Data: 2011-04-04 11:03:51 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).^^^^^^^^^^^ Rower ma byc lekki i dzielny w terenie. Widz pewny bd logiczny... -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuj z przyjemnoci | A potem kilkanacie drugich. |
|
Data: 2011-04-04 09:21:51 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa(a):
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 07:45:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery: > przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11). Na czym polega ten blad? Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki rower nie moze byc dzielny w terenie?.. Moj obecny full 100/100mm wazy niecale 10,5kg - jego dzielnosc w terenie oceniam na wystarczajaca. A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza iloscia innych elementow napedu. -- |
|
Data: 2011-04-04 12:01:59 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 11:21 AM, pablo eldiablo wrote:
Marek 'marcus075' Karweta<m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa(a): Blad jest w temacie. Napisales 'ramy do SS' czyli 'ramy do Single Speed' a potem piszesz, ze chcesz miec w tej ramie przekladnie planetarna. A dzielnosc w terenie zalezy od jezdzca ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 10:32:48 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc... Jakies niszowe ramy w stylu Salsa Juan Solo z ekscentrycznymi suportami da sie wyguglac, ale to sa rzeczy nie do kupienia, nieprodukowane od kilku lat... Latwiej by bylo znalezc tego typu tlentynajnera - ale ja chce standardowe kola 26", zeby bylo trudniej :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 16:38:41 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 10:32:48 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > > SzanujÄ�ca siÄ� rama z poziomymi hakami tylnego koĹ�a, o ile jest Ale naprawdę nie potrzebujesz być suportowo ekscentryczny, torowe haki i hamulce tarczowe da się pogodzić, nawet bardzo elegancko. No weź obejrz i powiedz, co brakuje na przykład temu roweru: http://surlybikes.com/frames/troll_frame/ Jednocześnie piasta wielobiegowa, hamulce tarczowe, bagażnik i błotniki. Yay! Czemu nie zrobili tego wcześniej i na większe koła? Dlaczego tych wszystkich fajnych patentów nie ma w mojej maupie?! A przy wadze ok. 2.3 kg (nie piszą, ale coś koło tego będzie), to nie jest jakiś szczególny kloc, niezależnie co QRT o tym myśli. :-P -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 21:36:25 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
> No wlasnie nic podobnego nie udalo mi sie znalezc... O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-) Wlasnie na takie przyklady czekalem w tym watku :-) Dzieki! :-) -- |
|
Data: 2011-04-05 09:12:28 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa(a):
O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-) ...a jednak nie... 2800g wazy ta rama (bez sztucca) - to przesada jak dla mnie :-( szukam dalej ;-) -- |
|
Data: 2011-04-05 11:42:05 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > O-o-o-wlasnie-cos-takiego mi po glowie chodzi :-) Spójrz na to tak: 2.8 kg oznacza, że gotowy rower będzie o ledwie kilogram cięższy, niż zbudowany na ramie naprawdę lekkiej. Niestety – naprawdę lekkiej ramy spełniającej swoje wymagania nie dostaniesz, bo najlżejsze ramy to sprzęt typowo zawodniczy, a nie dla dłubaczy chcących składać nietypowe rowery. Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie widzę, co miałoby ją czynić tak ciężką. Te rozbudowane haki z tyłu? Musiałyby same dorzucać 300-400 g. Niemożliwe. Hmmm… Trzeba postąpić standardowo – wstrzymać się o rok. Jeśli klientela będzie narzekać na wagę, to ją w przyszłorocznym modelu odchudzą. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-05 11:47:22 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110405114205.340e9fc3sultan... Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie Całkiem możliwe, że niewiele mniej. Stal jest cięższa od alu a te haki są po byku. Do tego waga samej ramy i mamy 2800. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-05 12:10:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Spokojnie, nie ma powodu do paniki. Doguglałem się, że 2800 to ona waży w rozmiarze 22". Czternastka waży jedyne 2322 g, więc nie ma dramatu. Wychodzi, że ramka waży dokładnie tyle, ile powinna ważyć, czyli ciut więcej niż 1x1, co tłumaczą haki tylne. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-05 11:24:35 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200 Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-) njamniejsza, na ktora moglbym sie zdecydowac, to 18" albo 20" - a to juz bedzie wazyc okolo 2,6 kg. Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany: http://www.forwardcycle.com/products.html 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro lzej niz Surly ;-) -- |
|
Data: 2011-04-05 13:56:05 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC)
"pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a): > On Tue, 5 Apr 2011 11:47:22 +0200 Taki już los drągali – w dużych rozmiarach każda rama będzie ciężka, a na pewno cięższa niż producent podaje, bo producent cwany jest i zazwyczaj zamieszcza wagę jakiejś szesnastki, czy coś koło tego. Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wyguglany: No pacz pan, jakie spryciulne rozwiązanie. 8-O Ale chyba nie do końca rozumiem, jak to ma działać. Dobrze qmam, że to się wkręca do mufy, a do tego właściwy suport? Tylko co się wtedy dzieje z q-factorem i dlaczego coś strasznego? 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro Spooro? Przepraszam, że Ci słodkie marzenia burzę, ale czuję się w obowiązku przypomnieć, że jakąś ramę jednak do tego będziesz musiał dokręcić, a mała szansa, że trafisz na nieważką. ;) Ramki Surly, owszem, są ciężkie, ale to „ciężkie” oznacza powiedzmy ze 300 g więcej niż u konkurencji przy tym samym rozmiarze, więc ta spora różnica, to będzie jakieś 100 g. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-05 12:16:26 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a):
> Ja mam ok 190 wzrostu, wiec 14" odpada ;-) Nie przesadzajmy - ja czuje sie dobrze na ciut przymalych ramach, 19-19,5" - sa w moim odczuciu zwrotniejsze - i nie jest problemem kupno takiej ramy (hardtail) w okolicach 1500-1700g. > Nie wiem, czy nie zdecyduje sie na standardowa rame + taki wynalazek, wygugla Nic sie nie dzieje, bo ten dyngs jest suportem, z tego co opisuja na www :) Przez te acentryczne otwory przewleka sie os korby i caloscia w mimosrodzie reguluje naciag lancucha - a unieruchamia sie srubkami na zewnetrznym obwodzie :) Sprytne - tylko ciekawe, czy nie skrzypi, nie lapie luzow itp.. > 295g, czyli +200g do standardowego suportu hollowtech II - robi sie spoooro Nie no, nie wszyscy produkuja ramy ze stali z ruskich czolgow :) Surly + standardowy suport HT2 = ~2700g _jakas_fajna_rama_;-)_ + suport forwarcycles = ~1900g To nie jest mala roznica, ale oczywiscie te dwa rowery beda sie bardzo roznic, ten na ramie Surly prawdopodobnie przezyje zaglade nuklearna razem ze szczurami i karaluchami ;-) -- |
|
Data: 2011-04-05 14:11:44 | |
Autor: Fabian | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 05.04.2011 13:56, Tomasz Minkiewicz pisze:
On Tue, 5 Apr 2011 11:24:35 +0000 (UTC) Jak byś chciał w korbie ze zintegrowaną osią zmienić q-factor? Z tego co widzę, to ten element zastępuje oryginalne łożyska. Fabian. |
|
Data: 2011-04-05 21:15:43 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Szukam ramy do SS | |
"Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> wrote in message news:20110405114205.340e9fc3sultan... Choć muszę powiedzieć, że rzeczywiście dziwnie ciężka ta rama, a nie niekoniecznie - zdziwiło mnie kiedyś, że Surly generalnie są dość mocno ciężkawe jak na stalówki, nie tylko w porównaniu z lekkimi konstrukcjami rzemieślniczymi na dobrych rurkach, ale i z masówką z przełomu wieków, ważącą niewiele ponad 2kg. Ciekawe, czy to zamierzony efekt pancerności, czy też może tani materiał. pozdr |
|
Data: 2011-04-06 09:34:58 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Szukam ramy do SS | |
Dnia Tue, 5 Apr 2011 09:12:28 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisa(a):
pablo eldiablo <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa(a): a nie mwiem :D |
|
Data: 2011-04-04 10:50:13 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
W temacie uzylem skrotu myslowego - roznica miedzy SS a rowerem z piasta z wewnetrzna przekladnia planetarna nie ma zadnego znaczenia w kontekscie ramy - a jest krocej w naglowku. ;-) -- |
|
Data: 2011-04-04 14:02:49 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 12:50 PM, pablo eldiablo wrote:
Coaster<manypeny@mac.com> napisa(a): Uzyles mylacego skrotu IMHO jednoznacznie kojarzacego sie z rowerem SS. http://en.wikipedia.org/wiki/Single-speed_bicycle Przynajmniej ja dalem sie nabrac na "Szukam ramy _do_ SS". ;-) - roznica miedzy SS a rowerem z piasta z -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 12:08:34 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Szukam ramy do SS | |
pablo eldiablo, Mon, 4 Apr 2011 09:21:51 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa(a): Tak jest. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuj z przyjemnoci | A potem kilkanacie drugich. |
|
Data: 2011-04-04 13:23:23 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Uytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomoci news:inc2jf$ius$1inews.gazeta.pl... A masa piast z przerzutka planetarna jest czesciowo rekompensowana mniejsza We piast planetarn do rki a potem pogadamy :) I eby nie byo: uwielbiam takie piasty, ale s bardzo cikie. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk. |
|
Data: 2011-04-04 11:34:47 | |
Autor: pablo eldiablo | |
Szukam ramy do SS | |
kml <flySteX@gaOzeFta.lp> napisa(a):
Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam swiadomosc, ze bedzie to troche wiecej wazyc niz standardowy naped - ale posiada inne plusy ;-) -- |
|
Data: 2011-04-04 13:48:11 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Uytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomoci Nie ma o czym gadac - to jest jedno z podstawowych zalozen tego roweru. Mam Od kiedy testowaem t piast http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ uwaam, e napd wewntrzny jest przyszoci bez wzgldu na to czy bdzie to forma g-boxxa czy piasty tylnej. Do ciaru i dysproporcji w masie roweru idzie si przyzwyczai, ale odzywczajenie si od tego e nie trzeba krci korb aby zmieni przeoenie jest strasznie nie fajne :( -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk. |
|
Data: 2011-04-04 07:35:58 | |
Autor: rzymo | |
Szukam ramy do SS | |
On 4 Kwi, 13:48, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Od kiedy testowaem t piasthttp://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7 dosy szybko zuyem ;) (wiksze opory przy pedaowaniu, koa zbate pasujce do siebie tylko w jednej pozycji). Przeoenie gwne ~1,85, czyli lejsze od zalecanego dla takich piast >= 2,0. Pki to si nie zmieni, to takie piasty si nie rozpowszechni, wiele osb potrzebuje bd chce mie przeoenia poniej 1,0. |
|
Data: 2011-04-04 17:09:47 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
rzymo wrote:
Ja z kolei mam mieszane uczucia, mimo oczywistych zalet. Nexusa 7 Zawsze jest co za co, pki co wybr tych piast jest may. Pomimo pewnych wad to nadal uwaam, e to jest przyszo a nie kaseta 10sp :> -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk. |
|
Data: 2011-04-04 16:40:41 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 1:23 PM, kml wrote:
Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych elementow, ktore tez z puchu zrobione nie sa. Od wagi piasty planetarnej powinienes odjac wage 'zwyklej' piasty z kaseta/wolnobiegiem, dwoch (czy tez jednego) przednich blatow i jednej linki z manetka - nie ma ich w przypadku roweru z piasta planetarna. Pieciobiegowa paista Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo ciezka' nie bedzie. :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 10:17:20 | |
Autor: rzymo | |
Szukam ramy do SS | |
On 4 Kwi, 16:40, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Sturmey-Archer S-RF5(W) wazy 1090 g. Wtedy taka piasta juz tak 'bardzo Tyle e X-RF5 o bardziej ludzkim OLD (130mm, a nie 119mm jak w S-RF5) to ju 1230g ;) Teraz w rowerze mam 1x7 - taki zewntrzny odpowiednik Nexusa 7. Wagowo wychodzi to tak: - piasta 365g (Deore centerlock), - kaseta 255g (11-28), - przerzutka 185g (Shimano 600), - przedniej przerzutki nie ma, korba z jedn tarcz. Z grubsza rzecz biorc wychodzi poowa masy takiego Nexusa. Dodatkowo przeoenia mog sobie skonfigurowa jak chc, w wielobiegwkach jestem skazany na wymys producenta (to te mi si nie podobao w Nexusie). |
|
Data: 2011-04-04 17:11:35 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Coaster wrote:
Wez pod uwage, ze tam gdzie masz piaste planetarna, nie ma innych Bdzie :) Ja generalnie zlewam temat wagi jednak nie mona pomin tego, e piasta wpywa na balans roweru i to czu na tyle. Nie jest to mie, ale spokojnie mona z tym y i mie sie dobrze. Ostatnio coraz czciej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawd ma sens. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk. |
|
Data: 2011-04-04 17:31:26 | |
Autor: Coaster | |
Szukam ramy do SS | |
On 4/4/11 5:11 PM, kml wrote:
Coaster wrote: Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-) Nie jest to mie, -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 17:36:08 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Uytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisa w wiadomoci news:incodn$um$1news.supermedia.pl... Balans? IMHO wkwestii balansu wieksze znaczenie ma geometria roweru niz dodatkowa waga (niewielka w porownaniu z masa calego roweru i jezdzca - a ten to dopiero porafi 'wplynac' na balans) w osi piasty. To wytarczajaco malo i wystarczajaco nisko. Chyba, ze myslimy o roznych 'balansach'. Ja ze 'swoim' praktycznie nidy nie malem problemow ;-) Po zaoeniu nexusa po raz pierwszy czuem ciar tego koa i to przez dobre 50 km. Potem zapomniaem o sprawie, ale pocztkowo jest bardzo dua rnica w jedzie na tym samym rowerze. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk. |
|
Data: 2011-04-04 18:11:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 17:11:35 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote: Coaster wrote: No wpływa, ale przecież pozytywnie. Normalny dziś rower z amortyzatorem przednim ma nienormalnie ciężki przód w porównaniu do sztywniaka i czuje się, że ma ochotę zrulować na łeb. Dodatkowy kilogram z tyłu może tylko poprawić sytuację. Ostatnio coraz częściej fantazjuje o g-boxxie bo to naprawdę ma sens. No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być lżejszy. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 19:19:11 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404181146.7235c148sultan... No wpływa, ale przecież pozytywnie. LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;) No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być Mówię jak najbardziej poważnie. Sensownie zrobiony g-boxx nie będzie aż tak ciężki jak ludziom się wydaje a zrobienie przekładni w ramie pozwala zbić wagę na piaście tylne etc. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 19:44:20 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 19:19:11 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
A bo jak masz amor ciężki, to dla zrównoważenia potrzeba przynajmniej dwóch dodatkowych kilogramów z tyłu. ;) > No nie mówisz poważnie. To już chyba lepiej silnik. Ma szanse być Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż jakieś 3 kilo, a to już cholernie dużo. Poza tym jakoś nie widzę tego dramatycznego zysku. Masa może i lepiej ulokowana, ale przecież duuża. Niezawodność? Zobaczy się w praniu, ale taki np. wolnobieg chyba będzie musiał zostać w piaście, czyli miejsc z mechanizmami, które mogą zawieść, będzie w rowerze więcej. Do tego całkowity brak elastyczności ramy – będzie musiała być pod g-boxxa i nic więcej. Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 19:54:39 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404194420.7b935184sultan... LOL, nie odczułem żeby dodatkowy kilogram poprawił coś w moim rowerze ;) Mam ciężki amor i nie byłem zbyt szczęśliwy zrównoważniem tyłu poprzez zastosowanie nexusa :) Pierwsze kilkadziesiąt km było dziwne :P Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż Skoro mówimy o g-boxxie to rama po prostu musi być dedykowana i nic z tym nie zrobisz :) Obecne skrzynki są w powijakach i to jeszcze nie jest to. Dobrze zrobiony g-boxx powinien ważyć tyle samo, bądź niewiele więcej niż klasyczny napęd z grup normalnych tzn. nie XTR. Nie musi być wolnobiegu :) Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :) Uzyskanie skrzynki w akcpetowalnej wadze jest możliwe do zrobienia. Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał. Obawiam się, że nie ma szans na to żeby on staniał z uwagi na skomplikowaną produkcję i relatywnie małe serie w stosunku do shimano np. Gdyby była do niego manetka w stylu rapid fire (jest w końcu?) to bym z radością przytulił taką piastę... -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 20:20:04 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Szukam ramy do SS | |
On Mon, 4 Apr 2011 19:54:39 +0200
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:
Normalka. To tak zwany „szok powrotu do normalności”. ;) > Ekhm… ale tak konkretnie: ile toto waży. Nie uwierzę, że mniej niż Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba, czy nie, a jak mi się wkręci sznurówka, to mnie całego wciągnie w tryby, o ile nie zdążę zahamować? :) Tak, wiem że piszę ogólnie bez konkretów ale kiedyś odkopię tego posta i powiem "a nie mówiłem" :) OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki pozostaną marginesem, a wysiłek branży jednak pójdzie w piasty. To kiedy odkopujemy kapsułkę? Za 10 lat? > Szczerze mówiąc wolałbym, żeby Rohloff istotnie staniał. Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli dowolny inny producent, który zacznie robić produkt porównywalny, tworząc konkurencję. A może znalazłoby się paru takich producentów? W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka o niewielkich możliwościach, a nie giganty jak shimano, sram czy jakieś wschodzące chińczyki. I to mimo, że gołym okiem widać zainteresowanie wśród rowerzystów, moderowane tylko ceną. Rynek jest, popyt jest, tylko czemuś nie ma podaży i konkurencji. Wychodzi, że speedhub jest faktycznie taką perłą technologii, że nikt tego powtórzyć nie potrafi. Albo to, albo moja pani od Ekonomii coś nakłamała. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-04 20:33:54 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Użytkownik "Tomasz Minkiewicz" <tommink@gmail.com> napisał w wiadomości news:20110404202004.3b1e6f86sultan... Czyli łańcuch będzie się tam na dole cały czas kręcił, czy trzeba, Niekoniecznie :) Przeniesienie napędu stawiam, że będzie dwu łańcuchowe http://bmxmuseum.com/bikes/gt_bicycles/21060 to jest w starej ramie GT. Z jednej strony napędzasz nexusa a z drugiej piastę tylną. Może będzie pasek+łańcuch wszystko ładnie osłonięte :) OK. Ja twierdzę, że nigdy nie będziesz miał takiej okazji, bo skrzynki Wiesz, piasta czy g-boxx to nadal mamy napęd wewnętrzny więc jest sytuacja kiedy wszyscy wygrywają bez względu na to którą drogą pójdzie technologia. Piasta jest git, ale nie skreślałbym g-boxxa i koniec końców to jego typuję na zwycięzcę :) Kilka lat na pewno [ ~ 5 pewnie :( ] jeżeli chodzi o masową produkcję o i popularyzację. Teoria spiskowa dziejów mówi, że potentaci nie zechcą tak łatwo oddać rynku klasycznego napędu. Jak dla mnie nie musi to być konkretnie Rohloff. Zupełnie mnie zadowoli http://www.sturmey-archer.com/products/hubs miałem w rękach ostanio model 3 biegowy i nie powiem piasta miodzio. Sram próbuje: ostatnio puśclili piasty które same zmieniają biegi w czasie obciążenia bla bla bla do miasta etc. Shimano Alfine/Nexus sprawdzone i dostępne. Niestety 11sp coś nie może dojść na rynek no i cena będzie pewnie z 1,5k PLN bądź więcej. Na końcu Rohloff i high end chociaż też nie jest to rozwiązanie idealne vide: brak rapid fire'a oraz glosy o dużych oporach wenętrznych. Cena poraża. Nie przychodzi mi do głowy żaden producent, oprócz SR Suntour, który mógłby wejść na rynek takich piast. W tej chwili sytuacja jest jakaś dziwna, bo speedhuba robi mała firemka No nie wiem czy taka mała ta firemka :) Projekt speedhuba to jest majstersztyk i z tego co mi wiadomo to jest jedyna piasta gdzie biegi są ułożone po kolei. Stawiam na to, że wdrożenie do wielkoseryjnej produkcji byłoby bardzo drogie no i najpierw ktoś musiałby zaprojektować coś równie dobrego a jak widać od kilku ładnych lat Rohloff nie ma prawdziwej konkurencji. -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biały kruk. |
|
Data: 2011-04-04 19:44:47 | |
Autor: biodarek | |
Szukam ramy do SS | |
W dniu 04.04.2011 11:21, pablo eldiablo pisze:
Ze piasty planetarne sa ciezkie? Czy nie nadaja sie w teren? Czy ze lekki Wprawdzie nie HT, ale spjrz na to: https://picasaweb.google.com/pablogoral/PivotMach5#5526498649627606002 Niedawno natknem si w sieci. W ssiednich galeriach uytkownika s dowody dzielnoci w terenie :) -- biodarek |
|
Data: 2011-04-04 19:56:04 | |
Autor: kml | |
Szukam ramy do SS | |
Uytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ind0h8 Wprawdzie nie HT, ale spjrz na to: To jest doinwestowany rower... :) -- pozdrawiam http://Endurorider.pl 01/04/2011 GT internal transmission 1 - prawdziwy biay kruk. |
|