Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Szyba do naked-a

Szyba do naked-a

Data: 2011-04-06 15:25:19
Autor: The_EaGle
Szyba do naked-a
W dniu 2011-04-05 21:23, Tadek pisze:
Powitać.
Naked powyżej 1,20 na budziku powoduje wiadome objawy zwiększonego
ciśnienia powietrza m.in. na klatę, z związku z czym oprócz coraz
dłuższych rąk i wzmocnienia mięśni karku, chciałoby się od czasu do
czasu dać "letkie" odprężenie wymienionym podzespołom jeźdźca, podczas
np. dłuższych tras, stąd pytanie do _praktyków_: czy np. szyba o
wymiarach 275 mm x 310 mm, taka jak na tym: http://tnij.org/k9km obrazku
daje radę, czy też może być niższa - pytamboniewiem.

Z mojego doświadczenia w jeździe CBFką wynika że szybka daje jakieś +20km/h podobne odczucia co bez. Tyle że ja mówię o małej szybce tzn do 20cm a nie 31cm.
Wg. mnie  nie jest tak że im większą szybkę zamontujesz tym szybciej i wygodniej będziesz mógł jeździć bez turbulencji. Generalnie chodzi o to aby odchylić strumień powietrza nieco wyżej tzn tak aby strumień nie padał bezpośrednio na klatkę ale np na kask. Odchylić a nie wyeliminować. To daje tyle że do pewnej prędkości nie czujesz zbytniego parcia na klatę. Warunkiem działania jest odpowiednie pochylenie tej szybki. Tzn że nie może ona stać pionowo - bo to nie zadziała, podobnie jak i nie może być zbyt pochylona bo o zbyt mały kąt odchyli strumień powietrza. Każde ustawienie działa w pewnym zakresie prędkości. Jak byś jeździł np do 100km/h to niemal pionowe ustawienie zapewne było by OK. Jak zamierzasz jeździć powyżej 150km/h to szybka musi być bardzo pochylona aby nie powstawały turbulencje. Ja szukałem większego komfortu w zakresie 100-120km/h bo w tym zakresie prędkości jeździłem najczęściej.
Trzeba sobie zdawać sprawę że im szybciej jedziesz tym strumień jest mniej odchylany przez tak zamontowaną szybkę oraz że za szybką powstaje obszar obniżonego ciśnienia, w efekcie powstają tam dość intensywne ruchy powietrza które powodują to o czym piszą niektórzy - duże turbulencje. Działa to mniej więcej tak jak jedziesz 20-30m za busem który pędzi 110-140km/h - na nakedzie wtedy jedzie się szczególnie mało przyjemnie.

Acha jak kupiłem standardową szybkę puig montowaną do reflektora w CBFce.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-04-06 15:28:38
Autor: IvanoV
Szyba do naked-a

Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:inhpk0$euo$1news.onet.pl...
Z mojego doświadczenia w jeździe CBFką wynika że szybka daje jakieś +20km/h podobne odczucia co bez. Tyle że ja mówię o małej szybce tzn do 20cm a nie 31cm.
Wg. mnie  nie jest tak że im większą szybkę zamontujesz tym szybciej i wygodniej będziesz mógł jeździć bez turbulencji. Generalnie chodzi o to

A jak z Twojego doświadczenia wygląda sprawa szyb i hałasu w kasku? Odczuwałeś duże różnice?

-- -- -- --
IvanoV
ZR-7S

Data: 2011-04-06 15:33:07
Autor: The_EaGle
Szyba do naked-a
W dniu 2011-04-06 15:28, IvanoV pisze:
Użytkownik "The_EaGle"<ehge@jss.com>  napisał w wiadomości
news:inhpk0$euo$1news.onet.pl...
Z mojego doświadczenia w jeździe CBFką wynika że szybka daje jakieś
+20km/h podobne odczucia co bez. Tyle że ja mówię o małej szybce tzn do
20cm a nie 31cm.
Wg. mnie  nie jest tak że im większą szybkę zamontujesz tym szybciej i
wygodniej będziesz mógł jeździć bez turbulencji. Generalnie chodzi o to

A jak z Twojego doświadczenia wygląda sprawa szyb i hałasu w kasku?
Odczuwałeś duże różnice?

Zasadniczego wzrostu hałasu nie doświadczyłem. Natomiast w dłuższych trasach a tym nakedem potrafiłem się wybrać w sobotę z Wawy w Bieszczady i nazad to wzrost komfortu był odczuwalny.

Pozdrawiam
Rafał

Szyba do naked-a

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona