Szukam ramy do SS

Data: 2011-04-04 07:45:39
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Czesc

mam zamiar zlozyc sobie hardtaila na kolach 26", ale bez zewnetrznych
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
Zalozenie jest takie, ze rama ma miec poziome tylne haki albo suport w
mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha.

Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.
Jakies pomysly na rame?..

Na razie znalazlem dwa modele felta, nine solo dla kol 29" i miejska x-city
700c, obie z mimosrodami - i obie niezbyt pasujace do mojego planu ;-)

Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
Jakies pomysly? :-)

Data: 2011-04-04 03:41:40
Autor: Kuba Abuk
Szukam ramy do SS
On Apr 4, 9:45 am, "pablo eldiablo" <jazzee.WYT...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Moze o ramę popytaj dystrybutora KTMa - OIDP w 2009 lub 2010 był model
z Rohloffem
Z innych, nieco ciężkawych, propozycji:Kona Explosif 26" sprzed 2009,
On-one Inbreed 26".

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-04-04 18:34:48
Autor: Panek
Szukam ramy do SS
Kuba Abuk <j.gruchota@gmail.com> napisał(a):
Z innych, nieco ciężkawych, propozycji:Kona Explosif 26" sprzed 2009,

Model z 2010 roku http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=explosif mz jest całkiem cool i wcale nie taki ciężki, chyba że koniecznie musi być alu, choć ja powtórzę za Kon± :"steel is real" :-). No i ma regulowany wheelbase - ustawiasz raz i nie trzeba żadnych suportów z mimo¶rodem.

Pozdravqvam
Panek

Data: 2011-04-06 06:49:23
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Panek <jp88nagazetatoczkapl> napisał(a):
> [...]

Model z 2010 roku http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=explosif mz jest całkiem cool i wcale nie taki ciężki, chyba że koniecznie musi być alu, choć ja powtórzę za Kon± :"steel is real" :-). No i ma regulowany wheelbase - ustawiasz raz i nie trzeba żadnych suportów z mimo¶rodem.

No i to by bylo to :-)
Kona explosif w rozmiarze 19" jest chyba najblizsza temu, czego szukam :-)

Dzieki!

Data: 2011-04-08 11:25:26
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Panek <jp88nagazetatoczkapl> napisał(a): > Kuba Abuk <j.gruchota@gmail.com> napisał(a):

No i to by bylo to :-)
Kona explosif w rozmiarze 19" jest chyba najblizsza temu, czego szukam :-)

Dzieki!

No i piekna, czarna, chromowomolibdenowa rama zamowiona :-)
Troche potrwa, zanim dotrze z Kalifornii - ale to wlasnie taka rame chcialem :-)

Data: 2011-04-04 10:02:50
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze:
[...]

Suport nie zależy od ramy. Można jeszcze wykorzystać tyln± piastę, która
umożliwia napięcie łańcucha.
http://bikepark.com.pl/index.php?page=eno-piasta-130mm-- szosowa

Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
Jakies pomysly? :-)

Jeżeli chcesz mieć tylny hamulec tarczowy to zostaje Ci (chyba) tylko
regulacja napięcia łańcucha suportem.

Fabian.

Data: 2011-04-04 09:14:28
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha.

Suport nie zależy od ramy. Można jeszcze wykorzystać tyln± piastę, która

Suport to suport - ale mechanizm mimosrodu zdecydowanie zalezy od ramy.
Przyklad felta:
http://reviews.mtbr.com/interbike/files/2007/10/img_0381.jpg

> Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
> Jakies pomysly? :-)

Jeżeli chcesz mieć tylny hamulec tarczowy to zostaje Ci (chyba) tylko
regulacja napięcia łańcucha suportem.

Teoretycznie tak - ale kilka mm mozna prawdopodobnie wyregulowac odpowiednim
montazem zacisku. Fakt, ze po kazdym demontazu tylnego kola moze pojawic sie
problem z hamulcem...

OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-)
Dzieki za zwrocenie uwagi na ten problem :-)

Data: 2011-04-04 11:32:49
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 11:14, pablo eldiablo pisze:
[...]

Ok, zapomniałem o tego typu rozwi±zaniach. Cały czas w głowie mam
przerabianie zwykłych ram na SS. Istniej± suporty mimosrodowe
instalowane w zwykłych mufach suportowych. Ale pewnie dotyczy to tylko
systemów bez zintegrowanej osi.

Fabian.

Data: 2011-04-04 11:36:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 09:14:28 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a): > W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze:
> [...]

OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-)
Dzieki za zwrocenie uwagi na ten problem :-)

Szanująca się rama z poziomymi hakami tylnego koła, o ile jest
przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko podłużne
szczeliny na śruby je mocujące. A rozwiązanie z ekscentrycznym suportem
będzie Ci ciężko znaleźć, bo takich ram zawsze było mało, a w tej
chwili są coraz mniej popularne — odchodzi się od tego z racji wagi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 12:32:59
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Mon, 4 Apr 2011 11:36:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

> [...]

Szanująca się rama z poziomymi hakami tylnego koła, o ile jest
przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko podłużne
A rozwiÄ…zanie z ekscentrycznym suportem
będzie Ci ciężko znaleźć, bo takich ram zawsze było mało, a w tej
chwili są coraz mniej popularne — odchodzi się od tego z racji wagi.

szanująca sie i sensowna rama ma własne suport mimośrodowy - jest to
rozwiÄ…zanie najprostsze w obsĹ‚udze. Rozwiazanie jakie opisujesz to chyba tylko egzotyka w stylu Surly.  Aczkolwiek wagÄ™ w tym wypadku miĹ‚oĹ›ciwie pomiĹ„my :D Ze współczesnych ram to IMO wĹ‚asne rozwiÄ…zanie z mimoĹ›rodem ma
pierwszeństwo. Felt, GT peace, haro mary, kross unplugged ect…
salsa selma to inne bajka ale też nie ma poziomych haków. Inna sprawa iż ram pod SS dużych praducentów coraz mniej. Widać się nie
opyla.

Data: 2011-04-04 10:43:51
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
szanujÄ&#65533;ca sie i sensowna rama ma wĹ&#65533;asne suport mimoĹ&#65533;rodowy - jest to
rozwiÄ&#65533;zanie najprostsze w obsĹ&#65533;udze. Rozwiazanie jakie opisujesz to chyba tylko egzotyka w stylu Surly.  Aczkolwiek wagÄ&#65533; w tym wypadku miĹ&#65533;oĹ&#65533;ciwie pomiĹ&#65533;my :D Ze wspĂłĹ&#65533;czesnych ram to IMO wĹ&#65533;asne rozwiÄ&#65533;zanie z mimoĹ&#65533;rodem ma
pierwszeĹ&#65533;stwo. Felt, GT peace, haro mary, kross unplugged ectâ&#65533;¦
salsa selma to inne bajka ale teĹĽ nie ma poziomych hakĂłw. Inna sprawa iĹĽ ram pod SS duĹĽych praducentĂłw coraz mniej. WidaÄ&#65533; siÄ&#65533; nie
opyla.

No wlasnie ja zdecydowanie preferowal bym mimosrod - tylko wszystkie
wymienione przez Ciebie modele to 29"...

Data: 2011-04-04 13:25:07
Autor: kml
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inc25k$hd8$1inews.gazeta.pl...

OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-)

I będziesz woził ze sob± klucz do tej regulacji? Wiem, że już pisałem wcze¶niej, ale w przypadku MTB napinacz jest znacznie lepszy moim zdaniem. Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki.

http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-04 13:40:38
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Mon, 4 Apr 2011 13:25:07 +0200, kml napisał(a):

[...]

nie wiem czy we wszystkich ale to można robić poprostu imbusem.  A jakie¶ podstawowe narzedzia sie zasadniczo ze sob± wozi tak czy inaczej.
Wiem, że już pisałem wcze¶niej, ale w przypadku MTB napinacz jest znacznie lepszy moim zdaniem.

SS (czy rower z piast± planetran±) i napinaczem to estetycznie kompletna
porażka.
Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki.

Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymian± gorzej :D

Data: 2011-04-04 13:44:59
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomo¶ci news:1jmkfsi90h53e.rz745of6nz84.dlg40tude.net...

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=11&pk=%&id=2949 Ten mimo¶ród który ja kojarzę to zdecydowanie preferował taki klucz.

SS (czy rower z piast± planetran±) i napinaczem to estetycznie kompletna
porażka.

Ja przedkładam funkcjonalno¶ć nad estetykę, ale akurat takiego zestawienia nie uważam za porażkę jednakże o gustach się nie dyskutuj :)

Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki.

Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymian± gorzej :D

Dokładnie tak. Uważam, że możliwo¶ć szybkiego demontażu koła jest kluczowa w MTB.

Data: 2011-04-04 12:15:23
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymian± gorzej :D

Dokładnie tak. Uważam, że możliwo¶ć szybkiego demontażu koła jest kluczowa w MTB.

Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie
maja szybkozamykaczy ;-)

Dla mnie priorytetem bedzie dzialanie w kazdych warunkach i brak odstajacych
elementow, podatnych na urwanie/pogiecie.

Data: 2011-04-04 14:17:59
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inccoq$oah$1inews.gazeta.pl...

Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie
maja szybkozamykaczy ;-)

Rohloff ma :>

Dla mnie priorytetem bedzie dzialanie w kazdych warunkach i brak odstajacych
elementow, podatnych na urwanie/pogiecie.

Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje. Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystaj±cy niż normalna przerzutka.

Data: 2011-04-04 13:09:34
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
> [...]

> Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie

Rohloff ma :>

No dobra :-) Ale Rohloff kosztuje ok. 3,5k PLN, a Alfine 11s o polowe mniej ;-)

> [...]

Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje. Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystaj±cy niż normalna przerzutka.

Ale urwany/uszkodzony napinacz unieruchamia rower..

Data: 2011-04-04 15:28:01
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci

Ale urwany/uszkodzony napinacz unieruchamia rower..

My¶l±c w ten sposób to lepiej w ogóle z domu nie wychodzić :P Napinacz jest znacznie bardziej zwarty a nawet jeżeli go zmielisz to zakładasz spinkę i pół-ogniwo zapasowe i jako¶ się doturlasz prawda :)

Data: 2011-04-04 17:10:14
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 15:28, kml pisze:

[...]

Albo zapasowy napinacz ;)

Fabian.

Data: 2011-04-04 17:12:02
Autor: kml
Szukam ramy do SS
Fabian wrote:

Albo zapasowy napinacz ;)

Skuwacz i spinka :)

Data: 2011-04-04 17:19:05
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:

[...]

Bardziej 'zwarte' oraz bardziej proste w konstrukcji sa poziome/skosne haki. I o ilez sa od napinacza 'lzejsze'! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 17:25:24
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:incnmg$ir$2news.supermedia.pl...
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:

[...]

Ale koło trzeba ustawić i jakkolwiek moje negatywne wspomnienia dotycz± makrokesza to preferuje haki jednopozycyjne :)

Data: 2011-04-04 17:33:07
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 5:25 PM, kml wrote:

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci
[...]
[...]

A ja z kolei nie lubie jak ktos mi nie daje wyboru ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 17:36:53
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:incogr$um$2news.supermedia.pl...

A ja z kolei nie lubie jak ktos mi nie daje wyboru ;-)

Ja mam dobrze, bo mi pasuje to co jest najpopularniesze teraz w kwestii haków :P

Data: 2011-04-04 14:21:20
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 14:17, kml pisze:
Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje.
Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystaj±cy niż normalna przerzutka.

Ale chyba jest bardziej wystaj±cy niż jego brak?  :)

Fabian.

Data: 2011-04-04 15:28:32
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:incd40$oba$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jest wystarczaj±co mało wystaj±cy a za to bardzo ułatwiaj±cy życie :)

Data: 2011-04-04 17:19:41
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:

[...]

Aaa, wiec jednak ma jakas wage! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 16:42:22
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 2:21 PM, Fabian wrote:
[...]

No i jest *ciezszy* niz jego brak. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 10:12:23
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inbsv3$ll$1inews.gazeta.pl...

Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
Jakies pomysly? :-)

Dedykowany napinacz do piasty i będziesz mieć spokój. W ten sposób drastycznie wzrasta wybór ram sztywnych, które pożenisz z tak± piast±. Jeżeli jeste¶ mimimalist± ¶rubkowiczem to możęsz próbować strugać własny mikro napinacz ;) Opisywałem ostatnio ramę GT i tam był taki mały napinacz, powinno się zduplikować przy odrobinie wysiłku.

Napinacz alfine nie jest jaki¶ specjalnie duży ani odstaj±cy.

Data: 2011-04-04 11:03:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
                      ^^^^^^^^^^^
Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.

Widzę pewny bł±d logiczny...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-04-04 09:21:51
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
                      ^^^^^^^^^^^
> Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.

Widzę pewny bł±d logiczny...

Na czym polega ten blad?
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki
rower nie moze byc dzielny w terenie?..

Moj obecny full 100/100mm wazy niecale 10,5kg - jego dzielnosc w terenie
oceniam na wystarczajaca.

A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza
iloscia innych elementow napedu.

Data: 2011-04-04 12:01:59
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 11:21 AM, pablo eldiablo wrote:
[...]

Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed' a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 10:32:48
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):

SzanujÄ&#65533;ca siÄ&#65533; rama z poziomymi hakami tylnego koĹ&#65533;a, o ile jest
przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko podĹ&#65533;uĹĽne
szczeliny na Ĺ&#65533;ruby je mocujÄ&#65533;ce. A rozwiÄ&#65533;zanie z ekscentrycznym suportem
bÄ&#65533;dzie Ci ciÄ&#65533;ĹĽko znaleĹşÄ&#65533;, bo takich ram zawsze byĹ&#65533;o maĹ&#65533;o, a w tej
chwili sÄ&#65533; coraz mniej popularne â&#65533;&#65533; odchodzi siÄ&#65533; od tego z racji wagi.

No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc...
Jakies niszowe ramy w stylu Salsa Juan Solo z ekscentrycznymi suportami da sie
wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat...

Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kola
26", zeby bylo trudniej :-)

Data: 2011-04-04 16:38:41
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 10:32:48 +0000 (UTC)
> [...]

Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kola

Ale naprawdę nie potrzebujesz być suportowo ekscentryczny, torowe
haki i hamulce tarczowe da się pogodzić, nawet bardzo elegancko.
No weź obejrz i powiedz, co brakuje na przykład temu roweru:
http://surlybikes.com/frames/troll_frame/
Jednocześnie piasta wielobiegowa, hamulce tarczowe, bagażnik
i błotniki. Yay! Czemu nie zrobili tego wcześniej i na większe
koła? Dlaczego tych wszystkich fajnych patentów nie ma w mojej
maupie?!
A przy wadze ok. 2.3 kg (nie piszą, ale coś koło tego będzie), to
nie jest jakiś szczególny kloc, niezależnie co QRT o tym myśli. :-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 21:36:25
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
> [...]
> wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat...

Ale naprawdÄ&#65533; nie potrzebujesz byÄ&#65533; suportowo ekscentryczny, torowe
haki i hamulce tarczowe da siÄ&#65533; pogodziÄ&#65533;, nawet bardzo elegancko.
No weĹş obejrz i powiedz, co brakuje na przykĹ&#65533;ad temu roweru:
http://surlybikes.com/frames/troll_frame/
JednoczeĹ&#65533;nie piasta wielobiegowa, hamulce tarczowe, bagaĹĽnik
i bĹ&#65533;otniki. Yay! Czemu nie zrobili tego wczeĹ&#65533;niej i na wiÄ&#65533;ksze
koĹ&#65533;a? Dlaczego tych wszystkich fajnych patentĂłw nie ma w mojej
maupie?!
A przy wadze ok. 2.3 kg (nie piszÄ&#65533;, ale coĹ&#65533; koĹ&#65533;o tego bÄ&#65533;dzie), to
nie jest jakiĹ&#65533; szczegĂłlny kloc, niezaleĹĽnie co QRT o tym myĹ&#65533;li. :-P

O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)

Data: 2011-04-05 09:12:28
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)

...a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-(

szukam dalej ;-)

Data: 2011-04-05 11:42:05
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC)

pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
> Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)
> ..a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-(

Spójrz na to tak: 2.8 kg oznacza, że gotowy rower będzie o ledwie
kilogram cięższy, niż zbudowany na ramie naprawdę lekkiej.
Niestety – naprawdę lekkiej ramy spełniającej swoje wymagania nie
dostaniesz, bo najlżejsze ramy to sprzęt typowo zawodniczy, a nie
dla dłubaczy chcących składać nietypowe rowery.

Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie
widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu?
Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe.
Hmmm… Trzeba postąpić standardowo – wstrzymać się o rok. Jeśli
klientela będzie narzekać na wagę, to ją w przyszłorocznym modelu
odchudzÄ…. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-05 11:47:22
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110405114205.340e9fc3sultan...

Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie
widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu?
Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe.

Całkiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest cięższa od alu a te haki są po byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.

Data: 2011-04-05 12:10:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> [...]

Całkiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest cięższa od alu a te haki są po byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.

Spokojnie, nie ma powodu do paniki. Doguglałem się, że 2800 to ona waży
w rozmiarze 22". Czternastka waży jedyne 2322 g, więc nie ma dramatu.
Wychodzi, że ramka waży dokładnie tyle, ile powinna ważyć, czyli ciut
więcej niż 1x1, co tłumaczą haki tylne.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-05 11:24:35
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):

Ä&#65533; po > byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.

Spokojnie, nie ma powodu do paniki. DoguglaĹ&#65533;em siÄ&#65533;, ĹĽe 2800 to ona waĹĽy
w rozmiarze 22". Czternastka waĹĽy jedyne 2322 g, wiÄ&#65533;c nie ma dramatu.
Wychodzi, ĹĽe ramka waĹĽy dokĹ&#65533;adnie tyle, ile powinna waĹĽyÄ&#65533;, czyli ciut
wiÄ&#65533;cej niĹĽ 1x1, co tĹ&#65533;umaczÄ&#65533; haki tylne.

Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany:
http://www.forwardcycle.com/products.html

295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro
lzej niz Surly ;-)

Data: 2011-04-05 13:56:05
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
> Ă„&#65533; po > > byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.
> w rozmiarze 22". Czternastka waĹźy jedyne 2322 g, wiÄ&#65533;c nie ma dramatu.
> Wychodzi, Ĺźe ramka waĹźy dokĹ&#65533;adnie tyle, ile powinna waĹźyÄ&#65533;, czyli ciut
> wiÄ&#65533;cej niĹź 1x1, co tĹ&#65533;umaczÄ&#65533; haki tylne.
> Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Taki już los drągali – w dużych rozmiarach każda rama będzie ciężka,
a na pewno cięższa niż producent podaje, bo producent cwany jest
i zazwyczaj zamieszcza wagę jakiejś szesnastki, czy coś koło tego.

Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany:
http://www.forwardcycle.com/products.html

No pacz pan, jakie spryciulne rozwiÄ…zanie. 8-O
Ale chyba nie do końca rozumiem, jak to ma działać. Dobrze qmam, że to
się wkręca do mufy, a do tego właściwy suport? Tylko co się wtedy dzieje
z q-factorem i dlaczego coĹ› strasznego?

295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro
lzej niz Surly ;-)

Spooro? Przepraszam, że Ci słodkie marzenia burzę, ale czuję się
w obowiązku przypomnieć, że jakąś ramę jednak do tego będziesz musiał
dokręcić, a mała szansa, że trafisz na nieważką. ;)
Ramki Surly, owszem, są ciężkie, ale to „ciężkie” oznacza powiedzmy
ze 300 g więcej niż u konkurencji przy tym samym rozmiarze, więc ta
spora różnica, to będzie jakieś 100 g.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-05 12:16:26
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
> Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
> njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
> bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Taki juĹĽ los drÄ&#65533;gali â&#65533;&#65533; w duĹĽych rozmiarach kaĹĽda rama bÄ&#65533;dzie ciÄ&#65533;ĹĽka,
a na pewno ciÄ&#65533;ĹĽsza niĹĽ producent podaje, bo producent cwany jest
i zazwyczaj zamieszcza wagÄ&#65533; jakiejĹ&#65533; szesnastki, czy coĹ&#65533; koĹ&#65533;o tego.

Nie przesadzajmy - ja czuje sie dobrze na ciut przymalych ramach, 19-19,5" -
sa w moim odczuciu zwrotniejsze - i nie jest problemem kupno takiej ramy
(hardtail) w okolicach 1500-1700g.

> Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wygugla
ny:
> http://www.forwardcycle.com/products.html

No pacz pan, jakie spryciulne rozwiÄ&#65533;zanie. 8-O
Ale chyba nie do koĹ&#65533;ca rozumiem, jak to ma dziaĹ&#65533;aÄ&#65533;. Dobrze qmam, ĹĽe to
siÄ&#65533; wkrÄ&#65533;ca do mufy, a do tego wĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwy suport? Tylko co siÄ&#65533; wtedy dzieje
z q-factorem i dlaczego coĹ&#65533; strasznego?

Nic sie nie dzieje, bo ten dyngs jest suportem, z tego co opisuja na www :)
Przez te acentryczne otwory przewleka sie os korby i caloscia w mimosrodzie
reguluje naciag lancucha - a unieruchamia sie srubkami na zewnetrznym obwodzie
:) Sprytne - tylko ciekawe, czy nie skrzypi, nie lapie luzow itp..

> 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro
> lzej niz Surly ;-)

Spooro? Przepraszam, ĹĽe Ci sĹ&#65533;odkie marzenia burzÄ&#65533;, ale czujÄ&#65533; siÄ&#65533;
w obowiÄ&#65533;zku przypomnieÄ&#65533;, ĹĽe jakÄ&#65533;Ĺ&#65533; ramÄ&#65533; jednak do tego bÄ&#65533;dziesz musiaĹ&#65533;
dokrÄ&#65533;ciÄ&#65533;, a maĹ&#65533;a szansa, ĹĽe trafisz na niewaĹĽkÄ&#65533;. ;)
Ramki Surly, owszem, sÄ&#65533; ciÄ&#65533;ĹĽkie, ale to â&#65533;&#65533;ciÄ&#65533;ĹĽkieâ&#65533;&#65533; oznacza powiedzmy
ze 300 g wiÄ&#65533;cej niĹĽ u konkurencji przy tym samym rozmiarze, wiÄ&#65533;c ta
spora różnica, to bÄ&#65533;dzie jakieĹ&#65533; 100 g.

Nie no, nie wszyscy produkuja ramy ze stali z ruskich czolgow :)
Surly + standardowy suport HT2 = ~2700g
_jakas_fajna_rama_;-)_ + suport forwarcycles = ~1900g

To nie jest mala roznica, ale oczywiscie te dwa rowery beda sie bardzo roznic,
ten na ramie Surly prawdopodobnie przezyje zaglade nuklearna razem ze
szczurami i karaluchami ;-)

Data: 2011-04-05 14:11:44
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 05.04.2011 13:56, Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Jak byś chciał w korbie ze zintegrowaną osią zmienić q-factor? Z tego co
widzę, to ten element zastępuje oryginalne łożyska.

Fabian.

Data: 2011-04-05 21:15:43
Autor: Wojtek Paszkowski
Szukam ramy do SS

"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20110405114205.340e9fc3sultan...

[...]

niekoniecznie - zdziwiło mnie kiedyś, że Surly generalnie są dość mocno ciężkawe jak na stalówki, nie tylko w porównaniu z lekkimi konstrukcjami rzemieślniczymi na dobrych rurkach, ale i z masówką z przełomu wieków, ważącą niewiele ponad 2kg. Ciekawe, czy to zamierzony efekt pancerności, czy też może tani materiał.

pozdr

Data: 2011-04-04 10:50:13
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed' a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-)

W temacie uzylem skrotu myslowego - roznica miedzy SS a rowerem z piasta z
wewnetrzna przekladnia planetarna nie ma zadnego znaczenia w kontekscie ramy -
a jest krocej w naglowku. ;-)

Data: 2011-04-04 14:02:49
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 12:50 PM, pablo eldiablo wrote:
[...]

Uzyles mylacego skrotu IMHO jednoznacznie kojarzacego sie z rowerem SS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Single-speed_bicycle
Przynajmniej ja dalem sie nabrac na "Szukam ramy _do_ SS". ;-)

Data: 2011-04-04 12:08:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 09:21:51 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:

Tak jest.

Data: 2011-04-04 13:23:23
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:inc2jf$ius$1inews.gazeta.pl...

A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza
iloscia innych elementow napedu.

WeĽ piastę planetarn± do ręki a potem pogadamy :) I żeby nie było: uwielbiam takie piasty, ale s± bardzo ciężkie.

Data: 2011-04-04 11:34:47
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
> [...]

WeĽ piastę planetarn± do ręki a potem pogadamy :) I żeby nie było: uwielbiam takie piasty, ale s± bardzo ciężkie.

Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam
swiadomosc, ze bedzie to troche wiecej wazyc niz standardowy naped - ale
posiada inne plusy ;-)

Data: 2011-04-04 13:48:11
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Od kiedy testowałem tę piastę http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ uważam, że napęd wewnętrzny jest przyszło¶ci± bez względu na to czy będzie to forma g-boxxa czy piasty tylnej. Do ciężaru i dysproporcji w masie roweru idzie się przyzwyczaić, ale odzywczajenie się od tego że nie trzeba kręcić korb± aby zmienić przełożenie jest strasznie nie fajne :(

Data: 2011-04-04 07:35:58
Autor: rzymo
Szukam ramy do SS
On 4 Kwi, 13:48, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Od kiedy testowałem tę piastęhttp://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/
uważam, że napęd wewnętrzny jest przyszło¶ci± bez względu na to czy będzie
to forma g-boxxa czy piasty tylnej.

Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7
dosyć szybko zużyłem ;) (większe opory przy pedałowaniu, koła zębate
pasuj±ce do siebie tylko w jednej pozycji). Przełożenie główne ~1,85,
czyli lżejsze od zalecanego dla takich piast >= 2,0. Póki to się nie
zmieni, to takie piasty się nie rozpowszechni±, wiele osób potrzebuje
b±dĽ chce mieć przełożenia poniżej 1,0.

Data: 2011-04-04 17:09:47
Autor: kml
Szukam ramy do SS
rzymo wrote:

[...]

Zawsze jest co¶ za co¶, póki co wybór tych piast jest mały. Pomimo pewnych wad to nadal uważam, że to jest przyszło¶ć a nie kaseta 10sp :>

Data: 2011-04-04 16:40:41
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 1:23 PM, kml wrote:

[...]

Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 10:17:20
Autor: rzymo
Szukam ramy do SS
On 4 Kwi, 16:40, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo
ciezka' nie bedzie. :-P

Tyle że X-RF5 o bardziej ludzkim OLD (130mm, a nie 119mm jak w S-RF5)
to już 1230g ;)

Teraz w rowerze mam 1x7 - taki zewnętrzny odpowiednik Nexusa 7. Wagowo
wychodzi to tak:
- piasta 365g (Deore centerlock),
- kaseta 255g (11-28),
- przerzutka 185g (Shimano 600),
- przedniej przerzutki nie ma, korba z jedn± tarcz±.

Z grubsza rzecz bior±c wychodzi połowa masy takiego Nexusa. Dodatkowo
przełożenia mogę sobie skonfigurować jak chcę, w wielobiegówkach
jestem skazany na wymysł producenta (to też mi się nie podobało w
Nexusie).

Data: 2011-04-04 17:11:35
Autor: kml
Szukam ramy do SS
Coaster wrote:

[...]

Będzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie można pomin±ć tego, że piasta wpływa na balans roweru i to czuć na tyle. Nie jest to miłe, ale spokojnie można z tym żyć i mieć sie dobrze.

Ostatnio coraz czę¶ciej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawdę ma sens.

Data: 2011-04-04 17:31:26
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 5:11 PM, kml wrote:
Coaster wrote:

[...]

Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-)

Data: 2011-04-04 17:36:08
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:incodn$um$1news.supermedia.pl...

[...]

Po założeniu nexusa po raz pierwszy czułem ciężar tego koła i to przez dobre 50 km. Potem zapomniałem o sprawie, ale pocz±tkowo jest bardzo duża różnica w jeĽdzie na tym samym rowerze.

Data: 2011-04-04 18:11:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 17:11:35 +0200

Coaster wrote:

> [...]
> planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g.
> Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P

Będzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie można pominąć tego, że piasta wpływa na balans roweru i to czuć na tyle.

No wpływa, ale przecież pozytywnie.
Normalny dziś rower z amortyzatorem przednim ma nienormalnie ciężki
przód w porównaniu do sztywniaka i czuje się, że ma ochotę zrulować
na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację.

Ostatnio coraz częściej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawdę ma sens.

No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być
lĹĽejszy.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 19:19:11
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404181146.7235c148sultan...

[...]

LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)

No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być
lĹĽejszy.

Mówię jak najbardziej poważnie. Sensownie zrobiony g-boxx nie będzie aż tak ciężki jak ludziom się wydaje a zrobienie przekładni w ramie pozwala zbić wagę na piaście tylne etc.

Data: 2011-04-04 19:44:20
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 19:19:11 +0200
> [...]

> na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację.

LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)

A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej
dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;)

> [...]

Mówię jak najbardziej poważnie. Sensownie zrobiony g-boxx nie będzie aż tak ciężki jak ludziom się wydaje a zrobienie przekładni w ramie pozwala zbić wagę na piaście tylne etc.

Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż
dramatycznego zysku. Masa moĹĽe i lepiej ulokowana, ale przecieĹĽ duuĹĽa.
Niezawodność? Zobaczy się w praniu, ale taki np. wolnobieg chyba będzie
musiał zostać w piaście, czyli miejsc z mechanizmami, które mogą
zawieść, będzie w rowerze więcej. Do tego całkowity brak elastyczności
ramy – będzie musiała być pod g-boxxa i nic więcej.

Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 19:54:39
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404194420.7b935184sultan...

LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)

A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej
dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;)

Mam ciężki amor i nie byłem zbyt szczęśliwy zrównoważniem tyłu poprzez zastosowanie nexusa :) Pierwsze kilkadziesiąt km było dziwne :P

[...]

Skoro mówimy o g-boxxie to rama po prostu musi być dedykowana i nic z tym nie zrobisz :) Obecne skrzynki są w powijakach i to jeszcze nie jest to. Dobrze zrobiony g-boxx powinien ważyć tyle samo, bądź niewiele więcej niż klasyczny napęd z grup normalnych tzn. nie XTR. Nie musi być wolnobiegu :)

Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :) Uzyskanie skrzynki w akcpetowalnej wadze jest możliwe do zrobienia.

Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał.

Obawiam się, że nie ma szans na to żeby on staniał z uwagi na skomplikowaną produkcję i relatywnie małe serie w stosunku do shimano np. Gdyby była do niego manetka w stylu rapid fire (jest w końcu?) to bym z radością przytulił taką piastę...

Data: 2011-04-04 20:20:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 19:54:39 +0200

> [...]

Mam ciężki amor i nie byłem zbyt szczęśliwy zrównoważniem tyłu poprzez zastosowanie nexusa :) Pierwsze kilkadziesiąt km było dziwne :P

Normalka. To tak zwany „szok powrotu do normalności”. ;)

> [...]

Skoro mówimy o g-boxxie to rama po prostu musi być dedykowana i nic z tym nie zrobisz :) Obecne skrzynki są w powijakach i to jeszcze nie jest to. Dobrze zrobiony g-boxx powinien ważyć tyle samo, bądź niewiele więcej niż klasyczny napęd z grup normalnych tzn. nie XTR. Nie musi być wolnobiegu :)

Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba,
czy nie, a jak mi się wkręci sznurówka, to mnie całego wciągnie
w tryby, o ile nie zdążę zahamować? :)

Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :)

OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki
pozostaną marginesem, a wysiłek branży jednak pójdzie w piasty.

To kiedy odkopujemy kapsułkę? Za 10 lat?

> [...]

Obawiam się, że nie ma szans na to żeby on staniał z uwagi na skomplikowaną produkcję i relatywnie małe serie w stosunku do shimano np. Gdyby była do niego manetka w stylu rapid fire (jest w końcu?) to bym z radością przytulił taką piastę...

Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli
dowolny inny producent, który zacznie robić produkt porównywalny,
tworząc konkurencję. A może znalazłoby się paru takich producentów?

W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka
o niewielkich możliwościach, a nie giganty jak shimano, sram czy
jakieś wschodzące chińczyki. I to mimo, że gołym okiem widać
zainteresowanie wśród rowerzystów, moderowane tylko ceną. Rynek jest,
popyt jest, tylko czemuĹ› nie ma podaĹĽy i konkurencji. Wychodzi, ĹĽe
speedhub jest faktycznie taką perłą technologii, że nikt tego powtórzyć
nie potrafi. Albo to, albo moja pani od Ekonomii coś nakłamała.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 20:33:54
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Niekoniecznie :) Przeniesienie napędu stawiam, że będzie dwu łańcuchowe http://bmxmuseum.com/bikes/gt_bicycles/21060 to jest w starej ramie GT. Z jednej strony napędzasz nexusa a z drugiej piastę tylną. Może będzie pasek+łańcuch wszystko ładnie osłonięte :)

OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki
pozostaną marginesem, a wysiłek branży jednak pójdzie w piasty.

To kiedy odkopujemy kapsułkę? Za 10 lat?

Wiesz, piasta czy g-boxx to nadal mamy napęd wewnętrzny więc jest sytuacja kiedy wszyscy wygrywają bez względu na to którą drogą pójdzie technologia. Piasta jest git, ale nie skreślałbym g-boxxa i koniec końców to jego typuję na zwycięzcę :)

Kilka lat na pewno [ ~ 5 pewnie :( ] jeżeli chodzi o masową produkcję o i popularyzację. Teoria spiskowa dziejów mówi, że potentaci nie zechcą tak łatwo oddać rynku klasycznego napędu.

Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli
dowolny inny producent, który zacznie robić produkt porównywalny,
tworząc konkurencję. A może znalazłoby się paru takich producentów?

http://www.sturmey-archer.com/products/hubs miałem w rękach ostanio model 3 biegowy i nie powiem piasta miodzio. Sram próbuje: ostatnio puśclili piasty które same zmieniają biegi w czasie obciążenia bla bla bla do miasta etc. Shimano Alfine/Nexus sprawdzone i dostępne. Niestety 11sp coś nie może dojść na rynek no i cena będzie pewnie z 1,5k PLN bądź więcej. Na końcu Rohloff i high end chociaż też nie jest to rozwiązanie idealne vide: brak rapid fire'a oraz glosy o dużych oporach wenętrznych. Cena poraża.

Nie przychodzi mi do głowy żaden producent, oprócz SR Suntour, który mógłby wejść na rynek takich piast.

[...]

No nie wiem czy taka maĹ‚a ta firemka :) Projekt speedhuba to jest majstersztyk i z tego co mi wiadomo to jest jedyna piasta gdzie biegi sÄ… uĹ‚oĹĽone po kolei. Stawiam na to, ĹĽe wdroĹĽenie do wielkoseryjnej produkcji byĹ‚oby bardzo drogie no i najpierw ktoĹ› musiaĹ‚by zaprojektować coĹ› rĂłwnie dobrego  a jak widać od kilku Ĺ‚adnych lat Rohloff nie ma prawdziwej konkurencji.

Data: 2011-04-04 19:44:47
Autor: biodarek
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 11:21, pablo eldiablo pisze:
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki
rower nie moze byc dzielny w terenie?..

Wprawdzie nie HT, ale spójrz na to:
https://picasaweb.google.com/pablogoral/PivotMach5#5526498649627606002
Niedawno natkn±łem się w sieci. W s±siednich galeriach użytkownika s± dowody dzielno¶ci w terenie :)

--
biodarek

Data: 2011-04-04 19:56:04
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ind0h8

Wprawdzie nie HT, ale spójrz na to:
https://picasaweb.google.com/pablogoral/PivotMach5#5526498649627606002
Niedawno natkn±łem się w sieci. W s±siednich galeriach użytkownika s± dowody dzielno¶ci w terenie :)

To jest doinwestowany rower... :)

Data: 2011-04-05 21:12:11
Autor: Wojtek Paszkowski
Szukam ramy do SS

"pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:inbsv3$ll$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bike-components.de sprzedaje od kilku lat swoje ramy alu dedykowane do piast wielobiegowych, za cenę w miarę umiarkowan±:

http://www.bike-components.de/products/info/p23987_Hardtail-Rohloff-Rahmen-Disc-Canti-.html

Co prawda bez mimo¶rodu i chyba bez ¶rub ustalaj±cych pozycję koła, ale trochę rowerów pewnie na tym złożyli, więc rama raczej się sprawdza. Tu jest zdjęcie haków:

http://www.bike-components.de/products/info/p19758_MTB-Hardtail-Rahmen-fuer-Rohloff-Naben-Modell-2009-- -Auslaufmodell-.html

Tylko nie wiem, czy geometria dobrze podpasi pod 100mm. Mam ich ramę z zeszłego roku (tylko z pionowymi hakami) i z do¶ć długimi marcokami 463 i 471mm geometria jest zdecydowanie "łagodna" (ale niektórym może to pasować). Co do jako¶ci - bez rewelacji ot, taka przeciętna tajwańszczyzna klasy ~500zł z niezbyt zgrabnymi spawami. Na plus, co obecnie jest rzadko¶ci± - komplet otworów do mocowania bagażnika, no i możliwo¶ć wyboru koloru z bogatej palety, do tego w opcji matowej.

pozdr

Data: 2011-12-16 13:53:32
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Pozwole sobie odswiezyc watek :) - i pochwalic sie ukonczonym dzielem :)

https://picasaweb.google.com/100101325756741065792/KonaExplosif?authuser=0&feat=directlink

Troche mi to zajelo czasu, nie powiem, ale z efektu jestem bardzo zadowolony :)

Pozdr!

Data: 2011-12-16 16:22:31
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Fri, 16 Dec 2011 13:53:32 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

[...]

petarda - bardo fajnie to wygl±da. Kołacze mi sie co¶ takiego po głowie od dłuższego czasu. Ino nie mam
żadnego racjonalnego powodu aby topic w tym w sumie całkiem sporo kasy :D

Data: 2011-12-16 17:47:58
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
petarda - bardo fajnie to wygl±da.

Dzieki :)

Kołacze mi sie co¶ takiego po głowie od dłuższego czasu. Ino nie mam
żadnego racjonalnego powodu aby topic w tym w sumie całkiem sporo kasy :D

Szukanie racjonalnych powodow to droga do nikad ;D
Tu chodzi wlasnie o nieracjonalne poprawienie samopoczucia ;D

Pzdr!

Data: 2011-12-16 20:41:15
Autor: BoDro
Szukam ramy do SS
W dniu 2011-12-16 18:47, pablo eldiablo pisze:

Szukanie racjonalnych powodow to droga do nikad ;D
Tu chodzi wlasnie o nieracjonalne poprawienie samopoczucia ;D

i dlatego te zaprezentowane powyżej rowerki ciesz± oko, bo to nie racjonalna sztampa, ale nieracjonalne dzieła sztuki :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-12-16 16:43:49
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Szukam ramy do SS

[...]

Moje ulubione zestawienie kolorów. Bardzo ładny i minimalistyczny.

A ja pochwalę się swoj± zimówk± SS, na pionowych hakach :)

Rama od trekinga, gdzie zim± opony 26x2,35 (Mudy Mary & Toro). Do tego nexus-7 z torpedo. Tylko nie mogę doczekać się ¶niegu :(

http://tiny.pl/hjmms

Data: 2011-12-16 17:54:43
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Kuba \inimicus\ Stasiak <inimicus@op.pl> napisał(a):
A ja pochwalę się swoj± zimówk± SS, na pionowych hakach :)

IGH, nie SS ;)

Rama od trekinga, gdzie zim± opony 26x2,35 (Mudy Mary & Toro). Do tego nexus-7 z torpedo. Tylko nie mogę doczekać się ¶niegu :(

Ale wiesz... bez sniegu tez bedzie dzialac ;D

Jak ci to torpedo hamuje w polaczeniu z napinaczem? Nie zdarza sie
przeskakiwanie lancucha?

Data: 2011-12-17 17:01:37
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Szukam ramy do SS

Ale wiesz... bez sniegu tez bedzie dzialac ;D

Jak ci to torpedo hamuje w polaczeniu z napinaczem? Nie zdarza sie
przeskakiwanie lancucha?

Nie ponieważ napinacz jest sztywny. Pewnie gdybym się powiesił na pedałach naciskaj±c w tył to bym go połamał. Ale hamuje z głow±, poprawiaj±c jeszcze modulacje tarczówk± (na ¶nieg, by nie zarzucało tyłem).

Data: 2011-12-16 21:02:36
Autor: krzysztof d±browski
Szukam ramy do SS
Bardzo ładnie si± prezentuje.
Z jakich rurek zrobiona jest ta rama?
¶ci±gałe¶ czy kupiłe¶ u nas.
ja mam podobn± choć chyba starsz±, moja ma dodatkowo mocowania pod V-ki i gniazda do linek s± u góry.
zastanawiam się nad założeniem nexusa8, ale jeszcze się nie zdecydowałem na 100%.
k.

Użytkownik "pablo eldiablo"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jcfigr$11b$1@inews.gazeta.pl...

Data: 2011-12-16 22:33:44
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Krzy¶ Cierpiętnik <blah@blah.invalid> napisał(a):

KrĂłtko mĂłwiÄ…c: szacun.

:)

Jeśli te pancerze nie są jakieś hiper, to polecam jagwire ripcord -
zarąbistość mechaników znacznie wzrasta. No i może parę słów o Alfine
11? ;-)

Pancerze to xtr 960 za ok. 15zl z cykloturu ;). Poprzednie mialem wlasnie
Jagwire - i zadnej roznicy nie ma w dzialaniu (linki hamulcowe puszczam od
zawsze w pelnym pancerzu).
Pancerz i linka przerzutkowa to tez shimano, z zestawu od Alfine - wzbogacona
o dodatkowe smarowniczki (czerwone koraliki na foto) ;)

A pare slow o Alfine 11: po wyregulowaniu dziala precyzyjnie, cicho, szybko...
wolnobieg jest bez terkoczacych zapadek, cichy jak stary lx 'cicha klacz' ;)
Manetka wymaga przyzwyczajenia jak dla mnie - od dawna jezdzilem z
gripshiftami. Na razie za malo kilometrow na tym zrobilem, zeby oceniac, ale
pierwsze wrazenie pozytywne. Troche czuc ciezki tyl, chociaz nie az tak, jak
sadzilem ze moze byc. Ogolnie ten rower to wiele zmian jak dla mnie na raz :)
Przesiadlem sie z lekkiego fulla z klasycznym napedem i gripshiftami :)
Ta Kona to hardtail o mocno oldskulowym charakterze, zupelnie inaczej sie
jezdzi :) Chwile mi zajmie zeby sie przyzwyczaic. Sam naped to jeden z nowych
elementow, ale sadze ze sie polubimy - im bedzie wiecej blota tym bardziej :D

Data: 2011-12-16 22:44:33
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
krzysztof d±browski <602410310@wp.pl> napisał(a):
[...]

Rama jest stalowa, cro-mo, model z 2010 r. Producent rur nie podany, ale w
necie wyszperalem, ze dedacciai...
Rame kupilem w cambriabike.com, w Polsce w ogole dystrybutor Kony mnie olal, a
w swoim rozmiarze w UE znalazlem tylko w W.Brytanii za jakies chore pieniadze,
3x drozej niz ze Stanow razem z wysylka, clem i VATem.

Data: 2011-12-16 21:48:28
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo wrote:
[...]

Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-12-18 21:27:58
Autor: Krycha
Szukam ramy do SS
W dniu 2011-12-16 14:53, pablo eldiablo pisze:
(...)

[...]

¦wietnie się prezentuje.
Miło popatrzeć, jeĽdzić pewnie też.

Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.."
M. D±browska.

Data: 2011-12-25 10:53:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jcfigr$11b$1inews.gazeta.pl...

[...]

Miodzio! :) Przód 32T?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-12-25 20:11:19
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
> [...]

at=directlink

> Troche mi to zajelo czasu, nie powiem, ale z efektu jestem bardzo > zadowolony :)

Tak, przod 32, tyl na codzien 18, co daje zakres przelozen 0,937 do 3,828... Jesli to bedzie dla mnie w gory za twarde (a obawiam sie, ze moze mi brakowac
troche najlzejszego biegu na podjazdach) zmienie tylna zebatke na wieksza, np.
23T, co da zakres przelozen 0,733 do 2,995, na zjazdach moze troche brakowac
szybszego biegu, ale dam rade podjezdzac :)

Data: 2011-12-25 22:52:24
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jd8017

[...]

W czasie zabawy Nexusem http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ zostawiłem z przodu 22/32 wła¶nie pod k±tem górskich podjazdów i powiem szczerze, że z korb± 2x powinno być naprawdę ok a Nexus ma niższy zakres niż Alfine więc z Twoim modelem powinno być jeszcze lepiej.

BTW: to jest 11 sp? Patrzyłem po osłonie łańcucha na osi piasty i wygl±da jak od 8sp a zdjęcie manetki za małe żeby się dopatrzeć :)

Jestem okrutnie ciekaw jak wyjdzie Ci to w praniu i nie ukrywam, że z niecierpliwo¶ci± czekam na info na ten temat ;) Prawda jest taka, że dużo lepiej jest po¶więcić twarde biegi na górsk± jazdę niż zostawiać twarde do dokręcania.

Cały czas my¶lę o Alfinie i naprawdę jak tylko będę w stanie to zamierzam się przesi±¶ć na tę piastę i zaznać rozkoszy napędu bez przekosów ;)

Rower w takim zestawieniu wygl±d± bardzo czysto i efektywnie ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-12-25 23:24:29
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
[...]

Tak, to jest model SG-S700, 11s.
Dwa blaty w korbie odpadaja z prostej przyczyny: nie chce zadnych dodatkowych
urzadzen, a zwlaszcza przerzutek zewnetrznych i napinaczy lancucha :) Nic ma
nie odstawac i nie komplikowac napedu. Co do przelozenia, to wydaje mi sie, ze w obecnej konfiguracji w 99% mojej
jazdy sie sprawdzi...

Jakies gorskie wypady z rowerem planuje najwczesniej dopiero pozna wiosna,
wiec na razie moge tylko napisac, ze po plaskim Mazowszu jezdzi sie super :)

Pomijajac naped, ktory jest dla mnie nowym doswiadczeniem, sama rama zapewnia
zupelnie inne doznania, niz wszystkie moje poprzednie :) Rama jest ze stali
cro-mo i po przesiadce z twardo zestawionego fulla sprawia wrazenie... jakby
tez byla fullem, tylko o minimalnym skoku i totalnie bez tlumienia... czuc
kazda nierownosc na ktora najezdza tylne kolo, ale to nie powoduje
dyskomfortu, a oddaje bardzo wyczuwalna sprezystosc :) Aluminiowe hardtaile sa
calkowicie inne :) Stare stalowki, na ktorych dawno temu jezdzilem, tez :)

Data: 2011-12-26 10:17:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jd8bbd$j4v$1inews.gazeta.pl...

[...]