Szwajcarskie silniki MDB. Pytanie.

Data: 2010-02-14 13:36:26
Autor: PL(N)umber_One
Szwajcarskie silniki MDB. Pytanie.
Witam
Szwajcarska firma MDB Flugtechnik AG produkowała m. in. silniki tłokowe do samolotów. Firma przestała istnieć (?) w 2003 roku. W sieci nie udało mi się znaleźć żadnych zdjęć tych silników. Interesuje mnie z pewnych powodów jak wyglądał znak firmowy. Czy były to litery MDB umieszczone w kole ? Może ktoś spotkał się z silnikiem tej firmy.
PP

Data: 2010-02-14 18:02:05
Autor: JasiekS

Użytkownik "PL(N)umber_One " <pawprac@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hl8u8p$pfm$1inews.gazeta.pl...
Witam
Szwajcarska firma MDB Flugtechnik AG produkowała m. in. silniki tłokowe do
samolotów. Firma przestała istnieć (?) w 2003 roku.

Według strony
http://www.moneyhouse.ch/en/u/mdb_flugtechnik_ag_CH-053.3.008.217-2.htm
została przejęta przez MDC Max Daetwyler AG. Ta ostatnia firma działa głównie w branży poligraficznej (!) i ma swoje przedstawicielstwo m.in. w Polsce:
http://www.daetwylergmbh.de/europa/polen.html

[...]

Skontaktuj się z obecnym włascicielem; może coś ci odpowie.

--
JasiekS

Data: 2010-02-14 18:43:04
Autor: JasiekS

Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hl9aah$b60$1news.onet.pl...

[...]

Korekta: z folderka
http://www.bleienbach.ch/downloads/MDC%20Max%20Daetwyler%20AG.PDF
wynika, że MDB była córką MDC. W tym samym folderze zdjęcie silnika.

--
JasiekS

Data: 2010-02-14 18:41:18
Autor: PL(N)umber_One
Szwajcarskie silniki MDB. Pytanie.
Dzięki. Idę tym tropem.
Pozdrowienia
PP

Data: 2010-02-14 19:49:41
Autor: JasiekS
[...]

Silnik nosił oznaczenie MDB FM-2600.

Notka o dobrym przyjęciu silnika w Oshkosh
http://www.flightglobal.com/articles/1995/08/30/21287/fm2600-engine-well-received-after-oshkosh-show-debut.html
http://www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1995/1995%20-%202509.html

Opis powinien być w książce
http://www.deutschesfachbuch.de/info/detail.php?isbn=3763761284&PHPSESSID=b740c6fd9c9ec4a7febb4f74f0140432
Google Books nie ma, niestety, podglądu.

W jednym miejscu znalazłem sugestię, że to modernizacja silnika Subaru, chociaż Flight pisze o nowej konstrukcji.

--
JasiekS

Szwajcarskie silniki MDB. Pytanie.