Szum na wyjściu audio laptopa przy podłączonym projektorze

Data: 2017-06-02 10:49:38
Autor: ikov
Szum na wyjściu audio laptopa przy podłączonym projektorze
Jest sobie problem... Po podłączeniu nagłośnienia do laptopa (z wyjścia minijack w laptopie do wejścia cinch we wzmacniaczu - Yamaha Stagepass 600i) pojawia się szum (brum) jeśli tylko do laptopa podepnie się projektor. Nieważne, czy podłączę go przez HDMI czy przez złącze RGB. Bez podłączonego projektora dźwięk jest czysty.
Szum nigdy nie występuje gdy podłącze inne, zwykłe głośniki 2.1, ani na zintegrowanych nawet z podłączonym projektorem. Gdzie mogę szukać przyczyny?

Data: 2017-06-02 15:28:01
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 2 Jun 2017 10:49:38 +0200, ikov napisał(a):

[...]

Przypuszczalnie i wzmacniacz i projektor ma wtyczkę zasilającą z
uziemieniem. I pewnie między uziemieniem gniazdka projektora i wzmacniacza
występuje różnica potencjałów. Prąd płynie po masie i brumi. Sprawdź
instalację elektryczną.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2017-06-02 16:04:41
Autor: ikov
W dniu 2017-06-02 o 15:28, Leszek K. pisze:
[...]

A podłączenie jednego z urządzeń do UPSa zamiast przez listwę zasilającą do gniazdka coś może pomóc?

Data: 2017-06-02 16:26:38
Autor: Leszek K.
Dnia Fri, 2 Jun 2017 16:04:41 +0200, ikov napisał(a):

[...]

Nie. Chyba, że odłączysz ładowanie UPS-a i będziesz jechał na akumulatorze.

--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

Data: 2017-06-02 16:40:59
Autor: Adam
W dniu 2017-06-02 o 16:26, Leszek K. pisze:
Dnia Fri, 2 Jun 2017 16:04:41 +0200, ikov napisał(a):

W dniu 2017-06-02 o 15:28, Leszek K. pisze:
(...)
A podłączenie jednego z urządzeń do UPSa zamiast przez listwę zasilającą
do gniazdka coś może pomóc?

Nie. Chyba, że odłączysz ładowanie UPS-a i będziesz jechał na akumulatorze.

A jak kiepski UPS, to może jeszcze dodatkowo własne zakłócenia wprowadzać.
Trzeba spróbować.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-06-03 21:24:22
Autor: Sebastian Biały
Szum na wyjściu audio laptopa przy podłączonym projektorze
On 6/2/2017 10:49 AM, ikov wrote:
 Gdzie mogę szukać
przyczyny?

Jeśli to możliwe mechanicznie, odwróc wtyczkę 230V jednego z urządzeń. Nie, nie żartuje. To może pomóc.

W innym wypadku możesz zastanowić sie nad odbiornikiem audio bluetooth za pare zł z allegro. Oczywiście jakość dzieku BT będzie problemem, ale niekoniecznie to usłyszysz, ja nie widzę dramatycznej utraty jakości.

Trzecia opcja to jesli laptop posiada wyjście optyczne to go użyć. Jak nie, to kupic karte muzyczna usb z optyką. Niestey nie widze takiej od reki w sklepach, widziałem natomiast jakieś 2 lata temu na aliexpress.

I opcja zabawna, ale czasem działa: kupic karte muzyczną za usb za 3zł. O dziwo one mają mniejszy problem z masą niż wbudowane w komputer.

Data: 2017-06-06 12:06:58
Autor: ikov
On 6/2/2017 10:49 AM, ikov wrote:
[...]

Dziękuję za sugestie, coś trzeba wykombinować bo niedawno nagle okazało się, że Dżej Dżej z Big Cyca sobie zażyczył puścić jakieś wideo w czasie prezentacji i trzeba było czuwać przy wzmacniaczu regulując siłę głosu pomiędzy wejściami mikrofonowymi a line-in.

Data: 2017-06-03 21:53:09
Autor: Uncle Pete
On 2017-06-02 10:49, ikov wrote:
[...]

Co masz jeszcze podłączone do projektora?

Data: 2017-06-06 12:03:35
Autor: ikov
W dniu 2017-06-03 o 21:53, Uncle Pete pisze:
On 2017-06-02 10:49, ikov wrote:
[...]

W sumie to nic, zasilanie i kabel sygnałowy (na każdym to samo). Zgłoszę to elektrykowi jak się pojawi, bo dawniej to się nie zdarzało - dźwięk był czysty nawet z podłączonym projektorem.

Data: 2017-06-08 09:59:36
Autor: Uncle Pete
[...]

Moją wersją było podłączenie do kablówki bądź satelity, wtedy mogła powstać różnica potencjałów mas, która daje właśnie głośne buczenie. Ale to nie to.

Czy brumi także z laptopem nie podłączonym do zasilacza sieciowego?

Data: 2017-06-08 11:01:33
Autor: z
Szum na wyjściu audio laptopa przy podłączonym projektorze
W dniu 2017-06-08 o 09:59, Uncle Pete pisze:

Kiedyś walczyłem z zakłóceniami na monitorze. Fakt była kablówka ze swoją masą :-)
Pomogło tylko podłączenie tego monitora bez uziemienia.

Data: 2017-06-08 15:41:01
Autor: Uncle Pete
Szum na wyjściu audio laptopa przy podłączonym projektorze
Kiedyś walczyłem z zakłóceniami na monitorze. Fakt była kablówka ze swoją masą :-)
Pomogło tylko podłączenie tego monitora bez uziemienia.

Można jeszcze było podłączyć kablówkę przez separator galwaniczny.

Piotr

Data: 2017-06-08 18:38:57
Autor: z
W dniu 2017-06-08 o 15:41, Uncle Pete pisze:

Można jeszcze było podłączyć kablówkę przez separator galwaniczny.

Miałem taki plan ale szybciej upiłowałem bolec w listwie :-) a monitor niedługo wymieniłem na nowy... także ten... :-)

Szum na wyjściu audio laptopa przy podłączonym projektorze