Szybka do nakeda,warto?

Data: 2009-12-02 07:36:10
Autor: km
Szybka do nakeda,warto?
Zastanawiam się nad kupnem szybki do cbf600 golasa,
takiej jak na załączonym obrazku:

http://www.hgbmotorcycles.co.uk/index.html?lang=en-uk&target=d122.html

Mam pytanie,czy warto?
Ktoś może opisać wrażenia,przed/po założeniu tego elementu?
Sporo jeżdżę w trasy rzędu 500km,w przyszłym sezonie planuję jezdzić jeszcze więcej,a sami wiecie jak to na zupełnym golasie jest
przy pewnej prędkości.
Zmieniłbym motocykl,ale nie mogę gdyż w mojej maszynie jestem zakochany na amen :)

Data: 2009-12-01 23:57:22
Autor: Lukasz Baranski
Szybka do nakeda,warto?
Taka szybka to efekt wylacznie wizualny... innych udogodnien z takiej
szybki nie zaobserwowalem.
Jak jestes zakochany w CBF to zmien na wersję 'S' - lepiej owiana i
lepsza do turystyki.

Pozdro,
__
Lukasz Baranski,
(jeszcze) NT650V, WAW

Data: 2009-12-02 11:49:31
Autor: km
Szybka do nakeda,warto?
Ale mi się właśnie ta okrągła lampa najbardziej widzi.

Data: 2009-12-02 12:11:04
Autor: zonda
Szybka do nakeda,warto?

Taka szybka to efekt wylacznie wizualny... innych udogodnien z takiej szybki nie zaobserwowalem.

-- -- -- --

Zdecydowanie masz racje.
Kilka lat temu mialem zalozona w swoim moto nawet wieksza szybka niz ta na foto. Nie odczuwalne byly zadne zmiany oprocz... gwizdania powyzej 90km/h.
Poza tym wg mnie szybka nie pasuje do nakeda (ale o gustach sie nie dyskutuje..)

Pozdro,
z.

Data: 2009-12-02 21:16:15
Autor: The_EaGle
Szybka do nakeda,warto?
zonda pisze:
[...]

Śmiem się z przedpiszcami całkowicie nie zgodzić.
Mam CBF500 wiec wygląda on identycznie do 600ki a różnica to jedynie silnik i mam szybkę puig podobna do : http://allegro.pl/item834497632_szybka_puig_przyciemniana_od_firmy.html
i jeździłem bez i tą szybką i testowałem różne warianty ustawień tej szybki i powiem tak -  to działa.

Jak szybki nie było to max na trasie powyżej 10km to było 110km/h szybciej się nie dało - chyba że ktoś jest masochistą. Po założeniu szybki i ODPOWIEDNIM ustawieniu bo to bardzo ważne można jechać w trasie 140km/h czyli całkowicie znośnie i dla mnie wystarczająco.
Ustawienie szybki jest szalenie ważne ponieważ przy zbyt ostrym ustawieniu (prawie pionowym) efekt był zerowy. Widać że szybka musi odchylać strumień powietrza i jest w stanie to zrobić tylko o określony kąt stąd ustawienie szybki. Ta szybka co napisałem odchyla strumien powietrza na tyle że całkowicie nie czuć parcia na klatkę piersiową a cały strumien uderza w kask. Na pewno to nie jest to co wersja owiewką ale w pewnym stopniu spełnia zadanie.

Druga zaleta takiej szybki to większość syfu z jezdni ląduje na niej a nie na ubraniu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-12-15 06:37:33
Autor: GrzegorzG
Szybka do nakeda,warto?
On 2 Gru, 21:16, The_EaGle <t...@djd.com> wrote:
zonda pisze:

> [...]

ale w pewnym stopniu spełnia zadanie.

Druga zaleta takiej szybki to większość syfu z jezdni ląduje na niej a

Mam tą szybkę w CBF wlasnie i bardzo sobie chwalę. Przy 100km/h wieje
znacznie mniej niz bez szybki przy 70km/h.

Pozdrawiam,
GG

Data: 2009-12-02 09:44:15
Autor: marcinu
Szybka do nakeda,warto?

Użytkownik " km" <bitrix.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hf55da$mqj$1inews.gazeta.pl...
Zastanawiam się nad kupnem szybki do cbf600 golasa,

Siemka
Mam taką szybkę w swojej cbf. Kupiłem motocykl już z szybą więc nie wiem jak się sprawuje bez niej ale moim zdaniem nie powinno być dużych różnic. Szyba jest na tyle mała, że chroni chyba tylko tankbag :)
Plus to to, że nie psuje sylwetki nakeda.
Tak z ciekawości, posiadasz cfb na gaźnikach czy już na wtrysku??
Piszesz, że jesteś zakochany w tym motocyklu. Ja ze swojej cbf jestem też zadowolony. Jak ją kupowałem to myślałem, że polatam nią max 2 sezony a po nowym roku zaczynam 4-ty :)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Data: 2009-12-02 11:55:06
Autor: km
Szybka do nakeda,warto?
marcinu <zlyadres@op.pl> napisał(a):

> [...]

Piszesz, że jesteś zakochany w tym motocyklu. Ja ze swojej cbf jestem też zadowolony. Jak ją kupowałem to myślałem, że polatam nią max 2 sezony a po nowym roku zaczynam 4-ty :)

Na przełomie roku 08/09 po kilkunastu latach przerwy kupiłem nową w salonie.
Srebrna z ABS.
Również spotkałem się z opiniami że będzie to niewystarczający sprzęt.
Wstyd się przyznać,ale moja pani i ja jesteśmy bardzo zadowoleni
i ani myślimy zmieniać moto na coś innego,tym bardziej że mnie
się najbardziej podobają sprzęty z klasyczną,okrągłą lampą z przodu.
pozdro.

Data: 2009-12-02 11:34:55
Autor: Magic
Szybka do nakeda,warto?
  km pisze:
Zastanawiam się nad kupnem szybki do cbf600 golasa,
takiej jak na załączonym obrazku:

http://www.hgbmotorcycles.co.uk/index.html?lang=en-uk&target=d122.html

Mam pytanie,czy warto?

Nie wiem jak w cbf i z tą konkretnie szybką, kusa nieco. Do Bzyczka założyłem trochę dłuższą z Louisa i różnica była odczuwalna. Fakt, że nie rozwija on prędkości które mogłoby powiedzieć coś więcej o negatywnym wpływie na aerodynamikę.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-12-02 11:58:17
Autor: km
Szybka do nakeda,warto?
 Bardzo dziękuję za opinie,generalnie widzę że nie warto.
Tym bardziej że szyba jednak troszkę psuje harmonijną sylwetkę
maszyny,moim zdaniem.
Gdyby miała niezaprzeczalne zalety,kupiłbym-a tak to zaoszczędzone
pieniądze puszczę przez rurę wydechową... :)

Data: 2009-12-02 14:33:04
Autor: KLOSZ
Szybka do nakeda,warto?
  km pisze:
Gdyby miała niezaprzeczalne zalety,kupiłbym-a tak to zaoszczędzone
pieniądze puszczę przez rurę wydechową... :)

Niezaprzeczalne zalety to ma dopiero taka szyba jak mialem kiedys w sevence:
http://www.bikepics.com/pictures/1779669/

Ta to dawala efekty, no ale wizualnie nie kazdemu musi to sie podobac i pozostaje odwieczne pytanie: miec wygodniej czy wygladac lepiej? ;)

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2009-12-02 14:54:48
Autor: Leszek Karlik
Szybka do nakeda,warto?
On Wed, 02 Dec 2009 14:33:04 +0100, KLOSZ <konradki@usun_towp.pl> wrote:

[...]
Niezaprzeczalne zalety to ma dopiero taka szyba jak mialem kiedys w  sevence:
http://www.bikepics.com/pictures/1779669/

No, ja miałem podobną, nawet trochę większą i też mocowaną porządnie w
czterech punktach a nie w dwóch. Działała o tyle, że zdejmowała
napór deszczu i wiatru z klaty, za to turbulencje szły prosto na głowę
i hałas był potworny.

Niestety, parkingówka ją dość skutecznie załatwiła :-) Zamontowałem później
taką małą i różnica była znacząca, małe szybki to czysto estetyczne są.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-12-02 21:26:35
Autor: The_EaGle
Szybka do nakeda,warto?
  km pisze:
[...]

Jak zamierzasz jeździć turystycznie to ja bym się nie zastanawiał tylko brał szybkę. Problem w tym że trzeba ją odpowiednio ustawić. Przy pierwszym lepszym ustawieniu nie zadziała , a wiadomo że mało kto ma dostęp do tunelu aerodynamicznego :), dlatego trzeba testować. Ja zamiast zamontować i marudzić że nic nie działa testowałem, obniżałem, podwyższałem, zmieniałem kąty i ustawiłem tak że jak odkręciłem z mocowań i potem znów założyłem to różnica była bardzo duża i nie zdejmę jej znów za żadne skarby. :) Choć co do jednego się zgadzam że psuje wygląd motocykla ale ja wole odrobinę wygody niż wygląd. ;)

Pozdrawiam
Rafał
CBF500

Data: 2009-12-02 12:07:15
Autor: zarafiq
Szybka do nakeda,warto?
Zastanawiam się nad kupnem szybki do cbf600 golasa,
takiej jak na załączonym obrazku:

Moim zdaniem nie warto, eksperymentowałem z podobną szybką i lepiej
było tylko wtedy gdy się kładłem na baku. W normalnej pozycji
szyba wywoływała turbulencje, które były słabo tłumione przez
zatyczki do uszu. Bez szybki jest jednostajny szum powietrza,
z którym zatyczki radzą sobie znacznie lepiej.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2009-12-02 12:53:24
Autor: Marcin N
Szybka do nakeda,warto?

[...]

Nie wiem, jak szybka z linka (dość niska), ale trochę wyższa - ma dodatkowe zalety: w deszczu chroni korpus przed kroplami, a w ładniejszą pogodę - chroni kurtkę przed owadami. Dodatkowo poprawia trochę kształt strugi powietrza. Ja stosuję szybę i ani mi w głowie jej zdejmowanie. Poza tym - w moich oczach - motocykl wygląda zgrabniej.

Szybka do nakeda,warto?