Szwajcaria - przejscie graniczne + duzy bus.

Data: 2011-01-11 21:48:17
Autor: magnes
Szwajcaria - przejscie graniczne + duzy bus.
Witam.

Takie pytanie mam. Jechal moze ktos ostatnio busem do Szwajcarii? Czego sie ewentualnie spodziewac na granicy? Jakies kolejki? Jakies kontrole? Czy duzym busem (Iveco 50C15), ale zarejestrowanym na 3,5 tony przejade pasem dla osobowek? Czy na przewozony towar potrzeba jakis dokumentow celnych, czy wystarczy, ze bede mial WZ-ki i list przewozowy?

--
Pozdr.
magnes

Data: 2011-01-11 22:28:28
Autor: marek
[...]

a slyszales o strefie Schengen ?

Data: 2011-01-11 22:40:13
Autor:
Szwajcaria - przejscie graniczne + duzy bus.
a slyszales o strefie Schengen ?

A co to ma do rzeczy? Chyba nie jeździsz za granicę. Kontrole w "okolicach" granicy są czymś zupełnie naturalnym. Cudzysłów  celowo postaiłem, bo te kontrole są często w obszarze dawnych przejść granicznych.

Data: 2011-01-11 22:51:23
Autor: LEPEK
W dniu 2011-01-11 22:40, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
[...]

Schengen dotyczy przepływu osób.
W Schengen są generalnie: UE (bez GB), NO i CH, które to należą równocześnie do EFTA (Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu).
Przepływu towarów dotyczy Wspólnota Europejska (WE), vel Unia Europejska (UE) w której to panuje unia celna, a jako WE mamy też wiele uproszczeń i preferencji wzajemnych w ramach EFTA.

Podsumowując - do Szwajcarii możesz jechać bez wizy i paszportu.
Ale na towar to trzeba mieć kwity, i to takie do objęcia odpowiednią procedurą celną (pot.: do odprawy), tj. (o ile teraz pamiętam) faktura (czasem proforma) i CMR. U nas w PL w urzędzie celnym załadunku pewnie trzeba by zgłosić chęć wywozu, a na granicy WE/CH potwierdzić wywóz, z WE (względnie uzyskać takie potwierdzenie na miejscu, w CH).

A najlepiej zadzwonić do jakiejś agencji celnej, to powiedzą. Po co nerwy i strata czasu na granicy?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-01-11 23:32:34
Autor: magnes

Użytkownik "LEPEK" <gdzies@wsi.pl> napisał w wiadomości:

A najlepiej zadzwonić do jakiejś agencji celnej, to powiedzą. Po co nerwy i strata czasu na granicy?

W sumie masz racje, w kwesti dokumentow zasiegne opini w jakiejs AC, natomiast nadal jestem ciekaw jak moze byc potraktowany na granicy duzy bus. Z czasow przed Schengen gdy tez mi sie zdarzalo jezdzic busem za granica bywalo roznie, zazwyczaj szedlem z osobowkami, ale sporadycznie kazali sie ustawiac razem z TIRami... a bus byl maly.

--
Pozdr.
magnes

Data: 2011-01-12 06:47:59
Autor: pwz
OT: WE-UE
W dniu 2011-01-11 22:51, LEPEK pisze:
(...)
> Wspólnota Europejska (WE), vel Unia Europejska
(UE) w której to panuje unia celna, a jako WE mamy też wiele uproszczeń
i preferencji wzajemnych w ramach EFTA.
(...)

Zupełnie OT: nie ma już Wspólnoty Europejskiej.
pwz

Data: 2011-01-12 09:13:07
Autor: Adampio
OT: WE-UE
W dniu 2011-01-12 06:47, pwz pisze:
nie ma już Wspólnoty Europejskiej.

i komu to przeszkadzało....

Data: 2011-01-17 13:15:31
Autor: Sebastian Kaliszewski
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
[...]

Często jest normalna budka a nawet szlabany mają.

\SK

Data: 2011-01-11 23:25:56
Autor: magnes

Użytkownik "marek" <spierdalaj@org.pl> napisał w wiadomości:

a slyszales o strefie Schengen ?

Slyszalem, ale na przyklad na granicy Belgia - Francja dosc czesto mi sie zdarza miec kontrole, okazanie WZ-ek i rzut oka "na pake" wystarcza. Nigdy nie zajelo to wiecej jak minuty, ale jednak. W Szwajcarii nigdy nie bylem, kraj nie jest w UE, dlatego pytam.

--
Pozdr.
magnes

Data: 2011-01-12 01:58:55
Autor: J.F.
On Tue, 11 Jan 2011 23:25:56 +0100,  magnes wrote:
[...]

A procedur celnych tam nie ma ? Gogle ujawnia np
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=43&t=24659

J.

Data: 2011-01-13 07:58:03
Autor: magnes

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości:
Gogle ujawnia np
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=43&t=24659

O. To jest jakis konkret. Dzieki.

--
Pozdr.
magnes

Data: 2011-01-17 13:14:40
Autor: Sebastian Kaliszewski
marek wrote:
[...]

A co to ma do rzeczy? Nie ma unii celnej i jak najbardziej może być kontrola celna, na wielu granicach jest nadal szlaban i budka.

\SK

Data: 2011-01-12 08:07:31
Autor: news-gazeta
[...]

Mnie do Szwajcarii nie chcieli wpuscic bo nie mialem paszportu.
Poza tym tam trzeba oclić towar na granicy
Jechałem dużym masterem do 3.5tony.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-01-12 09:14:34
Autor: Artur Maśląg
Szwajcaria - przejscie graniczne + duzy bus.
W dniu 2011-01-12 08:07, news-gazeta pisze:
(...)
Mnie do Szwajcarii nie chcieli wpuscic bo nie mialem paszportu.

Kiedy?

Data: 2011-01-13 10:47:05
Autor: e^x/dx
Szwajcaria - przejscie graniczne + duzy bus.
Bregenz - St. Margrethen - przejedziesz bez problemu.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--

Szwajcaria - przejscie graniczne + duzy bus.