Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.

Data: 2013-06-23 13:35:51
Autor: Marek
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
Podłączam telefon do ładowarki USB kablem spiralnym:

http://www.ceneo.pl/17757075

PrÄ…d Ĺ‚adowania max. ok 850mA

Podłączam dowolnym zwykłym (kilka różnych egzemplarzy), zawsze dłuższym jednak. Prąd ładowania max ok 300mA. Jak to wyjaśnić?

Marek

Data: 2013-06-23 14:38:08
Autor: ToMasz
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
W dniu 23.06.2013 13:35, Marek pisze:
[...]

jeden kabel powoduje inny prąd a drugi też inny? Z tego samego źródła?
jeśli tak, to albo w kablu jest za mało miedzi, albo ten "mocniejszy" ma pozwierane piny

ToMasz

Data: 2013-06-23 22:35:02
Autor: Marek
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-23 14:38, ToMasz pisze:

jeden kabel powoduje inny prąd a drugi też inny? Z tego samego źródła?

Dokładnie tak.

jeśli tak, to albo w kablu jest za mało miedzi, albo ten "mocniejszy" ma
pozwierane piny

Za mało miedzi? Sądzisz, że na kablu występuje tak duży spadek napięcia, że prąd spada 3-krotnie? Trudno to sprawdzić ale wydaje mi się to mało prawdopodobne aby np. 1m czy półtora miał tak wielką rezystancję. Z drugiej strony - brakuje wytłumaczenia logicznego tejże sytuacji.

Marek

Data: 2013-06-23 22:57:20
Autor: ToMasz
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
W dniu 23.06.2013 22:35, Marek pisze:
[...]

ĹĽe prÄ…d spada 3-krotnie?
trochę się zagalopowałeś. Przypuszczam że w pierwszej chwili układ ładowania telefonu ciągnie - ile wlezie, sprawdzajac jaki jest spadek napięcia ładowarki. skoro kabel marny, to spadek napięcia wyraźny. Strzelam - pół wolta? Więc układ ładowania telefonu ma informacje że przy tym prądzie ładowarka za godzinę się spali. tak więc prąd jest ograniczany.....
ToMasz

Data: 2013-06-24 14:17:46
Autor: Marek
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-23 22:57, ToMasz pisze:
trochę się zagalopowałeś. Przypuszczam że w pierwszej chwili układ
Ĺ‚adowania telefonu ciÄ…gnie - ile wlezie, sprawdzajac jaki jest spadek
[...]

Ahaaa... to brzmi rozsądnie. Spróbuję to rozpracować. To jakiś trop.

Marek

Data: 2013-06-24 00:55:02
Autor: J.F.
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:35:02 +0200, Marek napisał(a):
Za mało miedzi? S±dzisz, że na kablu występuje tak duży spadek napięcia, że pr±d spada 3-krotnie?

Pisalem - tam maly zapas napiecia jest. Kazde 0.1V sie liczy.

Trudno to sprawdzić ale wydaje mi się to mało prawdopodobne aby np. 1m czy półtora miał tak wielk± rezystancję.

Nie tak wielka - przy tych pradach to juz 0.2ohm jest duzo...

J.

Data: 2013-06-24 14:23:13
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-24 00:55, J.F. pisze:

Pisalem - tam maly zapas napiecia jest. Kazde 0.1V sie liczy.

¬le to odebrałem. S±dziłem, ze chodzi o 0.1V na np. Ľle wyregulowanym stabilizatorze ładowarki.

Trudno to sprawdzić ale wydaje mi się to mało
prawdopodobne aby np. 1m czy półtora miał tak wielk± rezystancję.

Nie tak wielka - przy tych pradach to juz 0.2ohm jest duzo...

Wszystko jasne. Je¶li faktycznie tak drobne niuanse waż± na tym w jakim trybie telefon postanowi ładować się, to faktycznie 60cm kabla albo np. 120cm tego samego kabla może robić różnicę. Zrobię przej¶ciówkę aby miernikiem można się wczepić i dokładnie to pomierzę.

Marek

Data: 2013-06-24 15:35:27
Autor: Akarm
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-24 00:55, J.F. pisze:
0.2ohm

A co to takiego?
--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-06-25 10:08:34
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-24 15:35, Akarm pisze:

A co to takiego?

Chyba już w podstawówce o tym ucz± :-D

http://pl.wikipedia.org/wiki/Georg_Ohm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Ohma_(dla_obwodu_elektrycznego)

Marek

Data: 2013-06-25 22:49:03
Autor: Akarm
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-25 10:08, Marek pisze:
W dniu 2013-06-24 15:35, Akarm pisze:

A co to takiego?

Chyba już w podstawówce o tym ucz± :-D

http://pl.wikipedia.org/wiki/Georg_Ohm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Ohma_(dla_obwodu_elektrycznego)

Zgadza się, każde dziecko, które o własnych siłach ukończyło podstawówkę, wie kto to Ohm i zna jego prawo. Ale to nijak się ma do mojego pytania.
Pytanie było do¶ć wyraĽne i nie otrzymałem na nie odpowiedzi. :(
Zaintrygowało mnie stwierdzenie  "0,2ohma". I nie wiem czy chodziło w tym o jak±¶ czę¶ć naukowca, czy też o 20% zgodno¶ci z jego prawem.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-06-25 22:56:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"Akarm" 51ca0247$0$1257$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Może warto zapytać, co to znaczy ,,o własnych siłach''. ;)
Swoj± drog± -- jak radzisz sobie w sklepie?

Data: 2013-06-26 10:22:58
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-25 22:49, Akarm pisze:

[...]

Zgadza się, chodziło o czę¶ć naukowca. Podobnie jak 1M ohm to całkiem spore miasto zamieszkane przez jedn± rodzinę naukowców :-D Tzw. chów wsobny :-D

Marek

Data: 2013-06-26 11:29:27
Autor: Akarm
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-26 10:22, Marek pisze:
Zgadza się, chodziło o czę¶ć naukowca. Podobnie jak 1M ohm to całkiem
spore miasto zamieszkane przez jedn± rodzinę naukowców :-D Tzw. chów
wsobny :-D

Tyle, że to tylko twoje przypuszczenia. Nie wiadomo, co autor wypowiedzi miał na my¶li.
Chyba, że pisz±cy jest po szkole specjalnej dla niedorozwiniętych i pisze ohm zamiast om (podobnie jak spora czę¶ć zamiast wat pisze watt), ale ja nie zakładam z góry, że kto¶ jest nieukiem, kretynem. Dlatego chciałem się dowiedzieć o co chodzi.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-06-26 16:29:33
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-26 11:29, Akarm pisze:

[...]

Wiesz dobrze, że autor miał na my¶li omy. Zamiast dogryzać komu¶ - pisz wprost jaki bł±d popełnił.

Marek

Data: 2013-06-23 15:19:25
Autor: J.F.
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 13:35:51 +0200, Marek napisał(a):
Podł±czam telefon do ładowarki USB kablem spiralnym:
http://www.ceneo.pl/17757075
Pr±d ładowania max. ok 850mA

Podł±czam dowolnym zwykłym (kilka różnych egzemplarzy), zawsze dłuższym jednak. Pr±d ładowania max ok 300mA. Jak to wyja¶nić?

a) kabelek ma we wtyczce odpowiednia sygnalizacje, albo w ogole 4 zyly
i przepuszcza sygnaly z ladowarki, albo ten drugi ma 4 zyly i
przepuszcza ... i dlatego plynie mniej :-)

b) kabelek ma wiecej miedzi/lepsze styki i mniejszy spadek pradu.

Co nieco mozna sprawdzic zwyklym omomierzem, ale pomiar malych oporow
jest dosc trudny. Szczegolnie we wtykach USB/uUSB. przydaloby sie po gniazdku.

J.

Data: 2013-06-23 22:40:24
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-23 15:19, J.F. pisze:
Dnia Sun, 23 Jun 2013 13:35:51 +0200, Marek napisał(a):

a) kabelek ma we wtyczce odpowiednia sygnalizacje,

Czyli rezystory do masy z D+ i D- ? Mhh... mogę to pomierzyć.

albo w ogole 4 zyly
i przepuszcza sygnaly z ladowarki, albo ten drugi ma 4 zyly i
przepuszcza ... i dlatego plynie mniej :-)

Każdy z nich pracuje normalnie po USB więc wszystkie żyły s± sprawne.

b) kabelek ma wiecej miedzi/lepsze styki i mniejszy spadek pradu.

Tomasz to też zasugerował. Ale czy to możliwe aby aż tak± rezystancję mógł mieć tak krótki kabel?

Co nieco mozna sprawdzic zwyklym omomierzem, ale pomiar malych oporow
jest dosc trudny. Szczegolnie we wtykach USB/uUSB.
przydaloby sie po gniazdku.

Wła¶nie - musiałbym albo odci±ć uUSB albo dostać gdzie¶ gniazdo uUSB w elektronicznym. I chyba tak zrobię bo sytuacja wydaje mi się para-normalna.

Marek

Data: 2013-06-24 00:13:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"Marek" kq7mft$a2q$1@node2.news.atman.pl

Wła¶nie - musiałbym albo odci±ć uUSB albo dostać gdzie¶ gniazdo uUSB w elektronicznym. I chyba tak zrobię bo sytuacja wydaje mi się para-normalna.

A nie -- metanormalna? ;)

Data: 2013-06-24 00:51:06
Autor: J.F.
Szybka ładowarka USB - c.d.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:40:24 +0200, Marek napisał(a):
W dniu 2013-06-23 15:19, J.F. pisze:
Dnia Sun, 23 Jun 2013 13:35:51 +0200, Marek napisał(a):
a) kabelek ma we wtyczce odpowiednia sygnalizacje,
Czyli rezystory do masy z D+ i D- ? Mhh... mogę to pomierzyć.

Raczej polaczenie miedzy D. Ale zmierzyc wszystko - moze cos tam jest
co ma znaczenie.

albo w ogole 4 zyly
i przepuszcza sygnaly z ladowarki, albo ten drugi ma 4 zyly i
przepuszcza ... i dlatego plynie mniej :-)
Każdy z nich pracuje normalnie po USB więc wszystkie żyły s± sprawne.

A nie, to i poprzednie odpada. Ale zmierzyc dla pewnosci.

Jest tam jeszcze w uUSB piaty styk.

b) kabelek ma wiecej miedzi/lepsze styki i mniejszy spadek pradu.
Tomasz to też zasugerował. Ale czy to możliwe aby aż tak± rezystancję mógł mieć tak krótki kabel?

Jak ma 0.05mm srednicy ...  :-)

J.

Data: 2013-06-24 14:27:09
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-24 00:51, J.F. pisze:

Jest tam jeszcze w uUSB piaty styk.

O rany... do czego on służy? Czy jest podkrosowany w jaki¶ sposób do jednej z 4 żył czy wisi w powietrzu w standardowym kablu?

Marek

Data: 2013-06-24 15:23:27
Autor: J.F.
Szybka ładowarka USB - c.d.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 14:27:09 +0200, Marek napisał(a):
W dniu 2013-06-24 00:51, J.F. pisze:
Jest tam jeszcze w uUSB piaty styk.
O rany... do czego on służy? Czy jest podkrosowany w jaki¶ sposób do jednej z 4 żył czy wisi w powietrzu w standardowym kablu?

Teoretycznie informuje o tym ze urzadzenie jest typu host, wiec do
kabla niby nie ma zastosowania. Szczegolnie ze w tym nie ma go wprost
gdzie polaczyc.

Ale kto wie, moze cos wymyslili.

J.

Data: 2013-06-25 20:30:55
Autor: Iksiński
Szybka ładowarka USB - c.d.

Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomo¶ci news:kq9dv3$uti$1node2.news.atman.pl...

Data: 2013-06-26 10:45:49
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.

Bardzo ciekawy artykuł. Wła¶nie... czy wysterowanie napięć na D+ i D- jest ujęte jak±¶ norm±? Je¶li nie, to czy gdzie¶ jest publikowana informacja jak dla poszczególnych urz±dzeń należy te piny wysterowywać aby ładowanie szło pełn± par±?

Marek

Data: 2013-06-26 12:45:43
Autor: J.F.
Szybka ładowarka USB - c.d.
Dnia Wed, 26 Jun 2013 10:45:49 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Ta, jest, nawet wieloma normami, zbyt wieloma :-)

Problem w tym ze USB od poczatku nie przewidywal prostych ladowarek,
na dobra sprawe bylo to niezgodne z norma, no i firmy sobie radzily
roznie. Teraz juz normy sa, ale starsze urzadzenia moga byc starszej
daty ..

J.

Data: 2013-06-26 16:34:00
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-26 12:45, J.F. pisze:

[...]

Pal sze¶ć starsze urz±dzenia. Generalnie chciałbym uporz±dkować swoj± wiedzę w tym zakresie po to aby maj±c "nowe urz±dzenie" X móc naładować je maksymalnym dostępnym pr±dem. Chciałbym dowiedzieć się jak ustawić piny D+ i D- dla tego urz±dzenia X. Możesz mnie nakierować na jaki¶ opis tego typu? Przykładowo: mam telefon np. HTC (czy jaki¶ inny) i co mam zrobić aby ładował się szybko.

Marek

Data: 2013-06-26 19:16:18
Autor: JoteR
Szybka ładowarka USB - c.d.
"Marek" napisał:

Przykładowo: mam telefon np. HTC (czy jaki¶ inny) i co mam zrobić aby ładował się szybko.

Wyj±ć z niego baterię i ładować j± "na chama", omijaj±c logikę telefonu ;->

JoteR

Data: 2013-06-26 19:59:13
Autor: Marek
Szybka ładowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-26 19:16, JoteR pisze:

Wyj±ć z niego baterię i ładować j± "na chama", omijaj±c logikę telefonu ;->

Niektóre wymagaj± demontażu obudowy aby dostać się do baterii. Wtedy nie tylko logikę telefonu trzeba omijać lecz ogólnie: logikę :-D

Marek

Data: 2013-06-24 15:30:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"J.F." rl26csyxye58$.ztyt46rqj1ct.dlg@40tude.net

b) kabelek ma wiecej miedzi/lepsze styki i mniejszy spadek pradu.
Tomasz to też zasugerował. Ale czy to możliwe aby aż tak± rezystancję
mógł mieć tak krótki kabel?

Jak ma 0.05mm srednicy ...  :-)

IMO z tak± ¶rednic± niewiele wytrzyma mechanicznie.

Data: 2013-06-24 16:42:41
Autor: J.F.
Szybka ładowarka USB - c.d.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 15:30:05 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

A kto powiedzial ze ma duzo wytrzymac ? Obejrzyj sluchawki :-)

J.

Data: 2013-06-24 17:36:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"J.F." 1cuge8nwqi8lj$.13pvjxg3r6som.dlg@40tude.net

Jak ma 0.05mm srednicy ...  :-)

IMO z tak± ¶rednic± niewiele wytrzyma mechanicznie.

A kto powiedzial ze ma duzo wytrzymac ?

Obejrzyj sluchawki :-)

Które, bo mam sporo.

Data: 2013-06-24 19:20:06
Autor: J.F.
Szybka ładowarka USB - c.d.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 17:36:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

Ten najtansze, albo te zepsute.

J.

Data: 2013-06-24 23:35:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"J.F." 1ij1c3iw7d17g.1pnjvh7uvvked.dlg@40tude.net

Które, bo mam sporo.

Ten najtansze, albo te zepsute.

Zdecyduj się -- niemal wszystkie najdroższe (niektóre mogły kiedy¶
kosztować nawet kilka polskich,¶rednich pensji miesięcznych) s±
popsute (wła¶nie mam trudno¶ci z drutami) a na najtańszych
(kupowanych niedawno za mniej niż 7 pln) można by było
Leppera powiesić, gdyby sam tego nie uczynił... ;)

A miało być bez polityki...

Ja mam różne słuchawki. I duże, i małe, i malutkie...
Kupowane i w USA, i w PeWeXie, i w superhipersklepach
HajFaj, i w Makro, i w realu, i SelGrosie, i w DXExtrem...

Im droższe tym gorsze. :) Niezupełnie -- te z SelGrosa
też nic nie warte choć kosztowały kilka dych pln...
Najlepsze s± za kilka pln.

Data: 2013-06-25 11:59:49
Autor: J.F.
Szybka ładowarka USB - c.d.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 23:35:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Popsutych nie zal rozebrac.

(kupowanych niedawno za mniej niż 7 pln) można by było
Leppera powiesić, gdyby sam tego nie uczynił... ;)

No to jak sie popsuja to zajrzyj.

[...]

Polemizowalbym. Czulosc, czy tez raczej skutecznosc, maja zazwyczaj mierna, i czesto
oszukana. A to przy telefonach wazne. No i czasem sie trafia bubel,
ktory od poczatku trzeszczy.

Bo cienkie kable to teraz maja chyba wszystkie :-(

J.

Data: 2013-06-25 15:26:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"J.F." 1fhnnjuphp4pv$.1c6woykp33ux4$.dlg@40tude.net

Popsutych nie zal rozebrac.

Ja bym wolał rozebrać niepopsut±. ;) Dzi¶ rozbierzesz
popsut± -- od jutra będziesz j± ubierał aż do swej
¶mierci, i to ¶mierci głodowej, bo wszystkie Twoje
pieni±dze wyda na ubrania...

(kupowanych niedawno za mniej niż 7 pln) można by było
Leppera powiesić, gdyby sam tego nie uczynił... ;)

No to jak sie popsuja to zajrzyj.

Nie popsuje się szybko -- mam je od kilku lat.
Kilka par w blistrach i kilka ,,na wolno¶ci''. ;)
Nawet kupuję im ;) gume do żucia w pudełkach -- po
zużyciu gumy jest pudełko na słuchawki. Guma kosztuje
więcej niż te słuchawki.

[...]

Tak -- trzeszcz± od pocz±tku słuchawki kupione za 1kpln przed 15 laty w AUDIOsklepie u znajomych.

Bo cienkie kable to teraz maja chyba wszystkie :-(

Różnie bywa. IMO im tańsze tym lepsze.

  http://www.emmerson.com.pl/produkty/sluchawki

Już nie widzę takich, jakie mam. A mam takie, które graj± z obu
stron  ;) -- maj± kanały otwarte na tak zwany przestrzał/wylot. ;)

    .
   ( ===)     <-- z obu stron wydobywa się głos,
    ' |           ale rzecz jasna tylko jedna
      |           pozycja jest poprawna

S± solidnie wykonane i bezproblemowo znosz± trudy używania
a kosztowały w porywach oddolnych mniej niz 5 pln za parkę. :)

Zazwyczaj moje słuchawki maj± żółte wtyczki -- niektóre s± złocone,
inne nie, a ale fajnie wygl±daj±. ;) Ale mam też i białe. Im wyższa
półka (Sony, Philips) tym gorsze. :) Emmersona s± debest. [chyba
galerie wywalały je do ¶mietnia... obok nich były jakies badziewia
from Esperanza czy Vakoss/Vacos...]

Fajne s± słuchawki na płaskich drutach -- naprawdę nie spl±tuj± się w kłębki.
(być może dlatego, że druty s± za krótkie?...]

Data: 2013-07-01 00:27:54
Autor: astro
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Zazwyczaj moje słuchawki mają żółte wtyczki -- niektóre są złocone,
inne nie, a ale fajnie wyglądają. ;) Ale mam też i białe. Im wyższa
półka (Sony, Philips) tym gorsze. :) Emmersona są debest. [chyba
galerie wywalały je do śmietnia... obok nich były jakies badziewia
from Esperanza czy Vakoss/Vacos...]

Nie korzystam z dousznych (czasami tylko jako zestaw sluchawkowy do telefonu). Roznica w jakosci dzwieku naglownych jest jednak znaczna i to niestety mniej, wiecej zgodnie z cena produktu (choc zdarzaja sie wyjatki, jak np niezmiernie drogie i niezbyt dobre produkty firmy Monster Beats). Moje Philips SHP5401 graja wyraznie lepiej od wszelkich znanych mi "komputerowych" sluchawek (chocby Creative HS-390 czy jakas Hama). www.dzwiekozerca.blogspot.com/2012/04/recenzja-suchawek-phillips-shp5401.html
Swoja droga niedawno kupilem za 15zl na Tablica.pl calkiem niezla karte dzwiekowa: Creative Sound BLASTER LIVE 7.1 SB0410 24-BIT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_Blaster_Audigy#Sound_Blaster_Live.21_24-bit
Gra wyraznie lepiej zintegrowanej z plyta glowna, troche ladniej od popularnej Creative Sound Blaster Live! 5.1. Wsrod kart wartych ~20zl to IMHO jeden z ciekawszych modeli, szczegolnie jesli komus nie zalezy na efektach dzwiekowych 3D w grach, wykorzystujac karte jedynie do sluchania muzyki. --
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-06-24 16:52:33
Autor: Slavekk
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-23 13:35, Marek pisze:
[...]

A podłączyłeś zaraz ponownie ten pierwszy?

SĹ‚awek

Data: 2013-06-25 10:20:51
Autor: Marek
Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.
W dniu 2013-06-24 16:52, Slavekk pisze:

A podłączyłeś zaraz ponownie ten pierwszy?

Prąd w trakcie ładowania się zmienia więc mówię o wartościach szczytowych. Generalnie sprawdzałem to tak, że ładowałem kablem spiralnym, czekałem aż prąd osiągnie max, przełączałem kable i znów czekałem na max. Aby mieć pewność, że nie elektronika nie weszła w fazę ograniczania prądu - znów podłączałem spiralny i sprawdzałem czy da się osiągnąć prąd jak na początku. Jeśli dało się, to znaczy, że "prosty" kabel nie daje wymaganego prądu.

No i podstawowy test jak nieświadomie wykonałem: zastanowiło mnie dlaczego telefon zaczął mi się ładować po 5-6h po zmianie ładowarki. Sądziłem, że to ona szwankuje - kupiłem więc oryginalną lecz bez zmian. Gdy podmieniłem kabel - czas skrócił się do 1.5h i tylko na tej oryginalnej ładowarce. Ten sam "lepszy" kabel na poprzedniej (również 1-amperowej) nie powodował skrócenia ładowania. Wniosek: odpowiednia ładowarka + odpowiedni kabel są potrzebne.

Wskutek powyższej obserwacji zacząłem bawić się w pomiary prądu ładowania i dociekać.

Marek

Data: 2013-06-25 15:40:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Szybka ładowarka USB - c.d.

"Marek" kqbjta$1o9$1@node1.news.atman.pl...

1-amperowej) nie powodował skrócenia ładowania. Wniosek: odpowiednia

Ja posprawdzałem swoje ładowarki -- niefirmowe daj± rzekomo 1A; firmowe
daj± od 350mA do 750mA wg swych opisów. Pocieszę Cię -- zazwyczaj im
szybciej ładujesz, tym krócej będziesz cieszył się akumulatorem. Ale
je¶li wydajesz lekk± ręk± forsę na zakręcone druty -- wydasz bez bólu
także na nowy akumulator do starego telefonu. ;) Polecam ładowarki
(; ładuj±ce ¶wiatłem. ;) Maj± fajne przewody z LEDKami symuluj±cymi
płynięcie ¶wiatła -- tym szybciej ,,płynie'' ¶wiatło, im większy
płynie pr±d w tych przewodach. Na jutubie s± filmy prezentuj±ce to
zjawisko. :)

Je¶li jest w Tobie dusza poznawcy (a nie egzorcysty) to po prostu
sprawdĽ swoje różne przewody -- ile maj± żył, jak s± zorganizowane
wtyczki i jaka jest rezystancja przewodów.

Cudów nie ma -- albo 5 pin jako sygnałówka, albo telefon dostaje za
niskie napięcie i ogranicza pr±d, my¶l±c, że ładowarka zewnętrzna
nie wyrabia (kto polubi telefon pal±cy porty USB w laptopie za k$)
albo jaka¶ kontaminacja... ;)

IMO HTC robi to dla Twego dobra, nie ze zło¶liwo¶ci chińskiej.

Szybka Ĺ‚adowarka USB - c.d.