Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie

Data: 2009-04-21 14:33:53
Autor: Bulbel
Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie
Szukam wspolnika do zakupu mieszkania w Berlinie - stolicy Niemiec.
Mam juz opracowany caly plan - zakup, wynajem pod turystow i biznes, osoba
sprzatajaca mieszkanie, podatki itp.
Koszt zakupu mieszkania 40m to okolo 40 tys. euro.
Wszelkie szczegoly na priva.

Data: 2009-04-21 14:43:07
Autor: Liwiusz
[OT] Re: Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie
Bulbel pisze:
[...]

   Czyli to prawda - w cywilizowanych stolicach Europy mieszkania są 2 razy tańsze w porównaniu do Warszawy...

--
Liwiusz

Data: 2009-04-21 15:36:26
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2009-04-21 14:43, Liwiusz pisze:

Czyli to prawda - w cywilizowanych stolicach Europy mieszkania są 2 razy
tańsze w porównaniu do Warszawy...

To Berlin akurat tak ma.
Ale spróbuj przeliczyć metr kw. na zarobki. Ała.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-04-21 15:38:36
Autor: Liwiusz
Krzysztof Stachlewski pisze:
[...]

   Pani w berlińskim sklepie zarabia 1200 euro, w Polsce - 1200zł. Wychodzi na to, że w Warszawie 40-metrowe mieszkanie powinno - wg berlińskich standardów - kosztować 40 tysięcy złotych. Ładnie.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-21 15:39:51
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2009-04-21 15:38, Liwiusz pisze:

Pani w berlińskim sklepie zarabia 1200 euro, w Polsce - 1200zł. Wychodzi
na to, że w Warszawie 40-metrowe mieszkanie powinno - wg berlińskich
standardów - kosztować 40 tysięcy złotych. Ładnie.

No i tak kosztowały parę lat temu.
Kto się załapał, temu dobrze.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-04-21 15:41:54
Autor: Liwiusz
[...]

   Parę lat temu? 1000zł za metr? Chyba 20 lat temu.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-21 17:12:01
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2009-04-21 15:41, Liwiusz pisze:
[...]

Kurcze. Poszedłem szukać.
http://dom.gazeta.pl/dom/1,50848,1585320.html
2003 rok
<<
Opublikowane w zeszłym tygodniu przez GUS dane mówią jeszcze o obniżeniu popytu na mieszkania w 2002 r., czego efektem był przeszło 6-proc. spadek średniej ceny mieszkań - z 1664 zł (w 2001 r.) do 1560 zł za m kw.

<<
Według GUS w województwie śląskim średnia cena mieszkań wynosi 1029 zł i jest najniższa w kraju. - Ceny mieszkań rzadko przekraczają u nas pułap 1250-1300 zł za m kw. - przyznaje Starzyk. Jego zdaniem normą na Śląsku są mieszkania po 800-900 zł za metr.

Nie wiem ile w Wawie, ale piszą, że w Krakowie czasem idą
nawet za zatrważające 1600 za metr.
Syf...

Stach

--
http://stachlewski.info

Data: 2009-04-21 19:52:58
Autor: Liwiusz
[...]

   To bardzo tanio. Aż niewiarygodnie tanio. Ale może jestem skrzywiony przez stolicę - tutaj ludzie się cieszą jak kupią mieszkanie za 5kzł za metr.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-21 20:44:08
Autor: mt
[OT] Re: Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie
W Berlinie od zawsze byly tanie mieszkania ktore wynajmuja np tzw "Farbowane Liski" czyli polacy z opola i slaska . Mieszkanie dostaja od socjalu za friko i wynajmuja Polaczkom, zloty interes.

Tak swoja droga to ostatnio byl reportaz na ZDF o Hotelu w Belrinie za 5 EUR noc w ktorym mieszkaja polacy, taki chamski blok wiezowiec z czasow PRLu.
Swoja droga tego kto projektowal te obozy koncentracyjne powinni chlostac przez 20 lat ,

Data: 2009-04-21 23:38:26
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2009-04-21 19:52, Liwiusz pisze:

To bardzo tanio. Aż niewiarygodnie tanio. Ale może jestem skrzywiony
przez stolicę - tutaj ludzie się cieszą jak kupią mieszkanie za 5kzł za
metr.

Bo to 6 lat temu było!
Wtedy w stolicy w dobrej dzielnicy też byś coś za 1500 dostał.

Stach
--
http://stachlewski.info

Data: 2009-04-22 09:05:44
Autor: Baloo
[OT] Re: Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie

Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <stach@fr.pl> napisał w

Bo to 6 lat temu było!
Wtedy w stolicy w dobrej dzielnicy też byś coś za 1500 dostał.

To aż niewiarygodne. 6 lat temu ceny mieszkań w Trómieście były na poziomie 1900-2200-2500 zł (wiem, bo bardzo się wtedy tym tematem interesowałem), więc jakim cudem w Warszawie miałyby być niższe.

Data: 2009-04-22 09:25:26
Autor: Bulbel
[OT] Re: Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie
Dziekuje za b. ciekawa dyskusje :-)

Mieszkanie ktore mam na oku miesci sie w dzielnicy Charlotenbourg - dla niezorientowanych to b. dobra dzielnica w zachodniej czesci miasta, ze starymi kamienicami itd.
Mieszkania w Berlinie wg. roznych opinii beda tanie jeszcze przez chwile potem - moze po 2011 - beda drozec. I tak np. w Paryzu m2 jest po 5 tys. ... euro.

Poszukuje wspolnika z kapitalem 20 tys. euro. Drugie tyle + 1% ja dokladam.

Data: 2009-04-22 10:26:55
Autor: mt
Bulbel pisze:
[...]

Chcesz robic Byznes i nie masz kasiory ?

W paryzu moja Babka sprzedala arabom mieszkanie 32m2 za 300kzl

Data: 2009-04-22 10:45:26
Autor: scream
Dnia Wed, 22 Apr 2009 09:05:44 +0200, Baloo napisał(a):

To aż niewiarygodne. 6 lat temu ceny mieszkań w Trómieście były na poziomie 1900-2200-2500 zł (wiem, bo bardzo się wtedy tym tematem interesowałem), więc jakim cudem w Warszawie miałyby być niższe.

Bo to bzdura. 10 lat temu moje mieszkanie kosztowało 120 tysięcy, czyli +/-
3500 za mkw. Dzielnica raczej peryferyjna a nie centrum.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Szukam wspolnika - mieszkanie w Berlinie