Szukam ramy do SS

Data: 2011-12-16 13:53:32
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Czesc

mam zamiar zlozyc sobie hardtaila na kolach 26", ale bez zewnetrznych
przerzutek (planuje Rohloffa 14 albo Alfine 11).
Zalozenie jest takie, ze rama ma miec poziome tylne haki albo suport w
mimosrodzie - chcialbym uniknac napinaczy lancucha.

Rower ma byc lekki i dzielny w terenie.
Jakies pomysly na rame?..

Na razie znalazlem dwa modele felta, nine solo dla kol 29" i miejska x-city
700c, obie z mimosrodami - i obie niezbyt pasujace do mojego planu ;-)

Rama ma jezdzic z amorem 100mm i hamulcem tarczowym.
Jakies pomysly? :-)

Pozwole sobie odswiezyc watek :) - i pochwalic sie ukonczonym dzielem :)

https://picasaweb.google.com/100101325756741065792/KonaExplosif?authuser=0&feat=directlink

Troche mi to zajelo czasu, nie powiem, ale z efektu jestem bardzo zadowolony :)

Pozdr!

Data: 2011-12-16 16:22:31
Autor: ...::QRT::...
Szukam ramy do SS
Dnia Fri, 16 Dec 2011 13:53:32 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

[...]

petarda - bardo fajnie to wygląda. Kołacze mi sie coś takiego po głowie od dłuższego czasu. Ino nie mam
żadnego racjonalnego powodu aby topic w tym w sumie całkiem sporo kasy :D

Data: 2011-12-16 17:47:58
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
petarda - bardo fajnie to wygląda.

Dzieki :)

Kołacze mi sie coś takiego po głowie od dłuższego czasu. Ino nie mam
żadnego racjonalnego powodu aby topic w tym w sumie całkiem sporo kasy :D

Szukanie racjonalnych powodow to droga do nikad ;D
Tu chodzi wlasnie o nieracjonalne poprawienie samopoczucia ;D

Pzdr!

Data: 2011-12-16 20:41:15
Autor: BoDro
Szukam ramy do SS
W dniu 2011-12-16 18:47, pablo eldiablo pisze:

Szukanie racjonalnych powodow to droga do nikad ;D
Tu chodzi wlasnie o nieracjonalne poprawienie samopoczucia ;D

i dlatego te zaprezentowane powyżej rowerki cieszą oko, bo to nie racjonalna sztampa, ale nieracjonalne dzieła sztuki :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-12-16 16:43:49
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Szukam ramy do SS

[...]

Moje ulubione zestawienie kolorów. Bardzo ładny i minimalistyczny.

A ja pochwalę się swoją zimówką SS, na pionowych hakach :)

Rama od trekinga, gdzie zimą opony 26x2,35 (Mudy Mary & Toro). Do tego nexus-7 z torpedo. Tylko nie mogę doczekać się śniegu :(

http://tiny.pl/hjmms

Data: 2011-12-16 17:54:43
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Kuba \inimicus\ Stasiak <inimicus@op.pl> napisał(a):
A ja pochwalę się swoją zimówką SS, na pionowych hakach :)

IGH, nie SS ;)

Rama od trekinga, gdzie zimą opony 26x2,35 (Mudy Mary & Toro). Do tego nexus-7 z torpedo. Tylko nie mogę doczekać się śniegu :(

Ale wiesz... bez sniegu tez bedzie dzialac ;D

Jak ci to torpedo hamuje w polaczeniu z napinaczem? Nie zdarza sie
przeskakiwanie lancucha?

Data: 2011-12-17 17:01:37
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Szukam ramy do SS

Ale wiesz... bez sniegu tez bedzie dzialac ;D

Jak ci to torpedo hamuje w polaczeniu z napinaczem? Nie zdarza sie
przeskakiwanie lancucha?

Nie ponieważ napinacz jest sztywny. Pewnie gdybym się powiesił na pedałach naciskając w tył to bym go połamał. Ale hamuje z głową, poprawiając jeszcze modulacje tarczówką (na śnieg, by nie zarzucało tyłem).

Data: 2011-12-16 21:02:36
Autor: krzysztof dąbrowski
Szukam ramy do SS
Bardzo ładnie sią prezentuje.
Z jakich rurek zrobiona jest ta rama?
ściągałeś czy kupiłeś u nas.
ja mam podobną choć chyba starszą, moja ma dodatkowo mocowania pod V-ki i gniazda do linek są u góry.
zastanawiam się nad założeniem nexusa8, ale jeszcze się nie zdecydowałem na 100%.
k.

Data: 2011-12-16 22:33:44
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
Krzyś Cierpiętnik <blah@blah.invalid> napisał(a):

Krótko mówiąc: szacun.

:)

Jeśli te pancerze nie są jakieś hiper, to polecam jagwire ripcord -
zarąbistość mechaników znacznie wzrasta. No i może parę słów o Alfine
11? ;-)

Pancerze to xtr 960 za ok. 15zl z cykloturu ;). Poprzednie mialem wlasnie
Jagwire - i zadnej roznicy nie ma w dzialaniu (linki hamulcowe puszczam od
zawsze w pelnym pancerzu).
Pancerz i linka przerzutkowa to tez shimano, z zestawu od Alfine - wzbogacona
o dodatkowe smarowniczki (czerwone koraliki na foto) ;)

A pare slow o Alfine 11: po wyregulowaniu dziala precyzyjnie, cicho, szybko...
wolnobieg jest bez terkoczacych zapadek, cichy jak stary lx 'cicha klacz' ;)
Manetka wymaga przyzwyczajenia jak dla mnie - od dawna jezdzilem z
gripshiftami. Na razie za malo kilometrow na tym zrobilem, zeby oceniac, ale
pierwsze wrazenie pozytywne. Troche czuc ciezki tyl, chociaz nie az tak, jak
sadzilem ze moze byc. Ogolnie ten rower to wiele zmian jak dla mnie na raz :)
Przesiadlem sie z lekkiego fulla z klasycznym napedem i gripshiftami :)
Ta Kona to hardtail o mocno oldskulowym charakterze, zupelnie inaczej sie
jezdzi :) Chwile mi zajmie zeby sie przyzwyczaic. Sam naped to jeden z nowych
elementow, ale sadze ze sie polubimy - im bedzie wiecej blota tym bardziej :D

Data: 2011-12-16 22:44:33
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
krzysztof dąbrowski <602410310@wp.pl> napisał(a):
[...]

Rama jest stalowa, cro-mo, model z 2010 r. Producent rur nie podany, ale w
necie wyszperalem, ze dedacciai...
Rame kupilem w cambriabike.com, w Polsce w ogole dystrybutor Kony mnie olal, a
w swoim rozmiarze w UE znalazlem tylko w W.Brytanii za jakies chore pieniadze,
3x drozej niz ze Stanow razem z wysylka, clem i VATem.

Data: 2011-12-16 21:48:28
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Szukam ramy do SS
pablo eldiablo wrote:
[...]

Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-12-18 21:27:58
Autor: Krycha
Szukam ramy do SS
W dniu 2011-12-16 14:53, pablo eldiablo pisze:
(...)

[...]

Świetnie się prezentuje.
Miło popatrzeć, jeździć pewnie też.

Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-12-25 10:53:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jcfigr$11b$1inews.gazeta.pl...

[...]

Miodzio! :) Przód 32T?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-12-25 20:11:19
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
> [...]

at=directlink

> Troche mi to zajelo czasu, nie powiem, ale z efektu jestem bardzo > zadowolony :)

Tak, przod 32, tyl na codzien 18, co daje zakres przelozen 0,937 do 3,828... Jesli to bedzie dla mnie w gory za twarde (a obawiam sie, ze moze mi brakowac
troche najlzejszego biegu na podjazdach) zmienie tylna zebatke na wieksza, np.
23T, co da zakres przelozen 0,733 do 2,995, na zjazdach moze troche brakowac
szybszego biegu, ale dam rade podjezdzac :)

Data: 2011-12-25 22:52:24
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jd8017

[...]

W czasie zabawy Nexusem http://endurorider.pl/2008/12/nexus-sg-7r45/ zostawiłem z przodu 22/32 właśnie pod kątem górskich podjazdów i powiem szczerze, że z korbą 2x powinno być naprawdę ok a Nexus ma niższy zakres niż Alfine więc z Twoim modelem powinno być jeszcze lepiej.

BTW: to jest 11 sp? Patrzyłem po osłonie łańcucha na osi piasty i wygląda jak od 8sp a zdjęcie manetki za małe żeby się dopatrzeć :)

Jestem okrutnie ciekaw jak wyjdzie Ci to w praniu i nie ukrywam, że z niecierpliwością czekam na info na ten temat ;) Prawda jest taka, że dużo lepiej jest poświęcić twarde biegi na górską jazdę niż zostawiać twarde do dokręcania.

Cały czas myślę o Alfinie i naprawdę jak tylko będę w stanie to zamierzam się przesiąść na tę piastę i zaznać rozkoszy napędu bez przekosów ;)

Rower w takim zestawieniu wyglądą bardzo czysto i efektywnie ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-12-25 23:24:29
Autor: pablo eldiablo
Szukam ramy do SS
[...]

Tak, to jest model SG-S700, 11s.
Dwa blaty w korbie odpadaja z prostej przyczyny: nie chce zadnych dodatkowych
urzadzen, a zwlaszcza przerzutek zewnetrznych i napinaczy lancucha :) Nic ma
nie odstawac i nie komplikowac napedu. Co do przelozenia, to wydaje mi sie, ze w obecnej konfiguracji w 99% mojej
jazdy sie sprawdzi...

Jakies gorskie wypady z rowerem planuje najwczesniej dopiero pozna wiosna,
wiec na razie moge tylko napisac, ze po plaskim Mazowszu jezdzi sie super :)

Pomijajac naped, ktory jest dla mnie nowym doswiadczeniem, sama rama zapewnia
zupelnie inne doznania, niz wszystkie moje poprzednie :) Rama jest ze stali
cro-mo i po przesiadce z twardo zestawionego fulla sprawia wrazenie... jakby
tez byla fullem, tylko o minimalnym skoku i totalnie bez tlumienia... czuc
kazda nierownosc na ktora najezdza tylne kolo, ale to nie powoduje
dyskomfortu, a oddaje bardzo wyczuwalna sprezystosc :) Aluminiowe hardtaile sa
calkowicie inne :) Stare stalowki, na ktorych dawno temu jezdzilem, tez :)

Data: 2011-12-26 10:17:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Szukam ramy do SS
Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jd8bbd$j4v$1inews.gazeta.pl...

[...]