Data: 2013-05-06 14:15:30 | |
Autor: Dman666 | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
Czesc,
auto 1,9 AUY zaczelo lapac "lewe" powietrze przy pelnym obciazeniu i pilowaniu na trasie...przy przyspieszaniu slychac "sys syk syk syk" coraz szybciej ;-) zbyt mocny gaz powoduje odciecie turbiny, tak samo jazda pod gore przy wzmorzonym wydatkowaniu turbo. VAG pokazal blad: 17964 Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacjibrak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Z moich spekulacji wychodzi "nieszczelnosc weza do turbiny" (na logike takie objawy), z neta "uwalony przewod wysokiego cisnienia od InterCoolera" Potrzebuje warsztatu, ktory: -Zdejmie płyte pod silnikiem (dla wielu warsztatow to jest operacja na pol dnia-bez jaj) -Zlokalizuje nieszczelnosc ukladu -poprawi złączke lub wymieni przewod -wezmie za to normalna kase a nie zedrze skore (roboty na pol godziny) W przygodnym warsztacie na trasie podziekowalem za usluge kiedy koles powiedzial, ze "on tutaj nic nie slyszy (bo turbo tylko syczy pod obciazeniem) a w ogole to nie widac nieszczelnosci do turbo (pokazujac na zawor EGR) i trzeba komputerem....ja pitole ;-) Dzieki za wszelkie namiary. Najlepiej Piaseczno/Ursynow/Mokotow/Srodmiescie D. |
|
Data: 2013-05-07 08:08:38 | |
Autor: ddddddd | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
W dniu 2013-05-06 23:15, Dman666 pisze:
Potrzebuje warsztatu, ktory: to już odrzuca część zakładów, bo nie wiedzą jak sprawdzić szczelność -poprawi złączke lub wymieni przewod nie koniecznie na pół godziny, zależy gdzie ta nieszczelność...
a u mnie nieszczelności nie słychać podczas pracy silnika, dopiero testy stacjonarne pomogły. Ja szczelność sprawdziłem tak: odkręciłem wąż ciśnieniowy od strony turbiny (ten między turbo a IC), wcisnąłem w niego...pojemnik po jakimś PLAK'u (bo okrągły i po skręceniu opaską ładnie uszczelnił jedną stronę). Z drugiej strony - z dolotu wykręciłem fabryczny czujnik ciśnienia doładowania i przez jego otwór wdmuchałem sprężarką powietrze do dolotu. W całym układzie - od turbo do cylindrów wytworzyło się ciśnienie i wtedy już ładnie słychać gdzie powietrze ucieka -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-07 01:35:02 | |
Autor: Dman666 | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
W dniu wtorek, 7 maja 2013 08:08:38 UTC+2 użytkownik ddddddd napisał:
W dniu 2013-05-06 23:15, Dman666 pisze: i wtedy juz ladnie slychac gdzie powietrze ucieka Tylko male ale...w AUY turbo jest za silnikiem od dolu :/ bez kanalu najazdu nic nie zrobie dlatego mechnik potrzebny. Jeden macher na trasie jak mu powiedzialem, ze trzeba plyte zdjac zeby zobaczyc to zrobil z odkrecenia 8 srob robote na pare godzin ;-) Poza tym brak czasu to wyklucza (sam jak bym to robil to operacja logistyczna na pol dnia ;-)) A swist przy malych obrotach jest taki, ze ludzie sie na ulicy ogladaja wiec najpewniej puscila zlaczka...nie powinno byc problemu ze zlokalizowaniem usterki. -- Dman-666 |
|
Data: 2013-05-08 03:28:23 | |
Autor: Dman666 | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
W dniu wtorek, 7 maja 2013 10:35:02 UTC+2 użytkownik Dman666 napisał:
Odpowiem sobie sam ;-) Walnal lacznik gumowy od IC przy samej turbinie. Ceny czesci: -oryginal ford - 250 - cas oczekiwania 10 dni -oryginal VW - 200 - czas oczekiwania 1 dzien -zamiennik polski rengum - 88 - czas oczekiwania nieznany (pewnie kilka dni wysylki) Na razie bedzie zalatane superamerykanska tasma az przyjdzie zamiennik ;-) -- Dman-666 |
|
Data: 2013-05-08 12:38:19 | |
Autor: Maciek | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
W dniu 2013-05-08 12:28, Dman666 pisze:
Walnal lacznik gumowy od IC przy samej turbinie. Ceny czesci:Bierz welurowy! Guma jest passe! -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2013-05-08 04:24:46 | |
Autor: Dman666 | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
W dniu środa, 8 maja 2013 12:38:19 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Na razie bedzie zalatane superamerykanska tasma az przyjdzie zamiennik ;-) Nie mieli...ale moge dac do flokowania ;-P -- Dman-666 |
|
Data: 2013-05-08 23:31:39 | |
Autor: Maciek | |
Szybki/tani warsztat VW - nieszczelnosc IC | |
W dniu 2013-05-08 13:24, Dman666 pisze:
To weź go chociaż jakąś szmatą owiń, żeby nie było widać.Bierz welurowy! Guma jest passe!Nie mieli...ale moge dac do flokowania ;-P -- Pozdrawiam Maciek |
|