Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Szukam ramy do SS

Szukam ramy do SS

Data: 2011-04-04 11:03:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
                      ^^^^^^^^^^^
Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.

Widz pewny bd logiczny...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuj z przyjemnoci         | A potem kilkanacie drugich.

Data: 2011-04-04 09:21:51
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa(a):
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
                      ^^^^^^^^^^^
> Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.

Widz pewny bd logiczny...


Na czym polega ten blad?
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki
rower nie moze byc dzielny w terenie?..

Moj obecny full 100/100mm wazy niecale 10,5kg - jego dzielnosc w terenie
oceniam na wystarczajaca.

A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza
iloscia innych elementow napedu.

--


Data: 2011-04-04 12:01:59
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 11:21 AM, pablo eldiablo wrote:
Marek 'marcus075' Karweta<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com>  napisa(a):

pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:

przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
                       ^^^^^^^^^^^
Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.

Widz pewny bd logiczny...


Na czym polega ten blad?
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki
rower nie moze byc dzielny w terenie?..

Moj obecny full 100/100mm wazy niecale 10,5kg - jego dzielnosc w terenie
oceniam na wystarczajaca.

A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza
iloscia innych elementow napedu.


Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed' a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-04-04 10:32:48
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):

Szanuj&#65533;ca si&#65533; rama z poziomymi hakami tylnego ko&#65533;a, o ile jest
przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko pod&#65533;użne
szczeliny na &#65533;ruby je mocuj&#65533;ce. A rozwi&#65533;zanie z ekscentrycznym suportem
b&#65533;dzie Ci ci&#65533;żko znaleź&#65533;, bo takich ram zawsze by&#65533;o ma&#65533;o, a w tej
chwili s&#65533; coraz mniej popularne &#65533;&#65533; odchodzi si&#65533; od tego z racji wagi.


No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc...
Jakies niszowe ramy w stylu Salsa Juan Solo z ekscentrycznymi suportami da sie
wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat...

Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kola
26", zeby bylo trudniej :-)



--


Data: 2011-04-04 16:38:41
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 10:32:48 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > SzanujÄ&#65533;ca siÄ&#65533; rama z poziomymi hakami tylnego koĹ&#65533;a, o ile jest
> przeznaczona pod hample tarczowe, ma nie otwory, tylko podĹ&#65533;uĹźne
> szczeliny na Ĺ&#65533;ruby je mocujÄ&#65533;ce. A rozwiÄ&#65533;zanie z ekscentrycznym suportem
> bÄ&#65533;dzie Ci ciÄ&#65533;Ĺźko znaleĹşÄ&#65533;, bo takich ram zawsze byĹ&#65533;o maĹ&#65533;o, a w tej
> chwili sÄ&#65533; coraz mniej popularne â&#65533;&#65533; odchodzi siÄ&#65533; od tego z racji wagi.
> No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc...
Jakies niszowe ramy w stylu Salsa Juan Solo z ekscentrycznymi suportami da sie
wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat...

Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kola
26", zeby bylo trudniej :-)

Ale naprawdę nie potrzebujesz być suportowo ekscentryczny, torowe
haki i hamulce tarczowe da się pogodzić, nawet bardzo elegancko.
No weź obejrz i powiedz, co brakuje na przykład temu roweru:
http://surlybikes.com/frames/troll_frame/
Jednocześnie piasta wielobiegowa, hamulce tarczowe, bagażnik
i błotniki. Yay! Czemu nie zrobili tego wcześniej i na większe
koła? Dlaczego tych wszystkich fajnych patentów nie ma w mojej
maupie?!
A przy wadze ok. 2.3 kg (nie piszą, ale coś koło tego będzie), to
nie jest jakiś szczególny kloc, niezależnie co QRT o tym myśli. :-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 21:36:25
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
> No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc...
> Jakies niszowe ramy w stylu Salsa Juan Solo z ekscentrycznymi suportami da si
e
> wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat...
> > Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kol
a
> 26", zeby bylo trudniej :-)

Ale naprawd&#65533; nie potrzebujesz by&#65533; suportowo ekscentryczny, torowe
haki i hamulce tarczowe da si&#65533; pogodzi&#65533;, nawet bardzo elegancko.
No weź obejrz i powiedz, co brakuje na przyk&#65533;ad temu roweru:
http://surlybikes.com/frames/troll_frame/
Jednocze&#65533;nie piasta wielobiegowa, hamulce tarczowe, bagażnik
i b&#65533;otniki. Yay! Czemu nie zrobili tego wcze&#65533;niej i na wi&#65533;ksze
ko&#65533;a? Dlaczego tych wszystkich fajnych patentów nie ma w mojej
maupie?!
A przy wadze ok. 2.3 kg (nie pisz&#65533;, ale co&#65533; ko&#65533;o tego b&#65533;dzie), to
nie jest jaki&#65533; szczególny kloc, niezależnie co QRT o tym my&#65533;li. :-P


O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)

--


Data: 2011-04-05 09:12:28
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa(a):
O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)


...a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-(

szukam dalej ;-)

--


Data: 2011-04-05 11:42:05
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
> Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)
> ..a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-(

Spójrz na to tak: 2.8 kg oznacza, że gotowy rower będzie o ledwie
kilogram cięższy, niż zbudowany na ramie naprawdę lekkiej.
Niestety – naprawdę lekkiej ramy spełniającej swoje wymagania nie
dostaniesz, bo najlżejsze ramy to sprzęt typowo zawodniczy, a nie
dla dłubaczy chcących składać nietypowe rowery.

Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie
widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu?
Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe.
Hmmm… Trzeba postąpić standardowo – wstrzymać się o rok. Jeśli
klientela będzie narzekać na wagę, to ją w przyszłorocznym modelu
odchudzą. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-05 11:47:22
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110405114205.340e9fc3sultan...

Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie
widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu?
Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe.

Całkiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest cięższa od alu a te haki są po byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-05 12:10:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:


Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110405114205.340e9fc3sultan...

> Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie
> widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu?
> Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe.

Całkiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest cięższa od alu a te haki są po byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.

Spokojnie, nie ma powodu do paniki. Doguglałem się, że 2800 to ona waży
w rozmiarze 22". Czternastka waży jedyne 2322 g, więc nie ma dramatu.
Wychodzi, że ramka waży dokładnie tyle, ile powinna ważyć, czyli ciut
więcej niż 1x1, co tłumaczą haki tylne.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-05 11:24:35
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

> > Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisa&#65533; w wiadomo&#65533;ci > news:20110405114205.340e9fc3sultan...
> > > Cho&#65533; musz&#65533; powiedzie&#65533;, że rzeczywi&#65533;cie dziwnie ci&#65533;żka ta rama, a nie
> > widz&#65533;, co mia&#65533;oby j&#65533; czyni&#65533; tak ci&#65533;żk&#65533;. Te rozbudowane haki z ty&#65533;u?
> > Musia&#65533;yby same dorzuca&#65533; 300-400 g. Niemożliwe.
> > Ca&#65533;kiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest ci&#65533;ższa od alu a te haki s
&#65533; po > byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.

Spokojnie, nie ma powodu do paniki. Dogugla&#65533;em si&#65533;, że 2800 to ona waży
w rozmiarze 22". Czternastka waży jedyne 2322 g, wi&#65533;c nie ma dramatu.
Wychodzi, że ramka waży dok&#65533;adnie tyle, ile powinna waży&#65533;, czyli ciut
wi&#65533;cej niż 1x1, co t&#65533;umacz&#65533; haki tylne.


Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany:
http://www.forwardcycle.com/products.html

295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro
lzej niz Surly ;-)




--


Data: 2011-04-05 13:56:05
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
> "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
> > > > > UĹźytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci > > news:20110405114205.340e9fc3sultan...
> > > > > ChoÄ&#65533; muszÄ&#65533; powiedzieÄ&#65533;, Ĺźe rzeczywiĹ&#65533;cie dziwnie ciÄ&#65533;Ĺźka ta rama, a nie
> > > widzÄ&#65533;, co miaĹ&#65533;oby jÄ&#65533; czyniÄ&#65533; tak ciÄ&#65533;ĹźkÄ&#65533;. Te rozbudowane haki z tyĹ&#65533;u?
> > > MusiaĹ&#65533;yby same dorzucaÄ&#65533; 300-400 g. NiemoĹźliwe.
> > > > CaĹ&#65533;kiem moĹźliwe, Ĺźe niewiele mniej. Stal jest ciÄ&#65533;Ĺźsza od alu a te haki s
> Ä&#65533; po > > byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.
> > Spokojnie, nie ma powodu do paniki. DoguglaĹ&#65533;em siÄ&#65533;, Ĺźe 2800 to ona waĹźy
> w rozmiarze 22". Czternastka waĹźy jedyne 2322 g, wiÄ&#65533;c nie ma dramatu.
> Wychodzi, Ĺźe ramka waĹźy dokĹ&#65533;adnie tyle, ile powinna waĹźyÄ&#65533;, czyli ciut
> wiÄ&#65533;cej niĹź 1x1, co tĹ&#65533;umaczÄ&#65533; haki tylne.
> Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Taki już los drągali – w dużych rozmiarach każda rama będzie ciężka,
a na pewno cięższa niż producent podaje, bo producent cwany jest
i zazwyczaj zamieszcza wagę jakiejś szesnastki, czy coś koło tego.

Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany:
http://www.forwardcycle.com/products.html

No pacz pan, jakie spryciulne rozwiązanie. 8-O
Ale chyba nie do końca rozumiem, jak to ma działać. Dobrze qmam, że to
się wkręca do mufy, a do tego właściwy suport? Tylko co się wtedy dzieje
z q-factorem i dlaczego coś strasznego?

295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro
lzej niz Surly ;-)

Spooro? Przepraszam, że Ci słodkie marzenia burzę, ale czuję się
w obowiązku przypomnieć, że jakąś ramę jednak do tego będziesz musiał
dokręcić, a mała szansa, że trafisz na nieważką. ;)
Ramki Surly, owszem, są ciężkie, ale to „ciężkie” oznacza powiedzmy
ze 300 g więcej niż u konkurencji przy tym samym rozmiarze, więc ta
spora różnica, to będzie jakieś 100 g.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-05 12:16:26
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
> Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
> njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
> bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Taki już los dr&#65533;gali &#65533;&#65533; w dużych rozmiarach każda rama b&#65533;dzie ci&#65533;żka,
a na pewno ci&#65533;ższa niż producent podaje, bo producent cwany jest
i zazwyczaj zamieszcza wag&#65533; jakiej&#65533; szesnastki, czy co&#65533; ko&#65533;o tego.

Nie przesadzajmy - ja czuje sie dobrze na ciut przymalych ramach, 19-19,5" -
sa w moim odczuciu zwrotniejsze - i nie jest problemem kupno takiej ramy
(hardtail) w okolicach 1500-1700g.

> Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wygugla
ny:
> http://www.forwardcycle.com/products.html

No pacz pan, jakie spryciulne rozwi&#65533;zanie. 8-O
Ale chyba nie do ko&#65533;ca rozumiem, jak to ma dzia&#65533;a&#65533;. Dobrze qmam, że to
si&#65533; wkr&#65533;ca do mufy, a do tego w&#65533;a&#65533;ciwy suport? Tylko co si&#65533; wtedy dzieje
z q-factorem i dlaczego co&#65533; strasznego?

Nic sie nie dzieje, bo ten dyngs jest suportem, z tego co opisuja na www :)
Przez te acentryczne otwory przewleka sie os korby i caloscia w mimosrodzie
reguluje naciag lancucha - a unieruchamia sie srubkami na zewnetrznym obwodzie
:) Sprytne - tylko ciekawe, czy nie skrzypi, nie lapie luzow itp..

> 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro
> lzej niz Surly ;-)

Spooro? Przepraszam, że Ci s&#65533;odkie marzenia burz&#65533;, ale czuj&#65533; si&#65533;
w obowi&#65533;zku przypomnie&#65533;, że jak&#65533;&#65533; ram&#65533; jednak do tego b&#65533;dziesz musia&#65533;
dokr&#65533;ci&#65533;, a ma&#65533;a szansa, że trafisz na nieważk&#65533;. ;)
Ramki Surly, owszem, s&#65533; ci&#65533;żkie, ale to &#65533;&#65533;ci&#65533;żkie&#65533;&#65533; oznacza powiedzmy
ze 300 g wi&#65533;cej niż u konkurencji przy tym samym rozmiarze, wi&#65533;c ta
spora różnica, to b&#65533;dzie jakie&#65533; 100 g.

Nie no, nie wszyscy produkuja ramy ze stali z ruskich czolgow :)
Surly + standardowy suport HT2 = ~2700g
_jakas_fajna_rama_;-)_ + suport forwarcycles = ~1900g

To nie jest mala roznica, ale oczywiscie te dwa rowery beda sie bardzo roznic,
ten na ramie Surly prawdopodobnie przezyje zaglade nuklearna razem ze
szczurami i karaluchami ;-)

--


Data: 2011-04-05 14:11:44
Autor: Fabian
Szukam ramy do SS
W dniu 05.04.2011 13:56, Tomasz Minkiewicz pisze:
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:


UĹźytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:20110405114205.340e9fc3sultan...

ChoÄ&#65533; muszÄ&#65533; powiedzieÄ&#65533;, Ĺźe rzeczywiĹ&#65533;cie dziwnie ciÄ&#65533;Ĺźka ta rama, a nie
widzÄ&#65533;, co miaĹ&#65533;oby jÄ&#65533; czyniÄ&#65533; tak ciÄ&#65533;ĹźkÄ&#65533;. Te rozbudowane haki z tyĹ&#65533;u?
MusiaĹ&#65533;yby same dorzucaÄ&#65533; 300-400 g. NiemoĹźliwe.

CaĹ&#65533;kiem moĹźliwe, Ĺźe niewiele mniej. Stal jest ciÄ&#65533;Ĺźsza od alu a te haki s
Ä&#65533; po
byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800.

Spokojnie, nie ma powodu do paniki. DoguglaĹ&#65533;em siÄ&#65533;, Ĺźe 2800 to ona waĹźy
w rozmiarze 22". Czternastka waĹźy jedyne 2322 g, wiÄ&#65533;c nie ma dramatu.
Wychodzi, Ĺźe ramka waĹźy dokĹ&#65533;adnie tyle, ile powinna waĹźyÄ&#65533;, czyli ciut
wiÄ&#65533;cej niĹź 1x1, co tĹ&#65533;umaczÄ&#65533; haki tylne.


Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-)
njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz
bedzie wazyc okolo 2,6 kg.

Taki już los drągali – w dużych rozmiarach każda rama będzie ciężka,
a na pewno cięższa niż producent podaje, bo producent cwany jest
i zazwyczaj zamieszcza wagę jakiejś szesnastki, czy coś koło tego.

Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany:
http://www.forwardcycle.com/products.html

No pacz pan, jakie spryciulne rozwiązanie. 8-O
Ale chyba nie do końca rozumiem, jak to ma działać. Dobrze qmam, że to
się wkręca do mufy, a do tego właściwy suport? Tylko co się wtedy dzieje
z q-factorem i dlaczego coś strasznego?

Jak byś chciał w korbie ze zintegrowaną osią zmienić q-factor? Z tego co
widzę, to ten element zastępuje oryginalne łożyska.

Fabian.

Data: 2011-04-05 21:15:43
Autor: Wojtek Paszkowski
Szukam ramy do SS

"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20110405114205.340e9fc3sultan...

Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie
widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu?
Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe.
Hmmm… Trzeba postąpić standardowo – wstrzymać się o rok. Jeśli
klientela będzie narzekać na wagę, to ją w przyszłorocznym modelu
odchudzą. :)

niekoniecznie - zdziwiło mnie kiedyś, że Surly generalnie są dość mocno ciężkawe jak na stalówki, nie tylko w porównaniu z lekkimi konstrukcjami rzemieślniczymi na dobrych rurkach, ale i z masówką z przełomu wieków, ważącą niewiele ponad 2kg. Ciekawe, czy to zamierzony efekt pancerności, czy też może tani materiał.

pozdr

Data: 2011-04-06 09:34:58
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisa(a):

pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa(a):
O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-)
Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-)


..a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-(

a nie mwiem :D

Data: 2011-04-04 10:50:13
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):

Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed' a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-)


W temacie uzylem skrotu myslowego - roznica miedzy SS a rowerem z piasta z
wewnetrzna przekladnia planetarna nie ma zadnego znaczenia w kontekscie ramy -
a jest krocej w naglowku. ;-)

--


Data: 2011-04-04 14:02:49
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 12:50 PM, pablo eldiablo wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>  napisa(a):



Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed'
a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A
dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-)


W temacie uzylem skrotu myslowego

Uzyles mylacego skrotu IMHO jednoznacznie kojarzacego sie z rowerem SS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Single-speed_bicycle
Przynajmniej ja dalem sie nabrac na "Szukam ramy _do_ SS". ;-)

- roznica miedzy SS a rowerem z piasta z
wewnetrzna przekladnia planetarna nie ma zadnego znaczenia w kontekscie ramy -
a jest krocej w naglowku. ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-04-04 12:08:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 09:21:51 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa(a):
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
                      ^^^^^^^^^^^
Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.

Widz pewny bd logiczny...


Na czym polega ten blad?
Ze piasty planetarne sa ciezkie?

Tak jest.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytuj z przyjemnoci         | A potem kilkanacie drugich.

Data: 2011-04-04 13:23:23
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Uytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomoci news:inc2jf$ius$1inews.gazeta.pl...

A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza
iloscia innych elementow napedu.

We piast planetarn do rki a potem pogadamy :) I eby nie byo: uwielbiam takie piasty, ale s bardzo cikie.


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk.

Data: 2011-04-04 11:34:47
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisa(a):

Uytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomoci news:inc2jf$ius$1inews.gazeta.pl...

> A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana > mniejsza
> iloscia innych elementow napedu.

We piast planetarn do rki a potem pogadamy :) I eby nie byo: uwielbiam takie piasty, ale s bardzo cikie.

Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam
swiadomosc, ze bedzie to troche wiecej wazyc niz standardowy naped - ale
posiada inne plusy ;-)




--


Data: 2011-04-04 13:48:11
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Uytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomoci

Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam
swiadomosc, ze bedzie to troche wiecej wazyc niz standardowy naped - ale
posiada inne plusy ;-)

Od kiedy testowaem t piast http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ uwaam, e napd wewntrzny jest przyszoci bez wzgldu na to czy bdzie to forma g-boxxa czy piasty tylnej. Do ciaru i dysproporcji w masie roweru idzie si przyzwyczai, ale odzywczajenie si od tego e nie trzeba krci korb aby zmieni przeoenie jest strasznie nie fajne :(


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk.

Data: 2011-04-04 07:35:58
Autor: rzymo
Szukam ramy do SS
On 4 Kwi, 13:48, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Od kiedy testowaem t piasthttp://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/
uwaam, e napd wewntrzny jest przyszoci bez wzgldu na to czy bdzie
to forma g-boxxa czy piasty tylnej.

Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7
dosy szybko zuyem ;) (wiksze opory przy pedaowaniu, koa zbate
pasujce do siebie tylko w jednej pozycji). Przeoenie gwne ~1,85,
czyli lejsze od zalecanego dla takich piast >= 2,0. Pki to si nie
zmieni, to takie piasty si nie rozpowszechni, wiele osb potrzebuje
bd chce mie przeoenia poniej 1,0.

Data: 2011-04-04 17:09:47
Autor: kml
Szukam ramy do SS
rzymo wrote:

Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7
dosy szybko zuyem ;) (wiksze opory przy pedaowaniu, koa zbate
pasujce do siebie tylko w jednej pozycji). Przeoenie gwne ~1,85,
czyli lejsze od zalecanego dla takich piast >= 2,0. Pki to si nie
zmieni, to takie piasty si nie rozpowszechni, wiele osb potrzebuje
bd chce mie przeoenia poniej 1,0.

Zawsze jest co za co, pki co wybr tych piast jest may. Pomimo pewnych wad to nadal uwaam, e to jest przyszo a nie kaseta 10sp :>


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk.

Data: 2011-04-04 16:40:41
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 1:23 PM, kml wrote:

Uytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w
wiadomoci news:inc2jf$ius$1inews.gazeta.pl...

A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana
mniejsza
iloscia innych elementow napedu.

We piast planetarn do rki a potem pogadamy :) I eby nie byo:
uwielbiam takie piasty, ale s bardzo cikie.

Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-04-04 10:17:20
Autor: rzymo
Szukam ramy do SS
On 4 Kwi, 16:40, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo
ciezka' nie bedzie. :-P

Tyle e X-RF5 o bardziej ludzkim OLD (130mm, a nie 119mm jak w S-RF5)
to ju 1230g ;)

Teraz w rowerze mam 1x7 - taki zewntrzny odpowiednik Nexusa 7. Wagowo
wychodzi to tak:
- piasta 365g (Deore centerlock),
- kaseta 255g (11-28),
- przerzutka 185g (Shimano 600),
- przedniej przerzutki nie ma, korba z jedn tarcz.

Z grubsza rzecz biorc wychodzi poowa masy takiego Nexusa. Dodatkowo
przeoenia mog sobie skonfigurowa jak chc, w wielobiegwkach
jestem skazany na wymys producenta (to te mi si nie podobao w
Nexusie).

Data: 2011-04-04 17:11:35
Autor: kml
Szukam ramy do SS
Coaster wrote:

Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych
elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty
planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z
kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i
jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta
planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g.
Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P

Bdzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie mona pomin tego, e piasta wpywa na balans roweru i to czu na tyle. Nie jest to mie, ale spokojnie mona z tym y i mie sie dobrze.

Ostatnio coraz czciej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawd ma sens.


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk.

Data: 2011-04-04 17:31:26
Autor: Coaster
Szukam ramy do SS
On 4/4/11 5:11 PM, kml wrote:
Coaster wrote:

Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych
elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty
planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z
kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i
jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta
planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g.
Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P

Bdzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie mona pomin tego,
e piasta wpywa na balans roweru i to czu na tyle.

Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-)

Nie jest to mie,
ale spokojnie mona z tym y i mie sie dobrze.

Ostatnio coraz czciej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawd ma sens.




--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-04-04 17:36:08
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Uytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisa w wiadomoci news:incodn$um$1news.supermedia.pl...

Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-)

Po zaoeniu nexusa po raz pierwszy czuem ciar tego koa i to przez dobre 50 km. Potem zapomniaem o sprawie, ale pocztkowo jest bardzo dua rnica w jedzie na tym samym rowerze.

--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk.

Data: 2011-04-04 18:11:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 17:11:35 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

Coaster wrote:

> Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych
> elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty
> planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z
> kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i
> jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta
> planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g.
> Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P

Będzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie można pominąć tego, że piasta wpływa na balans roweru i to czuć na tyle.

No wpływa, ale przecież pozytywnie.
Normalny dziś rower z amortyzatorem przednim ma nienormalnie ciężki
przód w porównaniu do sztywniaka i czuje się, że ma ochotę zrulować
na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację.

Ostatnio coraz częściej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawdę ma sens.

No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być
lżejszy.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 19:19:11
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404181146.7235c148sultan...

No wpływa, ale przecież pozytywnie.
Normalny dziś rower z amortyzatorem przednim ma nienormalnie ciężki
przód w porównaniu do sztywniaka i czuje się, że ma ochotę zrulować
na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację.

LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)

No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być
lżejszy.

Mówię jak najbardziej poważnie. Sensownie zrobiony g-boxx nie będzie aż tak ciężki jak ludziom się wydaje a zrobienie przekładni w ramie pozwala zbić wagę na piaście tylne etc.

--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-04 19:44:20
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 19:19:11 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:


Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404181146.7235c148sultan...

> No wpływa, ale przecież pozytywnie.
> Normalny dziś rower z amortyzatorem przednim ma nienormalnie ciężki
> przód w porównaniu do sztywniaka i czuje się, że ma ochotę zrulować
> na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację.

LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)

A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej
dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;)

> No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być
> lżejszy.

Mówię jak najbardziej poważnie. Sensownie zrobiony g-boxx nie będzie aż tak ciężki jak ludziom się wydaje a zrobienie przekładni w ramie pozwala zbić wagę na piaście tylne etc.

Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż
jakieś 3 kilo, a to już cholernie dużo. Poza tym jakoś nie widzę tego
dramatycznego zysku. Masa może i lepiej ulokowana, ale przecież duuża.
Niezawodność? Zobaczy się w praniu, ale taki np. wolnobieg chyba będzie
musiał zostać w piaście, czyli miejsc z mechanizmami, które mogą
zawieść, będzie w rowerze więcej. Do tego całkowity brak elastyczności
ramy – będzie musiała być pod g-boxxa i nic więcej.

Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 19:54:39
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404194420.7b935184sultan...

LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)

A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej
dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;)

Mam ciężki amor i nie byłem zbyt szczęśliwy zrównoważniem tyłu poprzez zastosowanie nexusa :) Pierwsze kilkadziesiąt km było dziwne :P

Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż
jakieś 3 kilo, a to już cholernie dużo. Poza tym jakoś nie widzę tego
dramatycznego zysku. Masa może i lepiej ulokowana, ale przecież duuża.
Niezawodność? Zobaczy się w praniu, ale taki np. wolnobieg chyba będzie
musiał zostać w piaście, czyli miejsc z mechanizmami, które mogą
zawieść, będzie w rowerze więcej. Do tego całkowity brak elastyczności
ramy – będzie musiała być pod g-boxxa i nic więcej.

Skoro mówimy o g-boxxie to rama po prostu musi być dedykowana i nic z tym nie zrobisz :) Obecne skrzynki są w powijakach i to jeszcze nie jest to. Dobrze zrobiony g-boxx powinien ważyć tyle samo, bądź niewiele więcej niż klasyczny napęd z grup normalnych tzn. nie XTR. Nie musi być wolnobiegu :)

Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :) Uzyskanie skrzynki w akcpetowalnej wadze jest możliwe do zrobienia.

Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał.

Obawiam się, że nie ma szans na to żeby on staniał z uwagi na skomplikowaną produkcję i relatywnie małe serie w stosunku do shimano np. Gdyby była do niego manetka w stylu rapid fire (jest w końcu?) to bym z radością przytulił taką piastę...


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-04 20:20:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Szukam ramy do SS
On Mon, 4 Apr 2011 19:54:39 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:


Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404194420.7b935184sultan...

>> LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;)
>
> A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej
> dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;)

Mam ciężki amor i nie byłem zbyt szczęśliwy zrównoważniem tyłu poprzez zastosowanie nexusa :) Pierwsze kilkadziesiąt km było dziwne :P

Normalka. To tak zwany „szok powrotu do normalności”. ;)

> Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż
> jakieś 3 kilo, a to już cholernie dużo. Poza tym jakoś nie widzę tego
> dramatycznego zysku. Masa może i lepiej ulokowana, ale przecież duuża.
> Niezawodność? Zobaczy się w praniu, ale taki np. wolnobieg chyba będzie
> musiał zostać w piaście, czyli miejsc z mechanizmami, które mogą
> zawieść, będzie w rowerze więcej. Do tego całkowity brak elastyczności
> ramy – będzie musiała być pod g-boxxa i nic więcej.

Skoro mówimy o g-boxxie to rama po prostu musi być dedykowana i nic z tym nie zrobisz :) Obecne skrzynki są w powijakach i to jeszcze nie jest to. Dobrze zrobiony g-boxx powinien ważyć tyle samo, bądź niewiele więcej niż klasyczny napęd z grup normalnych tzn. nie XTR. Nie musi być wolnobiegu :)

Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba,
czy nie, a jak mi się wkręci sznurówka, to mnie całego wciągnie
w tryby, o ile nie zdążę zahamować? :)

Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :)

OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki
pozostaną marginesem, a wysiłek branży jednak pójdzie w piasty.

To kiedy odkopujemy kapsułkę? Za 10 lat?

> Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał.

Obawiam się, że nie ma szans na to żeby on staniał z uwagi na skomplikowaną produkcję i relatywnie małe serie w stosunku do shimano np. Gdyby była do niego manetka w stylu rapid fire (jest w końcu?) to bym z radością przytulił taką piastę...

Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli
dowolny inny producent, który zacznie robić produkt porównywalny,
tworząc konkurencję. A może znalazłoby się paru takich producentów?

W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka
o niewielkich możliwościach, a nie giganty jak shimano, sram czy
jakieś wschodzące chińczyki. I to mimo, że gołym okiem widać
zainteresowanie wśród rowerzystów, moderowane tylko ceną. Rynek jest,
popyt jest, tylko czemuś nie ma podaży i konkurencji. Wychodzi, że
speedhub jest faktycznie taką perłą technologii, że nikt tego powtórzyć
nie potrafi. Albo to, albo moja pani od Ekonomii coś nakłamała.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-04 20:33:54
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404202004.3b1e6f86sultan...

Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba,
czy nie, a jak mi się wkręci sznurówka, to mnie całego wciągnie
w tryby, o ile nie zdążę zahamować? :)

Niekoniecznie :) Przeniesienie napędu stawiam, że będzie dwu łańcuchowe http://bmxmuseum.com/bikes/gt_bicycles/21060 to jest w starej ramie GT. Z jednej strony napędzasz nexusa a z drugiej piastę tylną. Może będzie pasek+łańcuch wszystko ładnie osłonięte :)

OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki
pozostaną marginesem, a wysiłek branży jednak pójdzie w piasty.

To kiedy odkopujemy kapsułkę? Za 10 lat?

Wiesz, piasta czy g-boxx to nadal mamy napęd wewnętrzny więc jest sytuacja kiedy wszyscy wygrywają bez względu na to którą drogą pójdzie technologia. Piasta jest git, ale nie skreślałbym g-boxxa i koniec końców to jego typuję na zwycięzcę :)

Kilka lat na pewno [ ~ 5 pewnie :( ] jeżeli chodzi o masową produkcję o i popularyzację. Teoria spiskowa dziejów mówi, że potentaci nie zechcą tak łatwo oddać rynku klasycznego napędu.

Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli
dowolny inny producent, który zacznie robić produkt porównywalny,
tworząc konkurencję. A może znalazłoby się paru takich producentów?

http://www.sturmey-archer.com/products/hubs miałem w rękach ostanio model 3 biegowy i nie powiem piasta miodzio. Sram próbuje: ostatnio puśclili piasty które same zmieniają biegi w czasie obciążenia bla bla bla do miasta etc. Shimano Alfine/Nexus sprawdzone i dostępne. Niestety 11sp coś nie może dojść na rynek no i cena będzie pewnie z 1,5k PLN bądź więcej. Na końcu Rohloff i high end chociaż też nie jest to rozwiązanie idealne vide: brak rapid fire'a oraz glosy o dużych oporach wenętrznych. Cena poraża.

Nie przychodzi mi do głowy żaden producent, oprócz SR Suntour, który mógłby wejść na rynek takich piast.

W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka
o niewielkich możliwościach, a nie giganty jak shimano, sram czy
jakieś wschodzące chińczyki. I to mimo, że gołym okiem widać
zainteresowanie wśród rowerzystów, moderowane tylko ceną. Rynek jest,
popyt jest, tylko czemuś nie ma podaży i konkurencji. Wychodzi, że
speedhub jest faktycznie taką perłą technologii, że nikt tego powtórzyć
nie potrafi. Albo to, albo moja pani od Ekonomii coś nakłamała.

No nie wiem czy taka mała ta firemka :) Projekt speedhuba to jest majstersztyk i z tego co mi wiadomo to jest jedyna piasta gdzie biegi są ułożone po kolei. Stawiam na to, że wdrożenie do wielkoseryjnej produkcji byłoby bardzo drogie no i najpierw ktoś musiałby zaprojektować coś równie dobrego  a jak widać od kilku ładnych lat Rohloff nie ma prawdziwej konkurencji.

--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk.

Data: 2011-04-04 19:44:47
Autor: biodarek
Szukam ramy do SS
W dniu 04.04.2011 11:21, pablo eldiablo pisze:
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki
rower nie moze byc dzielny w terenie?..

Wprawdzie nie HT, ale spjrz na to:
https://picasaweb.google.com/pablogoral/PivotMach5#5526498649627606002
Niedawno natknem si w sieci. W ssiednich galeriach uytkownika s dowody dzielnoci w terenie :)

--
biodarek

Data: 2011-04-04 19:56:04
Autor: kml
Szukam ramy do SS

Uytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ind0h8

Wprawdzie nie HT, ale spjrz na to:
https://picasaweb.google.com/pablogoral/PivotMach5#5526498649627606002
Niedawno natknem si w sieci. W ssiednich galeriach uytkownika s dowody dzielnoci w terenie :)

To jest doinwestowany rower... :)


--
pozdrawiam
http://Endurorider.pl
01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk.

Szukam ramy do SS

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona