Szwecja 2014

Data: 2014-09-25 10:53:44
Autor: Jacek Maciejewski
Szwecja 2014
Dnia Wed, 24 Sep 2014 11:24:36 +0200, cytawa napisał(a):

 W sumie przejechaliśmy ponad 800 km w ciągu 10 dni. Ze strony http://www.mtbmap.cz

Ponieważ pobrane mapy się nie skalują (są w .png) to mnie interesuje twoja
polityka wyboru skali. Mniej więcej ile km przypadało na bok pobranej mapy?
(ew. inna miara).
--
Jacek

Data: 2014-09-25 13:46:36
Autor: cytawa
Szwecja 2014
Jacek Maciejewski pisze:

[...]

Zrobilem sobie swego czasu programik narzedziowy, ktory mi pobiera kafelki z tej strony i laczy w wieksza calosc, generujac przy okazji plik kalibracyjny *.map do Oziexplorera.
Do jazdy rowerem idealna jest skala 13. To mniej wiecej odpowiada mapie 1:50 000, jesli chodzi o szczegoly. Ta mapa jest swietnie skalibrowana. Do przegladania sciagam mapy w skali 11. Tam sa wieksze miejscowosci i tylko glowne drogi ale wszystkie rowerowe sa zaznaczone.

Ta strona (mtbmap.cz) potrafi rowniez wygenerowac mape i zapisac do pliku na komputerze. Trzeba wejsc do zakladki Export i podac graniczne wartosci wspolrzednych. Bardzo zgrabnie to wyglada, mapy sa duze i dobre, mozna dolaczyc do niej legende. Tylko takiej mapy nie probowalem kalibrowac. Mysle, zenie jest to wielki problem.

Jan Cytawa

Data: 2014-09-25 15:40:41
Autor: mt
Szwecja 2014
W dniu 2014-09-25 13:46, cytawa pisze:
Jacek Maciejewski pisze:

[...]

Można użyć gotowca w postaci Mobile Atlas Creator i stworzyć sobie kilkoma kliknięciami cały atlas.

--
marcin

Data: 2014-09-25 17:07:15
Autor: Titus Atomicus
Szwecja 2014
In article <54241b5a$0$12624$65785112@news.neostrada.pl>,
 mt <fragless@interia.pl> wrote:

> [...]
> plik kalibracyjny *.map do Oziexplorera.

Można użyć gotowca w postaci Mobile Atlas Creator i stworzyć sobie kilkoma kliknięciami cały atlas.

I wtedy nic nie trzeba kalibrowac?

Wlasnie, dlaczego kolega Cytawa nie uzywa MOB?
--
TA

Data: 2014-09-25 17:13:44
Autor: Jacek Maciejewski
Szwecja 2014
Dnia Thu, 25 Sep 2014 15:40:41 +0200, mt napisał(a):

Można użyć gotowca w postaci Mobile Atlas Creator i stworzyć sobie kilkoma kliknięciami cały atlas.

Uruchomiłem ten MACreator (co pod linuksem nie jest przesadnie łatwe :) i
teraz co?? Jakie źródło wybrać itd? Rzuć tu parę wskazówek dla papierowych
dinozaurów :)
--
Jacek

Data: 2014-09-25 17:29:47
Autor: mt
Szwecja 2014
[...]

W notatniku wkleić:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<customMapSource>
<name>MTB mapa Europy - mtbmap.cz</name>
<minZoom>0</minZoom>
<maxZoom>18</maxZoom>
<tileType>png</tileType>
<tileUpdate>IfNoneMatch</tileUpdate>
<url>http://tile.mtbmap.cz/mtbmap_tiles/{$z}/{$x}/{$y}.png</url>
<backgroundColor>#000000</backgroundColor>
</customMapSource>

Zapisać pod dowolną nazwą jako *.xml w katalogu 'mapsources' i na liście źródeł pojawi Ci się 'MTB mapa Europy'. To wszystko. :)

--
marcin

Data: 2014-09-25 17:49:07
Autor: Jacek Maciejewski
Szwecja 2014
Dnia Thu, 25 Sep 2014 17:29:47 +0200, mt napisał(a):

[...]

Fajnie, pojawiła się. Ale teraz chciałbym dajmy na to mieć w telefonie (mam
jakąś starą Xperię) kawałek tej mapy, powiedzmy 100x100 km z możliwością
oglądania na ekraniku kawałków 10x10 km czy raczej z uwagi na prostokątny
kształt, 5x10 km. Co robimy, tak z grubsza? --
Jacek

Data: 2014-09-25 18:34:24
Autor: mt
Szwecja 2014

[...]

Tak z grubsza to zaznaczasz interesujący Cię obszar, ustawiasz format atlasu (do jakiej aplikacji ma być), zaznaczasz poziomy skali, które chcesz mieć (aktualny poziom masz wyświetlony u góry w oknie mapy, więc zoomując będziesz widzieć mniej więcej stopień szczegółowości) i to właściwie wszystko. Tu masz tak z grubsza wyjaśnione:
http://www.altcontroldelete.pl/artykuly/tworzenie-map-offline-dla-nawigacji-w-mobile-atlas-creator/

--
marcin

Szwecja 2014