Szybka jazda wydłuża życie - udowodnione naukowo

Data: 2010-09-27 15:00:20
Autor: Arek (G)
Szybka jazda wydłuża życie - udowodnione naukowo

Dobry argument dla miszczuf kierownicy walczÄ…cych z kapeluchami:

http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,8428725,Teoria_wzglednosci_potwierdzona_w_samochodzie.html

"Powtórzono w tym celu eksperyment wymyślony przez samego Einsteina: zsynchronizowano dwa najdokładniejsze dostępne zegary atomowe (dokładność 1 sekundy na 3,7 miliarda lat), po czym jeden z nich przewieziono samochodem z prędkością 22 mil na godzinę (czemu 22 a nie 88?). Zaobserwowano wtedy, że na ruchomym zegarze sekunda trwała 0.0000000000000045 raza krócej, co zgadza się z wartością przewidzianą przez teorię względności.

Podobnie, kiedy jeden z zegarów umieszczono o stopę wyżej od drugiego, różnica wyniosła 0.0000000000000041 raza, co zgadza się z przewidywaniami dla różnic w sile ziemskiej grawitacji w punktach odległych od siebie o 30cm.

Dla tych, którzy spędzają dużo czasu w samochodzie i cieszą się na myśl o przedłużaniu życia w ten sposób, nie mam jednak dobrych wiadomości. Jeżdżąc samochodem przez całe, 75-letnie życie, zaoszczędzilibyśmy około jedną czwartą milionowej części sekundy."

Znaczy się, lepiej jeździć szybko suwem niż wolno ferrari.

A.

Data: 2010-09-27 07:12:13
Autor: tadek
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
On 27 Wrz, 15:00, "Arek (G)" <a...@bbb.pl> wrote:
 Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
Czêste mycie skraca ¿ycie
te¿ udowodniono naukowo

Data: 2010-09-27 13:35:42
Autor: to
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
begin Arek (G)
Dla tych, którzy spędzają dużo czasu w samochodzie i cieszą się na myśl
o przedłużaniu życia w ten sposób, nie mam jednak dobrych wiadomości. (...)

Ale to jest chyba wydłużenie życia z punktu widzenia nieruchomego obserwatora na ziemi. A nie z punktu widzenia jadącego samochodem. Więc wygląda mi to na standardowe pismacze bredzenie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 16:04:34
Autor: Arek (G)
Szybka jazda wydłuża życie - udowodn ione naukowo
W dniu 2010-09-27 15:35, to pisze:
begin Arek (G)

Dla tych, którzy spędzają dużo czasu w samochodzie i cieszą się na myśl
o przedłużaniu życia w ten sposób, nie mam jednak dobrych wiadomości.
(...)

Ale to jest chyba wydłużenie życia z punktu widzenia nieruchomego
obserwatora na ziemi. A nie z punktu widzenia jadącego samochodem. Więc
wyglÄ…da mi to na standardowe pismacze bredzenie.

Chyba nie rozumiesz teorii względności, ale to nie ma nic wspólnego z pismakowym bredzeniem:)

A.

Data: 2010-09-27 14:32:30
Autor: to
[...]

To znaczy czego konkretnie nie rozumiem? --
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 17:08:58
Autor: Nostradamus

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ca0aafe$0$22794$65785112@news.neostrada.pl...

Chyba nie rozumiesz teorii względności, ale to nie ma nic wspólnego z
pismakowym bredzeniem:)

To znaczy czego konkretnie nie rozumiem?

Niczego.
Ani teorii względności, ani komu na co odpowiadasz ;))

Data: 2010-09-27 15:13:08
Autor: to
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
begin Nostradamus
Niczego.
Ani teorii względności, ani komu na co odpowiadasz ;))

Dobrze siÄ™ czujesz?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 15:36:12
Autor: Micha³
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
to <to@abc.xyz> napisa³(a):
begin Nostradamus

> Niczego.
> Ani teorii względności, ani komu na co odpowiadasz ;))

Dobrze siÄ™ czujesz?

to ma 100% racj±

Data: 2010-09-27 15:38:06
Autor: Micha³
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³(a):

racjê

Data: 2010-09-27 18:33:56
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-27 16:32, to pisze:

[...]

No tego co było napisane w artykule. Tego znaczka ":)" na końcu mojego postu też pewnie nie dostrzegłeś?:)

Ale wracając do Twoich rozważań. Skoro coś się wydłużyło względem czegoś to tak jakby jest dłuższe, względem tego czegoś:)

A.

Data: 2010-09-27 18:39:07
Autor: to
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
begin Arek (G)
Ale wracając do Twoich rozważań. Skoro coś się wydłużyło względem czegoś
to tak jakby jest dłuższe, względem tego czegoś:)

Ale samo w sobie nie stało się dłuższe. Prędzej można porównać to do bardzo powooolnej podróży w czasie -- w przyszłość. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-28 12:20:20
Autor: Arek (G)
Szybka jazda wydłuża życie - udo wodnione naukowo
W dniu 2010-09-27 20:39, to pisze:
begin Arek (G)

[...]

Samo w sobie nie, ale przecież tego nie twierdzę. Ale porównanie do podróży w czasie bardzo trafne:)

A.

Data: 2010-09-27 18:43:53
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-27 18:33, Arek (G) pisze:
[...]

Oj najmocniej przepraszam, nie mogłeś dostrzec ":)" w moim poście, bo go nie dałem. Widocznie miałem to tylko w głowie. A dostrzec lekki żart z samego kontekstu, faktycznie jest trudno, zwłaszcza na tej grupie:)

Pozdrawiam,
A.

Data: 2010-09-27 16:22:40
Autor: Przemysław Czaja
Szybka jazda wydłuża życie - udowodnione naukowo

Użytkownik "Arek (G)" <

Chyba nie rozumiesz teorii względności, ale to nie ma nic wspólnego z pismakowym bredzeniem:)

No to gratuluję koledze, że jest wśród 3, no może 4 osób na kuli ziemskiej, którzy rzeczoną teorię rozumieją ;-)

Data: 2010-09-27 15:49:36
Autor: to
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
begin Przemysław Czaja
No to gratuluję koledze, że jest wśród 3, no może 4 osób na kuli
ziemskiej, którzy rzeczoną teorię rozumieją ;-)

Ale co tu jest do rozumienia. Z punktu widzenia osoby jadącej tym samochodem jej życie by się nie wydłużyło. Teoria względności nie ma nic do biologicznej długości życia. Wydłużyłoby się np. z punktu widzenia nieruchomego obserwatora na ziemi. Jeśli ktoś uważa, że się mylę, to niech z łaski swojej napisze jakieś konkrety.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 18:35:00
Autor: Arek (G)
Szybka jazda wydłuża życie - udowo dnione naukowo
W dniu 2010-09-27 17:49, to pisze:
begin Przemysław Czaja

No to gratuluję koledze, że jest wśród 3, no może 4 osób na kuli
ziemskiej, którzy rzeczoną teorię rozumieją ;-)

Ale co tu jest do rozumienia. Z punktu widzenia osoby jadÄ…cej tym
samochodem jej życie by się nie wydłużyło. Teoria względności nie ma nic
do biologicznej długości życia. Wydłużyłoby się np. z punktu widzenia
nieruchomego obserwatora na ziemi. Jeśli ktoś uważa, że się mylę, to
niech z Å‚aski swojej napisze jakieÅ› konkrety.

A czy ktoś twierdzi, że jest inaczej?

A.

Data: 2010-09-27 15:30:14
Autor: Robert Wicik
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
Ciekawe, czy ta ró¿nica nie wynika z b³êdu pomiaru.
Z etgo co wiem, jednym zegarem nie mierzy siê czasu, bo jest to niedok³dne.
Wiele zegarów w sieci i obserwacja ich wahañ daje dopiero pogl±d o czasie.

Data: 2010-09-27 15:34:48
Autor: szerszen

Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i7q4h5$lkp$1@inews.gazeta.pl...

Znaczy się, lepiej jeździć szybko suwem niż wolno ferrari.

najlepiej latac odrzutowcem ;) wysoko i szybko

Data: 2010-09-27 16:02:25
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-27 15:34, szerszen pisze:

Znaczy się, lepiej jeździć szybko suwem niż wolno ferrari.

najlepiej latac odrzutowcem ;) wysoko i szybko

Zgadza się ale wówczas było by NTG:)

A.

Data: 2010-09-27 15:45:38
Autor: Micha³
Szybka jazda wyd³u¿a ¿ycie - udowodnione naukowo
Arek (G) <aaa@bbb.pl> napisa³(a):

[...]

Ja bym doda³ ze szybka jazda w mercedesie, reno i c6 skraca ¿ycie

Jedziesz sobie szybko, nic siê nie dzieje - nuda, jest cicho i spokojnie _serce bije wolniej_.

czyli jak dojedziesz to serce uderzy mniej razy ni¿ jak by¶ jecha³ BMW,
prawda to ?

pozdrawiam.

Data: 2010-09-27 18:39:25
Autor: Arek (G)
Szybka jazda wydłuża życie - udowodnio ne naukowo
W dniu 2010-09-27 17:45,  MichaÅ‚ pisze:
Arek (G)<aaa@bbb.pl>  napisaÅ‚(a):

Dobry argument dla miszczuf kierownicy walcz�cych z kapeluchami:

http://technologie.gazeta.pl/
internet/1,104530,8428725,Teoria_wzglednosci_potwi
erdzona_w_samochodzie.html

"Powtórzono w tym celu eksperyment wymy�lony przez samego Einsteina:
zsynchronizowano dwa najdok�adniejsze dost�pne zegary atomowe
(dok�adno�� 1 sekundy na 3,7 miliarda lat), po czym jeden z nich
przewieziono samochodem z pr�dko�ci� 22 mil na godzin� (czemu 22 a nie
88?). Zaobserwowano wtedy, şe na ruchomym zegarze sekunda trwa�a
0.0000000000000045 raza krócej, co zgadza si� z warto�ci� przewidzian�
przez teori� wzgl�dno�ci.

Ja bym dodał ze szybka jazda w mercedesie, reno i c6 skraca życie

Jedziesz sobie szybko, nic siÄ™ nie dzieje - nuda, jest cicho
i spokojnie _serce bije wolniej_.

czyli jak dojedziesz to serce uderzy mniej razy niż jak byś jechał BMW,
prawda to ?

Skoro tak byś powiedział, to tak by było powiedziane. Co to do czego wnosi to ja nie wiem, a na pewno to również, bo to lubi dosłowność.

A.

Data: 2010-09-28 01:10:49
Autor: Michal
> [...]

Skoro tak byś powiedział, to tak by było powiedziane. Co to do czego wnosi to ja nie wiem, a na pewno to również, bo to lubi dosłowność.

co ?

Data: 2010-09-28 12:19:08
Autor: Arek (G)
Szybka jazda wydłuża życie - udowodnio ne naukowo
W dniu 2010-09-28 03:10,  Michal pisze:
prawda to ?

Skoro tak by� powiedzia�, to tak by by�o powiedziane. Co to do czego
wnosi to ja nie wiem, a na pewno to równieş, bo to lubi dos�owno��.

co ?

A.

ps. to może być np. pseudonimem jednego z dyskutantów w tym wątku, ale nie musi. Tak nawiasem, coś co nazywa się dystans, czasem się przydaje.

Data: 2010-09-27 21:37:33
Autor: AA
[...]

Czyli ile trwala ta sekunda ?

Bo jak 2x krocej - to pol sekundy.
3x krocej - to 1/3 sekundy
Idac tym tropem 0,5x krocej to 2 sekundy
A 0.0000000000000045 raza to.... sporo sekund :)

AA

Szybka jazda wydłuża życie - udowodnione naukowo