Data: 2011-04-05 21:23:15 | |
Autor: Tadek | |
Szyba do naked-a | |
Powitać.
Naked powyżej 1,20 na budziku powoduje wiadome objawy zwiększonego ciśnienia powietrza m.in. na klatę, z związku z czym oprócz coraz dłuższych rąk i wzmocnienia mięśni karku, chciałoby się od czasu do czasu dać "letkie" odprężenie wymienionym podzespołom jeźdźca, podczas np. dłuższych tras, stąd pytanie do _praktyków_: czy np. szyba o wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem. Pozdro -- Tadek B6 |
|
Data: 2011-04-05 22:53:35 | |
Autor: Hinek | |
Szyba do naked-a | |
Użytkownik "Tadek" <"tadek.w [at] wp.pl"> napisał: Szyba z tego linku zamontowana na XJR powodowała potezne turbulencje szarpiace nieznosnie glowa powyzej 120 km/h. Na dluzsza mete nie dawalo sie tak jezdzic - wywalilem ja. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-04-05 23:36:59 | |
Autor: J_K_K | |
Szyba do naked-a | |
Użytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisał w wiadomości news:4d9b813enews.home.net.pl...
Czyli za krótka ? (w Twoim przypadku) Pzdr JKK |
|
Data: 2011-04-05 23:50:38 | |
Autor: Hinek | |
Szyba do naked-a | |
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał Albo za długa. Trzeba poeksperymentować. Wyższej bałbym się. Napor powietrza przy wiekszych predkosciach jest konkretny, a sposob mocowania tych szyb nie wzbudza we mnie zaufania. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-04-05 23:01:13 | |
Autor: Marcin N | |
Szyba do naked-a | |
Użytkownik "Tadek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d9b6c23$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...
Powitać. Naked powyżej 1,20 na budziku powoduje wiadome objawy zwiększonego ciśnienia powietrza m.in. na klatę, z związku z czym oprócz coraz dłuższych rąk i wzmocnienia mięśni karku, chciałoby się od czasu do czasu dać "letkie" odprężenie wymienionym podzespołom jeźdźca, podczas np. dłuższych tras, stąd pytanie do _praktyków_: czy np. szyba o wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem. ============= Miałem coś podobnego w moim Suzuki GS500. Bardzo poprawiało komfort jazdy. Nie jestem wysoki (174 cm) więc turbulencje turbulowały mi prawie nad głową. Było ZNACZNIE lepiej niż bez szyby. Jednak półowiewka jest znowu nieporównanie lepsza od takiej szyby, bo rozbija też powietrze przed dłońmi i udami. |
|
Data: 2011-04-05 23:02:52 | |
Autor: Skimir | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:
wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku Z szybami to jest tak, że trzeba osobiście wypróbować aby cokolwiek móc powiedzieć. Czasem lepiej mieć równomiernie rozłożone ciśnienie na klatę, ręce i głowę niż np. ochronić klatkę tylko po to aby całą strugę powietrza wraz z turbulencjami wyłapywać na kask. -- M. |
|
Data: 2011-04-05 23:44:39 | |
Autor: Tadek | |
Szyba do naked-a | |
Dnia 2011-04-05 23:02, Skimir napisał:
Z szybami to jest tak, że trzeba osobiście wypróbować aby cokolwiek Ze względów pieniężnych starałem się tego stanowczo uniknąć, stąd moje pytanie do praktykujących, którym dziękuję za wszystkie trzy sugestie. Czasem lepiej mieć równomiernie rozłożone ciśnienie na klatę, ręce i Reasumując: cza być tfardym, nie mientkim ;) Pozdro -- Tadek B6 |
|
Data: 2011-04-06 06:49:42 | |
Autor: Skimir | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-05 23:44, Tadek pisze:
Dnia 2011-04-05 23:02, Skimir napisał: Najlepiej poszukaj jakiegoś forum, gdzie rozprawiają na temat Twojego motocykla - może tam będą mogli polecić jakąś konkretną szybę pod Twój wzrost. -- M. |
|
Data: 2011-04-06 08:18:42 | |
Autor: IvanoV | |
Szyba do naked-a | |
Użytkownik "Skimir" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ing01s$srh$1news.onet.pl... Czasem lepiej mieć równomiernie rozłożone ciśnienie na klatę, ręce i głowę niż np. ochronić klatkę tylko po to aby całą strugę powietrza wraz z turbulencjami wyłapywać na kask. W przyszłym tygodniu zakładam do ZR-7S szybę turystyczną od MGG z Olsztyna. Fabryczna, przy moim wzroście 190 cm, kieruje całą strugę powietrza na szyję. Wdzierało się to od spodu do wnętrza kasku i powodowało basowe dudnienie. Jestem ciekaw, czy wyższa szyba pomoże... Pozdr -- -- -- -- IvanoV ZR-7S |
|
Data: 2011-04-06 09:27:01 | |
Autor: MarCiNWz | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:
Powitać.Wpadaj na http://polishbanditcrew.pl Sporo osób ma "szybę" (w tym ja) więc na pewno ktoś ci coś doradzi. PzdR -- -- - GSF 600N |
|
Data: 2011-04-06 15:25:19 | |
Autor: The_EaGle | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:
Powitać. Z mojego doświadczenia w jeździe CBFką wynika że szybka daje jakieś +20km/h podobne odczucia co bez. Tyle że ja mówię o małej szybce tzn do 20cm a nie 31cm. Wg. mnie nie jest tak że im większą szybkę zamontujesz tym szybciej i wygodniej będziesz mógł jeździć bez turbulencji. Generalnie chodzi o to aby odchylić strumień powietrza nieco wyżej tzn tak aby strumień nie padał bezpośrednio na klatkę ale np na kask. Odchylić a nie wyeliminować. To daje tyle że do pewnej prędkości nie czujesz zbytniego parcia na klatę. Warunkiem działania jest odpowiednie pochylenie tej szybki. Tzn że nie może ona stać pionowo - bo to nie zadziała, podobnie jak i nie może być zbyt pochylona bo o zbyt mały kąt odchyli strumień powietrza. Każde ustawienie działa w pewnym zakresie prędkości. Jak byś jeździł np do 100km/h to niemal pionowe ustawienie zapewne było by OK. Jak zamierzasz jeździć powyżej 150km/h to szybka musi być bardzo pochylona aby nie powstawały turbulencje. Ja szukałem większego komfortu w zakresie 100-120km/h bo w tym zakresie prędkości jeździłem najczęściej. Trzeba sobie zdawać sprawę że im szybciej jedziesz tym strumień jest mniej odchylany przez tak zamontowaną szybkę oraz że za szybką powstaje obszar obniżonego ciśnienia, w efekcie powstają tam dość intensywne ruchy powietrza które powodują to o czym piszą niektórzy - duże turbulencje. Działa to mniej więcej tak jak jedziesz 20-30m za busem który pędzi 110-140km/h - na nakedzie wtedy jedzie się szczególnie mało przyjemnie. Acha jak kupiłem standardową szybkę puig montowaną do reflektora w CBFce. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-04-06 15:28:38 | |
Autor: IvanoV | |
Szyba do naked-a | |
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:inhpk0$euo$1news.onet.pl... Z mojego doświadczenia w jeździe CBFką wynika że szybka daje jakieś +20km/h podobne odczucia co bez. Tyle że ja mówię o małej szybce tzn do 20cm a nie 31cm. A jak z Twojego doświadczenia wygląda sprawa szyb i hałasu w kasku? Odczuwałeś duże różnice? -- -- -- -- IvanoV ZR-7S |
|
Data: 2011-04-06 15:33:07 | |
Autor: The_EaGle | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-06 15:28, IvanoV pisze:
Użytkownik "The_EaGle"<ehge@jss.com> napisał w wiadomości Zasadniczego wzrostu hałasu nie doświadczyłem. Natomiast w dłuższych trasach a tym nakedem potrafiłem się wybrać w sobotę z Wawy w Bieszczady i nazad to wzrost komfortu był odczuwalny. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-04-06 16:11:14 | |
Autor: kapec | |
Szyba do naked-a | |
Link mi sie nie otwiera twoj.
Suzuki gsx1400. Kiedys mialem taka szybe: http://www.tinyurl.pl?PGh0Bbii Za mala, w zasadzie niewiele dawala. Zalozylem ja teraz do malzowinkowej GS500, bardziej dla ozdoby niz dla efektu. Kupilem taka http://www.tinyurl.pl?nroZd1Qd Lepiej, ino glosno, bo struga na kasku sie zawija. Dolozylem deflektor, wyglada teraz tak http://allegro.pl/suzuki-gsx-1400-gsx1400-rok-2001-super-cena-i1527866102.html i poziom akustyczny sie zdecydowanie zmniejszyl, czyli efekt zostal osiagniety. Szyba a w zasadzie jej mocowanie jest na tyle stabilne, ze spokojnie mozna ganiac pod 200 i nic sie nie dzieje, najwiecej chyba lecialem 240, dalej nie bo sie boje ;) kapec -- |
|
Data: 2011-04-06 16:14:14 | |
Autor: kapec | |
Szyba do naked-a | |
Data: 2011-04-06 16:58:26 | |
Autor: The_EaGle | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-06 16:11, kapec@op.pl pisze:
Dolozylem deflektor, wyglada teraz tak Tyle że z ładnego nakeda zrobiłeś coś co nakeda już nie przypomina... dominującym elementem zamiast silnika stała się plastikowa szybka ...no ale nie można mieć wszystkiego. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-04-06 18:21:28 | |
Autor: kapec | |
Szyba do naked-a | |
Tyle że z ładnego nakeda zrobiłeś coś co nakeda już nie przypomina... Sie zgadza. Ale niestety jest tak, ze wiekszosc czasu spedzanego w sezonie na moto to wyjazdy gdzies dalej niz wkolo komina, dlatego tez powiesilem ogloszenie o sprzedazy, jezeli sie sprzeda to zostawie sobie BMW wiszace na innej mojej aukcji. Ale jak sie nie sprzeda gsx za rozsadne pieniadze to bede nim jezdzil dalej, nawet ze szpecaca go szyba ;) kapec -- |
|
Data: 2011-04-06 17:03:49 | |
Autor: The_EaGle | |
Szyba do naked-a | |
W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:
Powitać. Tutaj jest parę słow na ten temat: http://tinyurl.com/6bz2mmh Na dole szczególnie wiele mówiąca grafika jazda bez i z owiewką na nakedzie. Pozdrawiam Rafał |