Szwabska mafia wydrenowała 60 miliardów zł.

Data: 2016-11-22 08:12:32
Autor: Stachu Chebel
Szwabska mafia wydrenowała 60 miliardów zł.
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 15:09:03 UTC+1 użytkownik Mark Woydak napisał:
Podwyżkami podatków ekipa Tuska wydrenowała z naszych kieszeni dodatkowe 60
miliardów zł. Dlaczego wówczas wszyscy "podatkowi eksperci" siedzieli
cicho?

Nie ma to jak słowo pisane. Ze słowem pisanym się nie dyskutuje, bo to prawda objawiona. Nie, nie jestem "wyznawcą" PO,PiS,SLD,AWF, czy innych partyjek typu "partia posiadaczy magnetowidów", bądź jajcarskie "małe piwo".

Tymczasem gawiedź coś przeczyta w internecie i bez zastanowienia się wierzy w to. Od wiary, to jest inna firma. Tymczasem wystarczy skończyć 3 klasy podstawówki (albo mniej), coby umieć posługiwać się kalkulatorem.

No to policzmy... Ile wydrenowano? 60mld zł.? OK.. 6*10^10 (dla uproszczenia zapisu). Załóżmy populację PL na poziomie 38*10^6. Wszystko wliczamy!!  Emeryci, niemowlaki, niepełnosprawni umysłowo (jak widać niemało takowych), emigranci i co tylko..  Nie ważne, z prostego rachunku wychodzi 1579zł/pysk.
(6*10^10/38*10^6)=1579 - tyle wydrenowano przez 6 lat od każdego (??)

Za jaki okres czasu? Spoko, zaraz do tego dojdziemy. Zróbmy założenie, że wszyscy emeryci, niemowlaki, niepełnosprawni umysłowo i emigranci zarabiają 4000zł/mc na rękę. Załóżmy, że wszystkie produkty były swojego czasu obarczone podatkiem VAT w wysokości 22%. Ile fiskus zarabiał?

(a) 4000-4000/1.22=721zł/pyskomiesiąc

a teraz załóżmy VAT w wysokości 23%:

(b) 4000-4000/1.23=748zł/pyskomiesiąc

========
Zysk fiskusa na podniesieniu VAT'u = (b)-(a)=27zł/pyskomiesiąc

27*(38*10^6)=1.026 mld zł (38*10^6 to całkowita populacja PL łącznie z niemowlakami itp..)/na miesiąc

Wydrenowano 60mld ?!! 60/1.026 = 47.6 miesięcy = 4 lata drenażu.

Stawka Vat w wys. 23 % obowiązuje od 2011 roku, a więc 6 lat, czyli w/g powyższych założeń wydrenowano jakieś 80mld przez okres 6 lat!!!

============
A teraz zwróćcie uwagę na moje bzdurne zawyżone założenia: 1) Średnia zarobków (na łapę)=4000 zł.
2) Niemowlaki,emeryci, emigranci.. - wszyscy tyrają !!

============
Nie chce mi się szukać, jak macie jakieś wiarygodne dane GUS'owe odn. powyższego, to podajcie. Zrobimy prawidłowe wyliczenia. Aha!!, nie uwzględniłem też zwrotu VAT'u w rozliczeniach z fiskusem. Wszelakie produkty wytworzone, bądź li tylko sprzedawane czysto handlowo brały się "z nikąd", więc brak rozliczenia VAT'u. :))

Krótko mówiąc, autor wątka jest bądź to przedszkolakiem, bądź uczniem szkoły specjalnej, bądź absolwentem skróconego kursu ekonomii. Podobnież jak sam Prezes/Naczelnik i jego kocur.

Data: 2016-11-22 11:16:09
Autor: Mark Woydak
Dnia Tue, 22 Nov 2016 08:12:32 -0800 (PST), Stachu Chebel napisał(a):

Krótko mówiąc, autor wątka jest bądź to przedszkolakiem,
bądź uczniem szkoły specjalnej, bądź absolwentem skróconego kursu ekonomii. Podobnież jak sam Prezes/Naczelnik i jego kocur.

Nauczyles sie poslugiwac kalkulatorem, ale nadal jestes tylko idiota.

http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/wszyscy;zrzucimy;sie;na;budzet;po;ile,236,0,484076.html

Data: 2016-11-22 09:45:03
Autor: Stachu Chebel
W dniu wtorek, 22 listopada 2016 18:16:12 UTC+1 użytkownik Mark Woydak napisał:
> [...]

Nauczyles sie poslugiwac kalkulatorem, ale nadal jestes tylko idiota.

Łubuduuu !! Brak argumentów, to zaś pierdut na linka autorstwa niewiadomokogo.. No ale artykuł to artykuł, opublikowany w sieci..: No i w ten sposób kładę na łopaty adwersarza. I choćby przyszło tysiąc atletów, i każdy zżarłby tysiąć kotletów, to nie obalą..  taki to ciężar. Odnośnie "idioty" i kalkulatora.  Co się tyczy tego drugiego, w nawiązaniu do tematu, to to tyle masz do powiedzenia? Arytmetyka nie kłamie.

Odn. pierwszego, przegrałeś. Erystyka nie jest twoją najmocniejszą stroną, o ile wiesz co to znaczy.

Data: 2016-11-22 12:33:05
Autor: Mark Woydak
Dnia Tue, 22 Nov 2016 09:45:03 -0800 (PST), Stachu Chebel napisał(a):

[...]

No dobra, pokwekales sobie, a teraz wracaj bawic sie swoim kalkulatorem, na
cos wiecej jestes jeszcze za maly.

Data: 2016-11-23 08:49:09
Autor: Pajdak
Szwabska mafia wydrenowała 60 miliardów zł.
S p i e r d a l a j  na drzewo pisowski oszołomie!

--
Lepudruk