materiał. pozdr |
|
Data: 2011-04-06 09:34:58 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Szukam ramy do SS | |
Dnia Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): a nie mówiłem :D |
|
Data: 2011-04-04 10:50:13 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
W temacie uzylem skrotu myslowego - roznica miedzy SS a rowerem z piasta z wewnetrzna przekladnia planetarna nie ma zadnego znaczenia w kontekscie ramy - a jest krocej w naglowku. ;-) -- |
|
Data: 2011-04-04 14:02:49 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 12:50 PM, pablo eldiablo wrote:
Coaster<manypeny@mac.com> napisał(a): Uzyles mylacego skrotu IMHO jednoznacznie kojarzacego sie z rowerem SS. http://en.wikipedia.org/wiki/Single-speed_bicycle Przynajmniej ja dalem sie nabrac na "Szukam ramy _do_ SS". ;-) - roznica miedzy SS a rowerem z piasta z -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 12:08:34 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 09:21:51 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a): Tak jest. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-04-04 13:23:23 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inc2jf$ius$1inews.gazeta.pl... A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza WeĽ piastę planetarn± do ręki a potem pogadamy :) I żeby nie było: uwielbiam takie piasty, ale s± bardzo ciężkie. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 11:34:47 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam swiadomosc, ze bedzie to troche wiecej wazyc niz standardowy naped - ale posiada inne plusy ;-) -- |
|
Data: 2011-04-04 13:48:11 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam Od kiedy testowałem tę piastę http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ uważam, że napęd wewnętrzny jest przyszło¶ci± bez względu na to czy będzie to forma g-boxxa czy piasty tylnej. Do ciężaru i dysproporcji w masie roweru idzie się przyzwyczaić, ale odzywczajenie się od tego że nie trzeba kręcić korb± aby zmienić przełożenie jest strasznie nie fajne :( -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 07:35:58 | |
Autor: rzymo | |
Szukam ramy do SS | |
On 4 Kwi, 13:48, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Od kiedy testowałem tę piastęhttp://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7 dosyć szybko zużyłem ;) (większe opory przy pedałowaniu, koła zębate pasuj±ce do siebie tylko w jednej pozycji). Przełożenie główne ~1,85, czyli lżejsze od zalecanego dla takich piast >= 2,0. Póki to się nie zmieni, to takie piasty się nie rozpowszechni±, wiele osób potrzebuje b±dĽ chce mieć przełożenia poniżej 1,0. |
|
Data: 2011-04-04 17:09:47 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
rzymo wrote:
Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7 Zawsze jest co¶ za co¶, póki co wybór tych piast jest mały. Pomimo pewnych wad to nadal uważam, że to jest przyszło¶ć a nie kaseta 10sp :> -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 16:40:41 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 1:23 PM, kml wrote:
Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 10:17:20 | |
Autor: rzymo | |
Szukam ramy do SS | |
On 4 Kwi, 16:40, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo Tyle że X-RF5 o bardziej ludzkim OLD (130mm, a nie 119mm jak w S-RF5) to już 1230g ;) Teraz w rowerze mam 1x7 - taki zewnętrzny odpowiednik Nexusa 7. Wagowo wychodzi to tak: - piasta 365g (Deore centerlock), - kaseta 255g (11-28), - przerzutka 185g (Shimano 600), - przedniej przerzutki nie ma, korba z jedn± tarcz±. Z grubsza rzecz bior±c wychodzi połowa masy takiego Nexusa. Dodatkowo przełożenia mogę sobie skonfigurować jak chcę, w wielobiegówkach jestem skazany na wymysł producenta (to też mi się nie podobało w Nexusie). |
|
Data: 2011-04-04 17:11:35 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Coaster wrote:
Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych Będzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie można pomin±ć tego, że piasta wpływa na balans roweru i to czuć na tyle. Nie jest to miłe, ale spokojnie można z tym żyć i mieć sie dobrze. Ostatnio coraz czę¶ciej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawdę ma sens. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 17:31:26 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 5:11 PM, kml wrote:
Coaster wrote: Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-) Nie jest to miłe, -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 17:36:08 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:incodn$um$1news.supermedia.pl... Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-) Po założeniu nexusa po raz pierwszy czułem ciężar tego koła i to przez dobre 50 km. Potem zapomniałem o sprawie, ale pocz±tkowo jest bardzo duża różnica w jeĽdzie na tym samym rowerze. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 18:11:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 17:11:35 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: Coaster wrote: No wpływa, ale przecież pozytywnie. Normalny dziś rower z amortyzatorem przednim ma nienormalnie ciężki przód w porównaniu do sztywniaka i czuje się, że ma ochotę zrulować na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację. Ostatnio coraz częściej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawdę ma sens. No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być lżejszy. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 19:19:11 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404181146.7235c148sultan... No wpływa, ale przecież pozytywnie. LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;) No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być Mówię jak najbardziej poważnie. Sensownie zrobiony g-boxx nie będzie aż tak ciężki jak ludziom się wydaje a zrobienie przekładni w ramie pozwala zbić wagę na piaście tylne etc. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 19:44:20 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 19:19:11 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;) > No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż jakieś 3 kilo, a to już cholernie dużo. Poza tym jakoś nie widzę tego dramatycznego zysku. Masa może i lepiej ulokowana, ale przecież duuża. Niezawodność? Zobaczy się w praniu, ale taki np. wolnobieg chyba będzie musiał zostać w piaście, czyli miejsc z mechanizmami, które mogą zawieść, będzie w rowerze więcej. Do tego całkowity brak elastyczności ramy – będzie musiała być pod g-boxxa i nic więcej. Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 19:54:39 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404194420.7b935184sultan... LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;) Mam ciężki amor i nie byłem zbyt szczęśliwy zrównoważniem tyłu poprzez zastosowanie nexusa :) Pierwsze kilkadziesiąt km było dziwne :P Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż Skoro mówimy o g-boxxie to rama po prostu musi być dedykowana i nic z tym nie zrobisz :) Obecne skrzynki są w powijakach i to jeszcze nie jest to. Dobrze zrobiony g-boxx powinien ważyć tyle samo, bądź niewiele więcej niż klasyczny napęd z grup normalnych tzn. nie XTR. Nie musi być wolnobiegu :) Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :) Uzyskanie skrzynki w akcpetowalnej wadze jest możliwe do zrobienia. Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał. Obawiam się, że nie ma szans na to żeby on staniał z uwagi na skomplikowaną produkcję i relatywnie małe serie w stosunku do shimano np. Gdyby była do niego manetka w stylu rapid fire (jest w końcu?) to bym z radością przytulił taką piastę... -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 20:20:04 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 19:54:39 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Normalka. To tak zwany „szok powrotu do normalności”. ;) > Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba, czy nie, a jak mi się wkręci sznurówka, to mnie całego wciągnie w tryby, o ile nie zdążę zahamować? :) Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :) OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki pozostaną marginesem, a wysiłek branży jednak pójdzie w piasty. To kiedy odkopujemy kapsułkę? Za 10 lat? > Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał. Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli dowolny inny producent, który zacznie robić produkt porównywalny, tworząc konkurencję. A może znalazłoby się paru takich producentów? W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka o niewielkich możliwościach, a nie giganty jak shimano, sram czy jakieś wschodzące chińczyki. I to mimo, że gołym okiem widać zainteresowanie wśród rowerzystów, moderowane tylko ceną. Rynek jest, popyt jest, tylko czemuś nie ma podaży i konkurencji. Wychodzi, że speedhub jest faktycznie taką perłą technologii, że nikt tego powtórzyć nie potrafi. Albo to, albo moja pani od Ekonomii coś nakłamała. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 20:33:54 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404202004.3b1e6f86sultan... Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba, Niekoniecznie :) Przeniesienie napędu stawiam, że będzie dwu łańcuchowe http://bmxmuseum.com/bikes/gt_bicycles/21060 to jest w starej ramie GT. Z jednej strony napędzasz nexusa a z drugiej piastę tylną. Może będzie pasek+łańcuch wszystko ładnie osłonięte :) OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki Wiesz, piasta czy g-boxx to nadal mamy napęd wewnętrzny więc jest sytuacja kiedy wszyscy wygrywają bez względu na to którą drogą pójdzie technologia. Piasta jest git, ale nie skreślałbym g-boxxa i koniec końców to jego typuję na zwycięzcę :) Kilka lat na pewno [ ~ 5 pewnie :( ] jeżeli chodzi o masową produkcję o i popularyzację. Teoria spiskowa dziejów mówi, że potentaci nie zechcą tak łatwo oddać rynku klasycznego napędu. Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli http://www.sturmey-archer.com/products/hubs miałem w rękach ostanio model 3 biegowy i nie powiem piasta miodzio. Sram próbuje: ostatnio puśclili piasty które same zmieniają biegi w czasie obciążenia bla bla bla do miasta etc. Shimano Alfine/Nexus sprawdzone i dostępne. Niestety 11sp coś nie może dojść na rynek no i cena będzie pewnie z 1,5k PLN bądź więcej. Na końcu Rohloff i high end chociaż też nie jest to rozwiązanie idealne vide: brak rapid fire'a oraz glosy o dużych oporach wenętrznych. Cena poraża. Nie przychodzi mi do głowy żaden producent, oprócz SR Suntour, który mógłby wejść na rynek takich piast. W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka No nie wiem czy taka mała ta firemka :) Projekt speedhuba to jest majstersztyk i z tego co mi wiadomo to jest jedyna piasta gdzie biegi są ułożone po kolei. Stawiam na to, że wdrożenie do wielkoseryjnej produkcji byłoby bardzo drogie no i najpierw ktoś musiałby zaprojektować coś równie dobrego a jak widać od kilku ładnych lat Rohloff nie ma prawdziwej konkurencji. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 19:44:47 | |
Autor: biodarek | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 04.04.2011 11:21, pablo eldiablo pisze:
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki Wprawdzie nie HT, ale spójrz na to: https://picasaweb.google.com/pablogoral/PivotMach5#5526498649627606002 Niedawno natkn±łem się w sieci. W s±siednich galeriach użytkownika s± dowody dzielno¶ci w terenie :) -- biodarek |
|
Data: 2011-04-04 19:56:04 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ind0h8 Wprawdzie nie HT, ale spójrz na to: To jest doinwestowany rower... :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-05 21:12:11 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Szukam ramy do SS | |
"pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:inbsv3$ll$1inews.gazeta.pl... mam zamiar zlozyc sobie hardtaila na kolach 26", ale bez zewnetrznych Bike-components.de sprzedaje od kilku lat swoje ramy alu dedykowane do piast wielobiegowych, za cenę w miarę umiarkowan±: http://www.bike-components.de/products/info/p23987_Hardtail-Rohloff-Rahmen-Disc-Canti-.html Co prawda bez mimo¶rodu i chyba bez ¶rub ustalaj±cych pozycję koła, ale trochę rowerów pewnie na tym złożyli, więc rama raczej się sprawdza. Tu jest zdjęcie haków: http://www.bike-components.de/products/info/p19758_MTB-Hardtail-Rahmen-fuer-Rohloff-Naben-Modell-2009-- -Auslaufmodell-.html Tylko nie wiem, czy geometria dobrze podpasi pod 100mm. Mam ich ramę z zeszłego roku (tylko z pionowymi hakami) i z do¶ć długimi marcokami 463 i 471mm geometria jest zdecydowanie "łagodna" (ale niektórym może to pasować). Co do jako¶ci - bez rewelacji ot, taka przeciętna tajwańszczyzna klasy ~500zł z niezbyt zgrabnymi spawami. Na plus, co obecnie jest rzadko¶ci± - komplet otworów do mocowania bagażnika, no i możliwo¶ć wyboru koloru z bogatej palety, do tego w opcji matowej. pozdr |
|
Data: 2011-12-16 13:53:32 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Czesc Pozwole sobie odswiezyc watek :) - i pochwalic sie ukonczonym dzielem :) https://picasaweb.google.com/100101325756741065792/KonaExplosif?authuser=0&feat=directlink Troche mi to zajelo czasu, nie powiem, ale z efektu jestem bardzo zadowolony :) Pozdr! -- |
|
Data: 2011-12-16 16:22:31 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Szukam ramy do SS | |
Dnia Fri, 16 Dec 2011 13:53:32 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): petarda - bardo fajnie to wygl±da. Kołacze mi sie co¶ takiego po głowie od dłuższego czasu. Ino nie mam żadnego racjonalnego powodu aby topic w tym w sumie całkiem sporo kasy :D |
|
Data: 2011-12-16 17:47:58 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
petarda - bardo fajnie to wygl±da. Dzieki :) Kołacze mi sie co¶ takiego po głowie od dłuższego czasu. Ino nie mam Szukanie racjonalnych powodow to droga do nikad ;D Tu chodzi wlasnie o nieracjonalne poprawienie samopoczucia ;D Pzdr! -- |
|
Data: 2011-12-16 20:41:15 | |
Autor: BoDro | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 2011-12-16 18:47, pablo eldiablo pisze:
Szukanie racjonalnych powodow to droga do nikad ;D i dlatego te zaprezentowane powyżej rowerki ciesz± oko, bo to nie racjonalna sztampa, ale nieracjonalne dzieła sztuki :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-12-16 16:43:49 | |
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak | |
Szukam ramy do SS | |
Pozwole sobie odswiezyc watek :) - i pochwalic sie ukonczonym dzielem :) Moje ulubione zestawienie kolorów. Bardzo ładny i minimalistyczny. A ja pochwalę się swoj± zimówk± SS, na pionowych hakach :) Rama od trekinga, gdzie zim± opony 26x2,35 (Mudy Mary & Toro). Do tego nexus-7 z torpedo. Tylko nie mogę doczekać się ¶niegu :( http://tiny.pl/hjmms |
|
Data: 2011-12-16 17:54:43 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Kuba \inimicus\ Stasiak <inimicus@op.pl> napisał(a):
A ja pochwalę się swoj± zimówk± SS, na pionowych hakach :) IGH, nie SS ;) Rama od trekinga, gdzie zim± opony 26x2,35 (Mudy Mary & Toro). Do tego nexus-7 z torpedo. Tylko nie mogę doczekać się ¶niegu :( Ale wiesz... bez sniegu tez bedzie dzialac ;D Jak ci to torpedo hamuje w polaczeniu z napinaczem? Nie zdarza sie przeskakiwanie lancucha? -- |
|
Data: 2011-12-17 17:01:37 | |
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak | |
Szukam ramy do SS | |
Ale wiesz... bez sniegu tez bedzie dzialac ;D Nie ponieważ napinacz jest sztywny. Pewnie gdybym się powiesił na pedałach naciskaj±c w tył to bym go połamał. Ale hamuje z głow±, poprawiaj±c jeszcze modulacje tarczówk± (na ¶nieg, by nie zarzucało tyłem). |
|
Data: 2011-12-16 21:02:36 | |
Autor: krzysztof d±browski | |
Szukam ramy do SS | |
Bardzo ładnie si± prezentuje.
Z jakich rurek zrobiona jest ta rama? ¶ci±gałe¶ czy kupiłe¶ u nas. ja mam podobn± choć chyba starsz±, moja ma dodatkowo mocowania pod V-ki i gniazda do linek s± u góry. zastanawiam się nad założeniem nexusa8, ale jeszcze się nie zdecydowałem na 100%. k. Użytkownik "pablo eldiablo" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jcfigr$11b$1@inews.gazeta.pl... pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): Czesc Pozwole sobie odswiezyc watek :) - i pochwalic sie ukonczonym dzielem :) https://picasaweb.google.com/100101325756741065792/KonaExplosif?authuser=0&feat=directlink Troche mi to zajelo czasu, nie powiem, ale z efektu jestem bardzo zadowolony :) Pozdr! -- |
|
Data: 2011-12-16 22:33:44 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Krzy¶ Cierpiętnik <blah@blah.invalid> napisał(a):
:) Jeśli te pancerze nie są jakieś hiper, to polecam jagwire ripcord - Pancerze to xtr 960 za ok. 15zl z cykloturu ;). Poprzednie mialem wlasnie Jagwire - i zadnej roznicy nie ma w dzialaniu (linki hamulcowe puszczam od zawsze w pelnym pancerzu). Pancerz i linka przerzutkowa to tez shimano, z zestawu od Alfine - wzbogacona o dodatkowe smarowniczki (czerwone koraliki na foto) ;) A pare slow o Alfine 11: po wyregulowaniu dziala precyzyjnie, cicho, szybko... wolnobieg jest bez terkoczacych zapadek, cichy jak stary lx 'cicha klacz' ;) Manetka wymaga przyzwyczajenia jak dla mnie - od dawna jezdzilem z gripshiftami. Na razie za malo kilometrow na tym zrobilem, zeby oceniac, ale pierwsze wrazenie pozytywne. Troche czuc ciezki tyl, chociaz nie az tak, jak sadzilem ze moze byc. Ogolnie ten rower to wiele zmian jak dla mnie na raz :) Przesiadlem sie z lekkiego fulla z klasycznym napedem i gripshiftami :) Ta Kona to hardtail o mocno oldskulowym charakterze, zupelnie inaczej sie jezdzi :) Chwile mi zajmie zeby sie przyzwyczaic. Sam naped to jeden z nowych elementow, ale sadze ze sie polubimy - im bedzie wiecej blota tym bardziej :D -- |
|
Data: 2011-12-16 22:44:33 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
krzysztof d±browski <602410310@wp.pl> napisał(a):
Bardzo ładnie si± prezentuje. Rama jest stalowa, cro-mo, model z 2010 r. Producent rur nie podany, ale w necie wyszperalem, ze dedacciai... Rame kupilem w cambriabike.com, w Polsce w ogole dystrybutor Kony mnie olal, a w swoim rozmiarze w UE znalazlem tylko w W.Brytanii za jakies chore pieniadze, 3x drozej niz ze Stanow razem z wysylka, clem i VATem. -- |
|
Data: 2011-12-16 21:48:28 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo wrote:
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): Krótko mówiąc: szacun. Jeśli te pancerze nie są jakieś hiper, to polecam jagwire ripcord - zarąbistość mechaników znacznie wzrasta. No i może parę słów o Alfine 11? ;-) -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2011-12-18 21:27:58 | |
Autor: Krycha | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 2011-12-16 14:53, pablo eldiablo pisze:
(...)
¦wietnie się prezentuje. Miło popatrzeć, jeĽdzić pewnie też. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-12-25 10:53:08 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jcfigr$11b$1inews.gazeta.pl...
Pozwole sobie odswiezyc watek :) - i pochwalic sie ukonczonym dzielem :) Miodzio! :) Przód 32T? -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 19/12/2011 oficjalne ceny RST 2012 |
|
Data: 2011-12-25 20:11:19 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jcfigr$11b$1inews.gazeta.pl... Dzieki :) Tak, przod 32, tyl na codzien 18, co daje zakres przelozen 0,937 do 3,828... Jesli to bedzie dla mnie w gory za twarde (a obawiam sie, ze moze mi brakowac troche najlzejszego biegu na podjazdach) zmienie tylna zebatke na wieksza, np. 23T, co da zakres przelozen 0,733 do 2,995, na zjazdach moze troche brakowac szybszego biegu, ale dam rade podjezdzac :) -- |
|
Data: 2011-12-25 22:52:24 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jd8017
Dzieki :) W czasie zabawy Nexusem http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ zostawiłem z przodu 22/32 wła¶nie pod k±tem górskich podjazdów i powiem szczerze, że z korb± 2x powinno być naprawdę ok a Nexus ma niższy zakres niż Alfine więc z Twoim modelem powinno być jeszcze lepiej. BTW: to jest 11 sp? Patrzyłem po osłonie łańcucha na osi piasty i wygl±da jak od 8sp a zdjęcie manetki za małe żeby się dopatrzeć :) Jestem okrutnie ciekaw jak wyjdzie Ci to w praniu i nie ukrywam, że z niecierpliwo¶ci± czekam na info na ten temat ;) Prawda jest taka, że dużo lepiej jest po¶więcić twarde biegi na górsk± jazdę niż zostawiać twarde do dokręcania. Cały czas my¶lę o Alfinie i naprawdę jak tylko będę w stanie to zamierzam się przesi±¶ć na tę piastę i zaznać rozkoszy napędu bez przekosów ;) Rower w takim zestawieniu wygl±d± bardzo czysto i efektywnie ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 25/12/2011 jesienno zimowe spodnie Rogelli Aitos |
|
Data: 2011-12-25 23:24:29 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Tak, to jest model SG-S700, 11s. Dwa blaty w korbie odpadaja z prostej przyczyny: nie chce zadnych dodatkowych urzadzen, a zwlaszcza przerzutek zewnetrznych i napinaczy lancucha :) Nic ma nie odstawac i nie komplikowac napedu. Co do przelozenia, to wydaje mi sie, ze w obecnej konfiguracji w 99% mojej jazdy sie sprawdzi... Jakies gorskie wypady z rowerem planuje najwczesniej dopiero pozna wiosna, wiec na razie moge tylko napisac, ze po plaskim Mazowszu jezdzi sie super :) Pomijajac naped, ktory jest dla mnie nowym doswiadczeniem, sama rama zapewnia zupelnie inne doznania, niz wszystkie moje poprzednie :) Rama jest ze stali cro-mo i po przesiadce z twardo zestawionego fulla sprawia wrazenie... jakby tez byla fullem, tylko o minimalnym skoku i totalnie bez tlumienia... czuc kazda nierownosc na ktora najezdza tylne kolo, ale to nie powoduje dyskomfortu, a oddaje bardzo wyczuwalna sprezystosc :) Aluminiowe hardtaile sa calkowicie inne :) Stare stalowki, na ktorych dawno temu jezdzilem, tez :) -- |
|
Data: 2011-12-26 10:17:53 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jd8bbd$j4v$1inews.gazeta.pl...
Pomijajac naped, ktory jest dla mnie nowym doswiadczeniem, sama rama zapewnia Dobre Cro-mo naprawdę nie jest złe ;) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl Endurorider.pl 25/12/2011 jesienno zimowe spodnie Rogelli Aitos |
|