Szybki komputer czy taki istnieje?

Data: 2013-04-30 14:52:23
Autor: R.e.m.e.K
Szybki komputer czy taki istnieje?
Dnia Tue, 30 Apr 2013 05:04:20 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):

Pamietam kiedyĹ› na studiach laborki z fizyki... daaawno temu.
Miały się zakończyć po godzienie. Niestety albo ja byłem za szybki albo komp za wolny. I wyniki zapisane w kompie poszły w cholere. Moja grupa wyszła jako ostatnia
Wszyscy się wtedy śmiali że jeszcze długo nie będzie takie komputera żeby był równie szybki jak ja.

Mineło 15 lat...

A ja nadal siÄ™ w@@##$%#$#%$#@-iam bo mimo X-rdzeni X-GB ramu itd ja nadal czekam.
Może ktoś powiedzieć dlaczego?
MĂłj komuter mimo ĹĽe pobiera coraz wiecej energi (mĂłj pierwszy zasilacz to byĹ‚o 150 watĂłw!!!!) a ja nadal  nie czuje ĹĽeby jakoĹ› szybciej chodziĹ‚.

kompa uĹĽywam do office,internetu i proste programy graficzne

Kiedys nie miales:
- rozdzialki HD + full color
- ladnego i szczegolowego graficznie GUI z animacjami, przezroczystosciami,
cieniami etc. - liczone wszystko w real timie
- programow o skomplikowanych obliczeniowo algorytmach (chocby przegladarka)
- systemu operacyjnego, ktory ma uruchomionych w tle kilkadziesiat uslug
- antywirusa
- jednoczesnie odpalonych wielu aplikacji desktopowych

Do tego dochodzi coraz wiekszy narzut wspolczesnych jezykow programowania
dopakowanych bogatymi bibliotekami, nierzadko wszystko dziala na dodatkowych
warstwach maszyn wirtualnych (.NET, Java). Same jezyki sa coraz bardziej
abstrakcyjne i coraz bardziej oddalaja sie od hardwaru przez co ich kompilat
jest coraz wiekszy w imie upraszczania procesu programowania (a te
uproszczenia sa nieznedne, gdyz programy sa coraz obszerniejsze
funkcjonalnie i musza byc pisane w taki sposob i w takich srodowiskach, by
ludzki umysl byl w stanie je ogarniac - nikt juz dzis nie pisze calych
programow w assemblerze, bo sie zwyczajnie nie da).

Czy to Ci nieco wyjasnia charakter problemu?

A szybkie komputery istnieja, tylko trzaba na nie wydac x3 wiecej kasy ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-04-30 08:08:18
Autor: suryga
Szybki komputer czy taki istnieje?
A szybkie komputery istnieja, tylko trzaba na nie wydac x3 wiecej kasy ;-)

Kiedy¶ przez półroku mogłem pracować na stacjach graficznych Silicon Graphic (czy jako¶ tak). Teraz nawet nie wiem czy firma istnieje. I szału nie było.

Ja w tym momencie NIE mówie o sprzęcie do grafiki, obliczeń inżynierskich itp.

Ja zaczynałem od 300 MHz (to był mój pierwszy komp).
Ja rozumiem a wła¶ciwie nie rozumie Twojej listy :)
Ale gdy musze czekać na otwarcie offica, nowej zakładki w przegl±drace (kiedy¶ otwierało się now± przegl±darke) albo zapisanie zdjęcia o wadze < 1MB. Czy kto¶ pamieta o programie mks-vir? Wtedy też były wirusy!!!

To s± rzeczy które istniały 20 lat temu i istniej± teraz.
Piszę o podstawowych komendach. Usuń skopiuj przenie¶.
Może już stary jestem ale tak jak w starym DOS-ie albo pod UNIX-em to zasuwało to jeszcze nie ma takiego systemu.
I ja #$@#%$#^#%$#@%$#^$& gdy czekam.  A mam swoje X-rdzeni.

Data: 2013-04-30 17:27:11
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 30 Apr 2013 08:08:18 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):

Ja zaczynałem od 300 MHz (to był mój pierwszy komp).
Ja rozumiem a właściwie nie rozumie Twojej listy :)
Ale gdy musze czekać na otwarcie offica, nowej zakładki w przeglądrace (kiedyś otwierało się nową przeglądarke) albo zapisanie zdjęcia o wadze < 1MB. Czy ktoś pamieta o programie mks-vir? Wtedy też były wirusy!!!

To są rzeczy które istniały 20 lat temu i istnieją teraz.
Piszę o podstawowych komendach. Usuń skopiuj przenieś.
Może już stary jestem ale tak jak w starym DOS-ie albo pod UNIX-em to zasuwało to jeszcze nie ma takiego systemu.
I ja #$@#%$#^#%$#@%$#^$& gdy czekam.  A mam swoje X-rdzeni.

Aaaaa... to juz wiadomo w czym problem, zaraz sie zacznie swieta wojna! :D
Otoz od kilku juz lat kula u nogi wydajnosci wspolczesnych komputerow jest
obsluga systemu plikow. Po pierwsze systemy i aplikacje korzystaja z plikow
w duzo wiekszym zakresie niz kiedys, po drugie technologia HDD jest
technologia z dluuugim ogonem i jak na dzis zaczela byc tzw. "waskim
gardlem".
Innymi slowy jesli brakuje Ci responsywnosci systemu to duza poprawe
odczujesz po zamianie HDD na SSD. A teraz dawajcie warriorzy Stronnictwa AntySSDowego, dowalic, sponiewierac,
spalic mnie na stosie! :D

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-04-30 17:35:48
Autor: Mr. Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

Innymi slowy jesli brakuje Ci responsywnosci systemu to duza poprawe
odczujesz po zamianie HDD na SSD.

A teraz dawajcie warriorzy Stronnictwa AntySSDowego, dowalic, sponiewierac,
spalic mnie na stosie! :D

Ale co dowalic? :) JA tam nie jestem religijny ;) nie wysnaje ideologii SSD ani HDD. Jedno i drugie ma swoje plusy i minusy. Sam korzystam z SSD na 2 dyskach systemowych, w tym na jednym chodzi leciwe XP. Na drugim Windows 8. SSD - fakt, jest szybkie, i drogie i male. OCzywiscie "60/90/120GB wystarczy kazdemu" ;) Tyle, ĹĽe ja nie jestem kaĹĽdy i do tego wierze, ze moje pliki to te co sa u mnie a nie w chmurze ;)

Data: 2013-05-01 09:49:44
Autor: qwerty
Szybki komputer czy taki istnieje?
UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:517fe2d0$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
Innymi slowy jesli brakuje Ci responsywnosci systemu to duza poprawe
odczujesz po zamianie HDD na SSD.

A teraz dawajcie warriorzy Stronnictwa AntySSDowego, dowalic, sponiewierac,
spalic mnie na stosie! :D

Niby w jaki sposób ma przyśpieszyć w 5-6 procesach autocad (na tylu na co dzień pracuję)? Jak robi okresowy backup to można zapalić papierosa (jak ktoś pali). Nawet podkręcony core2quad + 8 GiB ramu to za mało + dysk SSD to za mało (ciężko się pracuje).
W domu mam FX 8320 + 16 GiB ramu i jest trochę lepiej (na dniach przyjdzie blok do chłodzenia wodnego to pójdzie OC).

Data: 2013-04-30 18:43:12
Autor: Piotr C.
Szybki komputer czy taki istnieje?
On Tue, 30 Apr 2013 08:08:18 -0700 (PDT)
suryga@gmail.com wrote:
Może już stary jestem ale tak jak w starym DOS-ie albo pod UNIX-em to zasuwało to jeszcze nie ma takiego systemu.
I ja #$@#%$#^#%$#@%$#^$& gdy czekam.  A mam swoje X-rdzeni.

Eee nieprawda.
Pamiętam czasy I poł. lat 90. Obowiązkowy Norton Commander (bo już nikt nie katował się w linii poleceń). Wpisanie CLS (polecenie o czasie wykonania ->0) zajmowało pare sekund do powrotu ekranu NC na 386. I to był też popularny test sprawności sprzętu, na 486 ze smartdrv.com działało już całkiem szybko. Edytor wordperfect w trybie graficznym (tzw. WYSIWYG - pamiętasz jeszcze?) to był ból dupy na 486SX-33. Aaa i pamiętaj, że nie było wielozadaniowości! Samo uruchomienie drivera pamięci EMS (czyli praca w trybie chronionym) zamulało jeszcze o połowe. Itd itd...

Potem był rok 1996, początki internetu i IE pod win95. Otwarcie kilu stron naraz (prosty html) zamulało na ileś sekund. Teraz mam ultrabooka i5 z pseudo-hybrydowym dyskiem, win7, praca w fullHD + truecrypt + antyvir i na prawde nie można narzekać. Poniżej sekundy na uruchomienie przeglądarki czy worda to chyba nie jest źle.

P.

Data: 2013-04-30 20:54:36
Autor: h.w.d.p.
suryga@gmail.com wrote:
[...]

te wszystkie problemy w porownaniu do amigi z 7,16MHz i 0,5mb ram byly po prostu komiczne :)

Data: 2013-04-30 21:24:28
Autor: Irokez
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Problemy na Amidze w porównaniu do Atari 800XL z kaseciakiem bez turbo były dopiero komiczne.. ;)

--
Irokez

Data: 2013-04-30 21:30:59
Autor: h.w.d.p.
Szybki komputer czy taki istnieje?
Problemy na Amidze w porĂłwnaniu do Atari 800XL z kaseciakiem bez turbo
były dopiero komiczne.. ;)

widacz ze nie wiesz o czym mowa.

Data: 2013-04-30 21:43:36
Autor: Irokez
W dniu 2013-04-30 21:30, h.w.d.p. pisze:
Problemy na Amidze w porĂłwnaniu do Atari 800XL z kaseciakiem bez turbo
były dopiero komiczne.. ;)

widacz ze nie wiesz o czym mowa.

MoĹĽe, ja wtedy z Netscape Navigator korzystaĹ‚em przez modem 9600. Win95 nie byĹ‚o.  Amiga drukowaĹ‚a mi pracÄ™ na igĹ‚Ăłwce Star w tempie kilkanaĹ›cie minut na stronÄ™ a tasiemki do niej w Pewexie kupowaĹ‚em.

--
Irokez

Data: 2013-04-30 19:45:30
Autor: januszek
Szybki komputer czy taki istnieje?
Irokez napisa?(a):

Może, ja wtedy z Netscape Navigator korzystałem przez modem 9600.

I Trumpet Winsock? ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2013-04-30 21:50:00
Autor: h.w.d.p.
Szybki komputer czy taki istnieje?
Może, ja wtedy z Netscape Navigator korzystałem przez modem 9600. Win95
nie było.

stron www tez nie bylo. co tam na tym navigatorze paczyles?

Amiga drukowała mi pracę na igłówce Star w tempie kilkanaście
minut na stronę a tasiemki do niej w Pewexie kupowałem.

to wina amigi?

Data: 2013-04-30 21:58:47
Autor: Irokez
W dniu 2013-04-30 21:50, h.w.d.p. pisze:
Może, ja wtedy z Netscape Navigator korzystałem przez modem 9600. Win95
nie było.

stron www tez nie bylo. co tam na tym navigatorze paczyles?

A widzisz, jednak strony www oglądałem. I Yahoo było.

Amiga drukowała mi pracę na igłówce Star w tempie kilkanaście
minut na stronę a tasiemki do niej w Pewexie kupowałem.

to wina amigi?

Nie, technologii.

--
Irokez

Data: 2013-04-30 22:11:52
Autor: h.w.d.p.
Szybki komputer czy taki istnieje?
A widzisz, jednak strony www oglądałem. I Yahoo było.

no dokladnie. i nic poza yahoo nie bylo. tak w uproszczeniu.

Amiga drukowała mi pracę na igłówce Star w tempie kilkanaście
minut na stronę a tasiemki do niej w Pewexie kupowałem.

to wina amigi?

Nie, technologii.

niestety. chociaz nie przypominam sobie zeby iglowy star drukowal az kilkanascie minut. troche przesadziles.

Data: 2013-05-01 08:26:04
Autor: Irokez
W dniu 2013-04-30 22:11, h.w.d.p. pisze:

[...]

To była kolorowa Star LC24-200 albo LC-200 albo jakoś tak. Pożyczona z jakiegoś biura tylko taśmy samemu trzeba było kupić w pewexie. Program do składu tekstu typu WYSIWYG drukował stronę w trybie graficznym aby zachować te wszystkie zmyślne czcionki. Nie pamiętam już nazwy programu.
Hałas niesamowity, zamykałem pokój podczas drukowania i jak ucichło to wracałem włożyć kolejną kartkę i znowu wychodziłem.
Ale praca (dyplomowa w technikum) z wstawionymi rysunkami wyglÄ…daĹ‚a zajefajnie.  W tym czasie krĂłlowaĹ‚a mechaniczna maszyna do pisania.

--
Irokez

Data: 2013-05-08 08:57:22
Autor: Dominik & Co
Dnia 01.05.2013 Irokez <no.email@wp.pl> napisał/a:

[...]

Pewnie to PageStream 2. Program super (na owe czasy), ale słabo zoptymalizowany i koszmarnie wolny na czymś pokroju A500 (na procesorze
68030@50 MHz było już znacznie lepiej).

Ale wynik był śliczny, fakt.

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-05-08 11:53:22
Autor: BQB
W dniu 2013-05-08 10:57, Dominik & Co pisze:
[...]

zoptymalizowany i koszmarnie wolny na czymĹ› pokroju A500 (na procesorze
68030@50 MHz było już znacznie lepiej).

Ale wynik był śliczny, fakt.

I można było zużyć taśmę do końca dając nawet 4 krotne odbijanie tego samego na kartce :P

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-30 23:08:32
Autor: ToMasz
Szybki komputer czy taki istnieje?

(..) i na prawde nie można narzekać. Poniżej sekundy na uruchomienie przeglądarki czy worda to ..
je masz w pamiÄ™ci ram i tylko wywoĹ‚ujesz. chciaĹ‚by zobaczyć jak wyĹ‚Ä…czysz kompa, odpalisz system (bez preload) i otworzysz przeglÄ…darkÄ™   albo dokument :)
ale przyznaję, że obojętnie jak to osiągnęli informatycy z microsoftu, takie krótkie czasy na uruchomienie programów powodują że praca jest komfortowa

ToMasz

Data: 2013-05-01 22:36:04
Autor: Marcin N
suryga@gmail.com wrote:
[...]

Dodam jeszcze, że gdy przyszedł czas na wymianę dysku 50 MB na nowy ultra duży 340 MB, to przekopiowanie tych 50 MB ze starego dysku na nowy zajęło dobre kilka minut.

DziĹ› przekopiowanie filmu 700 MB trwa ile? 10 sekund?

Pamiętacie testy graficzne Wintach? Była tam emulacja grafiki wektorowej a'la Auto Cad. To, co dzisiaj rysuje się w mgnieniu oka - wtedy rysowało się minutami.

W Word 2.0 edytowałem równania na wykłady. Wejście w każde takie równanie trwało kilkanaście sekund. Pamiętam, że wtedy zaszalałem i podwoiłem pamięć ram z 2 do 4 albo z 4 do 8 MB. Komputer potem przyspieszył ze 20x z tymi równaniami.

Pamiętam też jakiś 20 sekundowy film. Pierwszy film, który widziałem na komputerze. Chyba jakiś fragment CNN. Wszyscy byli w szoku, że na komputerze da się odtworzyć prawdziwy film!

--
MN

Data: 2013-05-08 12:47:22
Autor: ikov
Szybki komputer czy taki istnieje?
Pamiętam też jakiś 20 sekundowy film. Pierwszy film, który widziałem na
komputerze. Chyba jakiĹ› fragment CNN. Wszyscy byli w szoku, ĹĽe na
komputerze da się odtworzyć prawdziwy film!

Wiem że wątek sprzed kilku dni, ale z tym filmem - to na 486DX2 (66MHz, 4Mb RAM) obejrzałem film, chłopaki nie płaczą (2xVCD), czyli pewnie był rok 2001 albo podobnie. Flm to animacja poklatkowa, ale przynajmniej dźwięk był ok... no ale się oglądało FILM NA KOMPUTERZE! Do tego odtwarzanie mp3 możliwe było dopiero po skonwertowaniu do .wav, bo inaczej nie uciągnął (win 3.11 albo 95). Oczywiście wtedy komputer był już bardzo mocno przestarzały, ale kasy na nowy nie było. To były już ostatnie podrygi tego peceta przed kupnem za pierwsze samodzielnie zarobione pieniądze Durona 950Mhz ze 128Mb RAM i dyskiem 40GB.

Data: 2013-05-08 13:59:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Szybki komputer czy taki istnieje?
Dnia 2013-05-08, o godz. 12:47:22
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):

Wiem że w±tek sprzed kilku dni, ale z tym filmem - to na 486DX2
(66MHz, 4Mb RAM) obejrzałem film, chłopaki nie płacz± (2xVCD), czyli
pewnie był rok 2001 albo podobnie. Flm to animacja poklatkowa, ale
przynajmniej dĽwięk był ok... no ale się ogl±dało FILM NA KOMPUTERZE!
Do tego odtwarzanie mp3 możliwe było dopiero po skonwertowaniu
do .wav, bo inaczej nie uci±gn±ł (win 3.11 albo 95).

Uci±gn±ł jak się podłubało. Na takim 486DX2 66MHz (bez dysku ale z e
stacj± FDD 1,44MB plus CD-ROM na pliki MP3) przez 2-3 lata leciała w
kółko muzyka i zmieniana reklama w jednym z call center w Warszawie.
Tak ~12 lat temu. Komp był podpięty do centrali, na dyskietce był DOS,
sterowniki do karty muzycznej (jaki¶ SB na ISA) i do napędu CD plus
wywołanie tego w autoexec.bat. Startowało to samo, na co dzień bez
monitora, samo się podnosiło po padzie zasilania. Zmieniały się tylko
płyty z plikami MP3 z muzyk± i reklamami.

Zdrówko

Data: 2013-05-09 09:22:00
Autor: Chris
Szybki komputer czy taki istnieje?
ikov nabazgrał(a):

zarobione pieniÄ…dze Durona 950Mhz ze 128Mb RAM i dyskiem 40GB.

Na podobnym sprzęcie jadę do dziś w firmie tylko ramu dorzuciłem i dałem większy dysk 160GB :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-05-09 18:14:43
Autor: Marcin N
W dniu 2013-05-09 09:22, Chris pisze:
ikov nabazgrał(a):

zarobione pieniÄ…dze Durona 950Mhz ze 128Mb RAM i dyskiem 40GB.

Na podobnym sprzęcie jadę do dziś w firmie tylko ramu dorzuciłem i dałem
większy dysk 160GB :)

I do czego go "uĹĽywasz"?

--
MN

Data: 2013-05-10 09:16:14
Autor: Chris
Szybki komputer czy taki istnieje?
Marcin N nabazgrał(a):

[...]

Biuro + net  .. ale jak NOD32 zaczyna skanować to caĹ‚y system staje :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-05-10 14:52:56
Autor: Szymon von Ulezalka
Szybki komputer czy taki istnieje?
On 10 Maj, 08:16, "Chris" <ch...@spam.pl> wrote:
Marcin N nabazgrał(a):

> I do czego go "używasz"?

Biuro + net  .. ale jak NOD32 zaczyna skanować to cały system staje :)

-- www.bezwypadkowy.net- SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.www.automo.pl- SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

daj mi swoj adres to charytatywnie wysle ci cos 2 rdzeniowego ;)
a tak na serio: nawet firmowego kompa wolalbym ze swoich pieniedzy
unowoczesnic nieco jesli bym mial duzo na nim pracowac (i szefostwo i
dzial IT by zezwolilo).
po prostu- miedzy 1 a 2 rdzeniami naprawde jest spora roznica nawet w
codziennych zwyklych zadaniach

Data: 2013-05-13 08:54:00
Autor: Chris
Szybki komputer czy taki istnieje?
Szymon von Ulezalka nabazgrał(a):

[...]

Mam ale czemu mam inwesować w firmowy sprzęt :)

Wiem :)

Data: 2013-05-11 06:34:04
Autor: Marcin N
Szybki komputer czy taki istnieje?
W dniu 2013-05-10 09:16, Chris pisze:
Marcin N nabazgrał(a):

[...]

Trudno mi to sobie wyobrazić.

Mam starego lapka: Petnium M 1.73 GHz, 2 GB RAM - i naprawdę często klnę pod nosem przy przeglądaniu stron. A przecież taki Duron jest ze 3x wolniejszy.

--
MN

Data: 2013-05-13 08:55:18
Autor: Chris
[...]

Miałem takiego lapka MSI z Pentium M 1.5 GHz + 4GB RAM i z W7 śmigał aż miło, nawet dalo się grać w FPS-y jak CoD2 :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-04-30 19:58:01
Autor: gadacz
W dniu 2013-04-30 17:08, suryga@gmail.com pisze:
[...]

może rzuć konfiguracj±,
to tutejsze grono osób rzuci na nie swoim szanownym okiem
i powie Ci dlaczego co¶ Ci muli.
Bo jak piszesz "mam swoje X-rdzeni", to może być i jeden rdzeń
i "X-ramu" czyli 1GB, albo mniej.

WyobraĽ sobie, że moje X rdzeni i moje X ramu i X dysków w macierzy
powoduj± to, że taki "fotoszop"w wersji CS4 odpala się w zaledwie 3-4 sek.(czytaj. czysty fotoszop, bez otwierania jakiego¶ pliku dużego) i mowa tutaj o komputerze, który składałem prawie 4 lata temu.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2013-04-30 20:08:28
Autor: p0li
T->Dnia 2013-04-30 17:08:18 niejaki suryga@gmail.com napisał:
Ja zaczynałem od 300 MHz (to był mój pierwszy komp).

łeee - to ty młody jeste¶ ;)

mój pierwszy miał całe 12MHz
pierwszy w pracy - 33MHz

to tak troszkę offtopicznie :)
--
http://42.pl/u/y68
PójdĽże kiń tę chmurno¶ć w gł±b flaszy.

Data: 2013-04-30 20:53:23
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-04-30 20:08, Użytkownik p0li napisał:

Ja zaczynałem od 300 MHz (to był mój pierwszy komp).

łeee - to ty młody jeste¶ ;)

A ty to nie ?

mój pierwszy miał całe 12MHz
pierwszy w pracy - 33MHz

Mój pierwszy komp miał 1,77MHz, pierwszy 16bit miał 7,14MHz,
a dwa pierwsze kompy w pracy miały 4,7MHz i 8MHz.

to tak troszkę offtopicznie :)

Ja też, powiększę też offtopa zagadk± dla innych emerytów,
okre¶lcie po zegarach jakie to były komputery. :-)
Dla ułatwienia ten szybszy z pracy miał procesor tej
samej firmy co jeden z domowych.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-04-30 20:56:32
Autor: h.w.d.p.
W dniu 2013-04-30 20:53, RadoslawF pisze:
[...]

atari i amiga i pecet xt.

Data: 2013-04-30 21:52:52
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-04-30 20:56, Użytkownik h.w.d.p. napisał:

[...]

Prowadzisz.
Podaj tylko czwarty komp.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-04-30 22:13:05
Autor: h.w.d.p.
W dniu 2013-04-30 21:52, RadoslawF pisze:
[...]

atari st

jest jakas nagroda?

Data: 2013-04-30 22:46:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-04-30 22:13, Użytkownik h.w.d.p. napisał:

[...]

Gratulacje.
Nagrod± jest u¶cisk dłoni Prezesa, jak się trafi okazja.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-30 21:28:12
Autor: Piotr Rezmer
RadoslawF pisze:
  pierwszy w pracy - 33MHz

Mój pierwszy komp miał 1,77MHz, pierwszy 16bit miał 7,14MHz,
a dwa pierwsze kompy w pracy miały 4,7MHz i 8MHz.

Chyba dokładniej 4,77 MHz. Czyli podstawowy tryb XT. 8MHz to był już tryb turbo, który trzeba było wył±czać przy niektórych grach.

Ja też, powiększę też offtopa zagadk± dla innych emerytów,
okre¶lcie po zegarach jakie to były komputery. :-)
Dla ułatwienia ten szybszy z pracy miał procesor tej
samej firmy co jeden z domowych.  :-)

Tych domowych nie kojarzę, ale pamiętam czasy ZX91 (klawiatura membranowa) i super/duper ZX Spetrum 48k, do tego drugiego zrobiłem sobie klawiaturę tekturow± coby opanować na przyszło¶ć skróty klawiaturowe, gdyby się okazało że spełni się moje marzenie posiadania tej maszynki.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-04-30 21:44:24
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 30 Apr 2013 21:28:12 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

Tych domowych nie kojarzę, ale pamiętam czasy ZX91 (klawiatura

Chyba ZX81 ;-)

membranowa) i super/duper ZX Spetrum 48k, do tego drugiego zrobiłem sobie klawiaturę tekturową coby opanować na przyszłość skróty klawiaturowe, gdyby się okazało że spełni się moje marzenie posiadania tej maszynki.

Btw dwa ZX Spectrum+ mam "na szafie", w jednym padniety zasilacz, ale komp
sprawny, drugi kompletny :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-04-30 21:59:22
Autor: Piotr Rezmer
Szybki komputer czy taki istnieje?
R.e.m.e.K pisze:
Chyba ZX81 ;-)

Palec siÄ™ mnie omsknÄ…Ĺ‚.

> Btw dwa ZX Spectrum+ mam "na szafie", w jednym padniety zasilacz, ale komp
sprawny, drugi kompletny :-)

Pamiętam, że Spectrum+ był jednak rozczarowaniem, coś było z nim nie tak, mimo nowoczesnej prawie prawdziwej maszynowej klikającej klawiatury.

BTW: Miałeś dedykowany monitor, czy telewizor junost jako monitor?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-04-30 22:13:21
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 30 Apr 2013 21:59:22 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

[...]

Nic takiego nie kojarze, miodzio bylo :-)

BTW: Miałeś dedykowany monitor, czy telewizor junost jako monitor?

Hm... z tym "maniem" mialem podobnie do Ciebie, wiesz, karton i te sprawy,
ale mialem w szkole sredniej dostep (jedna z pierwszych "skomputeryzowanych"
szkol w polowie lat 80 w moim wojewodztwie) i tam byly monitory Neptun 156.
Obraz zielona zyleta :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-04-30 22:49:30
Autor: JDX
On 2013-04-30 21:28, Piotr Rezmer wrote:
[...]
Tych domowych nie kojarzę, ale pamiętam czasy ZX91 (klawiatura
membranowa) i super/duper ZX Spetrum 48k, do tego drugiego zrobiłem
Co¶ słabo pamiętasz bo to był ZX81. :-D Końcówka mojej podstawówki.
Widziałem też ma żywo ZX80 u kumpla kumpla ale nic na nim nie robiłem.
:-D W końcówce podstawówki (albo I klasie liceum) w soboty jeĽdziłem
sobie też na Politechnikę Białostock± aby poszaleć w Fortranie na Odrze
1305 :-D (studenci organizowali takie kursy dla małolatów). A gdy byłem
w II czy III klasie liceum to szkoła dostała kilka jakich¶ Timeksów
(klony ZX Spectrum) Czad panie po prostu. :-D

Natomiast moja pierwsza własna maszyna to 486DX2 66 z 1MiB RAM. Wkrótce
będzie i3770 z 16GiB. Jestem ciekawy czy porównuj±c te sprzęty odniosę
takie samo wrażenie co OP. :-D

W każdym razie widzę, że tutaj jaki¶ Klub Seniora się zawi±zał. :-D

Data: 2013-05-01 03:20:13
Autor: Krystek
W dniu 2013-04-30 22:49, JDX pisze:
On 2013-04-30 21:28, Piotr Rezmer wrote:
[...]
[...]

A na giełdy komputerowe do Klubu Mozaika nad Opałkiem? Tam to dopiero była rewia sprzętu ;)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-05-01 08:50:46
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 30 Apr 2013 22:49:30 +0200, JDX napisał(a):

W każdym razie widzę, że tutaj jaki¶ Klub Seniora się zawi±zał. :-D

To ja się wpisuję ze swoim Polbritem z pamięci± ta¶mow± do klubu :)
--
Jacek

Data: 2013-05-06 10:17:20
Autor: Chris
Szybki komputer czy taki istnieje?
JDX nabazgrał(a):

On 2013-04-30 21:28, Piotr Rezmer wrote:
[...]
[...]

U mnie do szkoły doszły Elwro 800 .. to był czad dopiero :)

Data: 2013-05-08 08:52:36
Autor: Dominik & Co
Szybki komputer czy taki istnieje?
Dnia 30.04.2013 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

Ja też, powiększę też offtopa zagadką dla innych emerytów,
określcie po zegarach jakie to były komputery. :-)

7,14 MHz to na 99% Amiga (500/600/2000) w wersji PAL.
1,77- pewnie jakieĹ› Atari (65XE?), takoĹĽ PAL.
4,77- XT z Intelem 8088, 8 MHz- jakiĹ› klon XT z tzw. turbo,
procesor pewnie NEC V20 or compatible. BTW: jeśli Amigę nazywasz 16-bitową, to XT to ośmiobitowiec ;-)

Ja zaczynałem od procesora taktowanego 0,985 MHz, a piszę te słowa
z kompa o zegarze 800 MHz :-)

Data: 2013-04-30 20:55:42
Autor: h.w.d.p.
Szybki komputer czy taki istnieje?
łeee - to ty młody jeste¶ ;)

mój pierwszy miał całe 12MHz
pierwszy w pracy - 33MHz

ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

Data: 2013-04-30 21:26:46
Autor: Irokez
W dniu 2013-04-30 20:55, h.w.d.p. pisze:
łeee - to ty młody jeste¶ ;)

mój pierwszy miał całe 12MHz
pierwszy w pracy - 33MHz

ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

Też miałem Atari 800XL :)

--
Irokez

Data: 2013-05-01 09:57:07
Autor: qwerty
Szybki komputer czy taki istnieje?
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:51801af8$0$26710$65785112@news.neostrada.pl...
ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

Też miałem Atari 800XL :)

To jaki ja jestem stary - 1,19 MHz. :P

Data: 2013-05-01 10:10:09
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-05-01 09:57, Użytkownik qwerty napisał:

ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

Też miałem Atari 800XL :)

To jaki ja jestem stary - 1,19 MHz. :P

Konsolę do gier bez klawiatury uznajesz za komputer ?

Pozdrawiam

Data: 2013-05-01 11:53:39
Autor: qwerty
Szybki komputer czy taki istnieje?
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:klqil3$uuc$1@node2.news.atman.pl...
vKonsolÄ™ do gier bez klawiatury uznajesz za komputer ?

komputer «urządzenie elektroniczne automatycznie przetwarzające dane zapisane cyfrowo, służące do szybkiego wykonywania obliczeń, przechowywania, porządkowania i wyszukiwania danych oraz sterowania pracą innych urządzeń»
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2472869

Konsola juĹĽ nie przetwarza danych?

Data: 2013-05-01 19:00:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2013-05-01 11:53, Użytkownik qwerty napisał:

[...]

Przetwarza, moja pralka i lodĂłwka teĹĽ przetwarzajÄ… a komputerami
nie sÄ….

Pozdrawiam

Data: 2013-05-01 20:16:30
Autor: qwerty
Szybki komputer czy taki istnieje?
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:klrhnn$bd2$2@node1.news.atman.pl...
Przetwarza, moja pralka i lodĂłwka teĹĽ przetwarzajÄ… a komputerami
nie sÄ….

Pralka ma komputer. Nawet twoja ĹĽona programuje. :)

Data: 2013-05-01 22:51:42
Autor: RadoslawF
Szybki komputer czy taki istnieje?
Dnia 2013-05-01 20:16, Użytkownik qwerty napisał:

Przetwarza, moja pralka i lodówka też przetwarzaj± a komputerami
nie s±.

Pralka ma komputer. Nawet twoja żona programuje. :)

Może i ma, ale sama komputerem nie jest.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-30 23:57:50
Autor: p0li
T->Dnia 2013-04-30 20:55:42 niejaki h.w.d.p. napisał:
łeee - to ty młody jeste¶ ;)

mój pierwszy miał całe 12MHz
pierwszy w pracy - 33MHz

ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

to jeszcze u¶ci¶lę
kupiłem go za własne pieni±dze na 4 roku studiów ;)

Data: 2013-05-03 15:40:42
Autor: Smok Eustachy
Szybki komputer czy taki istnieje?
W dniu 30.04.2013 17:08, suryga@gmail.com pisze:
/.../
[...]

Racja. Otwieranie katalogu w Midnight Commanderze i jakim¶ graficznym: niebo a ziemia.

Data: 2013-05-06 20:15:47
Autor: Atlantis
Szybki komputer czy taki istnieje?
W dniu 2013-04-30 17:08, suryga@gmail.com pisze:

(kiedy¶ otwierało się now± przegl±darke)

Nope. Otwierało się nowe OKNO przegl±darki. Zreszt± jak s±dzę piszesz o
IE, a ten je¶li dobrze pamiętam od Windowsa 98 był ładowany do pamięci
przy starcie systemu.

Czy kto¶ pamieta o programie mks-vir? Wtedy też były wirusy!!!

A czy ten mks-vir działał cały czas w tle, sprawdzaj±c na bież±co czy
nie ma żadnych zagrożeń? ;)

Data: 2013-05-05 17:59:12
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-30 14:52, R.e.m.e.K pisze:
[...]

troche nie, tablety ze sredniej połki, jak N7 czy n10 działają bez zajakniecia mimo, ze ich moc to w erze PCetów 8-10 lat temu (no, maja wiecej RAMu)
Winiłbym takze niepsojna architekture PCetów podatne na waskie gardła. Brak kontroli systemu nad kompilacjami niskiego poziomu tez nie pomaga. Ja uwazam, ze Java czu .NET to był krok w dobrą stronę tylko wykonanie nie wyszło (w obu przypadkach imperialistyczne podejscie m$).

--
@foe_pl

Data: 2013-05-05 18:27:30
Autor: Kosu
On 2013-05-05, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:
Ja uwazam, ze Java czu .NET to był krok w dobrą stronę tylko wykonanie nie wyszło (w obu przypadkach imperialistyczne podejscie m$).

A możesz rozwinąć tę głęboką myśl...?

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-05-06 17:58:11
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 06 May 2013 00:08:33 +0200, the_foe napisał(a):

Ja uwazam, ze Java czu .NET to był krok w dobrą stronę tylko wykonanie
nie wyszło (w obu przypadkach imperialistyczne podejscie m$).

A możesz rozwinąć tę głęboką myśl...?

nie

Ale wiesz, ze pierdzielnales glupote?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-06 19:25:11
Autor: the_foe
W dniu 2013-05-06 17:58, R.e.m.e.K pisze:
[...]

nie sądze. Moze jestes młody i nie pamietasz starych czasów, kiedy nikt nie instalował Javy bo Shitdows juz to miał i nazwyało się M$ java virtual machine. W porównaniu do oryginału Sun'a działal jak demon predkości na tyle, ze po tym jak sad nakazał wywalenie go z systemu, ostatnia instalka jeszcze kilka lat w sieci miała wziecie. Dlaczego implementacja Javy w wykonaniu m$ były tak udana? Bo to co Sun musiał sie domyślac, oni wiedzieli.
Co do .net m$ nawet fajnie to opracował i szybkie to jest tyle, ze poległo to na zgodnosci: dzisiejsze kompilacje nie pojda na XP SP2. A takich krzaczków jest o wiele wiecej. Zeby flagowa platforma programistyczna nie działała w pelej zgodnosci z systemem tego samego producenta to jest komedia.
Produkt Suna jest genialnie przenosny i to powoduje, ze jest popularny, ale majac niby same zalety, C/C++ nie jest w stanie zdetronizowac. Czyli jednak ta powolnosc nie jest wymysłem użyszkodników.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-06 20:44:33
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 06 May 2013 19:25:11 +0200, the_foe napisał(a):

Ale wiesz, ze pierdzielnales glupote?

nie sądze. Moze jestes młody i nie pamietasz starych czasów, kiedy nikt

Owszem, jestem mlody, wciaz tak sie postrzegam, choc kolezanki corki pytaja
"stary Cie pusci z chaty?". Ech ta mlodziez.

[...]

Mysle, ze mogly na tym zawazyc dwie sprawy. Pierwsza i fundamentalna jest
analogiczna do historii typu "karty NVidii maja lepsze wyniki w benchmarku X
niz karty AMD", czyli MS jako producent OS mogl mocno wykorzystac swoja
pozycje i znajomosc API, czego Sun/Oracle nigdy nie da rady zrobic (wiesz
np. o tym, ze WinAPI ma nieudokumentowane funkcje?). Druga sprawa to
analogia do MySQLa, to bardzo szybki silnik bazy danych - w bardzo waskich i
specyficznych zastosowananiach, zwlaszcza tam, gdzie nie potrzeba transakcji
a dane maja prosta strukture i nie wymagaja wielu zlozonych zlaczen. Tak
moglo byc z MJVM, mogla wspierac standard w kluczowej czesci i byc zgodna
nie do konca, ale dzieki temu zyskiwac na wydajnosci. Poza tym MS slynie
niestety z tego, ze kazdy standard musi wydac pod wlasnym szyldem. Tak bylo
tez Java Scriptem. A standardy maja to do siebie, ze powinny byc niezalezne
od nikogo i niczego, uniwersalne i otwarte. Zazwyczaj proba klonowania
standardu "po swojemu" konczy sie kleska. A przynajmniej tak powinno byc,
choc czasem kasa moze wiele zdzialac - niestety.

[...]

Naprawde? To, ze nowoczesna platforma nie wspiera systemu sprzed dekady to
komedia?? Moze nie zdajesz sobie sprawy, ale akurat Windows jest jednym z
systemow najbardziej trzymajacych zgodnosc wsteczna. Zaden Linuks czy OSX
tego nie potrafi tak jak Windows. Do dzis odpalisz wiekszosc dobrze
napisanego softu z lat '90. Ale skad mozesz o tym wiedziec? Lepiej hejtowac
nie majac wiedzy.

Produkt Suna jest genialnie przenosny i to powoduje, ze jest popularny, ale majac niby same zalety, C/C++ nie jest w stanie zdetronizowac. Czyli jednak ta powolnosc nie jest wymysłem użyszkodników.

Bredzisz do kwadratu. Poczytaj co to jest JIT (tylko ze zrozumieniem) i
uwierz lub nie, ale programy w Javie i .NET potrafia byc w praktyce szybsze
niz natywny kompilat C++. To, ze nie "detronizuja" C/C++ wynika z czego
innego. A konkretnie z tego, ze te jezyki, trzymajac sie Twojej
nomenklatury, mieszkaja w innych krolestwach. Innymi slowy one ze soba nie
rywalizuja, lecz maja inne przeznaczenie i sie uzupelniaja. Wynika to z ich
natury. Jezyki bazujace na VM, posiadajace GC nie nadaja sie do zastosowan,
gdzie potrzebna jest gwarantowana w czasie wydajnosc przetwarzania, bo np.
taki GC dziala niedeterministycznie i moze nagle sie odpalic, by oczyscic
pamiec powodujac przyciecie. Na przyszlosc nim zaczniesz filozofowac poczytaj o tym nieco.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-07 00:26:45
Autor: the_foe
Szybki komputer czy taki istnieje?
W dniu 2013-05-06 20:44, R.e.m.e.K pisze:
Bredzisz do kwadratu.

a Ty do sześcianu.
Potrafisz tylko paternizowac, ale z Twego wywodu wychodzi pokretene rozumowanie rodem z PISu: Java jest superszybka... w swojej dziedzinie.
PorĂłwnaj sobie chocby minecrafta napisanego w javie i minetest'a napisanego w C++
Oczywiscie mozesz zaczac mantre "ale aplety, server side...", tyle ze ni o tym była mowa....

--
@foe_pl

Data: 2013-05-07 16:52:26
Autor: R.e.m.e.K
Szybki komputer czy taki istnieje?
Dnia Tue, 07 May 2013 00:26:45 +0200, the_foe napisał(a):

Bredzisz do kwadratu.

a Ty do sześcianu.

Nie, ja pisze konkrety, Ty na pytanie czy mozesz cos uzasadnisz odpowiadasz
"nie". Masz 16 lat i pryszcze czy jestes dorosly?

Potrafisz tylko paternizowac, ale z Twego wywodu wychodzi pokretene rozumowanie rodem z PISu: Java jest superszybka... w swojej dziedzinie.

Uuu, tos analogie wykombinowal. Gratuluje.

PorĂłwnaj sobie chocby minecrafta napisanego w javie i minetest'a napisanego w C++

I co mam w nich porownac?
Oczywiscie mozesz zaczac mantre "ale aplety, server side...", tyle ze ni o tym była mowa....

No wlasnie, poczytaj od poczatku te odnoge watku i przypomnij sobie o czym
byla mowa.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-05-07 20:21:31
Autor: Kosu
On 2013-05-06, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:
a Ty do sześcianu.
Potrafisz tylko paternizowac, ale z Twego wywodu wychodzi pokretene rozumowanie rodem z PISu: Java jest superszybka... w swojej dziedzinie.

Może po prostu tylko coś takiego byłeś w stanie wyciągnąć z wypowiedzi?

PorĂłwnaj sobie chocby minecrafta napisanego w javie i minetest'a napisanego w C++

W imieniu R.e.m.e.k'a wypowiadał się nie będę, ale większość grupy
chyba jest już trochę za poważna na minecrafta. Jeśli jesteś na takim
etapie użytkowania komputera, to chyba jednak nie powinieneś robić
z siebie autorytetu programistycznego. Tym bardziej, ĹĽe - mĂłwiÄ…c
zupełnie wprost - wyglądasz na takiego typowego antykorporacyjnego
głupka, jakich każdy zajmujący się programowaniem spotkał dziesiątki.
Albo się z tego otrząśniesz i zaczniesz tolerować MS i tego typu firmy,
albo skończysz jako brodaty 50-letni nerd bez znajomych. Jak nie
wierzysz, to mogę Cię poznać z chodzącymi dowodami.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-05-06 20:11:44
Autor: Atlantis
[...]

Dokładnie. Tutaj wina w dużej mierze spoczywa po stronie mechanizmu
działanie ludzkiej pamięci, która nie tyle "odtwarza" zapisane
wspomnienia (jak nagranie z taśmy) ale odgrywa je na nowo. W dodatku sam
proces przypominania sobie czegoś wpływa na kształt naszych wspomnień.
Dlatego właśnie gry, w które graliśmy wiele lat temu często pamięta się
z jakby lepszÄ… grafikÄ…, a gdy siÄ™ takÄ… odpali pojawia siÄ™ zdziwienie:
"to aż tak źle wyglądało!?". ;)

Ludzie poza tym nie zdają sobie sprawy z tego, jak mocno zmieniły się
strony WWW w ciągu ostatniej dekady. Kiedy zaczynałem korzystać z Sieci
na początku wieku wiele witryn składało się z prostych stron,
wypełnionych formatowanym testem, z zagnieżdżonymi gdzieniegdzie
zdjęciami małej rozdzielczości i GIF-ami (czasem animowanymi). Obecnie
stanowiÄ… one na dobrÄ… sprawÄ™ osobne programy, wykonywane przez
przeglądarkę. Jednak dla zwykłego użytkownika "przeglądanie stron" to w
końcu TYLKO przeglądanie stron - jedna z najbardziej podstawowych i
banalnych czynności, do której wystarczy najlichszy sprzęt. ;)

Przeskok technologiczny widać dopiero wtedy, gdy odpali się stary
komputer. Ja jakiś czas temu uruchomiłem swojego Cyrixa 6x86 z Windowsem
98SE, zainstalowałem lekką przeglądarkę (K-Melon) i podjąłem próbę
odwiedzenia kilku stron. Jak nietrudno się domyślić komputer poległ. ;)

To samo z urzÄ…dzeniami mobilnymi sprzed paru lat. KiedyĹ› w miarÄ™
spokojnie przeglądałem www (nawet te pełnowymiarowe) na iPAQ h4150, HTC
Wizardzie czy Universalu. Dzisiaj juĹĽ sobie tego nie wyobraĹĽam...

Szybki komputer czy taki istnieje?