Szukam ramy do SS

Data: 2011-04-05 21:12:11
Autor: Wojtek Paszkowski
Szukam ramy do SS

"pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:inbsv3$ll$1inews.gazeta.pl...
mam zamiar zlozyc sobie hardtaila na kolach 26", ale bez zewnetrznych
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
Zalozenie jest takie, ze rama ma miec poziome tylne haki albo suport w
mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha.

Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.
Jakies pomysly na rame?..

Bike-components.de sprzedaje od kilku lat swoje ramy alu dedykowane do piast wielobiegowych, za cenę w miarę umiarkowaną:

http://www.bike-components.de/products/info/p23987_Hardtail-Rohloff-Rahmen-Disc-Canti-.html

Co prawda bez mimośrodu i chyba bez śrub ustalających pozycję koła, ale trochę rowerów pewnie na tym złożyli, więc rama raczej się sprawdza. Tu jest zdjęcie haków:

http://www.bike-components.de/products/info/p19758_MTB-Hardtail-Rahmen-fuer-Rohloff-Naben-Modell-2009-- -Auslaufmodell-.html

Tylko nie wiem, czy geometria dobrze podpasi pod 100mm. Mam ich ramę z zeszłego roku (tylko z pionowymi hakami) i z dość długimi marcokami 463 i 471mm geometria jest zdecydowanie "łagodna" (ale niektórym może to pasować). Co do jakości - bez rewelacji ot, taka przeciętna tajwańszczyzna klasy ~500zł z niezbyt zgrabnymi spawami. Na plus, co obecnie jest rzadkością - komplet otworów do mocowania bagażnika, no i możliwość wyboru koloru z bogatej palety, do tego w opcji matowej.

pozdr

Szukam ramy do SS