Szukam ramy do SS

Data: 2011-04-04 10:02:50
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze:
Czesc

mam zamiar zlozyc sobie hardtaila na kolach 26", ale bez zewnetrznych
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
Zalozenie jest takie, ze rama ma miec poziome tylne haki albo suport w
mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha.

Suport nie zależy od ramy. Można jeszcze wykorzystać tylną piastę, która
umożliwia napięcie łańcucha.
http://bikepark.com.pl/index.php?page=eno-piasta-130mm-- szosowa

Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
Jakies pomysly? :-)

Jeżeli chcesz mieć tylny hamulec tarczowy to zostaje Ci (chyba) tylko
regulacja napięcia łańcucha suportem.

Fabian.

Data: 2011-04-04 09:14:28
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha.

Suport nie zależy od ramy. Można jeszcze wykorzystać tylną piastę, która

Suport to suport - ale mechanizm mimosrodu zdecydowanie zalezy od ramy.
Przyklad felta:
http://reviews.mtbr.com/interbike/files/2007/10/img_0381.jpg

> Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
> Jakies pomysly? :-)

Jeżeli chcesz mieć tylny hamulec tarczowy to zostaje Ci (chyba) tylko
regulacja napięcia łańcucha suportem.

Teoretycznie tak - ale kilka mm mozna prawdopodobnie wyregulowac odpowiednim
montazem zacisku. Fakt, ze po kazdym demontazu tylnego kola moze pojawic sie
problem z hamulcem...

OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-)
Dzieki za zwrocenie uwagi na ten problem :-)

Data: 2011-04-04 11:32:49
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 11:14, pablo eldiablo pisze:
[...]

Ok, zapomniałem o tego typu rozwiązaniach. Cały czas w głowie mam
przerabianie zwykłych ram na SS. Istnieją suporty mimosrodowe
instalowane w zwykłych mufach suportowych. Ale pewnie dotyczy to tylko
systemów bez zintegrowanej osi.

Fabian.

Data: 2011-04-04 11:36:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 09:14:28 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a): > W dniu 04.04.2011 09:45, pablo eldiablo pisze:
> [...]

OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-)
Dzieki za zwrocenie uwagi na ten problem :-)

Szanująca się rama z poziomymi hakami tylnego koła, o ile jest
przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko podłużne
szczeliny na śruby je mocujące. A rozwiązanie z ekscentrycznym suportem
będzie Ci ciężko znaleźć, bo takich ram zawsze było mało, a w tej
chwili są coraz mniej popularne — odchodzi się od tego z racji wagi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 12:32:59
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Mon, 4 Apr 2011 11:36:04 +0200, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

> [...]

będzie Ci ciężko znaleźć, bo takich ram zawsze było mało, a w tej
chwili są coraz mniej popularne — odchodzi się od tego z racji wagi.

szanująca sie i sensowna rama ma własne suport mimośrodowy - jest to
rozwiązanie najprostsze w obsłudze. Rozwiazanie jakie opisujesz to chyba tylko egzotyka w stylu Surly.  Aczkolwiek wagę w tym wypadku miłościwie pomińmy :D Ze współczesnych ram to IMO własne rozwiązanie z mimośrodem ma
pierwszeństwo. Felt, GT peace, haro mary, kross unplugged ect…
salsa selma to inne bajka ale też nie ma poziomych haków. Inna sprawa iż ram pod SS dużych praducentów coraz mniej. Widać się nie
opyla.

Data: 2011-04-04 10:43:51
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
szanujÄ&#65533;ca sie i sensowna rama ma wĹ&#65533;asne suport mimoĹ&#65533;rodowy - jest to
rozwiÄ&#65533;zanie najprostsze w obsĹ&#65533;udze. Rozwiazanie jakie opisujesz to chyba tylko egzotyka w stylu Surly.  Aczkolwiek wagÄ&#65533; w tym wypadku miĹ&#65533;oĹ&#65533;ciwie pomiĹ&#65533;my :D Ze wspĂłĹ&#65533;czesnych ram to IMO wĹ&#65533;asne rozwiÄ&#65533;zanie z mimoĹ&#65533;rodem ma
pierwszeĹ&#65533;stwo. Felt, GT peace, haro mary, kross unplugged ectâ&#65533;Ś
salsa selma to inne bajka ale teĹź nie ma poziomych hakĂłw. Inna sprawa iĹź ram pod SS duĹźych praducentĂłw coraz mniej. WidaÄ&#65533; siÄ&#65533; nie
opyla.

No wlasnie ja zdecydowanie preferowal bym mimosrod - tylko wszystkie
wymienione przez Ciebie modele to 29"...

Data: 2011-04-04 13:25:07
Autor: kml
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:inc25k$hd8$1inews.gazeta.pl...

OK, ramy z poziomymi hakami odpuszczam - tylko z mimosrodem wchodza w gre ;-)

I będziesz woził ze sobą klucz do tej regulacji? Wiem, że już pisałem wcześniej, ale w przypadku MTB napinacz jest znacznie lepszy moim zdaniem. Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki.

http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-04 13:40:38
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Mon, 4 Apr 2011 13:25:07 +0200, kml napisał(a):

[...]

nie wiem czy we wszystkich ale to można robić poprostu imbusem.  A jakieś podstawowe narzedzia sie zasadniczo ze sobą wozi tak czy inaczej.
Wiem, że już pisałem wcześniej, ale w przypadku MTB napinacz jest znacznie lepszy moim zdaniem.

SS (czy rower z piastą planetraną) i napinaczem to estetycznie kompletna
porażka.
Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki.

Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymianą gorzej :D

Data: 2011-04-04 13:44:59
Autor: kml
Szukam ramy do SS

http://www.velo.com.pl/produkty/?m=11&pk=%&id=2949 Ten mimośród który ja kojarzę to zdecydowanie preferował taki klucz.

SS (czy rower z piastą planetraną) i napinaczem to estetycznie kompletna
porażka.

Ja przedkładam funkcjonalność nad estetykę, ale akurat takiego zestawienia nie uważam za porażkę jednakże o gustach się nie dyskutuj :)

Plusy będzie widać w czasie wyjmowania koła i łatania dętki.

Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymianą gorzej :D

Dokładnie tak. Uważam, że możliwość szybkiego demontażu koła jest kluczowa w MTB.

Data: 2011-04-04 12:15:23
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> Łatać to akurat można bez zdejmowania koła. Z wymianą gorzej :D

Dokładnie tak. Uważam, że możliwość szybkiego demontażu koła jest kluczowa w MTB.

Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie
maja szybkozamykaczy ;-)

Dla mnie priorytetem bedzie dzialanie w kazdych warunkach i brak odstajacych
elementow, podatnych na urwanie/pogiecie.

Data: 2011-04-04 14:17:59
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:inccoq$oah$1inews.gazeta.pl...

Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie
maja szybkozamykaczy ;-)

Rohloff ma :>

Dla mnie priorytetem bedzie dzialanie w kazdych warunkach i brak odstajacych
elementow, podatnych na urwanie/pogiecie.

Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje. Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystający niż normalna przerzutka.

Data: 2011-04-04 13:09:34
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
> [...]

> Jak dla Ciebie to jest priorytetem - to nie kupuj piast planetarnych - nie

Rohloff ma :>

No dobra :-) Ale Rohloff kosztuje ok. 3,5k PLN, a Alfine 11s o polowe mniej ;-)

> [...]

Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje. Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystający niż normalna przerzutka.

Ale urwany/uszkodzony napinacz unieruchamia rower..

Data: 2011-04-04 15:28:01
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

Ale urwany/uszkodzony napinacz unieruchamia rower..

Myśląc w ten sposób to lepiej w ogóle z domu nie wychodzić :P Napinacz jest znacznie bardziej zwarty a nawet jeżeli go zmielisz to zakładasz spinkę i pół-ogniwo zapasowe i jakoś się doturlasz prawda :)

Data: 2011-04-04 17:10:14
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 15:28, kml pisze:

[...]

Albo zapasowy napinacz ;)

Fabian.

Data: 2011-04-04 17:12:02
Autor: kml
Szukam ramy do SS
Fabian wrote:

Albo zapasowy napinacz ;)

Skuwacz i spinka :)

Data: 2011-04-04 17:19:05
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:

[...]

Bardziej 'zwarte' oraz bardziej proste w konstrukcji sa poziome/skosne haki. I o ilez sa od napinacza 'lzejsze'! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 17:25:24
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:incnmg$ir$2news.supermedia.pl...
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:

[...]

Ale koło trzeba ustawić i jakkolwiek moje negatywne wspomnienia dotyczą makrokesza to preferuje haki jednopozycyjne :)

Data: 2011-04-04 17:33:07
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 5:25 PM, kml wrote:

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości
[...]
[...]

A ja z kolei nie lubie jak ktos mi nie daje wyboru ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-04 17:36:53
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:incogr$um$2news.supermedia.pl...

A ja z kolei nie lubie jak ktos mi nie daje wyboru ;-)

Ja mam dobrze, bo mi pasuje to co jest najpopularniesze teraz w kwestii haków :P

Data: 2011-04-04 14:21:20
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 14:17, kml pisze:
Od kiedy mam ramy z wymiennym hakiem przerzutki to problem nie istnieje.
Poza tym napinacz jest znacznie mniej wystający niż normalna przerzutka.

Ale chyba jest bardziej wystający niż jego brak?  :)

Fabian.

Data: 2011-04-04 15:28:32
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:incd40$oba$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jest wystarczająco mało wystający a za to bardzo ułatwiający życie :)

Data: 2011-04-04 17:19:41
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 3:28 PM, kml wrote:

[...]

[...]