Data: 2009-12-04 10:40:47 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś m ogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Witam
Jak w temacie - postanowiłem wykonać życiowy krok i kupić w końcu swój własny samolot:) Poprzez forum znalazłem namiar na człowieka który ze względów medycznych nie może już latać i w zasadzie okazyjnie (za około 20tys USD) jest gotów sprzedać latający samolot z całiem niezłym wyposażeniem. Szukam teraz najlepiej jeszcze dwóch osób (celem podziału kosztów zakupu oraz przede wszystkim późniejszego utrzymania) podobnie myślących jak ja oraz kogoś kto mógłby na miejscu zweryfikować istniejący stan rzeczy. Dodam, że jestem z trójmiasta a samolot to jest legendarny Long-EZ Rutana. Pzdr |
|
Data: 2009-12-04 10:59:57 | |
Autor: FD | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Superholowanie pisze:
trójmiasta a samolot to jest legendarny Long-EZ Rutana. hmmmm, a on na gruntowych lotniskach moze ladowac? |
|
Data: 2009-12-04 12:25:28 | |
Autor: Miokosuki | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
trójmiasta a samolot to jest legendarny Long-EZ Rutana. myslem że przy takim wydtku lepie wydać tusions pareset złotych na bilet i samemu obejrzeć jk |
|
Data: 2009-12-04 12:34:44 | |
Autor: FD | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Miokosuki pisze:
trójmiasta a samolot to jest legendarny Long-EZ Rutana. co robiles kolina ? weź nie zartuj.... |
|
Data: 2009-12-04 14:39:12 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kog oś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
myslem że przy takim wydtku lepie wydać tusions pareset złotych na bilet i samemu obejrzećNie w tym rzecz - doświadczony inspektor może zauważyć dużo więcej niż ktoś bez takiego doświadczenia. Samolot znajduje się w zachodniej części USA - stan UTAH. |
|
Data: 2009-12-04 15:02:49 | |
Autor: Miokosuki | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Nie w tym rzecz - doświadczony inspektor może zauważyć dużo więcej niż ktoś bez z doświadczenia preponuje najpierw samemu potem wynająć specjakistę. Do SLC najlepiej lecieć francuzem. Ja zeżdzę zwykle auto z Las Vegas bo można mieć fun (BA ma bezpośrednie poł) jk |
|
Data: 2009-12-08 17:47:38 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Superholowanie wrote:
myslem że przy takim wydtku lepie wydać tusions pareset złotych na bilet i samemu obejrzećNie w tym rzecz - doświadczony inspektor może zauważyć dużo więcej niż ktoś bez takiego doświadczenia. Samolot znajduje się w zachodniej części USA - stan UTAH. Rozmawiasz z trollem, niejakim koliną -- możesz śmiało ignorować pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-12-08 19:39:33 | |
Autor: Jurek | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Rozmawiasz z trollem, niejakim koliną -- możesz śmiało ignorować akurat znam koline z kursu i to co mówi ma sens Jurek |
|
Data: 2009-12-08 21:10:55 | |
Autor: FD | |
LOL | |
Jurek pisze:
hahahahahaha 208-pra-8.acn.waw.pl!!!!!!!!!!Rozmawiasz z trollem, niejakim koliną -- możesz śmiało ignorować kolina weź sie nie podszywaj :) teraz i jurka trzeba bedzie filtrowac? |
|
Data: 2009-12-09 16:05:28 | |
Autor: Szuwaks | |
LOL | |
Witam,
Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hfmc2k$oo9$1atlantis.news.neostrada.pl... hahahahahaha 208-pra-8.acn.waw.pl!!!!!!!!!!Rozmawiasz z trollem, niejakim koliną -- możesz śmiało ignorowaćakurat znam koline z kursu i to co mówi ma sens Ciężki przypadek :(( -- Pozdrawiam Szuwaks |
|
Data: 2009-12-10 12:31:14 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Jurek wrote:
Rozmawiasz z trollem, niejakim koliną -- możesz śmiało ignorować Kolina, głupku, kiepsko ci idzie, tak się spieszyłeś, że imię z błędem w adresie mailowym wpisałeś: Jrzey. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-12-10 12:35:05 | |
Autor: Jurek | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
adresie mailowym wpisałeś: Jrzey. ale maile dochodzo J |
|
Data: 2009-12-04 14:37:02 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kog oś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
hmmmm, Raczej na utwardzonych - kamień spod kółka i może śmigło uszkodzić. Za to osiągi są dużo lepsze niż w tradycyjnym układzie. |
|
Data: 2009-12-04 15:03:09 | |
Autor: FD | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Superholowanie pisze:
hmmmm, tak, ale..... jednak odcinasz sie od wielu lotnisk w PL nawet bardzo wielu np. na Hel juz tym nie polecisz..... |
|
Data: 2009-12-04 16:10:05 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kog oś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
tak, ale..... jednak odcinasz sie od wielu lotnisk w PL Coś za coś - za to polecę np na teneryfę bez tankowania po drodze:) |
|
Data: 2009-12-04 16:25:32 | |
Autor: Miokosuki | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Coś za coś - za to polecę np na teneryfę bez tankowania po drodze:) niedolecisz jk |
|
Data: 2009-12-05 08:19:47 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kog oś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Użytkownik "Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl> napisał w wiadomości news:hfb9le$7lt$1news.onet.pl...
Coś za coś - za to polecę np na teneryfę bez tankowania po drodze:) Dolecę:) http://lightspeedengineering.com/News/News.htm Oczywiście użyję modsów i systemów od tego gościa - po to aby także mogas można było używać. Gwarantuje, że osiągi samolotu wzrosną dość znacznie. |
|
Data: 2009-12-05 08:30:38 | |
Autor: Miokosuki | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Oczywiście użyję modsów i systemów od tego gościa - po to aby także mogas można było używać. Gwarantuje, że osiągi samolotu wzrosną dość znacznie. ale musisz lecieć bez pasażerki..... jk |
|
Data: 2009-12-05 09:07:29 | |
Autor: brum | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
niedolecisz jak kolina rzecze, ze "niedolecisz", to znaczy, ze nie dolecisz i nie ma powodu protestowac poszukaj innego modelu, a na inspekcje wyslij koline |
|
Data: 2009-12-05 17:49:48 | |
Autor: Jacek Osiecki | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Dnia Sat, 5 Dec 2009 09:07:29 +0100, brum napisał(a):
jak kolina rzecze, ze "niedolecisz", to znaczy, ze nie dolecisz i nie ma powodu protestowacniedoleciszDolecę:) http://lightspeedengineering.com/News/News.htm Byle nie dawać K. biletu powrotnego, może wreszcie będzie spokój :) -- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. |
|
Data: 2009-12-05 09:35:53 | |
Autor: LoboV | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Superholowanie pisze:
Witam Polecam skontaktować się z tym panem z ogłoszenia: http://dlapilota.pl/ogloszenie-drobne/6873 Sprowadził podobną konstrukcję i teraz sprzedaje. Możesz popytać dlaczego. Pozdrawiam LoboV |
|
Data: 2009-12-07 07:55:30 | |
Autor: saturn5 | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Sprowadził podobną konstrukcję i teraz sprzedaje. Możesz popytać dlaczego. Chyba jest jasne dlaczego sprzedaje - to broker, to tak jakby pytac piekarza dlaczego sprzedaje chleby. I poza tym ze to tak samo canard to naprawde ma malo wspolnego z Long-EZ, to zupelnie inna (finansowa, parametrowa) klasa samolotu. -- |
|
Data: 2009-12-07 15:38:13 | |
Autor: LoboV | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
saturn5 pisze:
Chyba jest jasne dlaczego sprzedaje - to broker, 1,5 roku od zakupu, w takim razie chyba ciężko sprzedaż idzie :/ |
|
Data: 2009-12-07 19:59:20 | |
Autor: saturn5 | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
1,5 roku od zakupu, w takim razie chyba ciężko sprzedaż idzie :/ Co z tego ma niby wynikac? Dzis rynek na uzywane samoloty jest bardzo slaby, w USA sredni uzywany samolot potrzebuje okolo 18 miesiecy aby sie sprzedac. Do tego dodaj dosc wysoka cena tego samolotu jak na warunki Polskie, fakt ze zawsze rynek na canardy byl ograniczony (wystarczy spojrzec na Piaggio Avanti) to chyba nic w tym dziwnego nie ma. -- |
|
Data: 2009-12-07 21:06:22 | |
Autor: porterhouse | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Dodatkowo Long-EZ i Velocity sa samolotami klasy eksperymentalnej - takie
samoloty z rozumialych wzgledow zawsze sie sprzedawaly duzo trudniej. Atrakcyjnoscia takich samolotow sa natomiast z reguly bardzo dobre osiagi - duzo lepsze niz w samolotach certyfikowanych za podobna cene. -- |
|
Data: 2009-12-08 17:39:42 | |
Autor: LoboV | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
saturn5 pisze:
1,5 roku od zakupu, w takim razie chyba ciężko sprzedaż idzie :/ A tak musi zaraz coś wynikać? :) Rozmawiałem z pilotem który latał Velocity. Samolot nie nadaje się na trawiaste lotniska. Bardzo łatwo o uszkodzenie nie tylko śmigła, ale zwłaszcza przedniej goleni (przy lekkim trawersie gnie się na boki, przy lądowaniu na betonie trzeba szczególnie na to uważać), bardzo niechętnie reaguje na ster kierunku i nie lubi małych prędkości. Ogólnie dość trudny w pilotażu. Nie wiem czy to dobry pomysł na współużytkowany samolot :/ pozdrawiam LoboV |
|
Data: 2009-12-08 19:51:46 | |
Autor: saturn5 | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Rozmawiałem z pilotem który latał Velocity. Samolot nie nadaje się na trawiaste lotniska. Pewnie to racja. Ale kto kupuje taki samolot na podrozowanie po trawiastych lotniskach w Polsce? To taka zmora cywilizacyjna Polski ze nie ma dosc lotnisk utwardzanych ale Velocity jest tak szybki ze jestes nim szybko poza Polska i cywilizacja stoi otworem. Jak ktos chce latac po Polsce to powinien sobie sprawic An2. -- |
|
Data: 2009-12-09 10:40:50 | |
Autor: radar | |
Szukam współużytkowników oraz nam iaru na kogoś mogącego przeprowadzić insp ekcję samolotu w USA przed zakupem | |
saturn5 pisze:
Jak ktos chce latac po Polsce to powinien sobie I drugiego pilota :D -- radar |
|
Data: 2009-12-06 18:46:06 | |
Autor: porterhouse | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Przy takich zakupach to "panskie oko konia tuczy". Wsiadasz w samolot, lecisz
tam i na miejscu organizujesz inspekcje. Kazdy uprawniony mechanik samolotowy z licencja A&E wykona ci taka inspekcje. Na kazdym sredniej wielkosci lotnisku GA w USA (a jest ich mnostwo) znajdziesz takich ludzi i odpowiednie warsztaty. Oczywiscie bedziesz musial za taka ekspertyze zaplacic. No i potem dodaj do ceny koszt transportu samolotu do Polski. Sa piloci ktorzy zajmuja sie zawodowo dostarczaniem samolotow do najbardziej odleglych miejsc. -- |
|
Data: 2009-12-08 09:16:35 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kog oś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Przy takich zakupach to "panskie oko konia tuczy". Wsiadasz w samolot, lecisz Może i tak zrobię ale jednak w odwrotnej kolejności. Najpierw chcę aby ktoś dokładnie sprawdził struktury laminatu czy nie ma jakichś uszkodzeń, pęknięć, itp. Samolocik ponoć raz lądował bez otwartego przedniego kółka - niby nic się nie stało. No i silnik ma już resursik konkretny - 1800godzin (Lycoming 0-235 L2C). Ponoć ma jeszcze 600godzin do TBO. Dałem ogłoszenie w PLAR - zobaczymy czy się ktoś odezwie:). A porównywanie go z Velocity nie ma sensu - różnica cenowa to rząd wielkości, wielkość maszyny także znacznie się różni. |
|
Data: 2009-12-08 20:03:34 | |
Autor: saturn5 | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kogoś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
Ponoć ma jeszcze 600godzin do TBO. Tak, teoretycznie ma 2400 godzin, ale to teoria. Wiele silnikow nie dochodzi do swojego teoretycznego maksimum. Musisz dac samolot na dokladne testy cylindrow aby stwierdzic jaki jest rzeczywisty stan silnika. Cena samolotu bardzo duzo zalezy od tego ile silnikowi zostalo godzin do TBO bo przebudowa takiego silnika rabnie cie niezle po kieszeni. Obwiam sie ze wyslanie kogos na zewnetrzne ogledziny malo ci powie na temat tego samolotu. Conajmmniej powinien byc to ktos kto ma licencje A&P i potrafi zajrzec do logbooka samolotu i ocenic techniczna historie samolotu i najlepiej zeby to byl mechanik ktory ma doswiadczenie z Long-EZ. -- |
|
Data: 2009-12-10 20:56:34 | |
Autor: Superholowanie | |
Szukam współużytkowników oraz namiaru na kog oś mogącego przeprowadzić inspekcję samolotu w USA przed zakupem | |
powinien byc to ktos kto ma licencje A&P i potrafi zajrzec do logbookaDokładnie - teraz ponoć panuje tam zima stulecia. Więc pewnie sprawa zostanie reaktywowana dopiero po nowym roku. Gość narazie mi nawet nie wysłał kopii dokumentów rejestracyjnych, itp. Ponadto robi to bardzo niechętnie - niby boi się kradzieży "tożsamości" czy czegoś takiego - nie zrozumiałem go do końca... |
|